LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door NAK »

BMS.Purmerend
69.0.4. § 4. Organisaties met betrekking tot cadeaubonnen

Het gestelde in § 2 betekent ook dat in gevallen waarin sprake is van cadeaubonnen die niet door één ondernemer maar door verschillende ondernemers worden uitgegeven, de organisatie of centrale die zich ten behoeve van die ondernemers bezighoudt met de organisatie en de financiële afwikkeling van het verstrekkingssysteem voor de desbetreffende verrichtingen en werkzaamheden is vrijgesteld, ook al bestaan die handelingen enkel uit het (doen) aanmaken van de cadeaubonnen en de verkoop ervan aan de aangesloten ondernemers. Is dat laatste het geval, dan vinden de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen doorgaans plaats tussen de ondernemers onderling. De terzake ontvangen provisie is bij de desbetreffende collega-ondernemer eveneens vrijgesteld van omzetbelasting.
Dat je hebt leren quoten mag duidelijk zijn, want je doet het nu met bijna alles.
Maar wat wil je nu aangeven met bovenstaand artikel?

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Een cadeaubon is geen waardepapier.
op deze.
Dat je hebt leren quoten mag duidelijk zijn, want je doet het nu met bijna alles.
Maar wat wil je nu aangeven met bovenstaand artikel?
BMS.Purmerend
69.0.4. § 4. Organisaties met betrekking tot cadeaubonnen

Het gestelde in § 2 betekent ook dat in gevallen waarin sprake is van cadeaubonnen die niet door één ondernemer maar door verschillende ondernemers worden uitgegeven, de organisatie of centrale die zich ten behoeve van die ondernemers bezighoudt met de organisatie en de financiële afwikkeling van het verstrekkingssysteem voor de desbetreffende verrichtingen en werkzaamheden is vrijgesteld, ook al bestaan die handelingen enkel uit het (doen) aanmaken van de cadeaubonnen en de verkoop ervan aan de aangesloten ondernemers. Is dat laatste het geval, dan vinden de afrekening en de verrekening van de cadeaubonnen doorgaans plaats tussen de ondernemers onderling. De terzake ontvangen provisie is bij de desbetreffende collega-ondernemer eveneens vrijgesteld van omzetbelasting.
Ik weet dat het weer eigenwijs overkomt maar in sommige branche is het verstandig je cadeau bonnen c.q. tegoedbonnen te registreren, om fraude te voorkomen.
Maar ook om je omzet te verantwoorden.
Elk zierraad is verplicht geregisterd, dus moet volgens mij je inkomsten bekend zijn. Ik wil niet terug treden tot voorgaand gesprek, maar er is mogelijk nu een verwarring tussen opdracht c.q. bestellijsten. Ik heb het echt over waarde papieren en waarde papieren zijn genummerd en geboekt, daaraan zit een coupon als bewijsstrook. Onder waarde papieren wordt verstaan papieren die te zijn verzilveren tegen.

Ook geef ik zeker te weten nooit een kopie mee aan een klant zou wel heel dom zijn. Deze is namelijk te kopiëren. Sterker nog, indien wel wordt ook het kopie bij ons gestempeld en wij hebben een stempel met een zelf ontworpen letter om fraude te voorkomen. Rede is dat je niet praat over 500 euro, maar meer.

Ook je verzekering stelt ijzen.
Onze kassabonnen zijn zelfs uniek.
En zonder stempel niet eens geldig.

Het is moeilijk als consument zich te begeven in de werend van een ondernemer, maar ook verantwoordelijkheden.

Ik zal een waar gebeurt verhaal hierna aan sluiten dan begrijp je waar BBCS het over hebt en ik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik weet dat het weer eigenwijs overkomt maar in sommige branche is het verstandig je cadeau bonnen c.q. tegoedbonnen te registreren, om fraude te voorkomen.
Maar ook om je omzet te verantwoorden.
Elk zierraad is verplicht geregisterd, dus moet volgens mij je inkomsten bekend zijn. Ik wil niet terug treden tot voorgaand gesprek, maar er is mogelijk nu een verwarring tussen opdracht c.q. bestellijsten. Ik heb het echt over waarde papieren en waarde papieren zijn genummerd en geboekt, daaraan zit een coupon als bewijsstrook. Onder waarde papieren wordt verstaan papieren die te zijn verzilveren tegen.
Volgens mij vallen cadeaubonnen en tegoedbonnen niet onder waardepapieren.

