Ze dreigen met deurwaarder ...
Geplaatst: 20 okt 2007 19:06
Beste mensen,
De woonbouwvereniging via wie ik een woning huur, dreigen een deurwaarder op af te sturen en ik wil graag weten wat jullie ervan vinden. Gevoelsmatig weet ik dat hier niets van klopt, ben ik enorm pissig van geworden en zou ik ze het liefst willen uitdagen, ook al sta je helemaal alleen tegen een reus te knokken...
Hiernaast heb ik ook een leven en wil niet stomme beslissingen maken waardoor zo onbenullig iets mijn leven op termijn zuur kan maken, want eigenlijk vind ik het belachelijk, dit allemaal, het gaat namelijk om een bedrag van 18,91 euro.
Eigenlijk gaat het niet eens over het geld, maar het is een lange strijd dat nu een principiële kwestie is geworden, omdat ik eenmaal met een paar arrogante kwalen te maken heb, wiens baas overduidelijk blij is dat ie ze in dienst heeft, i.p.v. dat ie ze op staande voet allemaal ontslagen heeft, als hij/zij het bedrijf enigszins een goede naam wilde geven, laat staan zich aan de wet willen houden, of dat hele gedoe principieel recht wilde zetten...
Maar dit terzijde...
Het conflict begon al na mijn verhuizing, eigenlijk nog veel eerder, maar dat wist ik toen nog niet. Bij een advies innen bij deze woonbouwvereniging om woning te kunnen ruilen, werd mij door hen verkeerde informatie gegeven, namelijk dat mijn oude flat een 55+ woning was en ik uitsluitend met 55+ kon ruilen. Achteraf bleek dat dit ooit inderdaad 55+ flat "was geworden"- en ze het ruim twee jaar (voor mijn woningruil) toch maar terug hebben gedraaid- en het dus eigenlijk GEEN 55+ woning meer was. Maar dat hoorde ik van hen pas achteraf, nadat woningruil een feit was. Het zoeken naar geschikte kandidaat duurde door zo'n foutieve voorlichting dus anderhalve jaar, terwijl het in andere omstandigheden misschien in een half jaar rond kon zijn, of zelfs erder- en ik o.a. veel minder tijd, stress en uiteindelijk ook minder centjes voor allerlei advertenties (zowel via het internet als via de kranten) kwijt voor was.
Oké, daar was ik heel eventjes boos op ze maar kon verder prima mee leven.
Toen woonruil eenmaal een feit was, ging alles fout wat fout kon gaan, inclusief mijn relatie (want ik ruilde in eerste instantie om iets groter te krijgen, om met mijn toenmalige vriendin samen te kunnen wonen...), want ook mijn relatie ging daarna op een gegeven moment stuk. Maar dat is weer een andere verhaal.
- de stukadoors werden door de woonbouwvereniging foutief geïnstrueerd, om alleen het huiskamer te gaan stukken, terwijl hen werd doorgegeven dat het hele huis moest gebeuren, aangezien het een zeer oud huis is en alle muren slecht waren. Veel stress en 100 telefoontjes verder, werd dit uiteindelijk gefixt.
- de dakdekkers (lekkage) kwamen 2 van de drie afgesproken keren niet eens opdagen, een maand later kwamen ze wel, maar dan wel op eigen tijden- en dus zonder afspraak.
- De vorige bewoner had een volle aanhanger spullen op zolder verborgen achtergelaten (achter in de bergruimte met verse schroeven dicht getimmerd!) en weigerde die ooit te komen ophalen. Het waren de autochtonen- en ik ben een allochtoon en heb mijn oude woning netjes en schoon achtergelaten... Niet dat 't er toe doet, maar moest wel erom lachen, aangezien je zo'n verhaal nooit in de kranten tegen komt. De negatieve berichtgeving over de allochtonen lees je daar en tegen regelmatig. Maar ook dit terzijde...
- de gijzer in de keuken was stuk en onbruikbaar achtergelaten.
En dan komt de ultieme kicker: de toiletpot troef ik compleet stuk aan. Deze lekte water en maakte pokkenherrie nadat er doorgetrokken werd. Hier over lichte ik meteen woonbouwvereniging in, met verzoek om te komen kijken, maar dit weigerden ze zowel telefonisch als schriftelijk, onder de smoes: "er is niets mis mee met de toiletpot, want die is vlak voor de woningruil geïnspecteerd- en dus in goede staat".
