Independer 0900 nep!
Geplaatst: 08 nov 2007 19:37
Onlangs was ik bezig met het zoeken naar een voor mij zo gunstig mogelijke zorgverzekering. Ik deed dit via Independer.nl. Omdat ik opzoek was naar een basisverzekering en aanvullende tandartsverzekering die flink koste dekte selecteerde ik deze. Tevens gaf ik aan dat ik enkel producten wilde zien die mij automatisch accepteerde, zonder medische selectie vooraf.
Bij de resultaten viel mijn oog toen op de Basisverzekering Zuid-Nederland + AV Tand Optimaal. Independer werkt hier niet mee samen, en om de echte naam te achterhalen moest ik een 0900 nummer bellen (1,30 per gesprek). Het bleek daarna om De Friesland te gaan. Na het lezen van de polisvoorwaarden op de website van De Friesland bleek dat het niet gaat om een aanvullende verzekering zonder medische selectie, sterker nog, een medisch onderzoek door een tandarts is onder meer verplicht.
Ik heb hierop aan Independer verzocht mij de 1,30 terug te boeken, aangezien ik immers voor iets betaald heb wat ik niet wenste. In de mailwisseling die daarop volgde heb ik aan Independer meerdere malen proberen uit te leggen dat uit hun website zeer duidelijk blijkt dat medische selectie niet van toepassing is. Independer erkende mij dat voor de aanvullende verzekering selectie noodzakelijk is, maar omdat De Friesland geen samenwerking met Independer wil, kan men niet aan verzoek tot betaling van de 1,30 voldoen. Na herhaald aandringen van mijn kant wilde Independer niet meer op mijn argumenten/uitleg ingaan, waarschijnlijk omdat ik simpelweg gelijk heb, en Independer die 1,30 lekker in hun zak wil houden –wat vermoedelijk niet de eerste keer zal zijn.
De bottomline is dat Independer zeer klantonvriendelijk is, klanten misleid, en bij kritiek hierop met curieuze redeneringen en de boel dood te zwijgen de klant probeert af te schepen. Heel jammer voor een site die zich propageert alsof ze het met de consument goed voor hebben.
Let dus op waar je aan begint.
Bij de resultaten viel mijn oog toen op de Basisverzekering Zuid-Nederland + AV Tand Optimaal. Independer werkt hier niet mee samen, en om de echte naam te achterhalen moest ik een 0900 nummer bellen (1,30 per gesprek). Het bleek daarna om De Friesland te gaan. Na het lezen van de polisvoorwaarden op de website van De Friesland bleek dat het niet gaat om een aanvullende verzekering zonder medische selectie, sterker nog, een medisch onderzoek door een tandarts is onder meer verplicht.
Ik heb hierop aan Independer verzocht mij de 1,30 terug te boeken, aangezien ik immers voor iets betaald heb wat ik niet wenste. In de mailwisseling die daarop volgde heb ik aan Independer meerdere malen proberen uit te leggen dat uit hun website zeer duidelijk blijkt dat medische selectie niet van toepassing is. Independer erkende mij dat voor de aanvullende verzekering selectie noodzakelijk is, maar omdat De Friesland geen samenwerking met Independer wil, kan men niet aan verzoek tot betaling van de 1,30 voldoen. Na herhaald aandringen van mijn kant wilde Independer niet meer op mijn argumenten/uitleg ingaan, waarschijnlijk omdat ik simpelweg gelijk heb, en Independer die 1,30 lekker in hun zak wil houden –wat vermoedelijk niet de eerste keer zal zijn.
De bottomline is dat Independer zeer klantonvriendelijk is, klanten misleid, en bij kritiek hierop met curieuze redeneringen en de boel dood te zwijgen de klant probeert af te schepen. Heel jammer voor een site die zich propageert alsof ze het met de consument goed voor hebben.
Let dus op waar je aan begint.