Pagina 1 van 1
Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 01 dec 2002 17:13
door Leon
Bij Arke rijzen.
Je boekt een steden trip (deze zijn toch al kort)
Kun je op maandag 19.30 terug. perfect dus dan maar een extra nacht bijboeken en een extra snipperdag.
Kom je de ticket op halen staat deze gewoon lekker op 15.00 uur
dus dag naar z'n grootje
En Arke speelt stommetje.
Fax werkt niet e-mail werkt niet zelf aangetekend werkt niet
Dan maar het reis bureau aansprakelijk stellen en NOOIT
meer Arke boeken
leon
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 01 dec 2002 19:40
door Jansen
Het reisbureau aansprakelijk stellen dat slaat helemaal nergens op. het reisbureau is voor jou een tussenpersoon die contact houdt met de reisorganisatie. Als je alles via het reisbureau regelt (dus de klachtenafhandeling) dan komt dat allemaal wel goed. Naar mijn weten zijn de vluchtijden altijd onder voorbehoud. Het is natuurlijk wel spijtig om te horen dat je nu om 15.00 vertekt ipv 19.30 uur
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 09 dec 2002 21:30
door marjolein
Inderdaad, dat klopt. Vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud. Een reisburo hoort dit ten alle tijden aan de klant mee te delen.
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 17:08
door Nixi
Stedentrips zijn vrijwel altijd gebasseerd op lijndiensten. Dit betekent dat de tijden vooraf bekend zijn, dat je als klant zelf kan kiezen voor de tijden (natuurlijk vertragingen en technische problemen voorbehouden wat betreft de tijden) Het lijkt er dus op dat deze reis gewoon verkeerd is ingeboekt door het reisbureau of de touroperator.
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 18:03
door Gast
Hallo het onderwerp van deze topic gaat over Vluchtschema met Arke Reizen.
Wij hebben ook eens zo'n goeie gehad. Aleen gingen we 12 dagen naar Kreta. We zouden 's-middags vertrekken.
"s-Morgens konden we al op teletekst zien dat we 6 uur vertraging hadden. Gebeld met Rotterdam. Toch moesten we op tijd inchecken omdat mogelijk een ander toestel ingezet zou worden. Vliegtuig had 's-morgens een technisch defect en dat had gevolgen voor de volgende "routing".
Passagiers uit Enschede werden met bussen naar Rotterdam vervoerd om tijdwinst te behalen.
Nou mooi geen ander vliegtuig ingezet. We hebben meer dan 6 uur op Rotterdam gezeten en van Martinair kregen we een voucher voor 1 belegd broodje of saucijzenbroodje. Niets geen kop koffie of iets dergelijks.
Al met al kwamen we de volgende ochtend pas aan in ons appartement waar we normaliter de avond daarvoor (ca. 21.00 uur) hadden moeten zijn.
Reactie van Arke: we moesten blij zijn dat het technisch mankement verholpen was en daardoor hadden we een extra veilig vliegtuig.
Bij mijn weten is een vliegtuig niet of wel veilig, maar extra veilig....????
Martinair vond dat zij aan haar verplichting had voldaan, namelijk vervoer van Rotterdam naar Heraklion.
En Arke vond dat we niet zo moesten zeuren, we hadden toch nog 10 dagen vakantie gehad in de acoomodatie die we geboekt hadden.
(eigenlijk waren het maar 9 dagen want de laatste dag vertrokken we al heel vroeg in de ochtend weer terug naar Nederland).
Natuurlijk gaat er ook ontzettend veel goed, gelukkig maar, maar dit vonden wij toch wel extreem. Voor ons voorlopig geen Arke meer. Dat doet nog even zeer.
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 18:18
door merie
Volgens mij moet je hiervoor bij de vliegmaatschappij zijn en niet bij Arke.