Nadat er door (de muur waterpijpen geluidsoverlast) klachten van de buren- en op mijn verzoek hierheen de loodgieter gestuurd werd, stelde hij vast dat de toiletpot inderdaad stuk is en onbruikbaar. Het was een oud toilet waar ze niet eens voor onderdelen meer hadden, en die dus vernieuwd moest worden...
Daarna gaf de woonbouwvereniging schriftelijk toe dat de toiletpot dus WEL STUK WAS, maar dat ik zelf voor de kosten moest opdraaien... waarop ik schriftelijk NIET akkoord ging en ze terug vroeg hoe het dan met dat handtekening zowel van henzelf als van vorige bewoner zat, dat alles geïnspecteerd is- en dus goed was aangeleverd?
Daarop zeiden ze dat het "lusten en lasten" risico van woonruil was- en ik daarmee dus akkoord ging.
Ik vroeg opnieuw, hoe het dan met hun handtekening zat dat het door hen zelf "geïnspecteerd" - en netjes aangeleverd was? Ik constateerde schrijfelijk dat er OF een inspectie nooit plaats heeft gevonden, OF het wel plaats vond maar de woonbouwvereniging hun werk niet goed heeft gedaan- en verzocht ze nogmaals om opnieuw te komen kijken...
Dit draaide woonbouwvereniging in hun volgende brief weer naar iets totaal anders, namelijk dat contractueel specifiek dit toilet deel onderhoud helemaal niet onder hen valt, maar onder de huurder- en ik alsnog zelf voor moest opdraaien.
Zoals u begrijpt, stinkt dat laatste aan alle kanten, maar we waren hiermee al ruim half jaar verder- en ik kon ook niet zomaar de oude bewoner hier op aanspreken, zeker niet wanneer de woonbouwvereniging systematisch alle feiten verdraait.
Feit: ze zijn alsnog nooit komen kijken (hebben het vooraf hoogstwaarschijnlijk nooit eens geïnspecteerd), het toilet is stuk, terwijl het op papier wel in goede orde is aangeleverd.
Mijn brieven namen ze niet serieus meer. Nog sterker, ze werden systematisch niet eens gelezen.
Via hun "service nummer" liet men mij weten dat ik ook "telefonisch" klachten kon indienen- en dat mijn klachten bij mijn laatste gesprek "genoteerd" werden. Later heb ik ook schriftelijk klachten ingediend, maar voor geen van die klachten heb ik ooit later wat van gehoord.
Ik heb daarna wat rond gebeld, van waar kun je als huurder met dergelijke stand van zaken terecht. Via vele omwegen kwam ik er achter dat er ook nog "Huurcommissie" bestond, maar deze lui vraagt eerst geld voor, om überhaupt uw klachten in behandeling te nemen. Lekker is dat.
De woonbouwvereniging liet ik daarna schriftelijk weten dat ik al deze brieven bewaar en ik dus bij mijn vertrek (ooit), hiervoor niet ga opdraaien, dat ze het uiteindelijk toch zelf zullen moeten betalen- en ik voor de rest de zaak laat rusten...
Maar hier komt het mooiste. Ongeveer 4 maanden na mijn verhuizing, kreeg ik 18.91 euro factuur toegestuurd, voor eindejaarafrekening (2006) "servicekosten" voor mijn oud adresje. Ik werd pissig en belde ze meteen op: van hoe durven jullie? En waar halen jullie überhaupt de lef vandaan?
Ik confronteerde ze schriftelijk dat ze nu zeker wegens onnodige verbouwing van het oude wooncomplex waar ik toen woonde, naar 55+ woningen, het daarna allemaal terug te draaien, kan ik me best voorstellen dat ze een chronisch budget te kort opeens hadden- en nu moet ik (en ook anderen!) er voor opdraaien, met een vaag acceptgirootje verhaal?
