Probleem met Philips LCD TV
Geplaatst: 22 okt 2007 18:00
Vorig jaar eind Augustus kocht ik bij Makro een Philips LCD TV, type: 32PF5321
Na een aantal maanden kreeg ik problemen met het toestel: Als het toestel in de standby-stand stond, en ik wilde hem aanzetten met de afstandsbediening, dan bleef het beeld vaak zwart, en na een aantal keer aan en uitzetten ging deed hij het pas. (Het geluid deed het wel, als het beeldscherm zwart bleef). Eerst dacht ik dat het aan de instellingen van de TV lag. Na een tijdje kwam ik er achter dat het een defect aan het toestel was.
Toen ik hier achter kwam had ik het toestel om precies te zijn 1 jaar en 2 weken geleden gekocht. Toen ik de kassabon en garantie papieren na had gelezen, kwam ik erachter dat er maar 1 jaar garantie op het toestel zit. Dit is heel erg vreemd, aangezien er op bijna alle televisie-toestellen een standaard garantie zit van 2 jaar. Na het een en ander te hebben opgezocht over garantie van LCD-Toestellen kwam ik onder andere dit tegen: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=604
en dit: http://www.kieskeurig.nl/kk/29BF387946E ... 3D7DA3.htm
Hierin staat toch echt dat ik recht moet hebben op 2 jaar garantie. Hier heb ik Philips een aantal keren mee geconfronteerd, maar zij houden vast dat er op hun LCD toestellen een garantie van 1 jaar zit.
Zij verzochten mij verder om contact op te nemen met het bedrijf waar de TV was gekocht, dat heb ik ook gedaan. Zij verzochten mij toch weer contact op te nemen met Philips. Dat heb ik gedaan, en zij hebben toen een afspraak gemaakt met het bedrijf ESK, dat voor hun reparaties aan huis doet.
Vandaag is mijn LCD-TV meegenomen voor reparatie. Naar alle waarschijnlijkheid moet de beeldbuis worden vervangen, en deze kosten zal ik waarschijnlijk (geheel) voor mijn rekening moeten nemen. Toen heb ik Philips nogmaals gebeld, en gevraagd of ik dit zelf moet betalen, en er werd mij verteld dat dat waarschijnlijk ook zo is en dat de kosten hiervan waarschijnlijk nog hoger zullen liggen (inclusief monteur kosten) dan het hele toestel heeft gekost.
Wat moet ik hier nu mee aan? Wie kan mij helpen?
Na een aantal maanden kreeg ik problemen met het toestel: Als het toestel in de standby-stand stond, en ik wilde hem aanzetten met de afstandsbediening, dan bleef het beeld vaak zwart, en na een aantal keer aan en uitzetten ging deed hij het pas. (Het geluid deed het wel, als het beeldscherm zwart bleef). Eerst dacht ik dat het aan de instellingen van de TV lag. Na een tijdje kwam ik er achter dat het een defect aan het toestel was.
Toen ik hier achter kwam had ik het toestel om precies te zijn 1 jaar en 2 weken geleden gekocht. Toen ik de kassabon en garantie papieren na had gelezen, kwam ik erachter dat er maar 1 jaar garantie op het toestel zit. Dit is heel erg vreemd, aangezien er op bijna alle televisie-toestellen een standaard garantie zit van 2 jaar. Na het een en ander te hebben opgezocht over garantie van LCD-Toestellen kwam ik onder andere dit tegen: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=604
en dit: http://www.kieskeurig.nl/kk/29BF387946E ... 3D7DA3.htm
Hierin staat toch echt dat ik recht moet hebben op 2 jaar garantie. Hier heb ik Philips een aantal keren mee geconfronteerd, maar zij houden vast dat er op hun LCD toestellen een garantie van 1 jaar zit.
Zij verzochten mij verder om contact op te nemen met het bedrijf waar de TV was gekocht, dat heb ik ook gedaan. Zij verzochten mij toch weer contact op te nemen met Philips. Dat heb ik gedaan, en zij hebben toen een afspraak gemaakt met het bedrijf ESK, dat voor hun reparaties aan huis doet.
Vandaag is mijn LCD-TV meegenomen voor reparatie. Naar alle waarschijnlijkheid moet de beeldbuis worden vervangen, en deze kosten zal ik waarschijnlijk (geheel) voor mijn rekening moeten nemen. Toen heb ik Philips nogmaals gebeld, en gevraagd of ik dit zelf moet betalen, en er werd mij verteld dat dat waarschijnlijk ook zo is en dat de kosten hiervan waarschijnlijk nog hoger zullen liggen (inclusief monteur kosten) dan het hele toestel heeft gekost.
Wat moet ik hier nu mee aan? Wie kan mij helpen?