LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TraXity van TNT Post

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Raven327

TraXity van TNT Post

Ongelezen bericht door Raven327 »

:cry:

Zijn er meer mensen met zulke slechte ervaringen met de TraXity "service" van TNT. Voor € 8,95 weet ik anderhalve week na verzending nog steeds niet waar mijn (aangetekend) post gebleven is. Navraag via de klantenservice levert alleen toezegging van een onderzoek op dat 2 a 3 maanden zal gaan duren. En dat voor een zending die real time via het internet te volgen zou zijn !?

Gioia

Re: TraXity van TNT Post

Ongelezen bericht door Gioia »

RAven , een beetje laat , maar ik heb hetzelfde hoor

Albert Peters

Ongelezen bericht door Albert Peters »

Zonder op de hoogte te zijn van problemen van deze vorm vorm van TGP zendingen, verzond ik documenten via het postkantoor.
Er was geen reden tot twijfel tot de kwaliteit daar onze tante post het zou verzorgen.
Daar het een express zending was heb ik navraag gedaan over de aankomsttijd in Istanbul.
Dit zou 3 a 4 dagen duren.
De dubbele tijd is verstreken, maar de post is niet afgeleverd.
Met de barcode kan je ook niets wijzer worden.

Daar er voor slechte mensen toch wel interessante informatie in zat,
heb ik toch wel een kleine angst voor ernstige gevolgen.

Met deze vrees zal ik af moeten wachten, maar tot wanneer???

In ieder geval een ZEER slechte beurt voor de TPG

Albert

Gioia

Ongelezen bericht door Gioia »

@ Albert:
wat een nare situatie voor je.
Ik heb eens geprobeerd via koeriers enzo wat tarieven op te vragen , en ik moet je zeggen : het valt redelijk mee, ook omdat men veel persoonlijker met je pakket omgaat.
Daarom overweeg ik om voor bepaalde pakketten een koerier te gaan inschakelen.
Het klopt , Albert, dat je NIETS hebt aan de code van het pakje. Immers: TNT laat absoluut na, om deze te laten zien op haar website.
Dit is algemeen bekend. Als je dan belt, kunnen zij zogenaamd wel zien waar je pakket is, maar jij, die er toch flink voor mag betalen, niet.
Dan verzinnen ze iets van: Ja in het buitenland krijgt het pakje een andere code... nou wat heb je dan aan een fictieve code terwijl er niets voor de klant op te vinden is?

Albert Peters

Ik zit erover te denken het geld terug te vorderen en ze aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van de verdwijning van vertrouwelijke documenten.

Ik wacht nog even af wat hun reactie is die ik op hun website heb geplaatst om hun in de gelegenheid te stellen het nader te onderzoeken.

Gr Albert

Albert Peters

Uiteindelijk is de post Express na meer als een week gelukkig afgeleverd.
Van Express kan dus geen sprake zijn, en dus kwam hij ook te laat voor het doel waarvoor hij als Express verstuurt geworden is.

Een duidelijke wanprestatie

Met andere woorden........ weg gegooid geld !!!!!!!
Maar ik ben al blij dat e post niet verdwenen is !!!!
Wat een plezier van weggegooid geld :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Albert

pakje

Ongelezen bericht door pakje »

:evil: Hallo,

Mijn zoon had met iemand anders via internet een telefoon geruild, de jongen heeft deze telefoon, in een pakje verpakt afgegeven op het postkantoor in Rotterdam, vervolgens de code doorgemaild zodat mijn zoon het pakje kon volgen via de pc. Het pakje is nog steeds niet verder dan het postkantoor en ligt daar volgens de "volgcode" nog steeds, al 2 1/2 week, we hebben nu een zoekformulier ingevuld. Ondertussen had mijn zoon ook zijn telefoon opgestuurt, die was de volgende dag al bij die jongen. Dus waar is het pakje uit Rotterdam?

Volgende pakje: We hebben het vorige week nog sterker meegemaakt,
een jongen uit loosdrecht had een telefoon opgestuurd naar ons, pakje komt wel bij ons aan maar is LEEG!!!!!!!!!!!!! Die jongen wist zeker dat hij de telefoon opgestuurd had. Na het pakje goed bekeken te hebben, zagen wij dat er twee kleuren tape waren gebruikt, nl. de tape die onder over de doos zat en over de tape van die jongen was een andere kleur!! Dus volgens onze bevindingen is de doos van onder open gesneden,telefoon eruitgehaald en met andere tape weer dichtgeplakt op een postkantoor,want de verzendsticker van TNT post zat nog ongeschonden op de opening boven op de doos.
Ra, ra, nou mijn zoon heeft geen of weing vertrouwen meer in TNT.

Riny Maas
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riny Maas »

Op 23 sept 2008 een pakketje verstuurd naar Indonesie. Toen het na een maand nog niet was aangekomen, dacht men aan de oorzaak de Ramadan. Van KPN krijg ik een Navraagformulier dat we direct terugzenden.
WEe ontvangen van KPN een bevestiging van ontvangst: "Zodra wij iets een reactie ontvangen, nemen wij kontakt met u op". Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 058 233 33 33 (wat niet meer werkt het is een 0900 geworden ...

