Pagina 1 van 1

123totaalbouw slechte aannemer

Geplaatst: 21 nov 2007 20:25
door ray.1973
Via de aannemer 123totaalbouw in Scheveningen heb ik mijn Brugman keuken laten plaatsen.

Helaas valt deze aannemer volgens mijn mening in de categorie beunhaas, want hij heeft tijdens de montage van mijn keuken heel veel onderdelen beschadigd.

De koelkastdeur is scheef gemonteerd en sluit niet goed af waardoor er ijsvorming in de koelkast ontstaat. De oven is scheef gemonteerd en de licht- en kranslijsten zijn verkeerd verstek gezaagd en zien er niet uit en moeten vervangen worden. Ook is tijdens de montage van de keuken door de electra heen geboord waardoor de verlichting in de keuken niet meer werkt.

De aannemer zou alles herstellen, maar laat vervolgens helemaal niets meer van zich horen. Ik kan nu zelf voor de kosten opdraaien en moet iemand anders gaan inhuren om het werk af te laten maken.

Advies: ga alstublieft niet in zee met deze aannemer en als iemand ook slechte ervaringen heeft met deze aannemer dan hoor ik het graag.

Groet Ray

Re: 123totaalbouw slechte aannemer

Geplaatst: 22 nov 2007 21:04
door royco
ik weet niet welke stappen je al hebt ondernomen om hem toch het werk af te laten maken.
Ik vind het anders op zijn minst eerlijk om hem die kans te geven voordat je adviseert niet met deze aannemer in zee te gaan.

Re: 123totaalbouw slechte aannemer

Geplaatst: 23 nov 2007 08:04
door ray.1973
Hallo royco,

Ik heb de aannemer reeds meerdere keren de tijd gegeven om de werkzaamheden alsnog uit te voeren.

Eerst heb ik diverse keren telefonisch contact gehad (altijd moest ik zelf bellen). De 1e keer had hij zogenaamd een bericht achter gelaten op mijn voicemail van mijn gsm terwijl mijn telefoon op dat moment gewoon aanstond. Er was ook geen bericht terug te vinden. Toen ik vroeg op welk nummer hij het bericht had achtergelaten, kon hij het nummer zo snel niet vinden.

De 2e keer dat ik belde voor een afspraak hadden we inderdaad een afspraak gemaakt. Vervolgens kwam er gewoon niemand opdagen! Ik heb zelf weer gebeld maar kreeg geen gehoor. Vervolgens heb ik Brugman gebeld met de vraag of de licht- en kranslijsten daar nog steeds lagen. Dit was inderdaad het geval. Als de aannemer inderdaad van plan was om op die dag langs te komen (om 08.00 uur) dan had hij toch eerst de lijsten op moeten halen om te kunnen monteren bij mij thuis. Dit geeft bij mij al aan dat hij niet van plan was om te komen.

Vervolgens dacht ik; telefonisch een afspraak maken heeft dus geen zin en ik heb toen een brief per post en aangetekend naar hem opgestuurd waarin staat dat hij nog tot een bepaalde datum de tijd heeft om de werkzaamheden af te maken. Totaal geen reactie hierop en de aangetekende brief heb ik ongeopend retour gehad, omdat hij de brief niet heeft opgehaald.

Vervolgens is er nogmaals een brief gestuurd (ditmaal ook per fax)waarin staat dat hij nogmaals een periode de tijd krijgt om de werkzaamheden af te maken, maar ook dat het bedrijf anders in verzuim is en dat ik gerechtigd ben om een derde in te schakelen om de werkzaamheden af te laten maken. Dit moet ik dan echter wel zelf betalen en dan maar zien te proberen om de kosten te gaan verhalen, wat wellicht een langdurige kwestie zal gaan worden.

Mijns inziens heb ik de aannemer ruim de tijd en gelegenheid gegeven om het werk alsnog af te maken, maar de opvatting lijkt te zijn; als het meer kost dan het oplevert, bekijk het dan maar.

Re: 123totaalbouw slechte aannemer

Geplaatst: 23 jun 2009 14:18
door petert
Ray heeft gelijk, 123-Totaalbouw is een eerste klas beunhaas. Wij hebben onze keuken laten verbouwen door deze aannemer. Wij prijzen ons gelukkig dat we NIET de nieuwe keuken hebben laten plaatsen door hem!!!

Tijdens het aannemen en beoordelen van de klus komt alles heel vriendelijk en profossioneel over en wordt alle tijd genomen om alles te bekijken, maar als het klussen eenmaal begonnen is kom je al snel van een koude kermis thuis.

Het begon bij ons al op de eerste klusdag. Er kwam gewoon niemand opdagen. 'De planning had het verkeerd in de agenda gezet' ... ja ja, toen begon ik al argwaan te krijgen. Het begon dus al twee dagen te laat. Niet dat ze hun best deden om de verloren tijd in te halen. Gedurende de hele klus moet je echt elke keer blijven bellen bellen bellen anders komt er gewoon niemand. Wij elke dag netjes om 07:00 uur klaarstaan, maar als er om 11:00 iemand kwam mochten we al blij zijn. Doorgaans werd er dan voor 14:00 uur al weer vertrokken.

Uiteindelijk hebben ze:
1. de klus veel te laat afgemaakt (2 keer zo lang over gedaan als afgesproken) waardoor ik het plaatsen van de keuken moest verzetten, de verhuisdag moest verzetten en heel veel extra vrije dagen moest opnemen ('u kunt ons ook gewoon de sleutel geven'... ja ja dan weet ik zeker dat er niks gedaan wordt)
2. de keukenmuren niet op de juiste maat gestuct voor het keukenblad (dit is wel hersteld)
3. de vloertegels niet goed gelegd waardoor ze na 2 dagen al weer los begonnen te liggen (ze hebben de onderplaten niet goed vastgezet op de vloer en geen flexibele voeg gebruikt ('moet je flexibele voeg gebruiken op een houten vloer dan?, wij gebruiken altijd dit...' dit is ook hersteld, hoewel het nog steeds ongelijk ligt)
4. een klemmend raam geplaatst (zelf verholpen) en kozijn niet gekit.
5. LAST BUT NOT LEAST: onder de keukenvloer een loos stukje waterleiding afgesloten door hem domweg met een tang om te knikken (dit geloof je niet, totdat je het ziet), waardoor er maandenlang water in de kelder is gelopen, totdat wij dachten, waar komt die schimmellucht toch vandaan in de hal? Wij hebben hierdoor dus 3 maanden lang dag en nacht zeg maar met de kraan open gewoont. Zal wel een leuke waterrekening worden... (dit hebben wij laten verhelpen door een vakman omdat 123-totaalbouw bij ons geen stap meer ik huis zet als het aan mij ligt)

Kortom wij willen deze aannemer ook met klem afraden!