LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JanWillem42
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 13:53

Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door JanWillem42 »

Zaterdag 27 oktober heb ik vier eetkamerstoelen (2 verschillende kleuren) besteld bij de firma Raamsveld in Leiderdorp. Zondag bedacht ik dat ik toch 4 dezelfde wilde hebben en heb dat maandagmorgen direkt per fax doorgegeven aan Raamsveld.

De Firma Raamsveld Wonen is zondag en maandag dicht, dus naar mijn idee was ik er erg vroeg bij. Zo vroeg dat het voor mij logisch leek dat deze mutatie weinig voeten in aarde zou hebben.

Na geen respons te hebben gekregen op de fax heb ik tot twee keer toe gebeld met de winkel. Deze konden mij zeggen dat deze mutatie niet volgens "de huisregels" is en dat het dus onmogelijk was. Kort daarop kreeg ik een email van Raamsveld Wonen dat het onmogelijk was omdat "alles bij Raamsveld Wonen zelf was verwerkt en dat 't ook bij de leverancier al was verwerkt" (Als 't dan zo snel gaat, waar komt dan de levertijd van 8 a 10 weken vandaan..)

Resumerend: werkdagen-technisch gezien is het dus bij Raamsveld wonen niet mogelijk om binnen één dag na de bestelling een mutatie te doen. Ook niet een mutatie waar geen creditnota of andere administratieve handeling noodzakelijk is. (er is email en fax tegenwoordig) Toch wil men 30% aan kosten rekenen voor deze mutatie.

Ze staan in hun recht volgens de conumentenbond, maar de bond vond de houding van Raamsveld Wonen "erg flauw" en "niet servicegericht". Laat ik er zelf aan toevoegen dat ik erg lomp te woord ben gestaan aan de telefoon betreft deze kwestie.

U bent gewaarschuwd voor dit bedrijf!
Laatst gewijzigd door JanWillem42 op 04 nov 2007 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als er een levertijd is van 8-10 weken dan beginnen ze pas in week 6 of 7 met de productie. Het is dus gewoon onwil. Wat zeker helpt is even persoonlijk langs gaan en het probleem vriendelijk voorleggen. Gewoon zeggen dat U dit niet verwacht van een "klassezaak"als zij zijn.

an77
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 10:39

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door an77 »

Ook wij hadden een vervelende ervaring bij raamsveld wonen:

Wij waren al een aantal keer geweest en hadden meubels gezien die wij leuk vonden. Wij hebben daarna nog bij een andere woonboulevard gekeken en hadden besloten om de meubels bij raamsveld te bestellen. Het was zaterdag, rond 16.50 toen wij daar aan kwamen. De winkels gaan om 17.00 uur dicht maar we dachten dat we wel in die laatste 10 minuten de bestelling konden doen omdat het een kwesti was van bestelnummers opschrijven. De meubels zelf hadden we die keren ervoor gezien.

Als we binnenkomen en zeggen dat we eruit zijn en dat we de bestelling willen doen, kijkt de verkoopster op haar horloge en zegt: 'Het is bijna 17.00 uur!' Komt u nu nog een bestelling doen?. Wij antwoorden hierop dat we de vorige al alles opgeschreven hadden (bij dezelfde verkoopster) en dat we nu de definitieve bestelling door wllen geven wat niet lang gaat duren. Haar antwoord hierop was: 'Ja maar als u aan het werk bent, wilt u toch ook op tijd naar huis?' Ons antwoord hierop was: 'Maar wij willen bestellen, wilt u dan geen bestellingen van klanten?'

