LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring DSB bank betaalrekening?
Ervaring DSB bank betaalrekening?
Bij ABN-AMRO ben ik momenteel vertrekkende.
Arrogantie, incompetentie en traagheid liggen hieraan ten grondslag.
Om die reden ben ik aan het oriënteren naar een alternatief.
Een van die alternatieven lijkt me de DSB bank.
Het feit dat ze gewend zijn op het randje van het
"toelaatbare" te werken middels dubieuze leninkjes
waarbij rentepercentages worden geschreeuw die ze
nimmer waarmaken doet me beseffen dat ik bij
deze bank wellicht op mijn tellen moet passen.
Daarom vraag ik me af of ze met een betaalrekening
behoorlijke service leveren. (ik wil geen krediet).
Arrogantie, incompetentie en traagheid liggen hieraan ten grondslag.
Om die reden ben ik aan het oriënteren naar een alternatief.
Een van die alternatieven lijkt me de DSB bank.
Het feit dat ze gewend zijn op het randje van het
"toelaatbare" te werken middels dubieuze leninkjes
waarbij rentepercentages worden geschreeuw die ze
nimmer waarmaken doet me beseffen dat ik bij
deze bank wellicht op mijn tellen moet passen.
Daarom vraag ik me af of ze met een betaalrekening
behoorlijke service leveren. (ik wil geen krediet).
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Wel klagen over ABN-AMRO!.....middels dubieuze leninkjes waarbij rentepercentages worden geschreeuw die ze nimmer waarmaken doet me beseffen dat ik bij
deze bank wellicht op mijn tellen moet passen.
En dit beschouw je dan als een alternatief???
Vreemd!!!
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Als lener bij DSB kun je misschien twijfels hebben, maar met de DSB betaalrekening is niks mis mee.
Gratis pas en een nette rente op je betaalrekening.
Een DSB betaaalrekening ZONDER spaarrekening geeft bijvoorbeeld nog meer rente dan de Postbank MET spaarrekening.
Voorlopig ben ik er content mee dat ik de PB heb verruild voor de DSB.
Gratis pas en een nette rente op je betaalrekening.
Een DSB betaaalrekening ZONDER spaarrekening geeft bijvoorbeeld nog meer rente dan de Postbank MET spaarrekening.
Voorlopig ben ik er content mee dat ik de PB heb verruild voor de DSB.
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Wees allert op valuteringsrente bij DSB.
Buiten mijn kennis/schuld,immers deze regeling staat nergens gepubliceerd, wordt door mij eerst een bedrag afgeschreven,valuta datum vandaag en dan eenzelfde bedrag hetzelfde moment door mij bijgestort,valutadatum morgen of na het weekend !
Daardoor kun je in het rood komen te staan met een "boeterente"van meer dan 22 % !!!
Nee,k heb mijn rekeningen daar daarop beeindigd
Buiten mijn kennis/schuld,immers deze regeling staat nergens gepubliceerd, wordt door mij eerst een bedrag afgeschreven,valuta datum vandaag en dan eenzelfde bedrag hetzelfde moment door mij bijgestort,valutadatum morgen of na het weekend !
Daardoor kun je in het rood komen te staan met een "boeterente"van meer dan 22 % !!!
Nee,k heb mijn rekeningen daar daarop beeindigd
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Dat valuteren doen veel banken.
Maar als je daar op let en er rekening mee houdt dat het zo werkt dan heb je het in de hand en kom je niet virtueel rood te staan.
Dat je bij de Postbank (die dit valuteren niet doet) geen drol rente vangt daar kun je niks aan doen (behalve opzeggen en verkassen).
Maar als je daar op let en er rekening mee houdt dat het zo werkt dan heb je het in de hand en kom je niet virtueel rood te staan.
Dat je bij de Postbank (die dit valuteren niet doet) geen drol rente vangt daar kun je niks aan doen (behalve opzeggen en verkassen).
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Bedankt voor jullie reacties, inmiddels weet ik méér en de DSB bank is reeds afgevallen. De reden ervoor is dat ik geen contante bedragen kan storten en dat is voor mij wel een voorwaarde. Dit stond op hun eigen website tussen de FAQ.
