Pagina 1 van 2
Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 12 nov 2007 13:20
door sylviabijl
Het blijft en is een zooitje bij Oxxio!!!!!!!!
Wij zijn al sinds 24 april 2005 geen klant meer bij Oxxio, omdat er toen niet veel goed ging met de administratie bij Oxxio.
We waren blij dat we van hun af waren, maar we hebben te vroeg gejuicht.
Afgelopen 9 november 2007 kwamen wij erachter dat er een bedrag af was geschreven van onze rekening van € 46,91 na nader onderzoek bleek het dat Oxxio dit bedrag als voorschotnota had weggenomen.
We hebben gelijk het bedrag laten terugboeken want we zijn geen klant meer bij hun ons contract was beeindigd.
Heel raar, dus vandaag maandag 12 november maar even gebeld met Oxxio en kregen mijn man daar de mededeling: Dat wij nog wel klant waren en nog steeds energie van hun gebruikten.
Wij onze huidige leverancier van gas en energie gebeld, en we zitten al 2 jaar bij Eneco en niet bij Oxxio.
Wij gebeld naar de consumentenwijzer we moeten een klacht indienen.
Ik was op dat moment net thuis en wist het formulier te vinden waar Oxxio de bevestiging gaf van beeindiging op 24 april 2005.
Wij weer gebeld naar Oxxio en kregen een dame aan de telefoon en die bleef volhouden dat wij wel klant waren.
We vertelden haar over het bericht en ze zou het verder na kijken of we even konden wachten.
Na een paar minuten kwam ze weer en gaf ze dan toch de mededeling dat we geen klant waren. Wat er fout is gegaan kon ze niet zeggen maar wel dat we het geld terug konden krijgen .
Het is een raar en slordig bedrijf die nog steeds niet hun zaakjes op orde hebben, ze beloven veel maar ondertuseen..........
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 12 nov 2007 16:19
door Maarten1234
Eneco is ook netbeheerder (Netbeheer) deze heeft toestemming gegeven voor overname. Bij problemen moet je gewoon Eneco inlichten en hen het laten uitzoeken. Zij staan sterker dan jij. Netbeheerder geeft toestemming voor overname. Zolang er bij de Netbeheerder geen overname bekend is naar een andere energieleverancier dan bij jou bekend, kunnen zij je niets maken. De netbeheerder lost dat op. Via 0900-0201 (eneco klantenservice) kun je dit aangeven. Wanneer jij geen opdracht geeft dan doen zij ook niets.
Geen contract meer is ook geen toestemming meer hebben om af te schrijven. Wanneer hun dit wel blijven beweren, laat hen dan maar eens een geldig contract opsturen. Wedden dat zij dat niet kunnen en zullen doen.
Beste is Oxxio voorgoedt te blokkeren bij je bank. Hebben wij ook gedaan. Je bent namelijk helemaal niet verplicht om automatisch te laten afschrijven. Hun roepen van wel, maar je bent het niet verplicht. Wel kunnen zij dat als voorwaarden stellen, maar jij gaat over je geld en niet hun. Het enige dat zij kunnen doen is jou weigeren als klant, maar dat ben je al niet meer dus daar geen probleem.
Bewaar je wel je bewijs van contractbeeindiging heel goed, want na 6 jaar durven zij het alsnog.
Oxxio is een bedrieger en een teringbedrijf. Wanneer je daar mee te maken hebt, kom je er slecht vanaf. Hun administeren heel slecht en ook gooien zij contracten door elkaar.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 12 nov 2007 21:48
door iloveoxxio
je bent niet verplicht om automatisch te laten incasseren, wettelijk gezien moet een bedrijf twee betalingsmogelijkheden laten zien. Oxxio heeft er twee, de ene is automatische afschrijving, de tweede is contant betalen aan de balie in Hilversum. Dus twee mogelijkheden. Meeste mensen kiezen niet voor de tweede waardoor het automatische incasso wordt. dussssss, wel een beetje op de hoogt blijven van de wettelijke regels hoor.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 12 nov 2007 22:37
door wicher
Wel grappig (of eigenlijk diep triest) zo'n reactie onder zo'n naam.
