Pagina 1 van 4

Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 09:00
door ondernemer-
Weten jullie waar ik zo gek van wordt.

Er zijn 100de forums voor de consument.
En er is er geen voor de ondernemer zelf.

Consumenten klagen en klagen, maken een ondernemer zwart op diverse forums.

Tuurlijk zitten er ook zwarte schapen tussen de ondernemers.
Maar hoe zit het met de consument?

Wet kopen op afstand...
De meesten weten nog niet eens wat deze wet inhoud.
Deze wet is niet bedoelt om een product te gebruiken (binnen 7 dagen)
En dan gebruikt en al terug te zenden.

Even een voorbeeld:

Je koopt een computer op het net.
Gaat hem na aflevering installeren, gebruikt hem 5 dagen.
Je gaat hem zonder opgave van rede retourneren.
De computer komt terug bij ondernemer.
Doos is open geweest, verzegeling verbroken, software geinstallerd, soft in behuizing. enz.....

Als ondernemer ga je in zo'n geval de boot in.
Je kunt hem niet meer als nieuw verkopen.
Marge op een pc is ongeveer tussen 1% en 3%, soms zelfs tegen kostprijs.
Of wilt U als consument zo'n PC? Nee toch?

Ondernemen is een risico, maar dit is geen risico meer!

Dus een forum voor de ondernemer tegen de consument zal zeker handig zijn.

Ondernemer zijn is niet makkelijk, maar met zo'n consumenten die als maar zeggen: maar ik ben toch consument wordt het niet makkelijker en zeker met zo'n wet als kopen op afstand.

En wie beschermt de ondernemer???????????

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 12:24
door kanovaarder
De ondernemer en het consumentenrecht

Ik heb zo'n bruin vermoeden dat ook u niet voldoende op de hoogte bent van deze consumentenwetgeving.
Immers, een PC online bestellen, deze krijgen, de doos openen( u bent toch met mij eens dat dit nodig is om te kunnen zien of het juiste product geleverd is) en het product 5 dagen gebruiken,software erop installeren en dan toch terugsturen om vervolgens het volle betaalde bedrag terugverlangen wordt NIET door die consumentenwetgeving gesteund!!
Daarin is ook die ondernemer beschermd want er staat duidelijk ONGEBRUIKT terugzenden.

Als het teruggezonden wordt met software dan zou dit alleen moeten gaan om een garantiekwestie en zult u die PC moeten repareren hardwarematig.
Als service eventueel ook softwarematig maar nergens staat er in die consumentenwetgeving dat u een gebruikt product aan u teruggezonden binnen die 8 werkdagen dat u dat maar heeft te accepteren.
Wat u wel moet accepteren is die geopende doos die weliswaar deugdelijk weer moet zijn gesloten en in de orginele verpakkingen nodig voor een veilig transport.

Kortom,
Het lijkt mij dat u een beginnend ondernemer wil zijn met een webwinkeltje maar nog onvoldoende deed aan marketing.
U weet wel, die vier P's die ik al eens eerder noemde;
Product
Prijs
Plaats
en Promotie

Verder kunt u de regels van het ondernemerschap en uw vraag net zo goed aan uw Kamer van Koophandel stellen.
Wellicht kunnen die u nog wat extra raad geven.


Grootvader

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 16:35
door Polly Parker
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mening van Topicstarter de ondernemer, al is wellicht het voorbeeld van de pc die gebruikt wordt niet helemaal een goed voorbeeld. Het is echter wel zoals de situatie is!!!!!
De consument denkt dat dit mag en kan.
Krijgen ze dan vervolgens een nee te horen, dan is de ondernemer de oplichter, wordt de ondernemer in vrienden- en kennissenkring zwart gemaakt en komt dat op diverse fora naar voren.
Want ja, ik ben toch consument? Ik heb toch recht op ......

Wat betreft de kanovaarder: een wat denigrerend antwoord, kan niet anders zeggen, over een beginnend ondernemertje of een webwinkeltje.
Maar dit soort antwoorden komen wel vaker van deze kanovarende grootvader.