Aan Marco Polo: Ik was inderdaad bekend met het dubieuze karakter van deze bank, maar dat geldt ook voor de anderen.
We kennen de woekerpolissen, plundering van spaarrekeningen door verzwegen verzekeringskosten (RABO), investeringen in vuiligheid als clusterbommen etc.etc. Verder ken ik DSB alleen maar van geschreeuw over rentepercentages die ze in werkelijkheid niet waarmaken, maar daar trappen (zo verwacht ik) alleen maar de mensen in die een gemaakte overeenkomst niet controleren.
Van ABN-AMRO heb ik mijn buik méér dan vol. Enkele fouten van de afgelopen periode:
Vóórdat ik met internet werkte heb ik op het plaatselijke kantoor een incasso laten terugboeken. Op het volgende afschrift (maand later) stond de boeking niet. Gereclameerd: Kwam allemaal goed in de volgende maand. In de afschrift van de volgende maandstond het nog steeds niet. Toen bleek dat men "het verkeerde formulier" had ingevuld. Kon niets meer aan worden gedaan, mij werd aangeraden de ontvanger aan te schrijven. Gezien het geringe bedrag heb ik dat niet gedaan.
Bij een particuliere rekening is het sturen van maandelijkse afschriften gratis wanneer gebruik wordt gemaakt van internet. Bij een bedrijfsmatige rekening wordt na elke mutatie een afschrift gestuurd en daarvan de kosten toegevoegd aan het standaardtarief voor een zakelijke rekening. Net als voor de privérekening kiezen voor een maandoverzicht (omdat het beheer immers toch over internet gaat) is niet mogelijk. Uiteraard wordt goed verdiend aan deze afscriften.
Opheffen van de zakelijke rekening heeft 3.5 week geduurd (staat 2 weken voor) Reden: de computer was stuk.
Saldo van de opgeheven rekening bleek te zijn verdampt. Na reclameren is het saldo alsnog naar mijn privérekening overgemaakt.
In mijn ogen is enige tijd geleden onterecht valuteringsrente (15.7 %) in rekening gebracht, hierover heb ik per email gereclameerd. Drie dagen later ontving ik schriftelijke ontvangstbevestiging met de toezegging dat "mijn verzoek tot aanvraag" binnen een maand zal worden beantwoord. Inderdaad, op 2 dagen na ontving ik een standaard-briefje met nietszeggende larie.
Kortom: Ja, ik ben dat arrogante zootje hardstikke beu!
Met vriendelijke groet,
Aan Marco Polo: Ik was inderdaad bekend met het dubieuze karakter van deze bank, maar dat geldt ook voor de anderen.
We kennen de woekerpolissen, plundering van spaarrekeningen door verzwegen verzekeringskosten (RABO), investeringen in vuiligheid als clusterbommen etc.etc. Verder ken ik DSB alleen maar van geschreeuw over rentepercentages die ze in werkelijkheid niet waarmaken, maar daar trappen (zo verwacht ik) alleen maar de mensen in die een gemaakte overeenkomst niet controleren.
Van ABN-AMRO heb ik mijn buik méér dan vol. Enkele fouten van de afgelopen periode:
Vóórdat ik met internet werkte heb ik op het plaatselijke kantoor een incasso laten terugboeken. Op het volgende afschrift (maand later) stond de boeking niet. Gereclameerd: Kwam allemaal goed in de volgende maand. In de afschrift van de volgende maandstond het nog steeds niet. Toen bleek dat men "het verkeerde formulier" had ingevuld. Kon niets meer aan worden gedaan, mij werd aangeraden de ontvanger aan te schrijven. Gezien het geringe bedrag heb ik dat niet gedaan.
Bij een particuliere rekening is het sturen van maandelijkse afschriften gratis wanneer gebruik wordt gemaakt van internet. Bij een bedrijfsmatige rekening wordt na elke mutatie een afschrift gestuurd en daarvan de kosten toegevoegd aan het standaardtarief voor een zakelijke rekening. Net als voor de privérekening kiezen voor een maandoverzicht (omdat het beheer immers toch over internet gaat) is niet mogelijk. Uiteraard wordt goed verdiend aan deze afscriften.
Opheffen van de zakelijke rekening heeft 3.5 week geduurd (staat 2 weken voor) Reden: de computer was stuk.