Feiten:
- ze verhogen elk jaar het huurbedrag, omdat het wettelijk eenmaal kan, de kwaliteit die ze leveren tref je dus in dit verhaal
- ik heb nooit huurachterstanden gehad, in de tijd van ruim 13 jaar dat ik via hun huur
- het is duidelijk eenrichtingsverkeer communicatie waarin de verhuurder niet alleen (in mijn ogen) zich als een fascist gedraagt maar nu ook nog 's de rechter uithangt, want nu dreigen ze niet alleen de deurwaarder op me af te sturen als ik het niet betaal, maar nemen ze zelfs recht in eigen handen door het geld dood leuk van mijn rekening eigenzinnig af te willen schrijven OOK al hebben ze geen machtiging hiervoor!
- Dit weiger ik uiteraard nog steeds te betalen (maandelijkse huur betaal ik uiteraard nog steeds wel), maar hun laatste 2 brieven zijn vooral zeer tegenstrijdig:
In voorlaatste brief met als onderwerp "EENMALIGE KANS" dreigden ze de deurwaarder op me af te sturen met het 18.91 euro te incasseren bedrag + 200 extra voor de deurwaarder zelf, als ik het zelf tot een x datum niet overmaak.
In hun laatste brief met als onderwerp "LAATSTE BRIEF" zeggen ze heel iets anders, namelijk dat ze per 1 november dit bedrag van 18,91 automatisch van mijn rekening zullen overschrijven, en als dat niet mogelijk is, ze alsnog de deurwaarder op me af zullen sturen.
Mooi.
Ik zit nu met een dilemma, om ten eerst de automatische incasso bij hun stop te zetten (want het is bovendien illegaal, ze hebben wel mijn machtiging voor automatische incasso, wel voor de maandelijkse huur- en voor niets anders) of gewoon het geld zelf over te maken, m'n trots voor de zoveelste keer in te slikken- en mezelf heel wat ellende te besparen. Maar met dat laatste in mijn gedachten, weet ik het van mezelf 100% zeker dat ik hierna maanden lang niet lekker van zal slapen.
Bij vrienden sta ik bekend als een zeer koppig persoon, maar eveneens als iemand die oprecht is en zich per definitie tegen onrecht verzet.
Persoonlijk vind ik dat dit verhaal een typisch voorbeeld is hoe (zowel door overheidsregels als door bedrijven als het bedrijf in kwestie), de gewone, normale burgers richting de misdaad worden gepusht- en je opgelicht waar je zelf bijstaat, en je er bijna niets aan kunt doen behalve toekijken.
Vragen:
- Wat vinden jullie van zo'n verhaal?
- Is dit goed voor me om ermee door te zetten en het met hen tot bittere einde uit te knokken? (mijn vrienden menen van niet, ook al weten allemaal dit verhaal niet eens, een paar maar hebben het een keertje aangehoord, verder val ik ze niet lastig daarmee...)
- Wat kan de deurwaarder hiermee- en wat kan de deurwaarder vooral niet?
- Zelf zou ik dit het (voor eigen plezier) 't liefst in de rechtbank met ze willen uitknokken, maar hoor soms om me heen dat de deurwaarder je huis leeg kan maken, zonder dat de zaak eens bij de rechter wordt neergelegd... op deze forum (
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 349ad3bec3) las ik dat het weer niet kan. Welke van de twee is waar?
- Indien de deurwaarder eerst de toestemming vd rechter moet innen, moet er dan door hen een rechtszaak eerst gestart worden- en zo ja zal de rechter dan ook mij uitnodigen om OOK mijn kant van het verhaal te horen?
N.B. Kan ik ze nog een factuur sturen voor mijn onredelijk hoog gemaakte kosten voor de ruil advertenties, ten gevolge van hun (foutieve) voorlichting?
Overige ideeen, tips, suggesties zijn van harte welkom.
Dank voor jullie aandacht, en voor “deihards” onder ons die de moeite hebben genomen om dit allemaal te lezen, het bedrijf in kwestie, heeft een naam dat uit 3 woorden bestaat, begint met letter "W" en is gevestigd in Heemskerk. Je kunt het zelfs een exotische naam noemen, maar het middenste woord van hun naam, zou ik persoonlijk liever naar "ONDER" willen omtoveren. Dan klopt alles namelijk wel.
FF googlen, en je vind ze zo, dan weet je precies wat ik bedoel...
Hiermee hoop ik dat ik geen algemene voorwaarden van dit forum verbreek, en indien het wel zo is, hoop ik dat de forum beheerder alleen dat voorlaatste paragraaf eruit haalt- en de rest laat staan, want het moest er per se in, omdat ik me daardoor beter voel als mens.