Ook ik ben van mening dat e.e.a. wat lijkt door te schieten, ook ik hoor net iets te vaak "maar ik ben toch consument .....".
Prima, u bent consument. Maar dat betekent niet dat u alles mag en alles kan.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 17:12
door BBCS
Wet kopen op afstand...
De meesten weten nog niet eens wat deze wet inhoud.
Deze wet is niet bedoelt om een product te gebruiken (binnen 7 dagen)
En dan gebruikt en al terug te zenden.
Ik wil nog een stap verder gaan.

Veel consumenten eisen deze regels ook in de normale winkel.

Doet de winkelier moeilijk?

Dan wordt hij zwart gemaakt en is dan niet klantvriendelijk.
Dus gaan steeds meer consumenten naar die winkels waarbij je de producten terug kunt brengen.
Dus de winkels die geen terugbrengregel hanteren krijgen steeds minder klanten.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 17:16
door Jonjo
Consumenten? ze zouden niet mogen bestaan.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 17:57
door gravedigger
Dus gaan steeds meer consumenten naar die winkels waarbij je de producten terug kunt brengen.
En dan tegen deze winkels HULDE roepen en tegen mij als kleine winkelier *Kruisigt hem* :)

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 20:41
door kanovaarder
Consumentenwetgeving en ondernemersbescherming.

Hallo,
Wel goed lezen Polly Parker !!!

Ik heb geschreven: [quote] het product 5 dagen gebruiken,software erop installeren en dan toch terugsturen om vervolgens het volle betaalde bedrag terugverlangen wordt NIET door die consumentenwetgeving gesteund!! [einde quote]

Dat betekend wel dat ik het met dit soort consumenten die dit wel flikken het volkomen oneens ben!!

Waarom dan dit soort volkomen onnodige opmerkingen!!

Grootvader.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 21:43
door Toolboy
Vind het een mooie topicstart.

Als de regels nou eens aangepast worden.
Geen op zicht termijn meer (je weet toch wat je besteld).Tenzij het niet aan de verwachtingen die de verkopende partij aangeeft voldoet
Alleen bij een defect retouneren, en geld terug.


T

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 22:14
door Moppentappers
ik wil best meewerken aan een ondernemers forum, ongeveer met hetzelfde idee als dit consumenten forum
ikzelf ben geen ondernemer, en heb opzich geen baat bij het oprichten van dergelijk forum, maar ik zou het toch zeer goed vinden als het er komt

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 22:56
door gravedigger
En wij get gezeur van Martijn niet meer? :shock:
Kom zeg. Ontneem jij ons even ons pleziertje :|

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 01 nov 2007 23:02
door BBCS
Het feit is dat altijd de consument als lievertjes gezien moeten worden.

Als ik dan een opmerking maak dat sommige consumenten echte hufters zijn, dan moet je eens horen hoe die mensen dan tekeer gaan. Ik ben dan anti-consument en ik zou dan een hekel aan die consumenten hebben.

Ik ben ook consument, maar de gedachtegang van veel consumenten heb ik niet. Ik ga voor kwaliteit en ik vind goede service belangrijker dan de prijs.

En dan heb ik het niet over flinke bedragen, maar over die paar rotcenten! :evil:

Als je sommige mensen hoort hoe zij er alles aan doen om een paar centen te besparen, je wordt er niet goed van.

En dan als er in een winkel iets uitgezocht moet worden. Moet je eens horen als mensen een paar seconden moeten wachten! :evil:

Ik had ook eens zo'n klant. Ik moest een factuur uittikken en uitprinten. Het ging hem niet snel genoeg en hij zat heel irritant te tikken op de tafel, was heel onrustig.

Of van die gasten die als een product kapot gaat in de garantieperiode die dan gelijk door het lint gaan! :evil:

En gelijk roepen dat ze recht op garantie hebben! :evil:

Wat een stelletje inbecielen!

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 09:47
door ondernemer-
Immers, een PC online bestellen, deze krijgen, de doos openen( u bent toch met mij eens dat dit nodig is om te kunnen zien of het juiste product geleverd is) en het product 5 dagen gebruiken,software erop installeren en dan toch terugsturen om vervolgens het volle betaalde bedrag terugverlangen wordt NIET door die consumentenwetgeving gesteund!!
Daarin is ook die ondernemer beschermd want er staat duidelijk ONGEBRUIKT terugzenden.
Maar DIT verwachten de consumenten juist wel!!
Het lijkt mij dat u een beginnend ondernemer wil zijn met een webwinkeltje maar nog onvoldoende deed aan marketing.
Tja dan moet ik u helaas teleurstellen, ben inmiddels al ruim 3 jaar bezig met een omzet van 80k pm.


