LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opmaat Hypotheek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
hardon
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:27

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door hardon »

Ik raad iedereen aan vanaf vandaag de rabobank te boycotten en een andere bank te zoeken die er een meer moreler beleid voert

rodeo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:32

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door rodeo »

Tegenwoordig kun je niet meer uitgaan van klantgerichtheid of enige vorm van inlevingsvermogen. Als consument wordt je tegenwoordig geacht zo ontwikkeld/slim en achterdochtig te zijn dat je de diarree aan vakjargon nog wel kunt volgen. Je zal wel moeten want tenslotte is het je eigen verantwoording. Als je het niet snapt neem je toch "gewoon" een financieel adviseur mee? Kost maar een paar honderd extra!
Over belangenverstrengeling zullen we het ook maar niet hebben.
In dit geval betreft het de banken/verzekeringen maar kijk nu eens om je heen mensen, van telefonie tot hypotheek tot..... waar mogelijk wordt een soort niet te ontrafelen ingewikkelde geheimtaal/documentatie gebezigd welke zelfs voor interne medewerkers soms niet eens meer te volgen is.
Aanpakken die handel, het is puur crimineel gegoten in een inmiddels ten dele geaccepteerd maatschappelijk jasje. BAH!

hardon
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:27

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door hardon »

Precies, mij zeiden ze ook volmondig dat mijn spaardeel volledig intact bleef, ook als de aandelen zouden dalen. De heren van de rabobank vertelden vanavond de ene na de andere leugen. Gewoon puur bedrog. Dus mensen boycot de rabobank vanaf heden !!!!!!!!!!

Jachra
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:16

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Jachra »

mex143


Geplaatst op 05 Nov 2007 22:35 door mex143


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Wat de heren vergeten te vertellen is dat ze ook nog eens de grootste bank van Nederland zijn. Dit komt door de constructie via hun volle dochter Interpolis. Interpolis is ooit samen met de NMB (Nederlandse Middenstands Bank) de ING begonnen. UIteraard zullen zij dit nu keihard ontkennen en verzwijgen. Maar bekijk de journaal beelden van de aankondiging van de ING in de jaren 80 maar.


Typisch een geval van de klok horen luiden maar........


Echt niet. Ik kan me dat journaal nog behoorlijk goed herinneren. Toen werd namelijk ook verteld dat ze de Postbank hadden overgenomen.

Geloof je me niet, bekijk de daadwerkelijke beelden eens. En kom dan terug met commentaar.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door particulier »

Tja, ik heb de uitzending ook gezien.... Ik dacht tijdens de uitzending: Fatima Moreira de Melo moet ook ergens van betaald worden...

Ik zou maar héél goed oppassen bij die nieuwe Klimaathypotheek :?

hardon
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:27

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door hardon »

Precies, mij zeiden ze ook volmondig dat mijn spaardeel volledig intact bleef, ook als de aandelen zouden dalen. De heren van de rabobank vertelden vanavond de ene na de andere leugen. Gewoon puur bedrog. Dus mensen boycot de rabobank vanaf heden !!!!!!!!!!

hardon
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:27

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door hardon »

Maar petje af voor onze Anthoinette om zo goed door te vragen !

hardon
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2007 22:27

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door hardon »

Maar mensen boycot de Rabobank vanaf heden !

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door particulier »

De voorwaarden van Interpolis: Na 30 jaar is er zoveel premie aan het spaargedeelte ontrokken dat er 0 overblijft. Glashelder!

Roland van Gilead
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:53

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Roland van Gilead »

Wat een draaikonterij. Je kunt zo alles rechtpraten. Doe normaal Rabobank; je hebt te maken met normale mensen.

baalvanmebank
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2007 20:35

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door baalvanmebank »

Een gemiste kans, Maar..!! vergeet interpolis niet!!
Eigenlijk is het een hele gevaarlijke constructie, op het moment dat er ook maar iets verval zit in de beurs dan kun je fluiten naar je centen want je moet wel heeeel erg goede rendementen hebben de rest van de looptijd om al je verlies goed te maken...
Kortom, 1 keer een dip, altijd in de sh*t.
Dus mensen die nu (nog) tevreden zijn: Ruil in die hypotheekvorm!! Je geld gaat eraan als het even minder gaat!
Een goed voorbeeld is er al, 1 slecht jaar minimaal 5000 klanten met een probleem.