Hebben jullie op die PR-afdeling niks beters te doen?
Laat Oxxio eerst zélf eens alle regels strikt gaan volgen en hun administratie op orde brengen, dan hoef jij je tijd niet te verdoen met het oppoetsen van het dramatisch slechte imago.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 13 nov 2007 00:02
door Maarten1234
Wettelijk gezien... Wijs mij maar eens aan waar in de wetgeving dat staat.
Het is zelfs zo bij Oxxio dat men geen specificaties krijgt wanneer er andere bedragen dan de maandelijkse voorschotten worden afgeschreven. Dit zijn zij verplicht, maar wat doen zij... Gewoon afschrijven. Ook zijn zij wettelijk verplicht om wanneer men niet automatisch kan afschrijven dit kenbaar te maken en je de mogelijkheid te geven om anders te betalen en dat hoeft dan nog niet eens aan de balie, want dat mag namelijk ook netjes via een factuur. Het verschuldigt bedrag kan men dan overmaken op een door door het bedrijf aangegeven rekeningnummer o.v.v. het factuurnummer. Nee wat doen zij. De volgende maand schrijven zij gewoon 2 keer af en dat is nu net even wat niet zomaar mag. Er is in het contract opgenomen dat men eenmalig in de maand de maandelijkse voorschotten mag afschrijven. Jij verplicht jezelf dan ook om voldoende saldo op je rekening te hebben. Zo zijn de regels. Wanneer je een keer onvoldoende saldo hebt staan dan dient het bedrijf jou schriftelijk in kennis te stellen en jou een alternatief aan te bieden over hoe de betaling alsnog kan geschieden. Reageer je hier niet op dan stuurt men een 2e aanmaning met verhoging, reageer jij dan nog niet dan kan men via een incassobureau geld incasseren. Hierna ben jij af van Oxxio en neemt het incassobureau het over. Veelal doet Oxxio meer pogingen om af te schrijven en dat mag, maar wanneer het gewoon niet lukt dan dienen zij jou daarvan op de hoogte te stellen en niet zonder voorafgaande kennisgeving de maand erna een dubbele afschrijving te doen.
Overigens gebeurd dit laatste ook wanneer zijzelf vergeten een afschrijving te doen. Vervolgens incasseren zij zonder voorafgaand bericht het dubbele. Dat hebben wij toen ook gehad. Vandaar dat wij hen toen blokkeerde. Wij namen de betalingen toen maar zelf in handen. Dit ging goed. Dit hebben wij aan Oxxio doorgegeven en zij zijn daarmee akkoord gegaan. Hier hebben wij nooit problemen mee gehad en toch hebben wij de automatische incasso geblokkeerd. Later kwam er een rekening t.w.v. 12 euro nog iets. Zij hebben dat via een ander nummer geincasseerd. Dit hebben wij direct gestorneerd en ook dat nummer geblokkeerd. Bij navraag waren zij nogal erg onduidelijk over het hoe en waarom en bovenal waar die rekening vandaan kwam. Ik vroeg hen om een specificatie, maar daar doen zij niet aan. Nou makkelijker kun je het niet hebben. Geen specificatie is dus geen betaling. Makkelijk zat. Hun dreigen maar een end weg, maar zij zijn wettelijk verplicht een duidelijk, overzichtelijk, controleerbare specificatie te sturen. Zolang deze er niet is dan ben ik wettelijk niet verplicht om te betalen.
