Niets "makkelijk" bij de Belastingdienst
Geplaatst: 21 nov 2007 20:12
Heeft de Belastingdienst niet een reclame spotje met de mededeling "Leuker kunnen we het niet maken wél makkelijker" ? Nou vergeet het maar! In deze geautomatiseerde maatschappij moet het toch mogelijk zijn eenvoudig betalingen te kunnen doen. Bij ieder ander bedrijf wel, maar níet bij de belastingdienst (BLD).
Ik moet de komende 20 maanden een bepaald bedrag per maand betalen aan de belastingdienst. De eenvoudigste manier is, om via internetbankieren 1x via een "bankgiro" het bedrag en het aantal termijnen in te geven. Toen ik op versturen drukte kreeg ik de melding dat deze betaling alleen via de acceptgiro betaald kon worden.
Dát betekent dus; dat ik 20 maanden lang iedere maand handmatig dezelfde opdracht moet ingeven. Bovendien wordt je gedwongen hier dus ook aan te denken, want ojé als je het één keer vergeet.
Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met de BLD. Na 5 verschillende personen mijn probleem te hebben uitgelegd kreeg ik uiteindelijke een (zeer onhebbelijke) dame aan de lijn die mij vertelde dat het aan mijn bank lag en mijn verbinding met internet niet goed was. De bank had ik vooraf al gebeld ook ná het telefonisch contac met de BLD. Ik ben na anderhalf uur bellen niets wijzer geworden en zal noodgedwongen 20 maanden lang aan de belastingdienst moeten denken. "Niet makkelijk voor mij, wél leuker voor de BLD.
Ik moet de komende 20 maanden een bepaald bedrag per maand betalen aan de belastingdienst. De eenvoudigste manier is, om via internetbankieren 1x via een "bankgiro" het bedrag en het aantal termijnen in te geven. Toen ik op versturen drukte kreeg ik de melding dat deze betaling alleen via de acceptgiro betaald kon worden.
Dát betekent dus; dat ik 20 maanden lang iedere maand handmatig dezelfde opdracht moet ingeven. Bovendien wordt je gedwongen hier dus ook aan te denken, want ojé als je het één keer vergeet.
Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met de BLD. Na 5 verschillende personen mijn probleem te hebben uitgelegd kreeg ik uiteindelijke een (zeer onhebbelijke) dame aan de lijn die mij vertelde dat het aan mijn bank lag en mijn verbinding met internet niet goed was. De bank had ik vooraf al gebeld ook ná het telefonisch contac met de BLD. Ik ben na anderhalf uur bellen niets wijzer geworden en zal noodgedwongen 20 maanden lang aan de belastingdienst moeten denken. "Niet makkelijk voor mij, wél leuker voor de BLD.