Pagina 1 van 1

Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 11 nov 2007 17:12
door zorgverzekeringsforum.nl
Ik heb onlangs een offerte aangevraagd voor een zorgverzekering bij Agis. Alleen nu hebben zij mij gelijk aangemeld als nieuwe klant. Dit terwijl ik alleen een offerte had aangevraagd.

wie heeft hier meer ervaring mee gehad?

Groeten,

D, Groeneveld

Re: Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 12 nov 2007 14:52
door Henri42
doet elke verzekeraar na een internet aanmelding, even per brief opzeggen

Re: Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 15 nov 2007 09:57
door Muse
Ja bij mij ongeveer hetzelfde.

Ik wilde informatie over een collectieve verzekering via een bepaalde instantie, die verwees naar de betreffende verzekeraar Univé, met een formulier waarin ik vraag om een offerte.

Die kreeg ik dus niet, wel een aanvraag formulier, gevolgd door een schrijven over hoe ik wilde gaan betalen.

Ja wacht ff, mag ik weten wat het gaat kosten?

Dus Univé gebeld, die het alsnog zou sturen volgens een wat bitse telefoniste, maar niets toegestuurd gekregen.

Bij de eerder toegezonden 'documentatie', zat een envelop met een antwoordnummer, waarin ik een briefje heb gestopt naar Univé met mijn klacht hierover. Wordt ik later gebeld met de mededeling dat het bedrijf zich niet kan bezighouden met het sturen van individuele offertes. Dus mag ik niet eerst weten wat het kost? vroeg ik. Daarvoor moet je maar bij de betrokken instantie wezen, was het antwoord. En die verwees mij nou juist met een formulier dat ik naar Univé moest sturen.

Uiteindelijk zou de medewerker 'zien wat ze konden doen'.

Wat een arrogantie en onwil!

Re: Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 15 nov 2007 10:00
door Muse
Dat was dus wel een aanvraag(formulier) en geen offerte.

Het omgekeerde dus van wat in de titel van deze draad staat.

Re: Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 16 nov 2007 17:26
door D1RK
Via de website kun je zowel bij www.independer.nl als de maatschappij zelf de premie en voorwaarden bekijken, dus per post word het dus een definitieve polis!
U heeft maar 2 maanden en zij hebben het nu druk, dus online kan, per post offerte niet!

U kunt alle kortingen zelf berekenen en waarom print je het zelf niet?
Offertes kosten veel geld aan druk en porto, en leverde eind 2005 veel kosten en weinig nieuwe klanten op!
Daarom geef ik ze gelijk, en ga anders naar hun kantoor, je kunt dan gelijk het bedrag horen en zeggen of je wilt of niet, maar bekendtijd willen ze niet, tijd is geld en ze proberen de goedkoopste te blijven, en als Unive zo lastige klanten weg stuurde die meer kosten dan opleveren, mag dat van mijn!

Re: Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 16 nov 2007 17:55
door Muse
Het ging wel om een collectieve verzekering, waarvan helemaal niets online staat want die verschillen per instantie.

Dringt het niet door dat ik zo helemaal niet kan weten wat de premie gaat kosten?

En waarom zouden ze, net als andere bedrijven, geen talloze offertes sturen om daaraan uiteindelijk toch klanten over te houden die wel voor een jaar aan ze vastzitten?
Niet iedereen heeft internet.

Re: Offerte en geen aanvraag

Geplaatst: 16 nov 2007 18:35
door D1RK
Bij een collectieve verzekering gelden de voorwaarden van de site dus wel!

Dus op Unive kun je alles nalezen, en de prijzen worden tussen Collectief (werkgever?) en Unive elke keer anders afgesproken.
De korting moet de werkgever zeggen, en de overige voorwaarden online!
Of U op de Basis verzekering of over het geheel korting krijgt zou ik Uw Collective aanbieder vragen, hoge korting is meestal op Basis en lagere kortingen op totaal pakketten!

Verder heeft Unive ook voor niet collectieven nog kortingen, elke verzekering geeft extra, Huis en Auto elk 3% en overige 1½ of 1% korting per verzekering!
Ook nog 2% extra per jaarbetaling mogelijk zodat je zonder Collectief daar ook op 12% kunt komen!
Ik heb alleen nog niet gekeken of het Basis of totaal korting is, want ik hoefde zelf geen dure aanvulling, basis is voor mij voldoende, maar ik hoorde vele klachten elders.....