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

Beste Jan Klaasen,

En ik heb nog nooit zo'n SLAPPE reactie op terechte kritische vragen gehoord!!!

De heren van de Rabo negeren eenvoudig weg waarom het gaat.

En voor jou nogmaals de feiten:

1) De tot eind 2006 door Rabo gebruikte informatiebrochure vermeldt dat je ABSOLUUT GEEN VERMOGENSRISICO loopt over het spaardeel;
2) De brochure EN de leningsofferte vermelden NIETS over (i) de hoogte van de ORV-premie, (ii) het feit dat de premie maandelijks wordt berekend over het verschil tussen het verzekerede bedrag en de waarde op de polis en (iii) deels wordt onttrokken van het spaargeld;
3) De hypotheekadviseur (DIE VOLGENS DE HEREN DIRECTEUREN TOCH ZO'N GOEDE OPLEIDING VAN DE RABO KRIJGT, laat me niet lachen zeg) zwijgt in alle talen over de ORV-premie en de wijze van berekening en onttrekking van de premie;
4) De algemene voorwaarden van de opmaat verzekering zijn zeer cryptisch (beluister de uitzending van Radar nog maar eens);
5) BELANGRIJKER NOG; DE ALGEMENE VOORWAARDEN WORDEN PAS 2 MAANDEN NA AFSLUITEN VAN DE HYPOTHEEK SAMEN MET DE POLIS TOEGEZONDEN. DE KLANT KAN HET DUS NIET WETEN!!!!!!!!

Voor mij geldt bovendien nog dat ik destijds duidelijk heb aangegeven voor 75% van de lening te willen SPAREN en voor slechts 25% te beleggen.

En wat is het advies van die zogenaamde goed opgeleide adviseur: U bent bij ons aan het goede adres, want wij hebben de opmaat hypotheek: SPAREN en beleggen in een produkt.

En nu een duidelijke vraag aan jou Jan Klaassen: vind jij de geschetste gang van zaken niet misleidend?

PS: A.u.b. niet zo laf zijn om geen antwoord te geven!

borat
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2007 23:39

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door borat »

Even vooraf : ik werk niet bij de Rabo.

Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vond het verhaal van de raboys erg duidelijk en reeël.

Je legt maandelijks een premie in. Deze wordt, afhankelijk van je wensen, belegt of op een spaardeel gezet. Dit is samen je opgebouwde tegoed. Afhankelijk van je opgebouwde tegoed betaal je overl.risico premie. Dit wordt maandelijks bepaald. Als je beleggingen het goed doen betaal je heel weinig ten koste van je opbouw. Als het slecht gaat betaal je meer van je opbouw. Hoe meer deel beleggen, hoe hoger het risico (maar ook kans op meer rendement). Over wat je spaart loop je geen risico qua verhoging overl.risico premie.
Wat je spaart + wat je belegt gaat samen in de pot. Nogmaals, alles wat je spaart gaat in de pot. Hierover geen risico. En dat is precies wat in de voorwaarden staat.

Je maandelijkse premie over.l.risico gaat vervolgens maandelijks uit de totale pot en ja, als je beleggingen dan tegenvallen het je pech. It's all in the game.

Typisch Nederlands om altijd te proberen iemand anders voor jouw stommiteiten of pech op te laten draaien.
Ik geef de Raboys groot gelijk dat ze het zo doen. Ik vond het knap dat ze rustig en beleefd bleven. Ik had die Antoinette allang mijn pand uitgezet denk ik.

En over woekerpolis gesproken : 30 euro eerst moeten betalen en dan nog maar afwachten of je er iets voor terugkrijgt. Woekerpolis geeft geen enkele garantie. Nee, tuurlijk niet ! Maar wel eerst betalen natuurlijk hé.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Hee Hardon, is je vrouw niet thuis??

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

Beste Borat,

Lees jij de berichten op dit forum wel?

Zie bijvoorbeeld het bericht van ondergetekende direct voorafgaand aan dat van jou.

De uitleg van de heren directeuren is inmiddels geen nieuws meer. Het is juist die uitleg die bij veel klanten de mond deed openvallen. WAAROM IS DIT NIET EERDER VERTELD? Bijvoorbeeld in die mooie brochure waarin wordt gezegd dat je ABSOLUUT GEEN VERMOGENSRISICO loopt over het spaardeel.