De woonbouwvereniging via wie ik een woning huur, dreigen een deurwaarder op af te sturen en ik wil graag weten wat jullie ervan vinden. Gevoelsmatig weet ik dat hier niets van klopt, ben ik enorm pissig van geworden en zou ik ze het liefst willen uitdagen, ook al sta je helemaal alleen tegen een reus te knokken...
Hiernaast heb ik ook een leven en wil niet stomme beslissingen maken waardoor zo onbenullig iets mijn leven op termijn zuur kan maken, want eigenlijk vind ik het belachelijk, dit allemaal, het gaat namelijk om een bedrag van 18,91 euro.
Eigenlijk gaat het niet eens over het geld, maar het is een lange strijd dat nu een principiële kwestie is geworden, omdat ik eenmaal met een paar arrogante kwalen te maken heb, wiens baas overduidelijk blij is dat ie ze in dienst heeft, i.p.v. dat ie ze op staande voet allemaal ontslagen heeft, als hij/zij het bedrijf enigszins een goede naam wilde geven, laat staan zich aan de wet willen houden, of dat hele gedoe principieel recht wilde zetten...
Maar dit terzijde...
Het conflict begon al na mijn verhuizing, eigenlijk nog veel eerder, maar dat wist ik toen nog niet. Bij een advies innen bij deze woonbouwvereniging om woning te kunnen ruilen, werd mij door hen verkeerde informatie gegeven, namelijk dat mijn oude flat een 55+ woning was en ik uitsluitend met 55+ kon ruilen. Achteraf bleek dat dit ooit inderdaad 55+ flat "was geworden"- en ze het ruim twee jaar (voor mijn woningruil) toch maar terug hebben gedraaid- en het dus eigenlijk GEEN 55+ woning meer was. Maar dat hoorde ik van hen pas achteraf, nadat woningruil een feit was. Het zoeken naar geschikte kandidaat duurde door zo'n foutieve voorlichting dus anderhalve jaar, terwijl het in andere omstandigheden misschien in een half jaar rond kon zijn, of zelfs erder- en ik o.a. veel minder tijd, stress en uiteindelijk ook minder centjes voor allerlei advertenties (zowel via het internet als via de kranten) kwijt voor was.
Oké, daar was ik heel eventjes boos op ze maar kon verder prima mee leven.
Toen woonruil eenmaal een feit was, ging alles fout wat fout kon gaan, inclusief mijn relatie (want ik ruilde in eerste instantie om iets groter te krijgen, om met mijn toenmalige vriendin samen te kunnen wonen...), want ook mijn relatie ging daarna op een gegeven moment stuk. Maar dat is weer een andere verhaal.
- de stukadoors werden door de woonbouwvereniging foutief geïnstrueerd, om alleen het huiskamer te gaan stukken, terwijl hen werd doorgegeven dat het hele huis moest gebeuren, aangezien het een zeer oud huis is en alle muren slecht waren. Veel stress en 100 telefoontjes verder, werd dit uiteindelijk gefixt.
- de dakdekkers (lekkage) kwamen 2 van de drie afgesproken keren niet eens opdagen, een maand later kwamen ze wel, maar dan wel op eigen tijden- en dus zonder afspraak.
- De vorige bewoner had een volle aanhanger spullen op zolder verborgen achtergelaten (achter in de bergruimte met verse schroeven dicht getimmerd!) en weigerde die ooit te komen ophalen. Het waren de autochtonen- en ik ben een allochtoon en heb mijn oude woning netjes en schoon achtergelaten... Niet dat 't er toe doet, maar moest wel erom lachen, aangezien je zo'n verhaal nooit in de kranten tegen komt. De negatieve berichtgeving over de allochtonen lees je daar en tegen regelmatig. Maar ook dit terzijde...
- de gijzer in de keuken was stuk en onbruikbaar achtergelaten.
En dan komt de ultieme kicker: de toiletpot troef ik compleet stuk aan. Deze lekte water en maakte pokkenherrie nadat er doorgetrokken werd. Hier over lichte ik meteen woonbouwvereniging in, met verzoek om te komen kijken, maar dit weigerden ze zowel telefonisch als schriftelijk, onder de smoes: "er is niets mis mee met de toiletpot, want die is vlak voor de woningruil geïnspecteerd- en dus in goede staat".
