internetboekingen voor gehandicapten
Geplaatst: 22 okt 2007 14:48
Tegenwoordig kan men via internet bijna alles boeken zoals vakanties, hotelovernachtigingen, kaartjes voor schouwburgen enz. tenminste indien men niet gehandicapt is en daardoor wat extra voorzieningen wil hebben.
Als ik een aangepaste hotelkamer wil boeken voor één of meerdere nachten of een vakantie wil boeken met gebruik van een aangepaste kamer dan is dat niet mogelijk via internet, ook niet als het hotel via de website aangeeft dat men de beschikking heeft over aangepaste kamers. Men kan allerlei kamers boeken en deze worden uitgebreid beschreven wat er zoal aanwezig is maar een aangepaste kamer staat niet bij de mogelijkheden om deze te boeken. Mijn vraag is: waarom is dit niet mogelijk? Men kan op de site toch aangeven waaruit de voorzieningen bestaan van de aangepaste kamer en als dit voldoende is dan zou ik deze toch normaal via internet moeten kunnen boeken. Ik weet dan ook gelijk of de kamer nog vrij is. Zijn de voorzieningen onvoldoende dan kan ik altijd nog telefonisch of via de E-mail informeren of men aan mijn wensen kan voldoen.
Hetzelfde geldt voor schouwburg kaartjes. Indien ik een rolstoel plaats wil boeken kan dit alleen maar telefonisch. De plaats is nog vrij of deze is al uitverkocht, zo moeilijk is het toch niet. Ook hier geldt weer, als ik andere wensen heb dan kan ik altijd nog contact opnemen.
Waarom kunnen gehandicapten vaak alleen maar via een dure telefoonlijn iets boeken of reserveren en niet via het gemak van internet.
Is er iemand die hier een aannemelijke verklaring voor heeft of is het nu éénmaal zo geregeld?
Nieuwsgierig wacht ik op reacties
Rosa05
Als ik een aangepaste hotelkamer wil boeken voor één of meerdere nachten of een vakantie wil boeken met gebruik van een aangepaste kamer dan is dat niet mogelijk via internet, ook niet als het hotel via de website aangeeft dat men de beschikking heeft over aangepaste kamers. Men kan allerlei kamers boeken en deze worden uitgebreid beschreven wat er zoal aanwezig is maar een aangepaste kamer staat niet bij de mogelijkheden om deze te boeken. Mijn vraag is: waarom is dit niet mogelijk? Men kan op de site toch aangeven waaruit de voorzieningen bestaan van de aangepaste kamer en als dit voldoende is dan zou ik deze toch normaal via internet moeten kunnen boeken. Ik weet dan ook gelijk of de kamer nog vrij is. Zijn de voorzieningen onvoldoende dan kan ik altijd nog telefonisch of via de E-mail informeren of men aan mijn wensen kan voldoen.
Hetzelfde geldt voor schouwburg kaartjes. Indien ik een rolstoel plaats wil boeken kan dit alleen maar telefonisch. De plaats is nog vrij of deze is al uitverkocht, zo moeilijk is het toch niet. Ook hier geldt weer, als ik andere wensen heb dan kan ik altijd nog contact opnemen.
Waarom kunnen gehandicapten vaak alleen maar via een dure telefoonlijn iets boeken of reserveren en niet via het gemak van internet.
Is er iemand die hier een aannemelijke verklaring voor heeft of is het nu éénmaal zo geregeld?
Nieuwsgierig wacht ik op reacties
Rosa05