Enne iloveoxxio. Doe ef normaal en doe niet uit de hoogte wat Oxxio betreft. Ik heb een vermoeden wie jij bent, maar zolang ik geen bewijs heb zal ik niet beweren dat jij Kyle bent. Wettelijk gezien kun je misschien gelijk hebben, maar de wet zegt ook dat beide manieren eerlijk en haalbaar moeten zijn. Betalen aan de balie is in veel gevallen niet haalbaar dus dat valt af. Wanneer men vanwege redenen tegen automatische incasso heeft dan is betalen op andere wijze ook mogelijk. Een bedrijf moet namelijk voor betaling meerdere haalbare mogelijkheden hebben. Betalen aan de balie kan, betalen via automatische incasso kan, giraal betalen kan, betalen via internet kan etc etc etc. Het enige waar de klant voor moet zorgen is dat hij zijn maandelijkse verplichtingen op tijd nakomt. De verplichte manier van betalen wordt in de wet niet genoemd, maar wel dat men genoeg haalbare mogelijkheden dient te geven. Wanneer ik geld overmaak o.v.v. mijn klant- en factuurnummer of termijnaanduiding, voldoe ik aan mijn maandelijkse verplichting. Dus zeur niet. Het gaat erom dat zij hun geld krijgen. Zij willen het graag via automatische incasso daar zij dan minder administratie en werk hebben.
Klanten van bedrijven hebben meer rechten dan zij denken alleen om dit te ontmoedigen verzinnen zij van alles om de klant op hun manier te laten betalen, omdat dat voor hen goedkoper en sneller is.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 13 nov 2007 10:12
door iloveoxxio
Als je niet via automatische incasso wil betalen, waarom word je dan klt van oxxio? Dat vraag ik me nou echt af, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik zou nooit een machtiging afgeven voor Automatische incasso. Op het moment dat je klt wordt vraagt oxxio je rekeningnummer, dit om een klein bedrag te kunnen incasseren bij de aanmelding zodat oxxio kan zien of ze automatisch kunnen incasseren. Wanneer het niet lukt om dit automatisch te doen kan je niet eens klt worden, dus de klanten die nu klt zijn hebben zelf gekozen voor automatische incasso, dus wat zeur je nou.
En ik kan best wel begrijpen dat niet iedereen voldoende saldo heeft op bepaalde dagen van de maand, maar oxxio probeert dan gewoon op een andere datum nogmaals te incasseren, lukt dit niet krijg je een betalingsverzoek, mocht je niet betalen na dit betalingsverzoek, krijg je een herinneringe ZONDER VERHOGING, pas als je ook de herinnering niet betaald wordt het uit handen gegeven aan een incassobureau.
Dus Maarten of hoe je ook heet, *** niet zo uit je nek. En ik ben niet Kyle. who the f*ck is kyle?????
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 13 nov 2007 11:15
door sylviabijl
Nou over dat automatische incasso: Toendertijd wij klant werden bij Oxxio in 2003 hadden wij dus geen enkele keuze we moesten via automatische incasso betalen en ook wij hadden wel eens tekort op onze rekening.
En wat deed Oxxio dan ook een dubbele afschrijving in de volgende maand het geld stond er dan wel op maar ze gaven echt geen bericht dat het niet afgeschreven kon worden in de maand dat er niet genoeg op stond. Ook kregen wij maar geen eindafrekening en belden wij naar het kantoor om te vragen waar de eindafrekening bleef.
De eerste keer vertelden ze dat het al opgestuurd was, de andere keer zeiden ze hij komt nog pas na 2 hele jaren kregen we de eindafrekening. Ook die klopte niet want we zouden subsidie krijgen en dat was dus ook niet gerege;d.
Het is en blijft een zooitje in die administratie, je hoort en ziet alleen maar negatieve berichten.
Ik raad het niemand aan om klant te worden bij dat bedrijf!!!!!!!!!!
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 13 nov 2007 12:24
door Maarten1234
Wanneer het niet lukt om dit automatisch te doen kan je niet eens klt worden, dus de klanten die nu klt zijn hebben zelf gekozen voor automatische incasso, dus wat zeur je nou.
