Allerlei probleempjes na plaatsen kozijnen (2 jaar geleden)
Geplaatst: 19 nov 2007 13:02
Hallo,
Alweer 2 jaar geleden heb ik kunstof kozijnen laten plaatsen. De prijs was ok en ze zien er mooi uit (de kwaliteit is best goed). Ik heb echter een ontevreden gevoel over het eerste gesprek en de nazorg. Het eerste gesprek verliep zoals bekend, allerlei vragen worden niet goed (genoeg) beantwoord en je blijft achter met een gevoel dat het wel goed zit/komt of dat bepaalde dingen niet anders kunnen of zo horen.
Nu zit ik na 2 jaar nog steeds met een aantal problemen:
- De voordeur (niet goedkoop) sluit niet goed, zeker nu de winter weer begonnen is blijft de deur, dichtgedaan door visite, wel eens open staan. Een deur moet wat mij betreft gewoon vanzelf met een klein zetje dicht kunnen vallen. Het probleem is reeds aangepakt door de kozjnenplaatser, maar is er nog steeds.
- Ik heb vooraf aangegeven dat ik wel ventilatie in mijn huis wilde hebben. Tijdens de gesprekken werd steeds verzekerd dat dat niet nodig was. Het kan wel, maar het voor- en achterraam is groot, dus dat is lastig of lelijk. Slot van het liedje: geen ventilatieroosters en slechts 1 raam aan de achterkant = luchtmogelijkheid = niet ventileren. Ik heb nu geregeld condens aan de binnenkant van de ramen en de luchtvochtigheid in mijn huis is wel goed (50 - 60%).
- Bovenstaand probleem kan misschien ook te maken hebben met het weggewerkt zijn van mijn ventilatieroosters aan de achterzijde van het huis. Ook dat was volgens de plaatser geen probleem, gewoon loodlap ervoor, ziet er mooi uit en ventilatie onder het huis werkt niet meer. Al met al, een aantal ventilatie/vocht problemen die ontstaan zijn na de plaatsing van de kozijnen. Maar ja hoe toon je het verband en de verantwoordelijkheid aan?
- Tijdens het vervangen van een raampje in de douche is het tegelwerk/voegwerk beschadigd. Ik kan nergens teruglezen dat dit mijn eigen risico zou zijn, maar de kozijenplaatser doet ook niets. Wie is hier verantwoordelijk voor?
- Als laatste punt de slechte kwaliteit van de vensterbanken en het kitwerk. Ook daar ben ik niet tevreden over, maar ja, na 2 jaar daarover beginnen is zeker te laat?
Ik zal vast ergens voor oplevering getekend hebben, maar de ontevredenheid blijft en dan te bedenken dat via ons toch een groot aantal mensen bij de betreffende expert terecht komen, want mooi eruit zien doen ze!!
Wat kan ik doen om een aantal punten waar ik ontevreden over ben weg te (laten) nemen?
groet,
Mark
Alweer 2 jaar geleden heb ik kunstof kozijnen laten plaatsen. De prijs was ok en ze zien er mooi uit (de kwaliteit is best goed). Ik heb echter een ontevreden gevoel over het eerste gesprek en de nazorg. Het eerste gesprek verliep zoals bekend, allerlei vragen worden niet goed (genoeg) beantwoord en je blijft achter met een gevoel dat het wel goed zit/komt of dat bepaalde dingen niet anders kunnen of zo horen.
Nu zit ik na 2 jaar nog steeds met een aantal problemen:
- De voordeur (niet goedkoop) sluit niet goed, zeker nu de winter weer begonnen is blijft de deur, dichtgedaan door visite, wel eens open staan. Een deur moet wat mij betreft gewoon vanzelf met een klein zetje dicht kunnen vallen. Het probleem is reeds aangepakt door de kozjnenplaatser, maar is er nog steeds.
- Ik heb vooraf aangegeven dat ik wel ventilatie in mijn huis wilde hebben. Tijdens de gesprekken werd steeds verzekerd dat dat niet nodig was. Het kan wel, maar het voor- en achterraam is groot, dus dat is lastig of lelijk. Slot van het liedje: geen ventilatieroosters en slechts 1 raam aan de achterkant = luchtmogelijkheid = niet ventileren. Ik heb nu geregeld condens aan de binnenkant van de ramen en de luchtvochtigheid in mijn huis is wel goed (50 - 60%).
- Bovenstaand probleem kan misschien ook te maken hebben met het weggewerkt zijn van mijn ventilatieroosters aan de achterzijde van het huis. Ook dat was volgens de plaatser geen probleem, gewoon loodlap ervoor, ziet er mooi uit en ventilatie onder het huis werkt niet meer. Al met al, een aantal ventilatie/vocht problemen die ontstaan zijn na de plaatsing van de kozijnen. Maar ja hoe toon je het verband en de verantwoordelijkheid aan?
- Tijdens het vervangen van een raampje in de douche is het tegelwerk/voegwerk beschadigd. Ik kan nergens teruglezen dat dit mijn eigen risico zou zijn, maar de kozijenplaatser doet ook niets. Wie is hier verantwoordelijk voor?
- Als laatste punt de slechte kwaliteit van de vensterbanken en het kitwerk. Ook daar ben ik niet tevreden over, maar ja, na 2 jaar daarover beginnen is zeker te laat?
Ik zal vast ergens voor oplevering getekend hebben, maar de ontevredenheid blijft en dan te bedenken dat via ons toch een groot aantal mensen bij de betreffende expert terecht komen, want mooi eruit zien doen ze!!
Wat kan ik doen om een aantal punten waar ik ontevreden over ben weg te (laten) nemen?
groet,
Mark