LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontrecht geld en gedwongen om een machting af te geven

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
solleila

ontrecht geld en gedwongen om een machting af te geven

Ongelezen bericht door solleila »

Per ongeluk heb ik geld gekregen van een incassobureau. Heb ze een mailtje gestuurd,maar ik krijg geen antwoord. Heb gebeld en men kent de persoon niet van de behandelaar. Ik wil het geld terug storten,maar dat mag ik niet. Ze willen dat ik een machtiging afgeef. En dat doe ik niet.
Stel dat ze zomaar geld van mijn rekening afschrijven,dan moet ik hemel en aarde bewegen om het terug te krijgen.

Trouwen ik ben toch niet verplicht om een machtiging af te geven? En wat zijn mijn rechten. Ze dreigen nu met incassokosten. Zij maken toch een fout,dan kunnen ze toch nooit mij incasso kosten opdringen. Of wel?
Weet iemand dat?

gravedigger

Re: ontrecht geld en gedwongen om een machting af te geven

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je kent hun rekeningnummer. Dus gewoon terugboeken naar hun en verder geen woorden aan vuil maken.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als de terugbetaling geweigerd word of door hun verboden, U is niet verplicht een auto incasso te geven, vermoedelijk doen ze dit omdat het dan duidelijk in hun administratie komt!

Maar ze mogen wel vragen een Code of nummer erbij te vermelden!

Laat de incasso kosten maar komen, U heeft geen overeenkomst dus hoeft zich ook niet aan hun voorwaarden te houden!

U mag zelfs bewijzen vragen waarvoor het geld bedoeld was, en info eisen!

Yorik

Ongelezen bericht door Yorik »

Gewoon even terugboeken op het rekeningnummer waar het vanaf is gekomen. Even goed naar je afschrift kijken en binnen twee minuten is het probleem opgelost. Erbij vermelden "onjuiste overboeking" en verder geen woorden aan vuil maken.

Tenzij je natuurlijk het geld wel achterover wilt drukken. Want met liefhebbers van die klasse is deze forum mee gevuld!

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

@ Yorik,

Tenzij je natuurlijk het geld wel achterover wilt drukken. Want met liefhebbers van die klasse is deze forum mee gevuld!
Hou hier eens mee op joh.

Gesloten