LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.
Geplaatst: 28 okt 2007 14:18
Wij hebben nu ongeveer jaar digitale tv an UPC, het Digital TV pack en het Digital TV Extra Channel Pack, samen voor E 3,95 (Ex btw) per maand.
Vorige week werd ik gebeld door UPC (op mijn werk) waarbij UPC me aanbood mijn digitale kastje kosteloos te vervangen door een nieuw, beter exemplaar (teletekst bij meer zenders, minder vaak softwaredownloads). Ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb de verkoper expliciet laten antwoorden op de volgende vragen:
- kan ik het oude kastje houden als het nieuwe niet (goed) werkt ?
- blijft het signaal hetzelfde (zodat niet ineens het oude kastje niet meer werkt) ?
- blijft mijn abbonnement hetzelfde ?
Pas toen de verkoper op alledrie de vragen JA antwoordde (ik heb zelfs nadrukkelijk gevraagd of hij het hele gesprek wilde opnemen) ging ik akkoord.
Wie schetst mijn verbazing toen ik gistermiddag een brief in de bus vond van UPC waarin ik als nieuwe klant van het TV-Royaalpakket werd verwelkomt (a E 8.99 p maand).
Ik heb UPC gebeld en verteld dat dit abbonnement nooit door mij is afgesloten (het Royaal abo was volgens hun administratie al 2 dagen eerder ingegaan)
De reaktie van UPC:
- Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen
- Er was verwarring of mijn oude abbonnement wel kon worden "hersteld", dat kon "U heeft geluk, meneer" nog. (laat ik nou denken dat UPC mij heeft opgelicht en dus verantwoordelijk is voor het oplossen van het door hun gecreerde probleem)
- Van het toesturen van een ander, beter digitaal kastje was geen sprake (Yep, fijne lui daar bij de verkoop)
- Als ik weer werd gebeld door een verkoper van UPC met een aanbod kon ik het beste met de klantenservice van UPC contact opnemen om daar na te vragen of de verkoper mij wel een correct aanbod deed (!?!) (Dit is volkomen belachelijk en dat heb ik op niet mis te verstane toon laten weten)
- Het Royaal is eigenlijk hetzelfde als het abo wat ik al had. (Dat betekent dat UPC probeert klanten hetzelfde product nog eens te verkopen maar dan wel voor de dubbele prijs.)
- Het is niet mogelijk een bevestigingsbrief te sturen (dat leek me wel het minste).
Ter compensatie van het ongemak werd een 2-maanden gratis abbonnement op een sport- en een filmkanaal beloofd.
Ik krijg mijn oude abonnement terug.
Ik wacht met spanning af.
Vorige week werd ik gebeld door UPC (op mijn werk) waarbij UPC me aanbood mijn digitale kastje kosteloos te vervangen door een nieuw, beter exemplaar (teletekst bij meer zenders, minder vaak softwaredownloads). Ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb de verkoper expliciet laten antwoorden op de volgende vragen:
- kan ik het oude kastje houden als het nieuwe niet (goed) werkt ?
- blijft het signaal hetzelfde (zodat niet ineens het oude kastje niet meer werkt) ?
- blijft mijn abbonnement hetzelfde ?
Pas toen de verkoper op alledrie de vragen JA antwoordde (ik heb zelfs nadrukkelijk gevraagd of hij het hele gesprek wilde opnemen) ging ik akkoord.
Wie schetst mijn verbazing toen ik gistermiddag een brief in de bus vond van UPC waarin ik als nieuwe klant van het TV-Royaalpakket werd verwelkomt (a E 8.99 p maand).
Ik heb UPC gebeld en verteld dat dit abbonnement nooit door mij is afgesloten (het Royaal abo was volgens hun administratie al 2 dagen eerder ingegaan)
De reaktie van UPC:
- Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen
- Er was verwarring of mijn oude abbonnement wel kon worden "hersteld", dat kon "U heeft geluk, meneer" nog. (laat ik nou denken dat UPC mij heeft opgelicht en dus verantwoordelijk is voor het oplossen van het door hun gecreerde probleem)
- Van het toesturen van een ander, beter digitaal kastje was geen sprake (Yep, fijne lui daar bij de verkoop)
- Als ik weer werd gebeld door een verkoper van UPC met een aanbod kon ik het beste met de klantenservice van UPC contact opnemen om daar na te vragen of de verkoper mij wel een correct aanbod deed (!?!) (Dit is volkomen belachelijk en dat heb ik op niet mis te verstane toon laten weten)
- Het Royaal is eigenlijk hetzelfde als het abo wat ik al had. (Dat betekent dat UPC probeert klanten hetzelfde product nog eens te verkopen maar dan wel voor de dubbele prijs.)
- Het is niet mogelijk een bevestigingsbrief te sturen (dat leek me wel het minste).
Ter compensatie van het ongemak werd een 2-maanden gratis abbonnement op een sport- en een filmkanaal beloofd.
Ik krijg mijn oude abonnement terug.
Ik wacht met spanning af.