LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net Surfen en Bellen is bij mij Surfen [b]OF[/b] Bellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Vinnie60

Het Net Surfen en Bellen is bij mij Surfen [b]OF[/b] Bellen

Ongelezen bericht door Vinnie60 »

Nog een akkefietje met Het Net : ik wil overgaan van instap ADSL naar Surfen en Bellen, alles ontvangen, installatie stap 1-2-3 gaan goed alleen stap 4 lukt niet : aansluiten van de pc op de 'Experia box'

tig keer gebeld, uiteindelijk KPN monteur op bezoek en die kwam er ook niet uit, laatste advies was om maar Windows opnieuw te installeren. Wat denk je ?? nog steeds geen aansluiting !!
Ik ga er nu over om het maar op te zeggen maar gezien de reacties bij de andere onderwerpen heb ik nog een lange weg te gaan !!!

nog ff volhouden dan maar.......
:cry:

Dirkie

Re: Het Net Surfen en Bellen is bij mij Surfen [b]OF[/b] Bellen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nu weet ik niet wat stap 1-2-3 inhouden, maar de beschrijving van stap 4 (aansluiten van de PC op de 'Experia box') lijkt me duidelijk. Stekkertje in de PC, stekkertje in de Experia box en klaar :lol:
Maar ik zie het vast te simpel.

De oplossing om Windows opnieuw te installeren is nonsens. Voordat je hieraan begin werkte je PC blijkbaar goed en nu niet meer. Lijkt me toch aan de het nieuwe stukje soft- en hardware te liggen. Is de Experia box niet gewoon kapot :?

Vinnie60

beste Dirkie,

experia box was niet kapot want de KPN monteur sloot zijn eigen laptop erop aan en die deed het meteen en snel internet
dus wat het nu wel is, joost mag het weten...... :?

BBCS

Ongelezen bericht door BBCS »

Netwerkkaart toevallig niet kapot?

Vinnie60

nee, netwerkkaart doet het goed want via de splitter van mijn oude adsl instap, kan ik wel internetten alleen dus niet bellen, dus vandaar mijn slogan 'Surfen OF Bellen'........
als ik klaar ben met surfen, haal ik de plug uit mijn oude splitter en doe het weer in de nieuwe splitter en kan ik weer bellen.

BBCS

Voor alle duidelijkheid:

De splitter kan er tussenuit.

De computer en de telefoon dienen op de modem aangesloten te worden.

Die splitter is alleen nodig als je normale telefonie hebt en ADSL.
De functie van die splitter is om die twee signalen te scheiden.

Bij internet plus bellen is dat niet meer het geval.

Je belt dan via internet (VOIP).

Dus alle telefoons dienen dan op het modem aangesloten te worden, anders werkt het niet.

Vinnie60

Beste BBCS,

dit verhaal is nieuw voor mij, in de handleiding bij de installatie voor 'Surfen en Bellen'met die stappen 1 t/m 4 wordt ook duidelijk de functie van de splitter vermeld en ook die te gebruiken.
ik ga met jouw opmerking aan de slag en kijken of het iets nieuws oplevert !

BBCS

dit verhaal is nieuw voor mij, in de handleiding bij de installatie voor 'Surfen en Bellen'met die stappen 1 t/m 4 wordt ook duidelijk de functie van de splitter vermeld en ook die te gebruiken.
Die splitter is alleen nodig in de beginperiode.

Want je moet omgeschakeld worden van analoge telefonie naar VOIP.

En in die beginperiode is dus die splitter nog nodig.

Als het eerst wel gewerkt heeft en nu niet meer, dan is het duidelijk dat er al omgeschakeld is.

Vinnie60

Beste BBCS,

ik lees nu zaken die me vanuit HetNet in de afgelopen periode nooit zijn gemeld, ik weet niet hoe ruim/lang je de periodeperiode moet beschouwen maar ik heb dus ruim 2 jaar lang HetNet instap adsl gehad en dat ging goed, alleen sinds de overgang naar Surfen en Bellen is me dat sinds de installatie (2 oktober jl.) nog niet gelukt. Ook de KPN monteur die vorige week kwam heeft geen oplossing kunnen bieden.

Zoals gezegd, ik ga kijken vanavond hoe het met het weghalen van die splitter gaat uitpakken maar gevoelsmatig heb ik iets van 'ik hou een aantal kabeltjes met gekleurde stekkertjes over.......'
ik hou je via dit forum op de hoogte ! :D

anna84

Ongelezen bericht door anna84 »

Je houdt idd de splitter met 2 kabeltjes (die aan phone en modem of dsl en pstn) over. Tijdens je adsl periode had je de splitter wel nodig. Bij S&B alleen de eerste paar weken (nu waarschijnlijk al niet meer, dit is te testen door ** te toetsen, hoor je geen kiestoon, dan kan de splitter ertussenweg).
Ik ben echter bang dat het dan nog niet gaat werken. Als een andere computer (of laptop) het wel tegelijk met het bellen ligt, is er met het signaal dat van je exberiabox komt niet zo heel veel aan de hand...

Vinnie60

Beste Anna84,

dank voor je aanvullende opmerkingen
ik ga het gewoon proberen en kijken of het nu gaat lukken met Surfen EN Bellen
toch mooi zo'n forum, ik heb in 2 dagen al meer tips gekregen dan al die tijd via de helpdesk van Het Net (niet....)

Vinnie60

beste Anna84 en BBCS,

ondanks jullie aanwijzingen van deze week, is het niet gelukt om zonder splitter te werken, aansluiten van telefoon en pc op de experiabox levert op dat ik alleen kan bellen en niet kan surfen
nu weer via de oude methode aan het surfen gegaan om dit bericht erop te plaatsen
ik knikker Het Net eruit en ga op zoek naar een betere provider want ik vind hun wijze van probleem oplossen verre van juist !
:oops:

Gesloten