Heb ik nog wel wat bizars:
Ik heb al jaren een greencard/lasercard/primelinecard, hoe ze het dan ook noemen, maar naar tevredenheid
Na plusminus 1 maand niet bereikbaar te zijn geweest was dan eindelijk de nieuwe website online. Op de eerste pagina zag ik staan en ik knip en plak dit van hun website:
3x per dag pinnen
U kunt nu met uw LaserVisa Card 3x per dag
€ 350,- pinnen!
Dus ik dat gedaan op een dag, niets aan de hand...tot een week later
Ik probeer te pinnen, kaart werkt niet! Ik was niet geinformeerd hierover, dus heb zelf maar gebeld naar Lasercards. Krijg ik te horen:
"Vanwege een afwijkend bestedingspatroon hebben wij uit voorzorg uw kaart geblokkeerd". Prima, vanuit beveiligingsoogpunt goed geregeld, dus ik vraag of ze hem weer willen deblokkeren.
Ne nee dat kon niet. Ik moet eerst wat zaken opsturen:
Bankafschrift met inkomen erop
kopie ID bewijs
Kopie Loonstrook
Ik geef aan dat ik geen nieuwe kaart wilaanvragen, maar men was onverbiddelijk, het was nodig ter verificatie. Toen vroeg ik waarom ik wel als kaarthouder wordt geidentificeerd door de callcentermedewerkers door slechts 3 a 4 controlevragen en dus alles te weten kom wat ik maar wil, maar dat voor deblokkade dat niet voldoende is? Moeilijk, wisten ze niet, ging de afdeling fraude over.
Goed, paar weken verder niets gehoord, maar eens bellen.
1e reactie
"Ja meneer, uw bankafschrift, daar staat uw vaste lasten niet op en dat moet ook zichtbaar zijn"
ZUCHT, dit opgestuurd, geen reactie van ontvangst dus na een paar dagen maar weer eens..jawel, BELLEN.
2e reactie:
"Nee meneer, we kunnen de kaart niet deblokkeren, want er staat nog een ander krediet geregistreerd, dat onderzoeken we eerst" Nu ben ik volgens mensen die het weten kunnen de meest schone BKR geregistreerde die er in NL rondloopt, maar goed...ik door het lint, callcenterdame sjagrijnig. Tja, ik geen goed weekend, niemand een goed weekend
Na een paar/veel dagen weer eens gebeld wat de status was:
3e reactie:
"Ja nee, ik zie dat de kaart nog geblokkeerd is...en dat we deze nog niet mogen deblokkeren van afdeling acceptatie..." Wat nou accpetatie? Ik heb toch geen aanvraag ingediend voor een nieuwe ? Hoorn eropgedonderd, Internetbankieren opgestart, afboeking terug laten boeken.
BINNEN 2 DAGEN EEN BRIEF!!!
"Uw incasso is mislukt, graag contact opnemen"
Ik gebeld, vriendelijke meneer die mijn problemen begrijpt maar dat bij een andere afdeling neerlegt. Hij is van incasso en als ik niet zelf zorgdraag voor betaling komt er een achterstand en ja, die melden we bij BKR...
1 dag later WEER EEN BRIEF met daarin verzoek zelf zorg te dragen voor overboeking van de gemiste incasso.
Daarnaast wordt ik gebeld door een nauwelijks te verstaan, half frans half nederlands sprekende computer die korte vragen stelt om de automatische incasso NOG EENS TE PROBEREN!! We hebben het over dezelfde incasso. Blijkt een nieuw speeltje te zijn van lasercards.
Affijn, het "mislukte"bedrag zelf overgemaakt...INCASSEREN ZE ALSNOG EEN 2E KEER!!!!
laaiend gebeld, krijg een meisje aan de lijn, TOP DAME!!!! pakt mijn dossier op, werkt er 2 dagen voor oud en nieuw aan en belt , helaas, terug met de mededeling dat doordat de incasso "mislukt" is, de afdeling incasso nu eerst 7 incasso's (7 maanden dus!!!) wil wachten voordat mijn kaart gedeblokkeerd kan worden...dubbel op slot heet dat geloof ik...maar aan haar heeft het dan niet gelegen..meisje, als je leest :
GA WEG DAAR, mensen als jij verdienen een betere werkplek!
En nu?
Geld geleend, wordt komende week overgemaakt, opzeggingsbericht gestuurd met het verzoek om na ontvangst per direct het overgebeleven bedrag terug te storten naar mijn rekening...binnen 5 dagen, zo niet dan pak ik een nest advocaten en flikker die hele zooi onder beslag...kom nou!
Samengevat, asl je niet betaalt schrijven en bellen ze wel naar je, voor de rest mag je het lekker zelf uitzoeken