Goed u snapt wel dat hun service ook deze niet echt klantvriendelijk was. Ik kan goed begrijpen dat die mevrouw geen half uur kan doorwerken maar in die 10 minuten had ze de bestelling op kunnen schrijven, ons adres erbij en klaar!! Aanbetaling was niet nodig! En al zou het 5 minuten uitlopen, naar 17.05? Hoe staat het vandaag de dag met de klantvriendelijkheid? Wij staan ook vaak lang te wachten voordat we geholpen worden in een zaak. Dan zeggen we toch ook niet dat ze meer personeel aan moeten nemen? Uiteindelijk kon Raamsveld in onze woonplaats niet bezorgen en zijn we naar een andere zaak gegaan waar ze mee samenwerken.

ellen vahl
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 19:02

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door ellen vahl »

Geachte redactie,

Op zaterdag 12 juli 2008 kocht ik voor € 199,- een fauteuil bij Raamsveld Wonen, Zijlbaan 26 te Leiderdorp.
Ik moest rekening houden met een levertijd van 8-10 weken.
Tussen eind september en heden heb ik zeven keer telefonisch contact gehad met een medewerker van het Centraal Magazijn te Hillegom.
Steeds was mijn vraag: "Wanneer kan ik de door mij bestelde stoel verwachten?"
Allerlei antwoorden heb ik te horen gekregen:
- "Het duurt nog even in verband met vakantietijd ..."
- "Week 42 of 43!"
- "Er zijn problemen met de gewenste stof ..."
- "Wij stellen u voor een herkeuze te maken ..."
- "Wij zullen u de stoel gratis thuis bezorgen ..."
- "We zijn er dagelijks mee bezig ..."
- "Ik beloof u dat u de stoel echt vóór Kerstmis in huis heeft!"
- "Wij hebben u geprobeerd duidelijk te maken dat het een kansloze zaak is ..." (heden)

Medewerkers van Raamsveld Wonen weigeren hun naam te noemen ( 'Mag niet volgens de regels!'), weigeren de leverancier van de te leveren stoel te noemen en geven op alle verder gestelde vragen het standaard antwoord: 'Dat weten wij niet!'

Helaas, nog steeds geen stoel ...!

Consumenten in Leiderdorp/Hillegom en omgeving moeten mijns inziens gewaarschuwd worden tegen het wanpresteren en de klantonvriendelijkheid van Raamsveld Wonen.
Ellen

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door Paradiso »

En al zou het 5 minuten uitlopen, naar 17.05? Hoe staat het vandaag de dag met de klantvriendelijkheid?


Openingstijden zijn vaak van 9 tot 18, koopavond erbij, zaterdags een uurtje korter. Dat zijn dus al gauw 55 uren per week dat de klant de tijd heeft om een bestelling te gaan doen. Waarom moet dat dan zo nodig in de laatste paar minuten? Bekijk 't ook 's van de kant van de medewerkster die ook een privéleven heeft. Heeft niks te maken met service.
Wij staan ook vaak lang te wachten voordat we geholpen worden in een zaak. Dan zeggen we toch ook niet dat ze meer personeel aan moeten nemen
Dat staat u dan te prijzen, doen de meeste klanten namelijk wel. Alsof je even een blikje personeelsleden opentrekt... Hogere loonkosten = hogere productprijs.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik ben het met bovenstaande eens. Je hebt de gehele dag/week/maand/jaar de tijd en dan moet het net voor sluitingstijd, kom dan gewoon eerder.

fieleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2009 22:18

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door fieleke »

Belachelijk. Dat is toch de omgekeerde wereld!? Wat is het nut dan om tot vijf uur de deuren open te houden als je niet meer wilt verkopen op het laatste moment?

mike1979
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:03

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door mike1979 »

in mijn optiek is handel altijd belangrijk.
en of het nou 17:00 is of op vrijdag 21:00 als de klanten al een offerte hebben lopen en zeggen dat het snel kan. waarom dan niet als het je eigen zaak is dan doe je dat toch ook??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door crazyme »

fieleke schreef:Belachelijk. Dat is toch de omgekeerde wereld!? Wat is het nut dan om tot vijf uur de deuren open te houden als je niet meer wilt verkopen op het laatste moment?
Fieleke, je reageert op een topic welke in 2007 is gestart en de laatste reactie was 14 maanden terug. Niet heel relevant meer volgens mij.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door S. »

