tandartspraktijk en het administratiekantoor advies gevraagd
Geplaatst: 31 okt 2007 11:17
hallo allemaal,
graag advies over de te volgen stappen over onderstaande:
ik ben begin dit jaar van tandartspraktijk gewisseld wegens een verhuizing. Veel praktijken in de buurt namen geen patienten aan en verwezen me door naar een nieuwe praktijk. Daar afspraak gemaakt en 5 behandelingen gekregen voor het vernieuwen van al mijn vullingen (ja dat was duur) gelukkig goed verzekerd.
Bij behandeling 1 en 2 was een administratiekantoor genaamd x en bij behandeling 3, 4, en 5 was de praktijk geswitcht naar een nieuw administratiekantoor genaamd y.
Vlak na mijn eerste behandeling kreeg ik van de tandarts al de rekening met de mogelijkheid om ook aan de praktijk contant te betalen of met pin. Zij hoefden daardoor het admin.kantoor niet in te schakelen en zouden kosten besparen dus ik kreeg 10% korting. aangezien ik toch al contact met verzekering had opgenomen en zij door een storing in hun systeem enkel aan mij konden betalen en het verzoek om iedere declarabele activiteit de eerste 6 weken zelf voor teschieten bedacht ik me dat ik net zo goed dan wel bij de praktijk kon betalen, Ik kreeg toch immers het geld later terug van de verzekeraar.
Ik heb dus al mijn behandelingen direct betaald en tot mijn grote verbazing kreeg ik wel van beide administratiekantoren facturen thuis, beide gebeld en aangegeven dat ik al betaald had bij de tandarts. Bureau x deed normaal over en niks meer gehoord van hun en later vernomen dat zij geen zaken meer deden met de praktijk wegens het dubbel geven van opdrachten.
Bureau y daarintegen gaf aan recht te hebben op het geld en gaven aan mij aan dat ik dan nogmaals moest betalen maar dan aan hun, want zij hadden een overeenkomst met de tandarts en die kwam zijn gedeelte niet na.
Ik heb aan bureau y alle correspondentie gegeven die ik van de tandarts gekregen had en een brief van mijzelf met mijn betalingsbewijzen en de reactie dat ik niet op de hoogte ben van de ins en outs van hun overeenkomst en dat het eerlijk gezegd een probleem tussen hun dan was en zij de tandarts dan om het geld moesten vragen aangezien ik niet van plan was/ben om 2 keer te betalen voor 1 verrichting (lijkt me vrij normaal),
nooit een reactie hierop gehad en nu drie maanden later een brief van bureau y gekregen dat zij de rechtszaak gewonnen hadden die zij gestart waren. hieruit was gebleken dat de tandarts onrechtmatig gehandeld had met de facturen en gelijk deboodschap dat ik dat bureau moest betalen en anders de deurwaarder aan de deur kreeg. De tandarts stuurde gelijk een brief dat de tandarts de zaak gewonnen had en het bureau onrechtmatig geld wilt innen.
weer contact opgenomen met bureau, zij begrijpen dat ik niet tweemaal wil betalen maar desondanks willen toch een betaling zien van mij (en alle andere patienten die dit dus ook hebben), de tandarts heb ik gebeld en blijft beweren dat ik niet moet betalen. de tandarts betaalt mijn bedrag ook niet terug of naar dat bureau.
en nu?????
- ik heb het vermoeden dat het bureau in het gelijk gesteld is door de rechter wegens de in houd van hun correspondentie maar weet niet de precieze inhoud
- ik denk dat mijn tandarts de opdrachten gewoon doorgegeven heeft aan het bureau ondanks dat er al betaald was door mij
- het bureau zegt de tandarts betaald te hebben voor de overeenkomst, de tandarts zegt dat het bureau hem niet betaald heeft hiervoor. Ik wist dat een administratiekantoor een praktijk betaald om administratieve taken voor hem te doen, ik dacht altijd dat dat andersom werkte
- het bureau zegt dat mensen nooit betalen aan een praktijk zelf en dit ook niet kan, ik ken echter meer mensen die deze optie hebben alleen dan krijgen zij geen betalingsverzoek meer.
