Geen afgenomen diensten, wel facturatie/incassobureau
Geplaatst: 13 nov 2007 21:45
Hallo allemaal,
Na verwikkeld te zijn in wat correspondentie met Tijhuis partners ben ik onzeker wat ik nu het beste als vervolgstap zou kunnen ondernemen of schrijven, dus zou ik graag wat advies verkrijgen.
In het verleden heb ik zaken gedaan met de firma ShockMedia , waar ik hosting heb gehad voor één van mijn domeinnamen. Deze dienst werd afgenomen in een tijd dat ik nog op een ander adres woonde (andere kant van het land).
Het contract deze dienst heb ik tenminste vóór 2004 in eerste instantie per e-mail, toen op verzoek van Shockmedia per post opgezegd. Nu ben ik ondertussen verhuisd (in 2005) en heb ik nu via via een brief gekregen voor incasso van Tijhuis gerechtsdeurwaarders voor facturen uit 2005 en 2006, terwijl ik geen gebruik heb gemaakt van deze diensten.
Dit heb ik uiteraard zo aan tijhuis door gegeven en heb ik als reactie gekregen dat ik de brief uit 2004 maar op moest sturen, omdat shockmedia er niets van terug te kunnen vinden in hun eigen administratie. Deze brief heb ik nooit bewaard omdat ik er standaard van uit ben gegaan dat dit goed zou komen.
Als ik het goed begrijp heb je via het consumentenrecht , het recht op bewijs dat je de diensten wél hebt afgenomen, omdat ik aanneem dat ze als internethosting bedrijf ook de activiteiten van het betreffende account kunnen terug zoeken, waardoor ze logischerwijs kunnen concluderen dat er geen activiteit is geweest omdat ik het simpelweg op geen enkele wijze gebruik.
Wat zou ik het beste kunnen schrijven aan Tijhuis of aan shockmedia? En wat zou de beste strekking van de brief kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Na verwikkeld te zijn in wat correspondentie met Tijhuis partners ben ik onzeker wat ik nu het beste als vervolgstap zou kunnen ondernemen of schrijven, dus zou ik graag wat advies verkrijgen.
In het verleden heb ik zaken gedaan met de firma ShockMedia , waar ik hosting heb gehad voor één van mijn domeinnamen. Deze dienst werd afgenomen in een tijd dat ik nog op een ander adres woonde (andere kant van het land).
Het contract deze dienst heb ik tenminste vóór 2004 in eerste instantie per e-mail, toen op verzoek van Shockmedia per post opgezegd. Nu ben ik ondertussen verhuisd (in 2005) en heb ik nu via via een brief gekregen voor incasso van Tijhuis gerechtsdeurwaarders voor facturen uit 2005 en 2006, terwijl ik geen gebruik heb gemaakt van deze diensten.
Dit heb ik uiteraard zo aan tijhuis door gegeven en heb ik als reactie gekregen dat ik de brief uit 2004 maar op moest sturen, omdat shockmedia er niets van terug te kunnen vinden in hun eigen administratie. Deze brief heb ik nooit bewaard omdat ik er standaard van uit ben gegaan dat dit goed zou komen.
Als ik het goed begrijp heb je via het consumentenrecht , het recht op bewijs dat je de diensten wél hebt afgenomen, omdat ik aanneem dat ze als internethosting bedrijf ook de activiteiten van het betreffende account kunnen terug zoeken, waardoor ze logischerwijs kunnen concluderen dat er geen activiteit is geweest omdat ik het simpelweg op geen enkele wijze gebruik.
Wat zou ik het beste kunnen schrijven aan Tijhuis of aan shockmedia? En wat zou de beste strekking van de brief kunnen zijn?
Alvast bedankt!