Nadat er door (de muur waterpijpen geluidsoverlast) klachten van de buren- en op mijn verzoek hierheen de loodgieter gestuurd werd, stelde hij vast dat de toiletpot inderdaad stuk is en onbruikbaar. Het was een oud toilet waar ze niet eens voor onderdelen meer hadden, en die dus vernieuwd moest worden...
Daarna gaf de woonbouwvereniging schriftelijk toe dat de toiletpot dus WEL STUK WAS, maar dat ik zelf voor de kosten moest opdraaien... waarop ik schriftelijk NIET akkoord ging en ze terug vroeg hoe het dan met dat handtekening zowel van henzelf als van vorige bewoner zat, dat alles geïnspecteerd is- en dus goed was aangeleverd?
Daarop zeiden ze dat het "lusten en lasten" risico van woonruil was- en ik daarmee dus akkoord ging.
Ik vroeg opnieuw, hoe het dan met hun handtekening zat dat het door hen zelf "geïnspecteerd" - en netjes aangeleverd was? Ik constateerde schrijfelijk dat er OF een inspectie nooit plaats heeft gevonden, OF het wel plaats vond maar de woonbouwvereniging hun werk niet goed heeft gedaan- en verzocht ze nogmaals om opnieuw te komen kijken...
Dit draaide woonbouwvereniging in hun volgende brief weer naar iets totaal anders, namelijk dat contractueel specifiek dit toilet deel onderhoud helemaal niet onder hen valt, maar onder de huurder- en ik alsnog zelf voor moest opdraaien.
Zoals u begrijpt, stinkt dat laatste aan alle kanten, maar we waren hiermee al ruim half jaar verder- en ik kon ook niet zomaar de oude bewoner hier op aanspreken, zeker niet wanneer de woonbouwvereniging systematisch alle feiten verdraait.
Feit: ze zijn alsnog nooit komen kijken (hebben het vooraf hoogstwaarschijnlijk nooit eens geïnspecteerd), het toilet is stuk, terwijl het op papier wel in goede orde is aangeleverd.
Mijn brieven namen ze niet serieus meer. Nog sterker, ze werden systematisch niet eens gelezen.
Via hun "service nummer" liet men mij weten dat ik ook "telefonisch" klachten kon indienen- en dat mijn klachten bij mijn laatste gesprek "genoteerd" werden. Later heb ik ook schriftelijk klachten ingediend, maar voor geen van die klachten heb ik ooit later wat van gehoord.
Ik heb daarna wat rond gebeld, van waar kun je als huurder met dergelijke stand van zaken terecht. Via vele omwegen kwam ik er achter dat er ook nog "Huurcommissie" bestond, maar deze lui vraagt eerst geld voor, om überhaupt uw klachten in behandeling te nemen. Lekker is dat.
De woonbouwvereniging liet ik daarna schriftelijk weten dat ik al deze brieven bewaar en ik dus bij mijn vertrek (ooit), hiervoor niet ga opdraaien, dat ze het uiteindelijk toch zelf zullen moeten betalen- en ik voor de rest de zaak laat rusten...
Maar hier komt het mooiste. Ongeveer 4 maanden na mijn verhuizing, kreeg ik 18.91 euro factuur toegestuurd, voor eindejaarafrekening (2006) "servicekosten" voor mijn oud adresje. Ik werd pissig en belde ze meteen op: van hoe durven jullie? En waar halen jullie überhaupt de lef vandaan?
Ik confronteerde ze schriftelijk dat ze nu zeker wegens onnodige verbouwing van het oude wooncomplex waar ik toen woonde, naar 55+ woningen, het daarna allemaal terug te draaien, kan ik me best voorstellen dat ze een chronisch budget te kort opeens hadden- en nu moet ik (en ook anderen!) er voor opdraaien, met een vaag acceptgirootje verhaal?
Feiten:
- ze verhogen elk jaar het huurbedrag, omdat het wettelijk eenmaal kan, de kwaliteit die ze leveren tref je dus in dit verhaal
- ik heb nooit huurachterstanden gehad, in de tijd van ruim 13 jaar dat ik via hun huur
- het is duidelijk eenrichtingsverkeer communicatie waarin de verhuurder niet alleen (in mijn ogen) zich als een fascist gedraagt maar nu ook nog 's de rechter uithangt, want nu dreigen ze niet alleen de deurwaarder op me af te sturen als ik het niet betaal, maar nemen ze zelfs recht in eigen handen door het geld dood leuk van mijn rekening eigenzinnig af te willen schrijven OOK al hebben ze geen machtiging hiervoor!