Saldo van de opgeheven rekening bleek te zijn verdampt. Na reclameren is het saldo alsnog naar mijn privérekening overgemaakt.
In mijn ogen is enige tijd geleden onterecht valuteringsrente (15.7 %) in rekening gebracht, hierover heb ik per email gereclameerd. Drie dagen later ontving ik schriftelijke ontvangstbevestiging met de toezegging dat "mijn verzoek tot aanvraag" binnen een maand zal worden beantwoord. Inderdaad, op 2 dagen na ontving ik een standaard-briefje met nietszeggende larie.
Kortom: Ja, ik ben dat arrogante zootje hardstikke beu!
Met vriendelijke groet,
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Als je contant geld wilt kunnen storten, dan kun je beter als criterium nemen welke banken in de buurt zijn. En dan is het misschien zelfs ook een mogelijkheid om je girale verkeer via de ene bank te doen, en bij een andere bank een rekening te nemen om daar het geld te kunnen storten. Waarna je het meteen (de volgende dag) weer overschrijft naar je girale rekening. Omslachtig, maar misschien wel voordeliger.
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Sinds juli 2007 ben ik overgestapt van de Postbank naar de DSB-Bank. Ik kan het iedereen echt aanraden. Eindelijk eens Internetbankieren dat altijd werkt (de Postbank krijgt dat maar niet goed onder controle). Maar het leukste: maar liefst 3% (!) rente over het tegoed op de rekening én de Meastro PIN-pasjes zijn volledig gratis. Kortom, een echte aanrader. Ik woon kort bij de Duitse grens en PIN regelmatig daar. Het maakt echt geen verschil of je Meastro pasje dan van de Postbank, ABN-AMRO, Rabobank of DSB Bank is. Het werkt gewoon perfect.
Kortom, een echte aanrader, die DSB Betaalrekening.
Kortom, een echte aanrader, die DSB Betaalrekening.
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Ik had juist DSB geselecteerd omdat er binnen redelijke afstand een filiaal is. In dit geval Breda, ik woon in een van de randgemeentes.
Twee banken erop na houden, zoals gesuggereerd werd lijkt me een beetje teveel van het goede... Mijn partner heeft een postbank privérekening en ook onze gezamenlijke rekening is daar ondergebracht. Om die reden zoek ik slechts een vervangende bank.
Mijn gedachte gaat momenteel uit naar een regiobank en die blijken te zijn opgeslokt door de SNS bank. Bij zoeken op de site is me echter niet duidelijk in hoeverre plaatselijke kantoren over een kas beschikken.
Dat laatste tracht ik nog uit te zoeken.
Twee banken erop na houden, zoals gesuggereerd werd lijkt me een beetje teveel van het goede... Mijn partner heeft een postbank privérekening en ook onze gezamenlijke rekening is daar ondergebracht. Om die reden zoek ik slechts een vervangende bank.
Mijn gedachte gaat momenteel uit naar een regiobank en die blijken te zijn opgeslokt door de SNS bank. Bij zoeken op de site is me echter niet duidelijk in hoeverre plaatselijke kantoren over een kas beschikken.
Dat laatste tracht ik nog uit te zoeken.
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Heb er 1 geldopname gedaan, en werd met een dag vertraging in het internet bankier systeem zichtbaar gemaakt voor mij.
Heeft veel weg als het systeem van Argenta.
Ik ben er niet positief over.
Wellicht verstandig om wel een kreditfaciliteit te nemen, maar er geen gebruik van te maken. Op die manier ben je wel een potentiele afnemer voor de bank en derhalve commercieel interessanter voor de bank --> zou moeten leiden tot hoger serviceniveau.
Heeft veel weg als het systeem van Argenta.
Ik ben er niet positief over.
Wellicht verstandig om wel een kreditfaciliteit te nemen, maar er geen gebruik van te maken. Op die manier ben je wel een potentiele afnemer voor de bank en derhalve commercieel interessanter voor de bank --> zou moeten leiden tot hoger serviceniveau.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Als je een spaarrekening bij de DSB Bank afsluit kun je er op wachten tot zij je gaan benaderen met hun andere 'voordelige' aanbiedingen. Dan kun je wel zeggen dat het gewoon een kwestie is van het contract goed doorlezen, maar zo werkt DSB niet.