Dit hadden wij dus ook, want wij konden niet kiezen. Weer een dom iets wat iloveoxxio geschreven heeft. Er zou een klein bedrag worden afgeschreven om te zien of oxxio wel of niet automatisch kan incasseren. Erg leuk, maar zij mogen enkelt na versturing van een rekening geld afschrijven. Wanneer er 1 rekening voor voorschot komt, mogen zij, wanneer deze niet verandert , blijven gebruiken. Wanneer er een andere rekening komt dan de maandelijkse voorschotten dan dienen zij jou eerst een rekening te sturen en niet zomaar af te schrijven. Zeker op het moment dat ik vraag om een specificatie. Dit zijn zij verplicht.
Een automatische incasso is niets mis mee, maar zodra je doelbewust andere bedragen gaat afschrijven dan de maandelijkse voorschotten waar je geen specificatie voor krijgt, ben je toch echt misbruik aan het maken van de gegeven automatische incasso. Om deze redenen hebben wij hun rekening geblokkeerd en de betaling handmatig gedaan. Hierna nog problemen dus einde Oxxio. Incasso is meteen na contractbeeindiging gestopt. Dus wettelijk mogen zij niets meer afschrijven. Helaas gebeurd dat ook nog steeds.
Oxxio misbruikt de automatische incasso.
Als laatse je geeft zelf ook al aan dat oxxio geen klanten aanneemt op het moment dat zij niet akkoord gaan bij oxxio. Kijk dat je dit in je voorwaarden stopt oke, als je dan alsnog klant wilt worden oke. Dus ja in die zin ga je er zelf mee akkoord. Wat je nog niet weet is dat Oxxio een hele eigen wijze heeft van afschrijven en dat zij zich niet houden aan regels.
Wij hebben hier nog NOOIT een betalingsherinnering gezien. Nog nooit dus niet zo gek praten. Er werd gewoon zonder enig bericht dubbel of soms wel trippel afgeschreven van onze rekening. Zo hebben wij een keer in augustus gehad dat de maanden juni en juli ook werden afgeschreven.
Jij bent dus ook weer iemand die oxxio werkt. Dat blijkt wel weer uit je naam. Ik geef bij voorbaat al aan dat ik 2 mensen ken die bij oxxio hebben gewerkt. Zij zitten in mijn vriendenkring. Beide hebben zij de wantoestanden bij Oxxio verteld.
Jullie worden daar gehersenspoeld om oxxio maar beter naar voren te laten komen om meer klanten te werven. Er is niemand die zomaar even een domme naam van iloveoxxio neemt. Dus iedere keer zal er wel weer een ander achter kunnen zitten. Wat verdienen jullie ervoor om mensen in de maling te nemen. Zal wel een leuk bedrag zijn. Zielig hoor. Alle forums staan bol met jullie wanpraktijken. Doe daar maar eens wat aan.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 13 nov 2007 12:27
door Maarten1234
Kyle is iemand die precies hetzelfde doet als jij en die ook bij oxxio werkt.
Ik heb nog geen bewijzen dat jij dezelfde bent, maar de tijd zal het leren.
Als je geen Kyle bent dan ben je wel weer iemand anders die zielig voor oxxio zijn best gaat doen. Sta ik samen met meerdere niet raar van te kijken.
Dus iloveoxxio welkom en geniet en leer hoe oxxio werkelijk in elkaar zit.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 15 nov 2007 22:05
door Maarten1234
Jippie ik dacht dat ie nooit zou komen.
Ik heb eindelijk de eindafrekening van elektra van Oxxio. Gas zijn ze volgens mij nog niet uit.
Waar ze schijnbaar wel uit zijn is dat er volgens hun systeem nog een rekening open staat voor de maand juli of augustus. Zo ver ik kan lezen augustus. Ik vind het bijzonder. Zeker als ik mijn rekeningenoverzicht opensla en naar mijn afschrijvingen ga kijken. Wat staat erin...... Handmatig betaald de maand: augustus 2007. Na deze handmatige betaling hebben zij zelfs dezelfde maand augustus nogmaals van onze rekening afgeschreven. Dus op dat moment was er 2 keer betaald voor de maand augustus. Vervolgens hebben wij direct de maand augustus gestorneerd, omdat deze al handmatig was voldaan.
