Whirlpool service !? wat een dieven !
Geplaatst: 28 okt 2007 12:56
Hallo ,
Ik wil graag iedereen waarschuwen tegen de praktijken van Whirlpool , Bauknecht , Ignis ( dit is namelijk dezelfde organisatie met blijkbaar dezelfde infame praktijken )
Ik heb een Keuken met 5 stuks apparatuur en er toendertijd 5 jaar garantie op gekregen het spul is in januari 2005 geplaatst dus nog ruim in de "garantie".
Enkele weken geleden had het flatgebouw waarin ik woon een verstopping in de afvoer leiding , waarna mijn afwasmachine niet meer werkte , deze stond te knipperen en wilde geen programma meer draaien nadat de verstopping verholpen was .
Daar ik de oorzaak wist ben ik dus op zoek gegaan hoe het probleem verholpen kon worden , echter ik kn van Whirlpool niets vinden overigens wel van siemens / Miele waar wordt verteld dat dan de overstroom beveiliging in werking treed en je dan het service luik moet openen en het water moet verwijderen waarna de machine dan weer werkt .
Echter mijn machine leek geen service luik te bezitten ( alles was dicht metaal ) , dus ik denk ik bel de Whirlpool klanten service , ik vertel het gehele verhaal en de mevrouw vraagt of mijn machine nog in de garantie zit , zij maakt vervolgens meteen een afspraak voor een monteur die een dag later op de stoep staat .
Ik vertel hem opnieuw het verhaal , hij pakt een torx schroevendraaier verwijdert het keuken front en op 4 op het oog verborgen plekken wordt een schroefje losgedraaid , vervolgens kan een metalen plaat worden losgenomen , dit blijkt de service ruimte te zijn , even met een spons erdoorheen om het water te verwijderen en klaar is kees
Dit alles duurde 5 minuten !! , ik blij wat een service van Whirlpool !! echter de monteur spreekt " das dan E 99,50 , -- " graag even contant betalen anders komt er 13,50 administratie kosten bij !
Huh wat is dit ? , Tjaa mijnheer Whirlpool kan er niets aan doen dat uw afvoer verstopt is geraakt ! , Tjaa mijn weerwoord ik wel dan ? Tjaa mijnheer betalen ! dus ik teken een machtiging en krijg een Enquete formulier ( wat ik van de service vindt ) ik besluit het hier niet bij te laten .
Ik stuur een begeleidende brief :
Whirlpool nederland B.V.
Customer Service
Heerbaan 50- 52
4817 NL
Breda
Geachte dame / heer ,
Graag wil ik mijn enquete formulier middels deze brief op enkele punten toelichten.
Ten eerste de tijdsduur vanaf melding tot oplossing van het probleem :
Ik heb mijn aanvraag via internet gedaan met een compleet probleemsbeschrijving ( hoe, wat waar, wanneer de storing is ontstaan ) .
Na ruim 1 week wachten zonder reaktie , was mijn geduld op en heb ik u telefonisch benaderd waarbij ik opnieuw een complete probleem omschrijving heb gedaan , de dame aan de telefoon was uitermate vriendelijk en heeft geregeld dat ik binnen een dag geholpen werd waarvoor hulde.
Echter er is mij niet verteld dat ik 100 euro kosten voor mijn kiezen zou krijgen , voor een simpel karweitje dat ik zelf ook had kunnen uitvoeren ( heb dit niet gedaan omdat ik garantie meende te hebben ) , en dat voor een apparaat met 5 jaar garantie waarvan nog niet eens de helft verstreken is .
Ik vraag mij dus sterk af wat uw garantie waard is , en dit zal voor mij zeker meespelen in de toekomst voor aan te schaffen huishoudelijke apparatuur , toevallig ben ik binnen nu en 1 jaar wederom in de gelukkige omstandigheid van de aanschaf van een nieuwe keuken, voor mijn nieuwe woning , ( minimaal 5 stuks apparatuur zoals mijn huidige keuken ) , echter een 5 jaar garantie argument van de verkoper om voor uw merken te kiezen zal ik deze keer met hoon ontvangen door deze zojuist opgedane ervaring met uw “service” .
Ik wil benadrukken dat ik uitermate tevreden ben over de dame aan de telefoon , en de werkzaamheden van de monteur , echter waar andere merken ( O.A. Siemens ) gewoon een service luikje hebben , om het storings probleem van een verstopte afvoer te verhelpen .
Kiest uw merk ervoor ( “bewust” ? ) om een plaat te monteren met verstopte torx schroeven zodat men genoodzaakt is hier een monteur voor te laten komen en de hoofdprijs te moeten betalen voor 5 minuten werk.
Het argument van uw monteur was dat Whirlpool er niets aan kan doen dat de afvoer van mijn gebouw verstopt is geweest terwijl de machine draaide, waardoor de overstroombeveiliging is ingeschakeld , dus geen garantie ! , ik ben van mening dat een constructeur rekening dient te houden met veel voorkomende problemen ( wat andere merken blijkbaar wel doen middels een service luik ) zoals een verstopte afvoer , ik kan er tenslotte ook niets aan doen dat de afvoerbuis van mijn flatgebouw verstopt raakte .