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 18:41
door Gast
Nu ik denk dat het wel heel verschillend is. Wij hadden eens een behoorlijke vertraging op Las Palmas met Martinair. Wij kregen daar op het vliegveld (ruim 300 pers) een warme maaltijd aangeboden. Omdat het een doordeweekse dag was, moest ik gewoon de volgende dag weer werken. Wij zouden met de trein naar huis gaan omdat we eigenlijk 19.00 uur hier zouden zijn. Dat werd 23.30 uur en hadden dus geen aansluiting meer naar onze woonplaats. Wij wilden ook geen familie op dat late uur lastig vallen en hebben dus samen met een grondstewardess van Martinair naar een oplossing gezocht.
We konden tot aan Amersfoort met de nachttrein en de rest nog zo,n 50 km naar ons huis met een taxi. Ik heb de volgende dag gebeld met Martinair en alles uitgelegd en ze zeiden dat ik de taxibon maar moest opsturen naar hun klantenservice. 3 Weken later hadden we het taxigeld terug. Kijk, ze hoeven dit helemaal niet te doen. Het was een coulance regeling van Martinair. Ik wou hier maar mee zeggen, het zijn niet altijd alleen maar negatieve berichten over een vlieg of reisorganisatie,s.
Oja, de reisorganisatie was destijds Neckermann, maar die heeft hier niets van gemerkt omdat ik het zelf had kunnen regelen met Martinair. Zo, dit was even mijn verhaal.
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 19:41
door Gast
Even een reactie op bovenstaande 2 berichten.
Ik heb mijn klacht hierover direct aan zowel Martinair als Arke gemeld.
Zoals u hebt kunnen lezen vond Martinair dat zij aan hun verplichting hadden voldaan. Zij hebben ons van A naar B vervoerd. Einde verhaal voor Martinair. Vertrek vanaf A viel nog binnen de eerste dag, dus geen reclamering mogelijk.
Arke vond dat ik ondanks de vertraging ook had gekregen wat ik besteld had, namelijk de accomodatie en een cynisch antwoord van een extra veilig vliegtuig. Dat we daar blij mee moesten zijn.
Dat wij door de vertraging pas de 2e dag 's-ochtends zijn aangekomen, hebben we dus ook eigenlijk de 2e dag gedeeltelijk als verloren kunnen beschouwen. Nacht overgeslagen en dan wil je wel in slaap vallen tot in de middag.
Het ergelijke van dit alles was nog wel dat we om ca. 09.30 uur bij de "welkomstcoctail" verwacht werden.
Ondanks dat Arke al 's-morgensvroeg op de hoogte was van een aankomst in de vroege ochtenduren de dag erna, vond men (althans de hostess) dat men dan ook vroeg aanwezig kon zijn.
Dus al met al: Ik heb dit bij zowel de vervoersmij (Martinair) als reisorganisatie (Arke) gemeld, maar iedereen vond dat hij/zij aan hun verplichtingen hadden voldaan.
Dit voorval heeft in 2002 gespeeld en het heeft lang geduurd voordat ik van beiden een reactie kreeg. Een eerste reactie van Arke was zelfs aan een verkeerd adres geadresseerd.
En dat terwijl ze reageerde op mijn brief waarin mijn adres stond en zij mijn gegevens hadden middels het referentienummer (boekingsformulier). Slordigheidje????
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 19:53
door Gast
Nu, dat bedoel ik er ook mee te zeggen, hoe verschillend ze dan op reacties reageren. In ons geval dus positief en in jullie geval dus helemaal niet. Zowel van Arke als van Martinair. Zij hebben zich er wel gemakkelijk vanaf gemaakt dan!
En weet je beste gast? Wij gaan in Juni voor het eerst met Arke en ik dacht ook met Martinair (niet voor ,t eerst dus) naar Salou. Nou, het zal mij benieuwen dan. Afwachten maar!
Re: Vlucht Schema met ARKE
Geplaatst: 20 apr 2004 21:24
door Gast
Natuurlijk zijn er verschillende ervaringen.
Ik heb dan ook in mijn eerste reactie geschreven dat er ook veel goed gaat.
Wij hadden op dat moment en later een wat mindere ervaring.
Dit jaar gaan we naar Samos. In de Arke gids staat een app. wat ons wel aanspreekt, echter toch hebben we vanwege onze vorige ervaring met Arke voor een andere resiorganisatie en app. gekozen.