Fieleke, je reageert op een topic welke in 2007 is gestart en de laatste reactie was 14 maanden terug. Niet heel relevant meer volgens mij.
En vervolgens reageren Mike, crazyme + eeeh...... :oops: .....S. :wink:

mike1979
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:03

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door mike1979 »

:lol: :lol: :lol:

v123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2010 17:29

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door v123456 »

Ook ik heb dezelfde belachelijke ervaring met Raamsveld Leiderdorp afgelopen zaterdag om16.30 getekend voor kast tv kast salontafel eetkamertafel en 6 stoelen mijn vrouw twijfelde erg tussen 2 verschillende stoffen voor op de stoelen,omdat het heel erg druk was in de winkel en weinig personeel heeft mijn vrouw gekozen voor het een en eigenlijk onderweg naar huis gelijk al spijt.

Omdat het zo druk was,dachten wij er goed aan te doen om i.p.v zaterdagmiddag 16.45 te bellen als het al wat zou uitmaken na het weekend langs te gaan,verbaasd was mijn vrouw dan ook dat de medewerker van Raamsveld on vertelde dat dit niet mogelijk was(notabene levertijd tussen de 14 en 16 weken)het enige wat wij konden doen is een mail sturen maar de medewerker zei ons dat voor 99% vast stond dat het niet mogelijk was(staat in de voorwaarde),en al zeker niet na lezen berichten van deze site iets dat ik tot voor vandaag nog niet had gedaan(helaas)

Hoe kan iemand in deze tijd zo klant onvriendelijk te werk gaan dit gaat alle perken te buiten,in een tijd dat je een woning kan kopen(tekenen) en 48 uur bedenktijd hebt om alsnog te annuleren iets waar hier geen sprake van is (willen alleen bestelling wijzigen)zelfs een koop op Internet kan na 7dagen annuleren worden,hoe kan het dan dat iets wat zaterdag om 16.30 getekend wordt(winkel sluit om 17.00) en dit na weekend wil wijzigen,een harde klant onvriendelijke afwijzing krijgt en schermen met de getekende voorwaarde,nu vraag ik mij hardode af wie op zaterdagmiddag in een drukke winkel waar andere mensen wachten op een "vrije" medewerker de voorwaarde gaat lezen,maak je bepaald geen vrienden mee.

Voor mij nooit geen Raamsveld meer.

Wie kan mij alsnog een advies geven in deze hachelijke situatie.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zou contakt opnemen met directie hierover en zou de hele boel annuleren, genoeg winkels waar ze wel klantvriendelijk zijn.
Klant is koning toch !

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door 16again »

Het is gebruikelijk dat koop in een winkel bindend is.
Alle andere voorbeelden die v23456 geeft, zijn eigenlijk uitzonderingen op die regel.
(willen alleen bestelling wijzigen)
Dat is eigenlijk al coulant van het bedrijf, wettelijk heb je daar immers geen recht op. Ik zou dus gewoon iets anders uitzoeken, iets waar je niet binnen een dag al weer spijt van hebt.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Chocomelk schreef:Zou contakt opnemen met directie hierover en zou de hele boel annuleren, genoeg winkels waar ze wel klantvriendelijk zijn.
Klant is koning toch !
Koop is koop. Blijkbaar hadden ze toch iets wat de klant aansprak bij de koop ondanks de onvriendelijkheid, prijs misschien? Je hebt een keus gemaakt bij de koop en deze wordt doorgevoerd naar de fabrikant die de stoelen voor je maakt. Als dit in één weekend gebeurd lijkt me niet maar het kan zijn dat ze maandagochtend de bestellingen doorvoeren.