Ik had van een kwaliteidsmerk als het uwe iets meer coulantheid richting haar klanten verwacht , zeker gezien het ontbreken van het inspectie luik waardoor de gemiddelde klant dit niet zelf kan doen , ik wist zelf precies wat het probleem was door te zoeken op internet , en zag daar vele verhandelingen van diverse merken hoe dit simpel op te lossen .
Ik ben op dit moment nog in de stille hoop dat het een en ander op een misverstand berust , dat uw monteur toch iets minder enthousiast had moeten zijn met het uitdraaien van zijn gepeperde rekening .
Echter indien het bovenstaande beleid is van Whirlpool , Bauknecht , Ignis dan ben ik helaas zeer teleurgesteld in uw organisatie .
Even nog ter Resume` :
Ik heb zowel per e-mail als per telefoon verteld dat het euvel kwam na een verstopping en dat ik vermoede dat de overstroombeveiliging in werking was getreden , Indien mij was verteld dat ik minimaal 100 euro moest gaan betalen omdat dit geen garantie was ( er is mij wel uitdrukkelijk gevraagd of ik nog wel garantie had op het apparaat ) , dan had ik of een lokale reparateur laten komen of ik was zelf aan het schroeven geslagen na aanschaf van een torx setje . Garantie die je niet blijkt te hebben kun je namelijk ook niet verliezen .
Met vriendelijke groet,
Het antwoord ? :
In het kort : Geen garantie , oorzaak is van buitenaf dus gewoon betalen klaar
Ben ik nou echt zo`n zeurpiet ? ,
Feit blijft toch dat niemend mij vertelde dat ik kosten voor mijn kiezen zou krijgen , en als ik wist dat het 100 euro zou kosten dan had ik mischien een ander gevraagd er eens naar te kijken , ik vind 100 euro voor 5 minuten werk ook wel erg veel geld ! 50 euro had ik nog mee kunnen leven maar 100 euro voor binnenstappen en tot ziens
Feit blijft toch ook dat andere merken , melding maken hoe dit probleem op te lossen is via documentatie en Whirlpool dit blijkbaar als een melkkoe ziet .
Op deze argumenten wordt helemaal niet ingegaan ,
Wat een trieste bende , Bedrijven lijken niet meer te weten wat klantvriendelijkheid en Coulance is , Voor mij dus nooit geen Whirlpool , Bauknecht of Ignis meer . Blijkbaar dringt dat niet door tot zulke bedrijven dat dit meespeelt bij de consument .
Ik voel dit gewoon als oplichting
Groeten
Michel
Ik wil graag iedereen waarschuwen tegen de praktijken van Whirlpool , Bauknecht , Ignis ( dit is namelijk dezelfde organisatie met blijkbaar dezelfde infame praktijken )
Ik heb een Keuken met 5 stuks apparatuur en er toendertijd 5 jaar garantie op gekregen het spul is in januari 2005 geplaatst dus nog ruim in de "garantie".
Enkele weken geleden had het flatgebouw waarin ik woon een verstopping in de afvoer leiding , waarna mijn afwasmachine niet meer werkte , deze stond te knipperen en wilde geen programma meer draaien nadat de verstopping verholpen was .
Daar ik de oorzaak wist ben ik dus op zoek gegaan hoe het probleem verholpen kon worden , echter ik kn van Whirlpool niets vinden overigens wel van siemens / Miele waar wordt verteld dat dan de overstroom beveiliging in werking treed en je dan het service luik moet openen en het water moet verwijderen waarna de machine dan weer werkt .
Echter mijn machine leek geen service luik te bezitten ( alles was dicht metaal ) , dus ik denk ik bel de Whirlpool klanten service , ik vertel het gehele verhaal en de mevrouw vraagt of mijn machine nog in de garantie zit , zij maakt vervolgens meteen een afspraak voor een monteur die een dag later op de stoep staat .
Ik vertel hem opnieuw het verhaal , hij pakt een torx schroevendraaier verwijdert het keuken front en op 4 op het oog verborgen plekken wordt een schroefje losgedraaid , vervolgens kan een metalen plaat worden losgenomen , dit blijkt de service ruimte te zijn , even met een spons erdoorheen om het water te verwijderen en klaar is kees
Dit alles duurde 5 minuten !! , ik blij wat een service van Whirlpool !! echter de monteur spreekt " das dan E 99,50 , -- " graag even contant betalen anders komt er 13,50 administratie kosten bij !
Huh wat is dit ? , Tjaa mijnheer Whirlpool kan er niets aan doen dat uw afvoer verstopt is geraakt ! , Tjaa mijn weerwoord ik wel dan ? Tjaa mijnheer betalen ! dus ik teken een machtiging en krijg een Enquete formulier ( wat ik van de service vindt ) ik besluit het hier niet bij te laten .
Ik stuur een begeleidende brief :
Whirlpool nederland B.V.
Customer Service
Heerbaan 50- 52
4817 NL
Breda
Geachte dame / heer ,
Graag wil ik mijn enquete formulier middels deze brief op enkele punten toelichten.
