bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf
Geplaatst: 26 okt 2007 21:53
Ik hoop dat ik het hier goed neerzet, maar kon geen geschikter plekkie vinden.
In Juli dit jaar zijn we in het huwelijksbootje gestapt en net als de meeste koppels hebben wij een fotograaf ingehuurd.
Uiteraard hebben wij van te voren eerst wat foto's bekeken op de site en die zagen er goed uit,wel bijna allemaal bewerkt, later zouden we er achter komen waarom.
We hebben een offerte opgevraagd,maar we hadden hem die 2 dagen binnen en kregen al mail waarom we nog niet gereageerd hadden.
We vonden het wat vreemd, maar ach ongeduld maakt nog geen slecht fotograaf.
Gezien het feit dat we bij hem de beste offerte kregen en hij aan onze wens wilde voldoen,hebben we hem geboekt.
Een week van te voren nog contact gehad met meneer,want de zenuwen sloegen toe, maar hij was ons niet vergeten.
Op de grote dag kwam hij zelfs te vroeg, ik zat nog met de kapper boven en ben nog even snel naar beneden gegaan voor het omkleden om even kennis te maken.
Toen kreeg ik al een akelig gevoel.
Ik trof een onverzorgde en norse man aan op de bank die zich kortaf voorstelde, omdat het moest...
Om een heel lang verhaal kort te maken, meneer heeft zich alles behalve proffesioneel gedragen,de gasten hebben zich flink lopen irriteren aan zijn gedrag.
Een botte hork is waarschijnlijk de beste omschrijving.
Een week later kwam de allergrootste domper, de foto's.
Bijna alle foto's zijn zwaar overbelicht, de foto's van de gasten en de wegwerp camera's zagen er nog beter uit.
Mijn bordeaux rode jurk is op meerdere foto's neonroze uitgeslagen, zo overbelicht.
Aangezien meneer met een Sony camera werkt en mijn broer bij dat bedrijf werkt heb ik eens gevraagd of iemand binnen het bedrijf de foto's kon beoordelen of het geen technisch probleem was.
De reactie vanuit Sony was ondeskundig gebruik van de camera, dit had simpelweg voorkomen kunnen worden met de juiste instellingen en een filter op de flits.
Kort daarna kwam de 2e verrassing, meneer beweerde dat we niet betaald hadden.
Daar stonden we even van te kijken,aangezien we toch zeker wisten dat dit wel gedaan was.
Uiteraard meteen de boel laten nakijken en de bank gebeld.
Het bedrag was keurig afgeboekt van mijn rekening, de bank kon ook geen fouten ontdekken.
Wij netjes doorgegeven aan meneer, die laaiend werd en meteen met bedreigingen aankwam.
Toen we vervolgens besloten om hem maar te negeren kregen we een incasso bureau op ons dak.
Daar kregen we nog een verrassing, een heel ander bedrag dan de originele factuur.
Ondertussen bleven de bedreigingen ook doorgaan en hebben we uit nood een afspraak gemaakt met het incasso bureau ( die het overigens ook zeer vreemd vind hoe meneer ons benaderd).
Het eerder betaalde bedrag laten we storneren en er is aan het incasso bureau opnieuw betaald.
We hebben het incassobureau ook een copie vande originele factuur en een printscreen van internetbankieren gemaild,zodat alles zwart op wit staat.
Van de eerste betaling moest ik het afschrift opnieuw aanvragen en dankzij de bedreigingen werd ons geen tijd gegunt dit te regelen.
Zelfs nu blijft meneer ons lastig vallen, het is zelfs zo gek dat we ons telefoonnummer hebben laten wijzigen.
Aangezien meneer beweerd aangesloten te zijn bij een organisatie zijn we daar onze heil gaan zoeken, maar wat blijkt, meneer is er niet bekend.
We wachten nu op reactie van het incassobureau ivm. het niet kloppende bedrag wat meneer heeft opgegeven.
Ondertussen zitten we met onze handen in het haar.
Hij heeft gedreigd wel even langs te komen en aangezien mijn man meer weg is voor zijn werk dan thuis, zit ik alleen met een klein kind.
De deur doe ik al niet meer open als ik niemand verwacht en de tel van onbekende nummers durf ik ook al niet meer op te nemen.
Wat kan ik ondernemen tegen deze man.
We zijn zoiezo al voor gek verklaard dat we hebben betaald voor mislukte foto's en dan nog eens de rest van de ellende erbij.