Consumenten? ze zouden niet mogen bestaan.
Lastig om te beantwoorden.


Als de regels nou eens aangepast worden.
Geen op zicht termijn meer (je weet toch wat je besteld).Tenzij het niet aan de verwachtingen die de verkopende partij aangeeft voldoet
Alleen bij een defect retouneren, en geld terug.
Dat is nou het probleem, de consument denkt dat het een gebruiks termijn is, maar het is puur een ZICHT termijn.
ik wil best meewerken aan een ondernemers forum, ongeveer met hetzelfde idee als dit consumenten forum
ikzelf ben geen ondernemer, en heb opzich geen baat bij het oprichten van dergelijk forum, maar ik zou het toch zeer goed vinden als het er komt
Nog meer, die zich hier in kunnen vinden?
En wij get gezeur van Martijn niet meer?
Kom zeg. Ontneem jij ons even ons pleziertje
Een ondernemer de bodem in stampen, is dit een pleziertje??


Deze wet is van toepasing op de consument, maar als een ondernemer iets online koopt, moet hij maar tevreden zijn, hij weet toch wat hij besteld?

Maar de consument toch ook?

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 12:45
door Big-V
Lekker generaliserend topic.. :?

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 13:06
door gravedigger
Een ondernemer de bodem in stampen, is dit een pleziertje??
Is tocg te verwachtem als je als ondernemer constant een ondernemersstandpunt verdedigt op een consumentenforum? Om ppk constant sommige consumenten rotte appel te noemen? Als je hier komt om advies te geven over je branche, zal iedereen je dankbaar wezen, maar het eeuwige gemier over die *arme* winkelier mag ook eens afgelopen zijn.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 13:15
door ondernemer-
Dus volgens jou mogen ondernemers hier niks schrijven over de consument?
maar het eeuwige gemier over die *arme* winkelier mag ook eens afgelopen zijn.
Hoezo *arme* winkelier?

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 13:23
door gravedigger
Natuurlijk wel. Dit is niet voor niets een open forum. Maar om in 1 topic 10X hetzelfde te herhalen, wordt op den duur stomvervelend. Dan schiet je je doel voorbij en irriteer je alleen maar die consument i.p.v. ze te helpen.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 15:35
door ondernemer-
Zoals de concument ons ook irriteert.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 16:03
door gravedigger
Dan moet je je winkeltje opdoeken.

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 16:19
door BBCS
Dan moet je je winkeltje opdoeken.
Dat vind ik dus zo arrogant! :evil:

De winkelier het leven zuur maken en de winkelier als vuil behandelen.
Als de winkelier dan gaat sputteren, gelijk gaan zeggen dat hij dan maar geen winkelier had moeten worden.

En als er dan eens een keer negatieve geluiden klinken over de consument, dan deugen de winkeliers opeens niet meer.

De consument wilt dat de winkelier hem als koning behandeld, dan moeten diezelfde consumenten zich niet gaan gedragen als beesten en als hufters.

Want consumenten die zich a-sociaal, als een beest, de winkelier behandelen als vuil, de boel bedonderen, worden echt niet door diezelfde winkelier als koning behandeld.

En mensen die dit niet begrijpen, moeten toch maar eens een consult bij de zieleknijper gaan raadplegen.

Consumenten die zich als koning gedragen, altijd netjes en vriendelijk blijven worden als koning behandeld.

Simpel. :lol:

Re: Maar ik ben toch CONSUMENT!

Geplaatst: 02 nov 2007 16:20
door aussienl
@Topicstarter
Je hebt maar 1 tot 3% marge bij een omzet van € 80.000 ? Doe je toch echt iets fout.

En de consument irriteert je?
ik snap niet dat je niet allang je handeltje opgedoekt hebt.
Arme ziel.

En 2? Als je zonodig vindt dat je een forum nodig hebt om te klagen? Stap Dan naar het MKB. Vraag hen een forum voor jullie te starten. En ga niet klagen dat wij consumenten wel zoiets hebben.

Verder moet je lekker met BBCS rond de tafel gaan zitten. Kunnen jullie samen klagen over het feit dat de consument (die jullie salaris betalen) zo'n kl****akken zijn.