De wijze van berekening van de premie voor de ORV is voor de klant van groot belang; het kan immers zijn spaardeel aantasten. De bank als professionele partij (tegenover de klant als leek) behoort toch te weten dat het voor de klant belangrijk is om een goed begrip te hebben van de berekening van de ORV-premie en de manier waarop deze wordt verrekend. Dit behoort gewoon duidelijk in de brochure te staan.
Inmiddels staat dit ook duidelijk in de brochure. De Rabo heeft eind 2006 gemeend deze aan alle opmaat bezitters te moeten toesturen. Waarom doet zij dit? ... Juist ja, ze heeft zelf donders goed in de gaten dat de oude brochure misleidend was!!!

Ook aan jou de vraag: wat vind jij dan van de gang van zaken zoals weergegeven in mijn vorige bericht?

borat
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2007 23:39

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door borat »

Beste Mr. Vobz,

Iets heel primairs van mijn kant. Als mensen gaan schreeuwen (en dat kan ook via hoofdletters) dan luister ik niet meer.

Ik ga nu lekker slapen en morgen hopelijk gezond weer op.

Gelukkig hebben wij het in Nederland zo ontzettend goed dat wij ons over dit soort materialistisch geneuzel druk kunnen maken. Helaas heb ik mij daar nu ook aan bezondigd. Excuses hiervoor, het zal niet meer gebeuren.

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

Beste lezers,

In een van de vorige berichten werd gewaarschuwd voor reacties op dit forum van Rabobank-infiltranten. Welnu, ik heb er geen enkel bezwaar tegen als Rabobank/Interpolis-medewerkers ook reageren op de uitzendingen van Radar. Laat ze maar uitleggen waarom de (oude) informatiebrochure en de offertes niet misleidend waren!

PS: Ben je Rabobank/Interpolis-werknemer, wees dan wel zo eerlijk dat te melden. "Under cover" vind ik zo laf.

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

Beste Borat,

De hoofdletters staan niet voor schreeuwen, dat is niet mijn bedoeling. Zij zijn bedoeld voor de duidelijkheid (en soms om te prikkelen).

Ik vind het jammer dat je niet inhoudelijk reageert!

Een goede nacht,
Mr.Vobz

peter_25
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:16

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door peter_25 »

Aha dus als je het niet met de Radar opinie eens bent en kritiek hebt op een programma dat altijd kritiek op ander mag leveren dan ben je ineens geen gewone bezoeker consument meer.

Ik werk niet bij de Rabo (nooit gewerkt ook) en ook niet bij andere financiële/verzekeringsmaatschappij. Ik ben gewoon een klant en had wel door dat ik altijd een risico liep. Het is toch logisch dat die premie voor verzekeringen uit je tegoed wordt betaald. En ja dat mensen een product afsluiten waar ze zelf niks van snappen kan je ook bij jezelf afvragen waar je verantwoordelijkheid blijft.

Ikwilswitchen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 11:35

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Ikwilswitchen »

Ook ik heb vanaf 12-2003 een opmaat hypotheek. Ik heb onlangs ook een gesprek gehad en er is mij aangegeven dat ik kostenloos de opmaat polis mag opzeggen en het beleggingstegoed (kostenloos) onder mag brengen bij een andere verzekeraar (naar keuze). De reden hiervoor is dat ik de kosten van de opmaatpolis gewoonweg te hoog vind en dat ik zelf mijn portefeuille (real-time) wil beheren. (Als ik bij de opmaat polis wil wisselen van fondsen duurt dit een paar dagen.)

Nu vraag ik mij af welke beleggingsverzekeraar een belegginsverzekering in box 1 heeft die,
- goedkoop is qua vaste en variabele kosten (in vergelijking met rabobank)
- vrij is in de aankoop van verschillende beleggingsfondsen (dus niet alleen Robeco)
- goedkoop is qua ORV (in vergelijking met rabobank)

Hopelijk heeft iemand van jullie ervaringen met andere verzekeraars. De beleggingsrekening wordt overigens daarna verpand aan de hypotheeklening die ik bij de rabo heb lopen. Op deze manier heb ik de handel in ieder geval gescheiden.

Gesloten