Oftewel HELLUP!!
groetjes van een ontgoocheld bruidje.
In Juli dit jaar zijn we in het huwelijksbootje gestapt en net als de meeste koppels hebben wij een fotograaf ingehuurd.
Uiteraard hebben wij van te voren eerst wat foto's bekeken op de site en die zagen er goed uit,wel bijna allemaal bewerkt, later zouden we er achter komen waarom.
We hebben een offerte opgevraagd,maar we hadden hem die 2 dagen binnen en kregen al mail waarom we nog niet gereageerd hadden.
We vonden het wat vreemd, maar ach ongeduld maakt nog geen slecht fotograaf.
Gezien het feit dat we bij hem de beste offerte kregen en hij aan onze wens wilde voldoen,hebben we hem geboekt.
Een week van te voren nog contact gehad met meneer,want de zenuwen sloegen toe, maar hij was ons niet vergeten.
Op de grote dag kwam hij zelfs te vroeg, ik zat nog met de kapper boven en ben nog even snel naar beneden gegaan voor het omkleden om even kennis te maken.
Toen kreeg ik al een akelig gevoel.
Ik trof een onverzorgde en norse man aan op de bank die zich kortaf voorstelde, omdat het moest...
Om een heel lang verhaal kort te maken, meneer heeft zich alles behalve proffesioneel gedragen,de gasten hebben zich flink lopen irriteren aan zijn gedrag.
Een botte hork is waarschijnlijk de beste omschrijving.
Een week later kwam de allergrootste domper, de foto's.
Bijna alle foto's zijn zwaar overbelicht, de foto's van de gasten en de wegwerp camera's zagen er nog beter uit.
Mijn bordeaux rode jurk is op meerdere foto's neonroze uitgeslagen, zo overbelicht.
Aangezien meneer met een Sony camera werkt en mijn broer bij dat bedrijf werkt heb ik eens gevraagd of iemand binnen het bedrijf de foto's kon beoordelen of het geen technisch probleem was.
De reactie vanuit Sony was ondeskundig gebruik van de camera, dit had simpelweg voorkomen kunnen worden met de juiste instellingen en een filter op de flits.
Kort daarna kwam de 2e verrassing, meneer beweerde dat we niet betaald hadden.
Daar stonden we even van te kijken,aangezien we toch zeker wisten dat dit wel gedaan was.
Uiteraard meteen de boel laten nakijken en de bank gebeld.
Het bedrag was keurig afgeboekt van mijn rekening, de bank kon ook geen fouten ontdekken.
Wij netjes doorgegeven aan meneer, die laaiend werd en meteen met bedreigingen aankwam.
Toen we vervolgens besloten om hem maar te negeren kregen we een incasso bureau op ons dak.
Daar kregen we nog een verrassing, een heel ander bedrag dan de originele factuur.
Ondertussen bleven de bedreigingen ook doorgaan en hebben we uit nood een afspraak gemaakt met het incasso bureau ( die het overigens ook zeer vreemd vind hoe meneer ons benaderd).
Het eerder betaalde bedrag laten we storneren en er is aan het incasso bureau opnieuw betaald.
We hebben het incassobureau ook een copie vande originele factuur en een printscreen van internetbankieren gemaild,zodat alles zwart op wit staat.
Van de eerste betaling moest ik het afschrift opnieuw aanvragen en dankzij de bedreigingen werd ons geen tijd gegunt dit te regelen.
Zelfs nu blijft meneer ons lastig vallen, het is zelfs zo gek dat we ons telefoonnummer hebben laten wijzigen.
Aangezien meneer beweerd aangesloten te zijn bij een organisatie zijn we daar onze heil gaan zoeken, maar wat blijkt, meneer is er niet bekend.
We wachten nu op reactie van het incassobureau ivm. het niet kloppende bedrag wat meneer heeft opgegeven.
Ondertussen zitten we met onze handen in het haar.
Hij heeft gedreigd wel even langs te komen en aangezien mijn man meer weg is voor zijn werk dan thuis, zit ik alleen met een klein kind.
De deur doe ik al niet meer open als ik niemand verwacht en de tel van onbekende nummers durf ik ook al niet meer op te nemen.
Wat kan ik ondernemen tegen deze man.
We zijn zoiezo al voor gek verklaard dat we hebben betaald voor mislukte foto's en dan nog eens de rest van de ellende erbij.
Oftewel HELLUP!!
groetjes van een ontgoocheld bruidje.