LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan huren hou je niks over.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Roon:

Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Roon: »

uren is leuk maar het kost je alleen maar geld... uiteindelijk bouw je niks op. Na 30 jaar heb je nog niks van jezelf.

Ik hoop alleen dat een hoop mensen wel gaan huren want dan zakken vanzelf de koopwoning prijzen weer. :-)

Anna

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Anna »

Huren is zeker leuk. Alle mankementen die mijn huis had zijn gratis verholpen door de stichting waar ik van huur. De ramen worden gratis geschilderd en de badkamer gratis opnieuw betegeld. De tuin word door hun onderhouden (oja, ook gratis). Tenminste, ik noem 5 euro per maand aan servicekosten gratis! En mijn huur is zo laag, daar kan ik geen koophuis van financieren. Natuurlijk hou je wel wat over na 30 jaar... Gemoedsrust ;-)

sabine

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door sabine »

ik geef Roon beslist gelijk dat je door het huren van een woning niks opbouwd. Maar...sommige mensen, waaronder dus ook ikzelf, kúnnen niks anders dan huren. Ikzelf ben 31 en gehandicapt, 80/100% WAO. Mijn vriend is 40 en pas werkloos.
Doordat ons inkomen niet bepaald hoog is, kunnen wij niet genoeg hypotheek krijgen om een woning te kopen. Als wij een woning hadden gekocht toen mijn vriend nog werkte, dan waren wij nu in zeer grote problemen gekomen. Verder is men echt niet enthousiast met hypotheek verstrekken als een der partners afgekeurd is. Als wij het hadden gekund, dan zouden wij het zeker wel doen. Zeker nu, want het vinden van een ruime, gelijkvloerse en betaalbare huurwoning is zeker niet makkelijk.

henk

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door henk »

"Geen onderhoud woning"

2003-03-13

De nachtmerie van een huurhuis


Ik huur eenhuurhuis in Gemert ongeveer 20jaar via een goede vriend van mijn ,ik heb nooit enig probleem gekent
tot dat hij een vriendin leerde kennen,toen is de ellende begonnen onderhoud is nooit gepleegt.
Omdat zij het huis wilden verkopen hebben ze vanalles gedaan om mijn het leven zuur te maken,de ene rechtzaak
na de andere,omdat ik huurder was heb ik alle rechtzaken gewonnen.Ze hebben zelfs een aanklacht ingediend
dat ik hun zoon zijn auto inelkaar geslagen had ,ook deze rechtzaak heb ik gewonnen,omdat ik dat ook niet gedaan
had.Bergen onbestelde post heb ik thuis gekregen,de politie kon niets doen,Verder is er nooit geen onderhoud
gedaan zodat ik mijn arm stook aan gas omdat de ketel versleten is. Nu het grootste probleem het balkon staat op
instorten,Maar ze doen niets ik heb de ombudsman ingeschakeld,naar de gemeente geweest,de wet is zo dat
niemand mijn echt kan helpen ook de huuradvies commisie niet,want alle procedure s duren jaren.
Omdat het echt levens gevaarlijk is,heb ik de huur deze maand ingehouden ik zie anders geen uitzicht,toen belde
ze wel dat ze s morgens zou komen met 5 mensen,ik heb niemand gezien,maar zo probeert ze bewijs te krijgen
dat ze wel van goede wil is,omde telefoon gesprekken op te nemen,maar er is niemand gekomen.Ik weer een
aangetekende brief verzonden,dat ze de 13-03-2002 moest komen om te kijken,maar weer geen reactie ,
Het enige wat ze doen is schelden ,maar geen onderhoud ik ben ten einde raad en mijn vrouw ook,ik hoop door
iemand geholpen te worden.Dit duurt al jaren ik ben al veel geld kwijt aan advocaten ,en kan dit echt niet meer
betalen.Echt ze probeert alle truucs uit om ons het leven zuur te maken ,om het huis te verkopen,dit is nog maar
een klein beetje van wat er allemaal gebeurd is wij kunnen wel een boek schrijven over alle ellende.....
Het balkon kan ieder moment naar beneden komen ik heb het al gestut met de buur man maar het is echt
helemaal rot.....

Henk & Kasia

Rich

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Rich »

Leuk, als je 30 jaar krom heb moeten liggen, om de hypotheek te kunnen betalen. Je moet nog maar zien of je na 30 jaar nog leeft!!
Ik leef nu en geniet ook nu.

Pieter

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Pieter »

De huurprijzen gaan elk jaar weer fors omhoog, als je iets koopt, gaat de hypotheek niet fors omhoog, want de rente is de laatste jaren juist omlaag gegaan....
Maar jongens blijf lekker huren als je denkt dat dat beter is... Er zijn verhuurders zat die met hun dikke reet in de zon liggen van jullie zuurverdiende centjes......

Bemore

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Bemore »

Nee, aan huren hou je niets over, maar..... moet dat dan?? Je maakt toch gebruik van het huis, waarom zou je er dan iets aan over moeten houden???? En dan nog, al zou je iets over houden, je kunt het toch niet meenemen (als je dood bent).

Rich

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Rich »

Maar huurders kunnen tenminste op vakentie, die hebben niet opeens een kapotte ketel,lekkend dak of iets dergelijks.Ik bel gewoon ff.


Quote: je kunt het toch niet meenemen (als je dood bent).

AMEN

Matt

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Matt »

Voor de huurders heb ik één woordje: OVERWAARDE

Voor huurders die geen andere keus hebben dan huren, ben ik erg blij dat ook zij ergens kunnen wonen. Maar als je het geld ervoor hebt, dan kun je beter gaan kopen. Ik vind het een geruststellend idee dat ik met de overwaarde van mijn huis na een periode X een hoop geld over heb. Daarmee kan ik mijn kinderen tenminste ook weer financieel steunen bij het kopen van hùn huis!
En trouwens, waar ik woon zijn de netto maandlasten soms nog lager dan de maandelijkse totale huurkosten.