Op een gegeven moment komt er een financieel adviseur van DSB voor een kennismakingsgesprek bij je thuis. Dat lijkt dan een echte heer: strak in het pak en met zo'n luxe leren attachekoffertje. En hij lijkt veel verstand te hebben van de financiële markt. Veel mensen trappen daar in en weten niet dat er ook andere manieren zijn om een overeenkomst aan te gaan: mondeling bijvoorbeeld, of je ontvangt ineens een schriftelijke bevestiging en maakt de fout daar niet direct op te reageren. Waarna die bevestiging na een aantal weken ineens als overeenkomst geldt.
Uiteindelijk zak je ongemerkt steeds dieper in de DSB stront en eindigt het verhaal met een noodgedwongen executie-verkoop van je huis omdat dat de enige manier is om je schulden aan DSB terug te betalen.
De allerbeste manier om dit te voorkomen is nog altijd gewoon geen zaken doen met die lui.
Op een gegeven moment komt er een financieel adviseur van DSB voor een kennismakingsgesprek bij je thuis. Dat lijkt dan een echte heer: strak in het pak en met zo'n luxe leren attachekoffertje. En hij lijkt veel verstand te hebben van de financiële markt. Veel mensen trappen daar in en weten niet dat er ook andere manieren zijn om een overeenkomst aan te gaan: mondeling bijvoorbeeld, of je ontvangt ineens een schriftelijke bevestiging en maakt de fout daar niet direct op te reageren. Waarna die bevestiging na een aantal weken ineens als overeenkomst geldt.
Uiteindelijk zak je ongemerkt steeds dieper in de DSB stront en eindigt het verhaal met een noodgedwongen executie-verkoop van je huis omdat dat de enige manier is om je schulden aan DSB terug te betalen.
De allerbeste manier om dit te voorkomen is nog altijd gewoon geen zaken doen met die lui.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Hehe wat een gezever.
Als ik een spaarrekening bij de DSB heb en er wil iemand van de DSB komen praten, dan zeg ik toch gewoon "Nee dank je wel, geen belangstelling, niks nodig"
Ik weet niet waar jij ingetrapt zou kunnen zijn, behalve je een overbodige lening aan laten praten, maar het lijkt me stug dat ze dat proberen bij iemand met een spaartegoed.
En het lijkt me nog steeds meer dan logisch dat je een lening afbetaalt. Als je dat nalaat dan moet je ook voor de gevolgen in staan. Anders kan iedereen wel een gratis lening gebruiken!
Als ik een spaarrekening bij de DSB heb en er wil iemand van de DSB komen praten, dan zeg ik toch gewoon "Nee dank je wel, geen belangstelling, niks nodig"
Ik weet niet waar jij ingetrapt zou kunnen zijn, behalve je een overbodige lening aan laten praten, maar het lijkt me stug dat ze dat proberen bij iemand met een spaartegoed.
En het lijkt me nog steeds meer dan logisch dat je een lening afbetaalt. Als je dat nalaat dan moet je ook voor de gevolgen in staan. Anders kan iedereen wel een gratis lening gebruiken!
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Alsof de DSB Bank baat heeft bij klanten die niet kunnen voldoen aan de betalingsverplichtingen.
Niet dat ik DSB de lucht in prijs gezien de verhalen die ik gelezen heb, maar je kan ook overdrijven. Sommige mensen denken zelfs dat DSB als doelstelling heeft mensen financieel kapot te maken, terwijl ze slechts omzet willen verwerven. De ene ondernemening doet dat op een andere manier als de andere, maar geen enkele ondernemening staat aan de kant van de klant.
Niet dat ik DSB de lucht in prijs gezien de verhalen die ik gelezen heb, maar je kan ook overdrijven. Sommige mensen denken zelfs dat DSB als doelstelling heeft mensen financieel kapot te maken, terwijl ze slechts omzet willen verwerven. De ene ondernemening doet dat op een andere manier als de andere, maar geen enkele ondernemening staat aan de kant van de klant.