- Dit weiger ik uiteraard nog steeds te betalen (maandelijkse huur betaal ik uiteraard nog steeds wel), maar hun laatste 2 brieven zijn vooral zeer tegenstrijdig:
In voorlaatste brief met als onderwerp "EENMALIGE KANS" dreigden ze de deurwaarder op me af te sturen met het 18.91 euro te incasseren bedrag + 200 extra voor de deurwaarder zelf, als ik het zelf tot een x datum niet overmaak.
In hun laatste brief met als onderwerp "LAATSTE BRIEF" zeggen ze heel iets anders, namelijk dat ze per 1 november dit bedrag van 18,91 automatisch van mijn rekening zullen overschrijven, en als dat niet mogelijk is, ze alsnog de deurwaarder op me af zullen sturen.
Mooi.
Ik zit nu met een dilemma, om ten eerst de automatische incasso bij hun stop te zetten (want het is bovendien illegaal, ze hebben wel mijn machtiging voor automatische incasso, wel voor de maandelijkse huur- en voor niets anders) of gewoon het geld zelf over te maken, m'n trots voor de zoveelste keer in te slikken- en mezelf heel wat ellende te besparen. Maar met dat laatste in mijn gedachten, weet ik het van mezelf 100% zeker dat ik hierna maanden lang niet lekker van zal slapen.
Bij vrienden sta ik bekend als een zeer koppig persoon, maar eveneens als iemand die oprecht is en zich per definitie tegen onrecht verzet.
Persoonlijk vind ik dat dit verhaal een typisch voorbeeld is hoe (zowel door overheidsregels als door bedrijven als het bedrijf in kwestie), de gewone, normale burgers richting de misdaad worden gepusht- en je opgelicht waar je zelf bijstaat, en je er bijna niets aan kunt doen behalve toekijken.
Vragen:
- Wat vinden jullie van zo'n verhaal?
- Is dit goed voor me om ermee door te zetten en het met hen tot bittere einde uit te knokken? (mijn vrienden menen van niet, ook al weten allemaal dit verhaal niet eens, een paar maar hebben het een keertje aangehoord, verder val ik ze niet lastig daarmee...)
- Wat kan de deurwaarder hiermee- en wat kan de deurwaarder vooral niet?
- Zelf zou ik dit het (voor eigen plezier) 't liefst in de rechtbank met ze willen uitknokken, maar hoor soms om me heen dat de deurwaarder je huis leeg kan maken, zonder dat de zaak eens bij de rechter wordt neergelegd... op deze forum (
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 349ad3bec3) las ik dat het weer niet kan. Welke van de twee is waar?
- Indien de deurwaarder eerst de toestemming vd rechter moet innen, moet er dan door hen een rechtszaak eerst gestart worden- en zo ja zal de rechter dan ook mij uitnodigen om OOK mijn kant van het verhaal te horen?
N.B. Kan ik ze nog een factuur sturen voor mijn onredelijk hoog gemaakte kosten voor de ruil advertenties, ten gevolge van hun (foutieve) voorlichting?
Overige ideeen, tips, suggesties zijn van harte welkom.
Dank voor jullie aandacht, en voor “deihards” onder ons die de moeite hebben genomen om dit allemaal te lezen, het bedrijf in kwestie, heeft een naam dat uit 3 woorden bestaat, begint met letter "W" en is gevestigd in Heemskerk. Je kunt het zelfs een exotische naam noemen, maar het middenste woord van hun naam, zou ik persoonlijk liever naar "ONDER" willen omtoveren. Dan klopt alles namelijk wel.
FF googlen, en je vind ze zo, dan weet je precies wat ik bedoel...
Hiermee hoop ik dat ik geen algemene voorwaarden van dit forum verbreek, en indien het wel zo is, hoop ik dat de forum beheerder alleen dat voorlaatste paragraaf eruit haalt- en de rest laat staan, want het moest er per se in, omdat ik me daardoor beter voel als mens.