Gr,
Matt

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Chris »

Als je de huurprijs niet vertrouwd dan kun je en makelaar inschakelen, om een huurforfait of zoiets op te laten maken.
En op basis daarvan kun je zien of je teveel betaald of niet.

Betaal je dan wel te veel dan kun je het geld terug eisen, met behulp van het vormulier wat je van de makelaar hebt gekregen.

Tip; probeer zoveel mogelijk huurders achter je te krijgen, zodat je niet zelf voor de kosten hoeft op te draaien.

Tevens wat ik hier gelezen heb is dat het schilder en reperatie werk gratis is lijkt mij sterk, uiteindelijk ga je er toch voor betalen, doormiddel van huursverhoging.

Elk stukje wat ze verbeteren ten opzichte van de voorgaande maanden, jaren, wordt weer in de verhoging berekend.

Dus jij als huurder betaald uiteindelijk alles.

Kopenis zo gek nog niet, maar met de prijzen van tegen woordig??
Daar heb ik ook nog een paar grote vraagtekens achter.

J.Joehoe

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door J.Joehoe »

Maar een heel klein deel van onze bevolking heeft een eigen huis. Het meerendeel huurt of heeft een huis van de bank. Diegene die huren zijn geld kwijt aan de verhuurder, bouwen niets op, hebben geen kosten aan het huis en lopen geen risico op waardevermindering. Diegenen die een huis van de bank hebben, ja dat zijn de zogenaamde eigenhuizen bezitters, die zeggen altijd iets op te bouwen, hebben kosten aan het huis, lopen risico op waardevermeerdering maar ook op waardevermindering.

Het verschil tussen de twee soorten wonen is dus: 1. het aanbod omdat je met een koopwoning meer keus hebt en 2. het risico op waardeverandering. Omdat de prijzen nu zo hoog zijn dat je als tweeverdieners met een hbo/wo opleiding geeneens meer een fatsoendelijk huis kan kopen denk ik dat de kans op het dalen van de prijzen groter is dan die op het stijgen. Als wij het als starters niet kunnen betalen, dan vraag ik me het echt af wie het dan nog wel kan...of wie er zo gek is om de hypoverhalen van de banken te geloven.

En in die hypopraatjes van de banken daar trap ik niet in, die willen mij wat te graag hun geld kwijt en hebben samen met de projectontwikkelaars en gemeenten, met de achterlijke regelgeving voor de huidige bubbel gezorgd.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Simon »

dat hangt ervan af wat je als fatsoenlijk huis beschouwt. Een huurflatje voor 1 persoon van 35 m2 kost al snel 400 euro. Voor een koopflatje van 35m2 betaal je een stuk minder (250 euro), maar koopflatjes van 35m2 zijn vrij zeldzaam.

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Een huis huren is heerlijk 32m2 voor euro185 midden in het centrum van arnhem en ik hoef niets zelf te repareren.als je wil kopen moet je dat zelf weten maar leef je nog over 30jaar?een huis kopen?het is maar wat de gek ervoor geeft!:P

Danny

flepp

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door flepp »

Het is niet gek wat je er aan overhoudt na aftrek lasten :D
Huren alles kwijt geen lasten. :shock:

Hypie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2003 09:20

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Hypie »

Ik heb mijn huis verkocht en er een vermogen aan winst van overgehouden. Ik heb er in Euro's meer voor ontvangen dan wat ik er in guldens voor betaald heb. Raad eens wat! Ik ga nu huren en genieten. :lol: :wink:

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Simon »

dan ben je in ieder geval verstandiger dan de postbank meerwaarde hypotheek mensen

pw

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door pw »

Ik huur en dat zal ik ook blijven doen tenzij ik de loterij win :lol:

Want dan hoef ik niet jarenlang af te betalen ( het is immers een schuld die je hebt ).
En misschien helpt het ook wel dat ik niet zo materialistisch ben ( hiermee zeg ik niet dat alle kopers dat wel zijn ), maar je ziet veel jonge stellen die een groot huis willen met een mooie auto en en en en en en en ..... dat moet allemaal afbetaald worden.
Tuurlijk als je de lotto wint of zelf een leuk bedrag op de bank heb staan, waarom dan niet :)
Maar ik ga niet 30 jaar lang afbetalen om een huis te "hebben", nee ik vind andere dingen belangrijker, maar dat is ieder voor zich natuurlijk
En het is inderdaad heel makkelijk cv kapot oooo we bellen even de woningbouw vereniging.
Het is overgins anders als je particulier huurt, daar betaal je veel geld voor weinig woning en de service is niets :(

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik huur en dat zal ik ook blijven doen .... Want dan hoef ik niet jarenlang af te betalen ( het is immers een schuld die je hebt ).
Dat argument snap ik echt niet. Ik ben een paar jaar geleden (i.v.m. verhuizing voor werk) overgestapt van een koophuis naar een huurhuis.
Toen ik een koophuis had moest ik elke maand afbetalen, maar nu ik huur moet ik nog steeds iedere maand betalen.

Of huur jij gratis?

pw

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door pw »

Laat ik het anders formuleren;

Je koopt een huis, maar je leent het bedrag waarmee je het huis koopt.
Niet iedereen heeft zoveel geld op de bank staan.

pw

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door pw »

Met huren ben je het geld dan wel kwijt, maar je hebt geen schuld of afbetaling staan.

Gesloten