Ten eerste de tijdsduur vanaf melding tot oplossing van het probleem :
Ik heb mijn aanvraag via internet gedaan met een compleet probleemsbeschrijving ( hoe, wat waar, wanneer de storing is ontstaan ) .
Na ruim 1 week wachten zonder reaktie , was mijn geduld op en heb ik u telefonisch benaderd waarbij ik opnieuw een complete probleem omschrijving heb gedaan , de dame aan de telefoon was uitermate vriendelijk en heeft geregeld dat ik binnen een dag geholpen werd waarvoor hulde.
Echter er is mij niet verteld dat ik 100 euro kosten voor mijn kiezen zou krijgen , voor een simpel karweitje dat ik zelf ook had kunnen uitvoeren ( heb dit niet gedaan omdat ik garantie meende te hebben ) , en dat voor een apparaat met 5 jaar garantie waarvan nog niet eens de helft verstreken is .
Ik vraag mij dus sterk af wat uw garantie waard is , en dit zal voor mij zeker meespelen in de toekomst voor aan te schaffen huishoudelijke apparatuur , toevallig ben ik binnen nu en 1 jaar wederom in de gelukkige omstandigheid van de aanschaf van een nieuwe keuken, voor mijn nieuwe woning , ( minimaal 5 stuks apparatuur zoals mijn huidige keuken ) , echter een 5 jaar garantie argument van de verkoper om voor uw merken te kiezen zal ik deze keer met hoon ontvangen door deze zojuist opgedane ervaring met uw “service” .
Ik wil benadrukken dat ik uitermate tevreden ben over de dame aan de telefoon , en de werkzaamheden van de monteur , echter waar andere merken ( O.A. Siemens ) gewoon een service luikje hebben , om het storings probleem van een verstopte afvoer te verhelpen .
Kiest uw merk ervoor ( “bewust” ? ) om een plaat te monteren met verstopte torx schroeven zodat men genoodzaakt is hier een monteur voor te laten komen en de hoofdprijs te moeten betalen voor 5 minuten werk.
Het argument van uw monteur was dat Whirlpool er niets aan kan doen dat de afvoer van mijn gebouw verstopt is geweest terwijl de machine draaide, waardoor de overstroombeveiliging is ingeschakeld , dus geen garantie ! , ik ben van mening dat een constructeur rekening dient te houden met veel voorkomende problemen ( wat andere merken blijkbaar wel doen middels een service luik ) zoals een verstopte afvoer , ik kan er tenslotte ook niets aan doen dat de afvoerbuis van mijn flatgebouw verstopt raakte .
Ik had van een kwaliteidsmerk als het uwe iets meer coulantheid richting haar klanten verwacht , zeker gezien het ontbreken van het inspectie luik waardoor de gemiddelde klant dit niet zelf kan doen , ik wist zelf precies wat het probleem was door te zoeken op internet , en zag daar vele verhandelingen van diverse merken hoe dit simpel op te lossen .
Ik ben op dit moment nog in de stille hoop dat het een en ander op een misverstand berust , dat uw monteur toch iets minder enthousiast had moeten zijn met het uitdraaien van zijn gepeperde rekening .
Echter indien het bovenstaande beleid is van Whirlpool , Bauknecht , Ignis dan ben ik helaas zeer teleurgesteld in uw organisatie .
Even nog ter Resume` :
Ik heb zowel per e-mail als per telefoon verteld dat het euvel kwam na een verstopping en dat ik vermoede dat de overstroombeveiliging in werking was getreden , Indien mij was verteld dat ik minimaal 100 euro moest gaan betalen omdat dit geen garantie was ( er is mij wel uitdrukkelijk gevraagd of ik nog wel garantie had op het apparaat ) , dan had ik of een lokale reparateur laten komen of ik was zelf aan het schroeven geslagen na aanschaf van een torx setje . Garantie die je niet blijkt te hebben kun je namelijk ook niet verliezen .
Met vriendelijke groet,
Het antwoord ? :
In het kort : Geen garantie , oorzaak is van buitenaf dus gewoon betalen klaar
Ben ik nou echt zo`n zeurpiet ? ,
Feit blijft toch dat niemend mij vertelde dat ik kosten voor mijn kiezen zou krijgen , en als ik wist dat het 100 euro zou kosten dan had ik mischien een ander gevraagd er eens naar te kijken , ik vind 100 euro voor 5 minuten werk ook wel erg veel geld ! 50 euro had ik nog mee kunnen leven maar 100 euro voor binnenstappen en tot ziens
Feit blijft toch ook dat andere merken , melding maken hoe dit probleem op te lossen is via documentatie en Whirlpool dit blijkbaar als een melkkoe ziet .
Op deze argumenten wordt helemaal niet ingegaan ,
Wat een trieste bende , Bedrijven lijken niet meer te weten wat klantvriendelijkheid en Coulance is , Voor mij dus nooit geen Whirlpool , Bauknecht of Ignis meer . Blijkbaar dringt dat niet door tot zulke bedrijven dat dit meespeelt bij de consument .
Ik voel dit gewoon als oplichting
Groeten
Michel