Daarnaast heb je verschillende cadeaubonnen:

De VVV bon is wel het bekendste.

En dit systeem is een goed systeem, maar het systeem houdt totaal geen rekening met verlies of diefstal van die bonnen.

Dus de degene die die bonnen kwijtraakt heeft gewoon pech en kan zich nergens op beroepen.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Volgens mij vallen cadeaubonnen en tegoedbonnen niet onder waardepapieren.
Daarnaast heb je verschillende cadeaubonnen:
De VVV bon is wel het bekendste.
En dit systeem is een goed systeem, maar het systeem houdt totaal geen rekening met verlies of diefstal van die bonnen.
Dus de degene die die bonnen kwijtraakt heeft gewoon pech en kan zich nergens op beroepen.


Cadeaubon wel boven een bepaat bedrag zeker weet in het niet maar dacht al vanaf 50 euro?

Deels uit Bron TrosRader

TEGOEDBON.

In het kort omschrijven wij welke rechte u en andere heeft, betreffende een tegoedbon.


Alle voorwaarden die het uitsluiten van terugnamen betreft, moeten op de verkoop overeenkomst ten gunsten zijn van de consument vermeld staan. Dus; ruilen kan niet zonder bon. Geen teruggaven indien de verpakking stuk is (beschadigd). Na zeven dagen alleen te routeneren tegen een tegoedbon. Op elektrische onderdelen geen garantie

Retourneren (tegoedbon) is een geste van de winkelier en het heeft geen wettelijke ondersteuning en mag niet als verplichting worden geïnterpreteerd.
Dus hangt wel af van wat er precies op de bon c.q. Factuur stond en u deze zo hebt geaccepteerd dan staat de ondernemer in zijn recht en zult u dat als overeenkomst moeten accepteren.

Zie;
Burgerlijk wetboek 6 art 238 lid 2
Burgerlijk wetboek 6 art 236 en 237
Burgerlijk wetboek 6 art 246. 231-244 en 239.

Sinds een paar jaar heeft een tegoedbon geen wettelijke basis meer. (zoals het ook nooit wettelijk is en was ondersteunt) Wanneer een winkelier die toch aanbiedt, hoeft de klant die niet te accepteren, ofwel anders gezegd: je geld terug te vragen. Dat recht heeft de klant dus wel degelijk.(maar)

Indien u het product uit de verpakking heeft gehaald,(let wel; is de verpakking dus wel beschadigt) kunnen er regels zijn?die u het omruilen onmogelijk maakt, hier door is het wel zo slim een tegoedbon te accepteren omdat er dan geen recht van terugbrengen of teruggaven was.


Producten die tijdens gebruik stuk gaan kunnen worden geruild indien het product na drie maanden nog niet deugt of wederom stuk gaat.(met uitsluiting van imitatie onderdelen waarvan het u bekent is).
De winkellier (verkoper) mag geen gebruik maken om afhankelijk te zijn van de garantie bepaling van zijn leveranciers, dus kort gezegd; de garantie moet ter plekken worden geregeld met de consument en moet de verkoper dit verders afhandelen met zijn leverncier.
Is er wel spraken van dat het product niet aan de verwachtingen voldoet zoals dat het wettelijk is bepaald heeft u als consument het recht op geld teruggaven of ruil er van.

Indien u elders het product velen malen goedkoper heeft gezien (+- 25%) of heeft u spijt van de te snelle aankoop? Is er wel spraken van, dat de verkoper het dan moet terugnemen of geld het teruggeeft verplicht gezien dit binnen 7 dagen geschiet.
Indien het product niet in de verpakking zit zal dit moeilijker worden het terug te ruilen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door gravedigger »

En wat wil je nou vertellen met dat hele verhaal over tegoedbonnen?
Een tegoedbon is géén cadeaubon in mijn ogen

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

1-2-2007
Mededeling;

Gerechtelijke uitspraken op geldige handelingen bedtreffende aansprakelijkheid c.q. Gevolgen

Op al door ons verkregen facturen moeten voorzien zijn van xxx stempel en volgnummer, indien hiervan geen toepassing? Is hier spraken van ongeldige handelingen.