Medio december nog steeds helemaal niets gehoord, dus maar eve bellen. Ja de oorzaak ligt waarschijnlijk aan de feestdagen van december, Belt u na de feestdagen nog maar eens op. In januari enkele malen gebeld. Totaal niets bekend ... Probeert u het binnenkort nog maar eens een keer.
Waar betaal je dan meer dan 25 euro voor om een klein pakketje te laten versturen? Niet alleen ben je de verzendkosten kwijt maar ook de kosten van de inhoud! Dit is voor mij de laatste keer dat iets verstuurd wordt per TNT

Op 5 febr. weer gebeld. Geen status bekend maar ik zie dat er een brief naar u onderweg is. O wat staat daar dan in? Dat kunnen wij niet zien. Leest u eerst de brief maar.
Ohw, Ohw, Owh ...

Hoe kun je nou nog bellen zonder boos te worden?

mabcom1

Ongelezen bericht door mabcom1 »

TNT ik weet er alles van zie onderanderen mij topic hier in het forum

ik heb zelfs een Blog de lucht in gegooit !

www.tnt-pakketpost.nl

reageer gerust op de blog
ik probeer dit toch in de aandacht te brengen daar dit zo niet langer kan gaan
grtx
MABCOM

Riny Maas
Contacteer:

De brief van TNT Post uit Utrecht is binnen:

"de navraag bij de postorganisatie van Indonesië en bij de geadresseerde heeft geen positief resultaat opgeleverd. Wellicht ten overvloede deel ik u mede dat voor traxity-zendingen geen schadevergoeding van toepassing is."

Einde verhaal dus...
Einde KPN voor mij ook!
Manager Customer Service International noemt hij zich!

Als je traxity koopt op het postkantoor wordt er gezegd: "Als u zeker wilt weten dat het aankomt moet u het met traxity versturen!". Oplichtingspraktijken![/u]

Riny Maas
Contacteer:

Komt er ook nog een verzoek om mee te doen aan een enquête of ik tevreden ben over de behandeling van de klacht.
Dat werken ze schijnbaar beter af dan de klacht zelf :p

Waarom bent u ontevreden over de afhandeling van de klacht?
1. Er is NIETS teruggevonden;
2. Er wordt NIETS vergoed;
3. Ik heb wel dertig keer ZELF het initiatief moeten nemen om te bellen;
4. Uiteindelijk krijg ik na 4 1/2 maand uw conclusie "geen resultaat en geen vergoeding mogelijk";
5. U schrijft dat geïnformeerd is bij geadresseerde; dat blijkt bij navraag onjuist;
6. Alles wat beloofd is toen het traxity pakket is aangeboden op het postkantoor klopt echt helemaal niets, het is NIET te tracen, er wordt NIETS vergoed, het gaat NIET sneller;
7. Ik ben van mening dat TNT hiermee een wanprestatie levert;
In ieder geval worden er door mij NOOIT pakketten meer per TNT verzonden.

Ondanks de wanprestatie vindt geen vergoeding plaats noch van de verzendkosten noch van de inhoud van het pakket, terwijl daarnaast blijkt dat het onderzoek zoals vermeld gewoon NIET is uitgevoerd.

Zou u willen aangeven waarom u ontevreden bent over het nakomen van afspraken?
Bij het inleveren van het pakket is beloofd een bezorging die 2 a 3 dagen sneller zou zijn;
Een garantie van aankomst;
Na opgave van de waarde van de inhoud een verzekering;
Het pakket zou te tracen zijn op het internet.

Zou u willen aangeven waarom u ontevreden bent over de afhandelingstijd?
Omdat er na 3 maanden geen reactie was gekomen (zoals beloofd toen ik het navraagformulier ontving) ben ik zelf gaan bellen. Als reden dat ik nog niets gehoord had werd gegeven dat de postorganisatie in Indonesië nog niets van zich had laten horen waarschijnlijk vanwege de Ramadan.
Toen ik enkele weken later weer belde kreeg ik te horen dat er nog niets bekend was waarschijnlijk omdat december een drukke maand is voor TNT. Ik kon het beste in Januari zelf weer even terugbellen.
In januari ben ik met de telefoongesprekken van het kastje naar de muur gestuurd tot het telefoongesprek in Februari waarin gezegd werd dat men mij niets meer kon mededelen dan dat er een brief onderweg was waarvan men over de inhoud ook geen mededelingen kon doen omdat dat onbekend was bij de helpdesk-medewerkster.

U heeft aangegeven dat de klacht volgens u niet volledig is afgehandeld. Kunt u dit toelichten?
TNT heeft een wanprestatie geleverd waardoor ik geconfronteerd wordt met de nutteloze kosten van verzending en de kosten van het verloren geraakt zijn van de inhoud van het pakket. Daarnaast heeft TNT een wanprestatie geleverd omdat zaken zijn beloofd die niet zijn nagekomen zowel met betrekking tot de afhandelingstijd en met betrekking tot het kunnen tracen van het pakket via Internet.

Indien u nog verbetersuggesties heeft ten aanzien van de klachtbehandeling of vragen wilt toelichten, dan kunt u dit hieronder doen.
Wat betreft de klachtenbehandeling zou het beter zijn als deze (ook??) via het internet te volgen zou zijn met betrekking tot het stadium waarin de behandeling is. Dat scheelt een hoop gebel en eindeloos door menu's heen gaan en DAN mag je WEL verwachten dat het initiatief van de klant uitgaat. In ieder geval is dat veel vriendelijker dan eeuwig wachten tot niet alle medewerkers meer in gesprek zijn, om dan vervolgens alleen maar het advies te krijgen om over enkele weken nog maar eens opnieuw te bellen.

De beste verbetering voor de consument lijkt me echter als u het vervoer van pakketten overlaat aan andere transporteurs en u in de toekomst alleen zaken belooft die u ook daadwerkelijk waar kunt maken.

Gesloten