Morgen weer bellen. Ik heb al een kopie gemaakt en klaargelegd met brief. Eerst bellen om te kijken wat er bij hun staat en wat hun te zeggen hebben en dan de brief eens opsturen.
Wat heet een administratief zootje. Gelukkig geen klant meer bij dat teringbedrijf, maar wel bij een goed vertrouwd bedrijf genaamd Eneco.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 17 nov 2007 08:46
door sylviabijl
He maarten,
Hou je in de gaten dat je als je 0900 nummers belt je ook een ander nummer kan bellen dat veel goedkoper is. Misschien wist je dit al, maar ik wilde je daar even op attent maken. Het nummer van Oxxio is dan 0356265800, dit geldt ook voor andere bedrijven met 0900 nummers.
Groetjes sylvia
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 17 nov 2007 15:47
door Shine
Het nummer van Oxxio is dan 0356265800, dit geldt ook voor andere bedrijven met 0900 nummers.
Waar haal je deze info vandaan? Waar staat een overzicht van dergelijke alternatieven voor de 0900 nummers?
Ik neem namelijk aan dat wanneer ik Essent moet bellen met een 0900 nummer ik niet 0356265800 moet intoetsen, omdat ik dan bij Oxxio uitkom.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 17 nov 2007 17:03
door caruso
Kijk maar eens op deze site en dan vooral naar het hoofdstuk 0900-alternatieven.
http://www.vraagalex.nl/index.php?p=anti
Succes!
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 17 nov 2007 17:46
door Shindai
Helaas. Nadat ik in September eindelijk dacht verlost te zijn van oxxio ( eindelijk met veel gesteggel weer terug bij Essent ), zelfs geld terug gehad van die boevenbende, vandaag een sommatie van Van Arkel incasso / deurwaarders ( Deze kende ik nog niet ) en weer heel leuk een betalingsverzoek van oxxio..
Klaarblijkelijk had oxxio niet genoeg aan die 300 euro die ze me al hadden afgetrokken van de jaar / eindafrekening.
Ik zit er nu toch zwaar aan te denken me maar eens te laten sommeren. Laat de rechter maar een poging doen dat zooitje tuig in het gareel te krijgen.
Edit- Heeft iemand nog werkende email-adressen van oxxio en ij voor me. Ik ben nl. niet van plan ook maar 1 postzegel aan die ** vuil te maken. Bvd.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 17 nov 2007 23:43
door Maarten1234
Klopt dat wist ik, maar ik kende de site nog niet.
Een 0900 nummer is te alle tijde gekoppeld aan een normaal nummer. Sterker nog je kunt geen 0900 nummer aanvragen zonder vast nummer. Op het moment dat je een 0900 nummer belt, bel je via een omweg naar het juiste nummer waar het 0900 nummer aan is gekoppeld. Om extra geld te verdienen werken zij via deze manier. Zij krijgen, voor iedereen die zij zover krijgen om een 0900 nummer te draaien een X bedrag. En hoe krijgen zij mensen zover..precies door hen te verplichten door hun normaal nummer niet meer kenbaar te laten zijn. Dit kan iedereen doen. Zelfs mensen zonder KvK. Dus ik kan gewoon een 0900 nummer aan mijn huisaansluiting laten koppelen en zodoende geld verdienen.
Thanks bespaart ons weer geld. Oxxio hoef ik hoop ik toch niet meer te bellen, maar als het nodig is dan is dit enorm makkelijk.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 18 nov 2007 12:22
door caruso
Hoort hier niet!
Afwachten maar of de moderator wakker is.......