Onze kassabonnen zijn voorzien van onze xxx logo en unieke volgnummer.
De kassabonvolgnummers worden per dag in het kasboek genoteerd dit om fraude en misbruik van mogelijk gestolen kasbonnen c.q. Boekjes te voorkomen.
Indien hiervan geen opmaaknotitie is? Is dit kassavolgnummer niet erkend door xxx en wordt door ons in kassaboek aangegeven als vermissing.
En via het email verzonde aan onze databank om datum van vermissing vast te leggen.
In ons rubriek elders deze website staan dan de vermiste kassabonnummers om u te beschermen van mogelijke beunhaaspraktijken waar op u van ons geen garantie krijgt.
Uit praktijk is het ons geleerd dat de bonnen worden gejat om u kosten te laten betalen van een door ons niet verkocht product.
Indien hiervan spraken is deze niet erkend door xxx .

Indien u handelingen verricht waarvan u niet is overtuigt met een medewerker te handelen dient u zich te wenden naar een wel medewerker in xxx kleding.

Alle handelingen waarvan afgifte en ontvangsten niet door een xxx medewerker in xxx werkkleding zijn of worden verricht is xxx niet aansprakelijk.



Directie xxx


Ik heb mijn naam even weg gehaald.

Het verhaal waar uit dit het gevolg was is als volgt echter is het niet het originelen versie.

Voor de rechter verklaard te Alkmaar het volgende.
De verkoper wordt in ongelijk gesteld.
Een vrouw komt bij een bedrijf aan om haar schuld van 4000 euro te voldoen volgens afspraak.
De Damen verklaart dat zij het bedrag heeft afgegeven in de kantine aan enkele vorsen man in pak. Nadat zij even kort had gevraagd of de man bij het bedrijf horden, de man vroeg dan waarom.
De vrouw vertelde “ik kom een afgesproken restant bedrag voldoen van 4000 euro.
Waarop de man zij is goed mevrouw, d de man haalden uit zijn zak een kwitantieboekje en schreef de ontvangst op.
Het benadeelde bedrijf verklaart dat dit niet zo was.
Echter volgens de rechter voldeed de vrouw aan de voorwaarde en heeft een ontvangstbewijs ontvangen, het bedrijf is verantwoordelijk voor wat binnenst de deuren is.
Met andere worden indien je thuis zit en een kwitantie voor je zelf uitschrijft
Ga je als volgt even kijken wie het bedrijf binnen en buiten stapt om een getuigen aan te wijzen die je binnen hebt gezien en kun je vertellen dat je hebt voldaan.
Dus vandaar het bovenstaande verhaal om je zelf te dekken.
Dat je alle papieren moet registreren.
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 07 nov 2007 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 07 Nov 2007 20:34 door gravedigger


--------------------------------------------------------------------------------

En wat wil je nou vertellen met dat hele verhaal over tegoedbonnen?
Een tegoedbon is géén cadeaubon in mijn ogen
Ik wist het teveel leeswerk he.
Er zit wel degelijk verschil tussen cadeaubonnen en tegoedbonnen waar BBCS het verschil niet in ziet.
Tevens leg ik Nak uit wat ik bedoelde PPPFffff

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Indien u elders het product velen malen goedkoper heeft gezien (+- 25%) of heeft u spijt van de te snelle aankoop? Is er wel spraken van, dat de verkoper het dan moet terugnemen of geld het teruggeeft verplicht gezien dit binnen 7 dagen geschiet.
Indien het product niet in de verpakking zit zal dit moeilijker worden het terug te ruilen.
Hoe kom je hierbij? :shock:

Als jij bijvoorbeeld bij mij een product koopt en je ziet ergens anders dat hetzelfde product 30% goedkoper is, dan heb je nergens recht op.
Dus je hebt niet het recht dat ik jouw het verschil terug betaal of dat je het product mag retourneren.

Heb je spijt van je aankopen?
Heb je weer pech, want je heb niet het recht om het product terug te brengen.
Er zit wel degelijk verschil tussen cadeaubonnen en tegoedbonnen waar BBCS het verschil niet in ziet.
Het verschil ken ik wel degelijk, dus daar hoef je echt geen zorgen te maken.

miena
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 apr 2006 19:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door miena »

In weze hebben jullie allebij gelijk
In principe allebei :oops:

BMS.Purmerend

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik kan er niets aan doen deze regels zijn niet door mij gemaakt, neem een trapje en kom van die kast af joh. Miena gaat vertellen let op. Miena welk opzicht hebben wij beiden gelijk als ik deze regels niet heb gemaakt.

Gesloten