Pagina 1 van 1

moet ik de stoel nemen ?

Geplaatst: 19 okt 2007 15:04
door annemieke53
Ik heb begin april 2007 2 fauteuils gekocht bij Woonboulevard Poortvliet, deze zijn begin juli 2007 geleverd. Bij levering was een stoel niet in orde, deze moest na tussenkomst van de service dienst worden vervangen, ik heb de fauteuil die in orde was betaald, en als de andere fauteuil zou worden omgeruild zou ik die betalen. Enkele weken na leverling van de fauteuil kreeg ik rugklachten, en de fauteuil was voor mij erg ongemakkelijk. De andere fauteuil kan pas geleverd worden na 4 maanden, dus heb ik 4 maanden kunnen proef zitten. Nu heb ik het bedrijf gevraagd of ik i.v.m. die rugklachten de fauteuil kon annuleren, en bij hun bedrijf nieuwe fauteuils te kopen met een voor mij beter zitcomfort. Dit is niet mogelijk, de fauteuil word aan mij geleverd, en ik moet hem gewoon betalen. Of ik kan hem annuleren, en dan moet ik mijn goede ( betaalde)fauteuil ook inleverenen hiervoor krijg ik dan 1/6 van mij betaalde bedrag terug, en ik moet bij het bedrijf nieuwe meubels komen kopen, Ik vind dit allemaal niet getuigen van goede service, vooral omdat ik door het zitcomfort van deze fauteuil rugklachten krijg. Moet ik de stoel nemen en betalen ?

Re: moet ik de stoel nemen ?

Geplaatst: 19 okt 2007 16:51
door Pruim
Ten eerste, dat bedrijf kan er niets aan doen dat u rugklachten krijgt van die stoel.

Dan is het zo dat er meestal geen magazijn vol staat met meubels, maar dat de meubels worden gemaakt zodra er besteld is.
Als die tweede stoel wel gelijk goed was geweest, dan had u ook niets kunnen doen. Het bedrijf doet gewoon wat er is afgesproken, en dat is de meubels leveren. En de stoel die u al thuis heeft is nu wel gebruikt, dat wordt voor die meubelzaak een stuk moeilijker om te verkopen.
Ik denk dat u blij mag wezen dat ze er nog iets voor willen geven.

Een andere optie is om te proberen om het zelf te verkopen.

Re: moet ik de stoel nemen ?

Geplaatst: 29 okt 2007 21:54
door meubelexpert
Beste Annemieke,

Het voorstel dat aan u is gedaan, betreft een voorstel die naar mijn mening erg eenzijdig is. Alleen de betreffende detaillist wordt er financieel wijzer van, die verkoopt de (bijna ongebruikte) fauteuil af en u bent na en gebruiksduur van slechts 4 maanden 5/6 van de investering kwijt ! Erg mager lijkt me dat.

Indien u rugklachten krijgt in uw fauteuil kan dat een persoonlijke ervaring zijn. Indien de fauteuil echter een dusdanig slechte opbouw kent dat zo'n beetje iedereen daar klachten op zou krijgen, dan voldoet de fauteuil niet aan de eisen die u redelijkerwijs aan uw aankoop zou mogen stellen. In dat geval bent u door de wet als consument beschermd en kan een onafhankelijke expert uitspraak doen.

Ik adviseer u in dat geval informatie in te winnen bij de geschillencommissie wonen. Indien uw detaillist hierbij is aangesloten, kan een onafhankelijke expert uw aanvraag beoordelen en kan de commissie een uitspraak doen die bindend is voor u alsmede de detaillist.

Ik wens u veel succes.

meubelexpert.