Pagina 1 van 1

Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 22 nov 2007 12:18
door Vliegenier
Heeft iemand ook een telefoonnummer waar ik even wat informatie in kan winnen over vergoedingen en klachten?

Het gaat om het volgende:

Vueling.com heeft al haar avondvluchten laten vervallen en ons nu voor 12 vluchten die we in de avond vanuit Madrid hadden een ochtendvlucht gegeven van 12 uur eerder, namelijk om 06:30!!!

Kijk, een vlucht kan een keer gebeuren, maar om duizenden mensne te laten boeken op avondvluchten die ene stuk duurder waren (het dubbele in de meeste gevallen) om ze vervolgens allemala te cancelen en deze mensen tegen dezelfde prijs in de goedkopere ochtendvlucht te plaatsen is gewoon schandalig. Op deze manier boeken ze hun goedkope ochtendvluchten met onmenselijke tijd (06:30) vol met mensen die veel betaald hebben om juist 's avonds te gaan vliegen (18:15). Ik zit met 12 vluchten voor ongeveer 50 personen die zo gedupeerd worden door dit (wan)beleid.

Ze geven ook geen reden op, het enige wat ik te horen krijg is:

"Om operationele redenen zijn de tijden van je vlucht gewijzigd.

Klik hier om je nièuwe vluchttijden te bekijken.

Onze excuses voor alle mogelijke problemen die deze wijziging met zich meebrengt. Als u verder nog vragen mocht hebben, neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 0800 022 1319 welke te bereiken is van 7 tot 24 uur, elke dag van de week."



Als je dan belt en kiest voor de optie om een Nederlandse operator te krijgen komt er steevast ene Spanjaard met slecht engels aan de lijn, steeds met dezelfde smoes, de nederlandse operators zijn even niet bereikbaar of hebben pauze.......


Nu wilde ik telefonisch of per email vragen bij welke instantie ik moet zijn voor ene vergoeding iig voor de extra vluchtkosten die we inmiddels al betaald hebben om savonds te vliegen terwijl ze ons nu gewoon op de veel goedkopere ochtendvlucht boeken.

Tevens of het gebruikelijk is om een compensatie te vragen voor een weekendje weg, de mensne hebben nu gewoon 12 uur minder = een hele dag. Voor de meeste mensne is het een weekendje weg, wat op deze manier wel heel zuur is en deels in het water valt door deze vorm van "geldklopperij" en "oplichting".

www.vueling.com is de maatschappij.


Ik hoop graag iets van u te vernemen, wellicht zijn er veel meer mensen met dezelfde klachten.


Met vr. gr.

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 22 nov 2007 13:34
door NewDutchie
Om operationele rdenen staat het Vueling vrij om te wijzigen. Zij hebben een vervoersplicht en deze komen ze na.

Wel zou het ze sieren dat ze het verschil tussen ochtend- en avondvlucht terubetalen maar ik denk niet dat u voor dat bedrag gaat procederen in Spanje?

Gegokt op een goedkope maatschappij en verloren. Reguliere maatschappijen zal dit veel minder snel voorkomen (maar dat kost weer meer).

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 22 nov 2007 19:15
door Nadine
Kijk eens op de website van www.euclaim.nl.

Zij vragen weliswaar een percentage van de vergoeding die je ontvangt, maar zijn wel gespecialiseerd in deze zaken.

succes!

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 23 nov 2007 13:24
door NewDutchie
Nadine,

De reizen moeten nog plaats vinden. EUClaim gaat over uitgevoerde reizen.

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 24 nov 2007 09:11
door Nadine
EU claim gaat ook over geannuleerde vluchten. En daar draait het hier toch om?

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 26 nov 2007 10:52
door NewDutchie
Nee, bij annulering gaat het om het feit dat je al op de luchthaven bent en daar hoort dat je vlucht niet wordt uitgevoerd. Hierboven worden vantevoren passagiers overgeboekt op een andere vlucht.

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 28 nov 2007 10:57
door sprookje
Toch blijft het erg vervelend voor vliegenier dat zijn avondvlucht naar zo vroeg in de ochtend verzet is.

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 18 mar 2008 15:07
door harrygoedhart
Zal het maar weer even actueel maken. :wink:

Ik zelf heb een vlucht v.v. naar Valencia geboekt voor eind september 2008. De vluchttijden zijn inmiddels al gewijzigd. Op zich NOG geen probleem voor mij. Afwachten dus....

