LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht oplossing WTW probleem

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
schangah
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:33

Gezocht oplossing WTW probleem

Ongelezen bericht door schangah »

Wij hebben zo een WTW systeem. Naar aanleiding van de berichten in de media is bij mij het kwartje gevallen zo te zeggen. Sinds wij in onze huidige woning wonen is mijn gezondheid schrikbarend achteruit gehold. (direct vanaf het begin) :(Hoofdpijn, duizeligheid, extreme vermoeidheid en astma!! Deze klachten had ik in ons vorige huis niet. :cry: Mijn luchtwegen zijn altijd al gevoeilig geweest (allergie). Maar ik ben onderhand een wrak. Voor mij moet er op korte termijn iets gebeuren, ik kan dit niet langer volhouden. Mijn humeur is zo slecht en omdat ik jarenlang in het duister rond taste waarom mijn gezondheid zo slecht werd ben ik nu gedeeltelijk overspannen. Welke oplossingen zijn er buiten het verkopen van onze woning. Ik denk dan aan luchtreiniging?? andere ramen in het huis met ventilatieopeningen??? Een ander systeem??Heeft dit allemaal wel zin??? :(
Zijn dit geen lapmiddelen. IK heb trouwens sinds vandaag de stekker er uitgetrokken en heb de weinige ramen die open kunnen opengezet. maar of dit helpt?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gezocht oplossing WTW probleem

Ongelezen bericht door D1RK »

Als het systeem vervuild is en nooit schoongemaakt veroorzaak je meer ellende dan je oplos!

Verder zou een aanlegfout het probleem in de hele buurt geven, een CV monteur die ook ventilatie ervaring heeft zou eens hierna kunnen kijken en staat de ventilatie wel op de juiste stand?

Ik moest na 20 jaar ook ooit erg veel vuil van iets afhalen wat later een ventilator was, en ik zag eerst alleen een draaiende zwarte poetsdoek, en geen enkel gaatje....
Ook de pijpen moesten gereinigt worden, en vies dat het was...

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Gezocht oplossing WTW probleem

Ongelezen bericht door Rema »

Ik zou gewoon de ramen vervangen door ouderwetse openslaande ramen zodat je gewoon kunt luchten, dat is het allerbeste.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gezocht oplossing WTW probleem

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou eerst alle filters schoonmaken/vervangen. Maar het is ook zo dat ieder huis zijn eigen 'klimaat' heeft. Daar moet je een tijd aan wennen. Ik heb het zelf ook gemerkt toen ik een nieuwe baan kreeg, dat ik de eerste tijd veel last had van de lucht in het kantoor. Maar na een tijd ging het veel beter. Ook andere mensen die hier komen werken zijn de eerste tijd vaak snotterig en zo. Maar dat gaat altijd over.

Ik zou de installatie niet meteen uitschakelen, omdat je dan misschien juist allerlei organismen in de filters de mogelijkheid geeft om te groeien. Als je daarna de installatie weer aan zet, dan blaas je dus juist allerlei viezigheid het huis in. Dus eerst de filters maar vervangen/schoonmaken en dan de installatie weer aanzetten.

Gesloten