LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
E-v-a
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:49

Postbank?

Ongelezen bericht door E-v-a »

Wij hebben bij de Postbank een offerte gekregen die we erg zien zitten qua rente: 4,7 % nominaal (4,9 % effectief) voor een aflossingsvrije hypotheek. We lenen ´slechts´ 75 % v/d executiewaarde en zouden daarom en vanwege een actie dit rente percentage krijgen.
Heeft iemand ervaring met Postbankhypotheken?
Betreft rentevast periode van 10 jaar.

Passeren binnen drie maanden
10 % boete vrij aflossen
Boetevrij aflossen bij verkoop / verhuizing indien de rente hoger is

groet van Eva

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij postbank heb je (net als bij sommige anderen) te maken met een verschil in rentepercentages tussen nieuwe hypotheken en verlengingen bij het aflopen van de rentevaste tijd. Dat is bij postbank relatief groot. Je zit dus de komende 10 jaar goedkoop, maar daarna misschien relatief duur.

De exacte verschillen weet ik niet en je kunt ook bedenken dat je dat dan wel weer ziet. Verder zijn ze de laatste tijd volgens mij door allerlei acties inderdaad wel redelijk voordelig. (Maar: die actietarieven zijn dus maar tijdelijk...)

Sebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2007 20:52

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door Sebass »

Philips pensioenfonds zit momenteel op een soortgelijke rente zonder de negatieve kanten van de PB voordeelhypotheek waar je het nu over hebt. Philips hanteert ook geen verschil tussen nieuwe en bestaande klanten als het gaat om de verlenging van je hypotheek.

Vraag daar eens naar bij je adviseur. Uit me hoofd is de rente ook 4,7% en anders 4,8%.

Succes!

Mvgr.

E-v-a
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:49

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door E-v-a »

De Postbankman zegt dat ze een piepsysteem hanteren. Je krijgt automatisch de hogere rente na 10 jaar, tenzij je piept en dan krijg je de gewone rente. Zal dan inderdaad geen actie-rente zijn.
ik zal eens bij Philips kijken.
Bedankt.
Eva

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door simmetje »

Deze hypotheek is vooral voor de postbank leuk. Als je je huis verkoopt moet je 3% boete betalen, tenzij de rente op de markt hoger is....

E-v-a
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:49

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door E-v-a »

maar er is toch heel veel kans dat de rente hoger is als ik het zou gaan verkopen? De rente staat nog steeds laag nu?
Eva

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door kweenie »

Er wordt altijd vergeleken met rente van voor een hypotheek met rentevaste periode zo lang als de resterende looptijd van je hypotheek. Ga je het huis verkopen een jaar voordat de rentevaste periode is afgelopen, dan wordt dus vergeleken met de hypotheekrente voor 1 jaar vast. Dat kan flink lager zijn dan die voor 10 jaar vast.

E-v-a
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:49

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door E-v-a »

Kijk daar steek ik nu wat van op. Heel nuttig om te weten. En iets dat de adviseur was vergeten te vertellen....
Groet van Eva

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Postbank?

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Aan eva, als het een zgn voordeel hypotheek is pas dan op, deze hebben een paar zeer grote nadelen
1 Rente opslag bij verlenging
2 Verhuisboete

heel goed de voorwaarden doorlezen dus

Gesloten