Maar familie van mij heeft een ook een vlucht v.v. naar Valencia geboekt en betaald, maar dan voor begin april.
Eerst werden ook hun vluchttijden gewijzigd maar nu hebben ze een brief gekregen dat de vlucht naar Valencia 'om operationele redenen...' (waar heb ik dat meer gelezen :wink: ) niet plaatvindt!
Ze kunnen voor dezelfde prijs een andere vlucht nemen die echter dagen verschilt met de oorspronkelijke vetrekdatum, maar men is dan vanwege schoolvakanties niet vrij. Dan maar een andere vlucht op dezelfde dag, moet je wel tot het normale (dure) tarief bijbetalen!
Men bood tenslotte ook aan het bedrag van de (heen) vlucht te vergoeden, maar ja wat heb je dan nog aan alleen een terugvlucht?

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 31 mar 2008 22:48
door ronmon1
Ik raad iedereen af om te boeken bij vueling ik had zelf geboekt voor april en juni en betaald ik kreeg een mail 3 weken geleden zonder opgaaf van rede werden de vluchtten geannuleerd geld zou terug gestort worden ik heb daar al zeker 5 keer over gebeld en gemaild maar ik heb nog steeds mijn 1100 euro niet terug wat kan ik hier aan doen en heb ik recht op schade vergoeding???

ron

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 01 apr 2008 11:49
door eeliane
wie is in hemelsnaam vueling.com
en met welke vluchten zijn die dan aan het rommelen?

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 01 apr 2008 12:39
door ronmon1
vueling is een spaanse maatschappij en vliegt dus van nederland naar spanje is een prijsvechter

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 02 apr 2008 19:27
door eeliane
jaja ik begrijp t al, tja hoe goedkoper hoe meer rotzooi er soms van komt....

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 03 apr 2008 08:40
door Marco Polo
jaja ik begrijp t al, tja hoe goedkoper hoe meer rotzooi er soms van komt....
nee eeliane ....integendeel; je begrijpt er helemaal niets van; je kent Vueling Airlines helemaal niet en doet toch een ongefundeerde uitspraak!

Ik heb zelf gevlogen met Vueling en alles was méér dan perfect.
Je kunt zelfs bij een retour binnen 7 dagen de heen- én terugvlucht online inchecken en je boarding-pass voor zowel de heenreis als de terugreis thuis vanuit je luie (computer-)stoel uitprinten.
Geen enkele luchtvaartmaatschappij biedt die geweldige service.
Zie http://www.vueling.com

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 03 apr 2008 10:10
door rvkeuken
tja,
dat is misschien service, vrienden van mij vlogen met vueling naar madrid, ze waren blij dat ze uiteindelijk aankwamen met het air congo vliegtuig (oid)..

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 03 apr 2008 22:53
door eeliane
kan me niet schelen hoe de stewardessjes het doen en dat je on-line kan inschecken, kan bijna nu overal hoor, geen punt, je moet t ff weten, feit blijft dat dit soort maatschappijen een niet zo stevige basis heben waarbij ze soms gewoon door het grote geld/ lees grote maatschappijen van hun plekje worden verdreven. Als er te weinig klanten zijn annuleren ze gewoon de vlucht dat gebeurd bij de grote niet zomaar van de ene dag op de andere, bij de kleintjes wel, geld is geld!
Heb jaren in de reiswereld gezeten en weet dondersgoed hoe kleine maatschappijtjes met budget ed moeten omspringen.
Groot op het internet, maar nog steeds klein in de lucht...

Re: Vueling annullerd alle dure avondvluchten!!!

Geplaatst: 04 apr 2008 09:03
door Marco Polo
@eeliane
een retour binnen 7 dagen de heen- én terugvlucht online inchecken en je boarding-pass voor zowel de heenreis als de terugreis thuis vanuit je luie (computer-)stoel uitprinten.
Noem mij één maatschappij waar dit ook kan?!

Barcelona, 6 februari 2008.- Vueling, de nieuwe generatie luchtvaartmaatschappij, vervoerde vorige maand (januari 2008!) in totaal 450.707 reizigers, wat een stijging van 38,6% betekent ten opzichte van dezelfde periode (maand januari) 2007.
Dus niet bepaald een "kleintje"!