Nokia GSM, stuk in de garantieperiode
Geplaatst: 15 nov 2007 16:56
Ik heb op 9/6/07 een Nokia 6021 GSM gekocht bij BCC te Amersfoort.
Op 31/10/07 is het apparaat door mij bij BCC ingeleverd voor reparatie omdat naar zeggen van de verkoper vermoedelijk de software van de GSM gereset moest worden. Pas 5 weken later (mijn abonnement loopt dan gewoon door) wordt ik door een medewerker van BCC gebeld. Deze vertelde mij dat de GSM niet meer gerepareerd kan worden i.v.m. vocht. (Het toestel is nooit vochtig geweest maar dat is kennelijk wel een een voudig excuus om niet meer te repareren). De verkoopmedewerker legt mij vervolgens de keus voor om de niet te repareren GSM terug te kopen voor 45 euro of om kostenloos afstand te doen van de GSM. Dit vind ik werkelijk te zot voor woorden. Het apparaat valt notabene nog in de garantieperiode en is nooit met vocht in aanraking geweest. Om m'n eigendom terug te krijgen moet ik 45 euro betalen. Nokia en BCC worden hier rijk van door hen geleverde apparatuur die niet deugt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Zowel Nokia las BCC beschikken niet over een fatsoenlijke klachtenprocedure. Althans op de sites kom je hier niets van tegen.
Op 31/10/07 is het apparaat door mij bij BCC ingeleverd voor reparatie omdat naar zeggen van de verkoper vermoedelijk de software van de GSM gereset moest worden. Pas 5 weken later (mijn abonnement loopt dan gewoon door) wordt ik door een medewerker van BCC gebeld. Deze vertelde mij dat de GSM niet meer gerepareerd kan worden i.v.m. vocht. (Het toestel is nooit vochtig geweest maar dat is kennelijk wel een een voudig excuus om niet meer te repareren). De verkoopmedewerker legt mij vervolgens de keus voor om de niet te repareren GSM terug te kopen voor 45 euro of om kostenloos afstand te doen van de GSM. Dit vind ik werkelijk te zot voor woorden. Het apparaat valt notabene nog in de garantieperiode en is nooit met vocht in aanraking geweest. Om m'n eigendom terug te krijgen moet ik 45 euro betalen. Nokia en BCC worden hier rijk van door hen geleverde apparatuur die niet deugt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Zowel Nokia las BCC beschikken niet over een fatsoenlijke klachtenprocedure. Althans op de sites kom je hier niets van tegen.