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Als je een spaarrekening bij de DSB Bank afsluit kun je er op wachten tot zij je gaan benaderen met hun andere 'voordelige' aanbiedingen. Dan kun je wel zeggen dat het gewoon een kwestie is van het contract goed doorlezen, maar zo werkt DSB niet.
1. Tja, ze sturen wel eens een foldertje dat ze ook andere producten leveren. Nou en?
2. Contract goed doorlezen? Je gooit gewoon die reclame bij het oud papier en het is voorbij.
Ach, nonsens. Ik ben al vele jaren DSB-spaarklant, en heb nooit iemand van hen aan de deur gehad. Denk je soms dat het een soort Jehova's getuigen zijn?Op een gegeven moment komt er een financieel adviseur van DSB voor een kennismakingsgesprek bij je thuis.
Re: Ervaring DSB bank betaalrekening?
Ik heb dus voorlopig even gekozen voor de regiobank.
Deze blijkt inmiddels te zijn opgeslokt door de SNS bank.
Mogelijk voordeel zou kunnen bestaan uit het gegeven dat het kleine regio-kantoortjes zijn waarbij je mensen kunt spreken respectievelijk aanspreken wanneer eventueel gemaakte sfspraken niet worden nagekomen.
Het eerste barstje is overigens al zichtbaar geworden. Na het openen van een rekening wordt vanalles toegestuurd en omdat ik de rekening per internet wil kunnen beheren en wil kunnen tanken met een pinpas kreeg ik daarvoor een aparte overeenkomst toegestuurd. Of ik die even wilde ondertekenen. Mijn gewoonte is dergelijke dingen eerst te lezen en daar struikelde ik al meteen over enkele aspecten.
1. Volgens de overeenkomst dien ik ten minste één maal per week in te loggen om alles te controleren. Dat moet eruit, ik wil immers met vakantie kunnen gaan.
2. Met electronisch bankieren vervalt het versturen van afschriften, deze kunnen slechts tegen betaling worden opgevraagd. Dit is in strijd met de gemaakte afspraak zonder kosten maandelijks een overzicht te sturen.
3. Er zou een daglimiet gelden van 11.350 euro. Ik wil grotere bedragen (zoals onlangs verkoop woning) kunnen beheren zonder de verplichting dagelijks een bedrag te moeten "sparen".
Dit zijn drie van de belangrijkste aspecten waarover ik bijna een maand geleden heb gereclameerd. Men beweert dat méér mensen over de woorwaarden zijn gestruikeld en dat nu op hoog niveau wordt overlegd.
Ik zie het nog even aan maar heb zo m'n twijfels.....
Met vriendelijke groet,
Deze blijkt inmiddels te zijn opgeslokt door de SNS bank.
Mogelijk voordeel zou kunnen bestaan uit het gegeven dat het kleine regio-kantoortjes zijn waarbij je mensen kunt spreken respectievelijk aanspreken wanneer eventueel gemaakte sfspraken niet worden nagekomen.
Het eerste barstje is overigens al zichtbaar geworden. Na het openen van een rekening wordt vanalles toegestuurd en omdat ik de rekening per internet wil kunnen beheren en wil kunnen tanken met een pinpas kreeg ik daarvoor een aparte overeenkomst toegestuurd. Of ik die even wilde ondertekenen. Mijn gewoonte is dergelijke dingen eerst te lezen en daar struikelde ik al meteen over enkele aspecten.
1. Volgens de overeenkomst dien ik ten minste één maal per week in te loggen om alles te controleren. Dat moet eruit, ik wil immers met vakantie kunnen gaan.
2. Met electronisch bankieren vervalt het versturen van afschriften, deze kunnen slechts tegen betaling worden opgevraagd. Dit is in strijd met de gemaakte afspraak zonder kosten maandelijks een overzicht te sturen.
3. Er zou een daglimiet gelden van 11.350 euro. Ik wil grotere bedragen (zoals onlangs verkoop woning) kunnen beheren zonder de verplichting dagelijks een bedrag te moeten "sparen".
Dit zijn drie van de belangrijkste aspecten waarover ik bijna een maand geleden heb gereclameerd. Men beweert dat méér mensen over de woorwaarden zijn gestruikeld en dat nu op hoog niveau wordt overlegd.
Ik zie het nog even aan maar heb zo m'n twijfels.....
Met vriendelijke groet,