UPC: ONAANGEKONDIGD WIJZIGEN IN DUURDERE ABONNEMENTSVORM
Geplaatst: 19 nov 2007 21:12
Wie heeft er nog meer gelijke ervaringen met UPC en wat kan je hier tegen doen?
Mijn situatie:
ik heb (had) digitale tv met alle zenders (90) en de mogelijkheid om via programma gemist programma's terug te kijken tot 10 dagen. Alsof ik bij het afsluiten al problemen aan voelde komen, heb ik de advertentie uitgeknipt naar aanleiding waarvan wij besloten digitale tv (met DVR) van upc te nemen.
Het aanbod van UPC: 6 maanden gratis en daarna € 9,99 bovenop het standaardpakket. Maar helaas het abonnement van €9,99 bestaat niet meer. UPC hanteert nu het digitale pakket starter met DVR voor € 8,99 of Royaal voor 12,99. Het vreemde is dat ik nu € 3 meer moet gaan betalen om hetzelfde te houden wat ik al had. Bellen met de helpdesk levert niets op. Ze kunnen in het systeem mijn abonnement simpel niet meer vinden omdat het is afgeschaft (maar ik betaal wel gewoon 9,99 heel vreemd dus). Er wordt geen oplossing geboden het is of starter voor 8,99 of 12,99 voor royaal een andere oplossing is er niet.
Toen ik vervolgens aangaf dat ik dan mijn abonnement op wilde zeggen kon de medewerkster mij niet verder helpen en heeft ze me doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Die heeft me vervolgens 3 maanden gratis abonnement aangeboden. Ik heb dit vooralsnog geaccepteerd, maar voel me wel onwijs gepakt door UPC. Ik heb in het verleden JA gezegd tegen de voorwaarden in de advertentie dus maximaal €9,99 bovenop het standaardtarief. € 36 per jaar meer betalen voor digitale tv is voor ons echt onacceptabel.
Wie heeft er nog meer dergelijke ervaringen en wat is hier aan te doen? Kan dit zomaar? Mag UPC van de een op de andere dag besluiten om op dergelijke wijze pakketten te wijzigen? zijn er goede alternatieven, want de manier waarop je behandeld wordt (zeker bij de helpdesk 09001580 is soms echt ronduit schandalig)
Mijn situatie:
ik heb (had) digitale tv met alle zenders (90) en de mogelijkheid om via programma gemist programma's terug te kijken tot 10 dagen. Alsof ik bij het afsluiten al problemen aan voelde komen, heb ik de advertentie uitgeknipt naar aanleiding waarvan wij besloten digitale tv (met DVR) van upc te nemen.
Het aanbod van UPC: 6 maanden gratis en daarna € 9,99 bovenop het standaardpakket. Maar helaas het abonnement van €9,99 bestaat niet meer. UPC hanteert nu het digitale pakket starter met DVR voor € 8,99 of Royaal voor 12,99. Het vreemde is dat ik nu € 3 meer moet gaan betalen om hetzelfde te houden wat ik al had. Bellen met de helpdesk levert niets op. Ze kunnen in het systeem mijn abonnement simpel niet meer vinden omdat het is afgeschaft (maar ik betaal wel gewoon 9,99 heel vreemd dus). Er wordt geen oplossing geboden het is of starter voor 8,99 of 12,99 voor royaal een andere oplossing is er niet.
Toen ik vervolgens aangaf dat ik dan mijn abonnement op wilde zeggen kon de medewerkster mij niet verder helpen en heeft ze me doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Die heeft me vervolgens 3 maanden gratis abonnement aangeboden. Ik heb dit vooralsnog geaccepteerd, maar voel me wel onwijs gepakt door UPC. Ik heb in het verleden JA gezegd tegen de voorwaarden in de advertentie dus maximaal €9,99 bovenop het standaardtarief. € 36 per jaar meer betalen voor digitale tv is voor ons echt onacceptabel.
Wie heeft er nog meer dergelijke ervaringen en wat is hier aan te doen? Kan dit zomaar? Mag UPC van de een op de andere dag besluiten om op dergelijke wijze pakketten te wijzigen? zijn er goede alternatieven, want de manier waarop je behandeld wordt (zeker bij de helpdesk 09001580 is soms echt ronduit schandalig)