- ik weet niet hoeveel patienten het betreft en hoe ik anders aan een adressenbestand zou moeten komen hiervan want ik weet dat er meerdere patienten hier tegenaan lopen.
graag advies en jullie meedenken gevraagd en realiseer me dat het een heel verhaal geworden is maar vind het nogal gecompliceerd in elkaar zitten.
bright side is dat ik geen kiespijn heb.
groetjes wendy
graag advies over de te volgen stappen over onderstaande:
ik ben begin dit jaar van tandartspraktijk gewisseld wegens een verhuizing. Veel praktijken in de buurt namen geen patienten aan en verwezen me door naar een nieuwe praktijk. Daar afspraak gemaakt en 5 behandelingen gekregen voor het vernieuwen van al mijn vullingen (ja dat was duur) gelukkig goed verzekerd.
Bij behandeling 1 en 2 was een administratiekantoor genaamd x en bij behandeling 3, 4, en 5 was de praktijk geswitcht naar een nieuw administratiekantoor genaamd y.
Vlak na mijn eerste behandeling kreeg ik van de tandarts al de rekening met de mogelijkheid om ook aan de praktijk contant te betalen of met pin. Zij hoefden daardoor het admin.kantoor niet in te schakelen en zouden kosten besparen dus ik kreeg 10% korting. aangezien ik toch al contact met verzekering had opgenomen en zij door een storing in hun systeem enkel aan mij konden betalen en het verzoek om iedere declarabele activiteit de eerste 6 weken zelf voor teschieten bedacht ik me dat ik net zo goed dan wel bij de praktijk kon betalen, Ik kreeg toch immers het geld later terug van de verzekeraar.
Ik heb dus al mijn behandelingen direct betaald en tot mijn grote verbazing kreeg ik wel van beide administratiekantoren facturen thuis, beide gebeld en aangegeven dat ik al betaald had bij de tandarts. Bureau x deed normaal over en niks meer gehoord van hun en later vernomen dat zij geen zaken meer deden met de praktijk wegens het dubbel geven van opdrachten.
Bureau y daarintegen gaf aan recht te hebben op het geld en gaven aan mij aan dat ik dan nogmaals moest betalen maar dan aan hun, want zij hadden een overeenkomst met de tandarts en die kwam zijn gedeelte niet na.
Ik heb aan bureau y alle correspondentie gegeven die ik van de tandarts gekregen had en een brief van mijzelf met mijn betalingsbewijzen en de reactie dat ik niet op de hoogte ben van de ins en outs van hun overeenkomst en dat het eerlijk gezegd een probleem tussen hun dan was en zij de tandarts dan om het geld moesten vragen aangezien ik niet van plan was/ben om 2 keer te betalen voor 1 verrichting (lijkt me vrij normaal),
nooit een reactie hierop gehad en nu drie maanden later een brief van bureau y gekregen dat zij de rechtszaak gewonnen hadden die zij gestart waren. hieruit was gebleken dat de tandarts onrechtmatig gehandeld had met de facturen en gelijk deboodschap dat ik dat bureau moest betalen en anders de deurwaarder aan de deur kreeg. De tandarts stuurde gelijk een brief dat de tandarts de zaak gewonnen had en het bureau onrechtmatig geld wilt innen.
weer contact opgenomen met bureau, zij begrijpen dat ik niet tweemaal wil betalen maar desondanks willen toch een betaling zien van mij (en alle andere patienten die dit dus ook hebben), de tandarts heb ik gebeld en blijft beweren dat ik niet moet betalen. de tandarts betaalt mijn bedrag ook niet terug of naar dat bureau.
en nu?????
- ik heb het vermoeden dat het bureau in het gelijk gesteld is door de rechter wegens de in houd van hun correspondentie maar weet niet de precieze inhoud
- ik denk dat mijn tandarts de opdrachten gewoon doorgegeven heeft aan het bureau ondanks dat er al betaald was door mij
- het bureau zegt de tandarts betaald te hebben voor de overeenkomst, de tandarts zegt dat het bureau hem niet betaald heeft hiervoor. Ik wist dat een administratiekantoor een praktijk betaald om administratieve taken voor hem te doen, ik dacht altijd dat dat andersom werkte
- het bureau zegt dat mensen nooit betalen aan een praktijk zelf en dit ook niet kan, ik ken echter meer mensen die deze optie hebben alleen dan krijgen zij geen betalingsverzoek meer.
- ik weet niet hoeveel patienten het betreft en hoe ik anders aan een adressenbestand zou moeten komen hiervan want ik weet dat er meerdere patienten hier tegenaan lopen.
graag advies en jullie meedenken gevraagd en realiseer me dat het een heel verhaal geworden is maar vind het nogal gecompliceerd in elkaar zitten.
bright side is dat ik geen kiespijn heb.
groetjes wendy