Al 1 Jaar pech met een nieuwe Peugeot 207. Wat te doen?
Geplaatst: 22 okt 2007 19:50
We hebben een jaar geleden een nieuwe Peugeot 207 gekocht bij Autobedrijf Nefkens te Houten. Na 4000 km begon het olielampje al te branden en moesten we al ong. 3,5 liter olie!! bijvullen. Daarnaast was het brandstofverbruik erg hoog. Dit kan echter nog omdat het een nieuwe auto was. Volgens Nefkens was dit olieverbruik ook normaal. Volgens boekje van Peugeot echter niet. Voor de duidelijkheid we hebben een 1.6-16v. Brandstofverbruik toen (en nu) 1:10,5.
Na 6000 km moesten we weer 2,5 liter olie bijvullen. Dus 6 liter olie op 6000 km. Was normaal volgens Nefkens Houten. Dit hebben wij echter nog nooit meegemaakt met een nieuwe auto.
De rubbers van de elektrische ramen voor bleken ook niet goed. Moesten direct na aankoop vervangen worden, want de ramen bleven hangen. Is vervangen door Nefkens Houten.
Bleven nog last houden van hoog olieverbruik en brandstofverbruik en we moesten het bijhouden van de garage. Dus gedaan en volgens hun valt het binnen de waarden opgegeven door Peugeot.
Na een tijd begon ook de verlichting rare kuren te vertonen. De verlichting viel uit tijdens een rit op de snelweg en na het opnieuw starten was het weer goed. Maar aangezien dit niet in de boordcomputer bleef staan na het herstarten kon de garage niets vinden. Later weer een paar keer plaatsgevonden en na veel gezeur werden uiteindelijk de achterlichtunits vervangen. Daarnaast wilde de motor opeens niet meer starten en hoorden we metaal op metaal geluid vanuit de motor. Na het aan de praat krijgen van de auto bleek dat deze geen kracht meer had en de auto niet harder kon rijden dan 110 km/u. Aangezien we daarnaast problemen bleven houden met de olie en het brandstof bleven we aandringen op nader onderzoek. We kregen als reactie dat ze geen zin hadden om de motor uit elkaar te halen omdat dit teveel werk zou zijn en ze niet wisten of dit zou helpen. Uiteindelijk toch zo ver gekregen om te zoeken en daarna werden de klepstoters vervangen. De dynamo is ook gelijk vervangen want die was ook niet goed. Nu is de auto na een jaar nog niet goed. De auto start weer niet en geeft weer metaal op metaal geluid.
We zijn er nu klaar mee en willen ons geld terug minus de afschrijving. Maken wij een kans als we een rechtzaak aanspannen wegens het leveren van een niet deugdelijke auto kortom leveren van een wanprestatie?
Ze nemen ons totaal niet serieus bij de garage en afspraken worden niet nagekomen. Zo is er na het vervangen van de klepstoters etc. niet eens een testrit gemaakt. (Dit hebben wij d.m.v. kilometerstand kunnen zien). We hebben de auto bij de garage achtergelaten en een leenauto meegenomen in afwachting van verdere onderhandelingen, maar deze 207 met 1.4 motor rijd stukken beter dan onze eigen auto. Wat ons sterkt in ons vermoeden dat er veel aan de hand is met onze eigen auto.
Monteurs in onze omgeving zeggen ook dat het niet meer goed gaat komen met deze auto. Een maandagochtendauto zoals zij het noemen. Enige optie is de auto eruit doen anders gaat het ons veel geld kosten in de toekomst.
Wat kunnen we nu het beste doen?
Na 6000 km moesten we weer 2,5 liter olie bijvullen. Dus 6 liter olie op 6000 km. Was normaal volgens Nefkens Houten. Dit hebben wij echter nog nooit meegemaakt met een nieuwe auto.
De rubbers van de elektrische ramen voor bleken ook niet goed. Moesten direct na aankoop vervangen worden, want de ramen bleven hangen. Is vervangen door Nefkens Houten.
Bleven nog last houden van hoog olieverbruik en brandstofverbruik en we moesten het bijhouden van de garage. Dus gedaan en volgens hun valt het binnen de waarden opgegeven door Peugeot.
Na een tijd begon ook de verlichting rare kuren te vertonen. De verlichting viel uit tijdens een rit op de snelweg en na het opnieuw starten was het weer goed. Maar aangezien dit niet in de boordcomputer bleef staan na het herstarten kon de garage niets vinden. Later weer een paar keer plaatsgevonden en na veel gezeur werden uiteindelijk de achterlichtunits vervangen. Daarnaast wilde de motor opeens niet meer starten en hoorden we metaal op metaal geluid vanuit de motor. Na het aan de praat krijgen van de auto bleek dat deze geen kracht meer had en de auto niet harder kon rijden dan 110 km/u. Aangezien we daarnaast problemen bleven houden met de olie en het brandstof bleven we aandringen op nader onderzoek. We kregen als reactie dat ze geen zin hadden om de motor uit elkaar te halen omdat dit teveel werk zou zijn en ze niet wisten of dit zou helpen. Uiteindelijk toch zo ver gekregen om te zoeken en daarna werden de klepstoters vervangen. De dynamo is ook gelijk vervangen want die was ook niet goed. Nu is de auto na een jaar nog niet goed. De auto start weer niet en geeft weer metaal op metaal geluid.
We zijn er nu klaar mee en willen ons geld terug minus de afschrijving. Maken wij een kans als we een rechtzaak aanspannen wegens het leveren van een niet deugdelijke auto kortom leveren van een wanprestatie?
Ze nemen ons totaal niet serieus bij de garage en afspraken worden niet nagekomen. Zo is er na het vervangen van de klepstoters etc. niet eens een testrit gemaakt. (Dit hebben wij d.m.v. kilometerstand kunnen zien). We hebben de auto bij de garage achtergelaten en een leenauto meegenomen in afwachting van verdere onderhandelingen, maar deze 207 met 1.4 motor rijd stukken beter dan onze eigen auto. Wat ons sterkt in ons vermoeden dat er veel aan de hand is met onze eigen auto.
Monteurs in onze omgeving zeggen ook dat het niet meer goed gaat komen met deze auto. Een maandagochtendauto zoals zij het noemen. Enige optie is de auto eruit doen anders gaat het ons veel geld kosten in de toekomst.
Wat kunnen we nu het beste doen?