Dat je bij onroerend goed en koop op internet kan annuleren heeft hier niks mee te maken. Je hebt de tijd om het product te bekijken, beoordelen en je hebt tijd om te beslissen.

saki71
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2010 19:11

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door saki71 »

ook ik zou willen dat er nooit een folder van RAAMSVELD op mijn deurmat was gevallen....
wij hebben bij raamsveld hillegom een bank besteld. in de winkel al heel erg getwijfeld over de kleur maar toch de knoop doorgehakt. thuis slaat weer de twijfel toe. de volgende morgen 9.00 bel ik op om te vragen of ik nog een keer mag komen kijken en om dan evt. de kleur te wijzigen. het antwoord is nee, koop is koop. dat snap ik en ik geef ook aan dat we Niet willen annuleren en de bank gewoon willen kopen. met deze meneer valt niet te praten, het gesprek verloopt zeer onvriendelijk. er wordt mij letterlijk gezegd dat ik gek ben om met dit verzoek te komen en dat hij mij hierin niet verder wil helpen.
ik heb een klacht ingediend waarin ik de situatie uitleg, voorstel wat een service het zou zijn als zij het wel hadden gedaan en ook vertel ik over de klantonvriendelijke en onprofessionele behanding. een week later ontvang ik een mail waarin staat dat ik voor 50 euro van stof mag wisselen en dat ik op correcte wijze behandeld ben!!! onbegrijpelijk.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door 16again »

al heel erg getwijfeld over de kleur maar toch de knoop doorgehakt
Ook hier geldt: bij twijfel niet inhalen!
een week later ontvang ik een mail waarin staat dat ik voor 50 euro van stof mag wisselen
Dit betekent dat de andere kleur nog niet besteld was. De winkel probeert er echter een slaatje uit te slaan, in plaats van coulant te zijn om alsnog de kleur te wijzigen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door crazyme »

saki71 schreef:////in de winkel al heel erg getwijfeld over de kleur maar toch de knoop doorgehakt. thuis slaat weer de twijfel toe. de volgende morgen 9.00 bel ik op om te vragen of ik nog een keer mag komen kijken en om dan evt. de kleur te wijzigen.
Om eerlijk te zijn denk ik dat hier de oorzaak van uw probleem ligt. De besluiteloosheid c.q. de angst om een keuze te maken is voor sommige mensen zo groot dat ze gewoon geen herkeuze kunnen maken. Van Raamsveld heeft gewoon geen zin in dat gedoe, het levert hem niets op behalve frustratie en meestal komt men na 2 uur wikken en wegen toch weer op dezelfde kleur uit. En daarbij : hij staat in zijn recht.

U heeft een afspaak gemaakt, deze is op papier gezet en deze wordt conform de afspraak uitgevoerd. Next !

jeffrybogaards
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012 11:11

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door jeffrybogaards »

Zie dat ik niet de enige ben met een probleem bij Raamsveld wonen
Heb er zelf mijn eettafel met 6 stoelen vandaan blijkt dat er een stoel een poot los zit
Na dit te hebben gezien zouden zij dat even laten maken HA HA 3 maanden verder
Stoel terug is het de verkeerde stoel weer bellen en mailen kon niet zijden zij foto's door gestuurd antwoord O wat raar, maken we in orde lukt niet fabriek maakt deze niet meer
Oplossing
Zij wilden wel €525,- vergoeden als ik bij hun 6 nieuwe stoelen kom kopen of een te goed bon van €525,-want de stoelen waaren onder tussen 1,5 jaar oud
Heb onder tussen contakt gehad met rechts bijstand en zij zijden mijn dat als het bedrijf je geen goed alternatief kan bieden je altijd je geld terug moet krijgen en zeker niet als een te goed bon
Kortom bellen met Raamsveld heeft geen zin de persoon die daar zit zegt alleen maar ZE ZIJN ER MEE BEZIG
Mail komt wel aan maar beantworden duurt LANG
Dus mensen denk eerst even na voor dat je bij Raamsveld wonen koopt

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Raamsveld Wonen: flauw en niet servicegericht

Ongelezen bericht door 16again »

....rechts bijstand en zij zijden mijn dat als het bedrijf je geen goed alternatief kan bieden je altijd je geld terug moet krijgen en zeker niet als een te goed bon
Je hebt geen recht op het volledig aankoopbedrag retour.
Gedurende 15 maanden heb je het product wel normaal kunnen gebruiken, daar hoort een gebruiks vergoeding tegenover te staan.

Gesloten