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 18 nov 2007 12:27
door Kyle
hey wat gek allemaal. bij mij loopt ALLES perfect bij Oxxio.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 18 nov 2007 12:34
door caruso
Nog steeds boter op z'n hoofd! Denk je nu werkelijk dat we die l*lkoek van jou nog serieus nemen? Het moge duidlijk zijn dat Oxxio zijn zaakjes niet, nooit voor elkaar krijgt en nog steeds denkt dat zijn afnemers stom geboren zijn en nooit hebben bijgeleerd! De feiten zijn duidelijk, ook dat jij de enige "oxxio-fan" bent. Vooral houden zo!
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 18 nov 2007 18:39
door Maarten1234
Boter op haar hoofd, man er zit een gigantische balk in haar beide ogen en tevens hangt er een gigantisch dik bord voor haar kop.
He Kyle!!! Ik heb met Oxxio gebeld, weet je wat zij beweren. Zij beweren dat ik nog 1 betaling open heb staan. Ik heb mijn afschriften erbij genomen en bekeken. ALLES is betaald alleen zij beweren van niet. Raar is dat he. Wie liegt hier nu: ik, de bank of Oxxio. Het moge duidelijk zijn lijkt mij. Wederom om een betaaloverzicht gevraagd. Krijg ik niet toegestuurd, want zij doen daar niet aan. Opnieuw gezegd dat zij dan ook geen geld van mij krijgen. Geen betaaloverzicht is geen geld. De fout ligt bij hun en niet bij mij, maar zij beweren dat de fout bij mij ligt. Knap als mijn afschriften anders beweren. Het geld is overgemaakt o.v.v. klantnummer, de maand waar het voorschot voor is en voor welk produkt. Dat zij daar niet kunnen administreren en factureren is niet mijn probleem, maar die van hun. Val mij daar dan niet mee lastig.
Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.
Geplaatst: 19 nov 2007 09:32
door galspuger
ben begonnen met opzeggen dec 2005.telefonisch ,was geen probleem werd ergezegd.Vervolgens gewoon weer rekening ontvangen.Heb betaald, vervolgens weer gebeld.Moest wel laatste rekening betalen en dan werd het echt geregeld.Heb op deze nota ook vermeld dat ik er mee stopte .Daaarna krijg ik telefoon waarom ik wilde stoppen en een of andere man die mij probeerde te overtuigen om toch maar bij Oxxio teblijven .Dan wordt je boos,vertelde hem dat ik albezig was vanaf dec.05 en nu inmidels Maart en dat ik het spuug zat was om aan het lijntje te gehouden .O.k meneer u krijgt van mij brief thuis dart u uit geschreven bent.Nou wat denk je kreeeg reclame folder hoe goed het is bij Oxxio dan dan zakt je broek toch af ,met zulke onbeschfte behandeling.weer gewoon rekening ont vangen weer bellen .vakanti geweest weer belleninmiddels Augustus 21kreeg weer dame aan de lijn nu maar is naam vragen was MevrS .Peters die vertelde mij dat er in derdaad in decomputer stond dat ik was gestopt.en zij zou dat met spoed regelen. Nou je begrijgt het al gewoon nieuwe rekening.Heb Eneco gebeld en ze de situatie uitgelegd heb aan getekend stuk gestuurd envermeld dat ik met Eneco verder zou gaan,En die zou contact op nemen.Ben sinds 5 Oktober bij Eneco en betaald die ook .En wat denk je gewoon weer rekening,denk zeker nog niet uit de computer, reaageer maar niet ,daar zijn ze bij Oxxio op getraind, en weer een rekening voor de volgende maand. Aangetekende brief gestuurd me aanhef Herinerd u zich dezenog,nog.nog enzv.Geen reactie wel een eind afrekening waar ze geen recht op hebben volgens Eneco die ik heb gebeld. Heb eerst incasso buro brief gekregen nu van gerchts duer waarder Van Arkelte betalen€564, of anders rechtzaak.Voelt u zich ook opgelicht graag contact w.bro @hotmail.com