Pagina 1 van 1

Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 25 nov 2007 17:54
door bozeman
Ik heb een zakelijk abonnement bij Vodafone al zo'n 14 jaar. Nu ben ik al die dure abo's zat, met gratis telefoons, want die betaal je toch zelf. Nu wil ik mijn abonnement verlengen, maar dan met het scherp tarief. Dus ipv 35 per maand, 8,75 per maand. Met NET ZOVEEL belminuten.

Nu komt de grap. Scherp is zonder service, dus moet ik maar via de site regelen. Nu is de site erg onduidelijk, amar kan je vanaf deze week wel je abo verlengen via de site https://campagnes.vodafone.nl/mijnaanbod/. Je moet dat je 06 nummer invoeren en krijgt dan een code

LET OP HET IS ERG SNEAKY WAT ZE DOEN.

Je krijgt pas een code (toegang) voor de verlengingsaanbidingen maximaal 3 maanden voordat je contract afloopt. Ik zit nu op 3,5 maanden. Maar als je niet 3 maanden van tevoren opzegt zit je aan een verlenging vast. Maar ik weet niet wat hun aanbieding is. Ze hopen dus schijnbaar dat je even wacht en dan een aanbieding pakt, waarvan je niet weet wat die is, maar je weet dus wel dat je vast BLIJFT zitten aan Vodafone. Je krijgt dan dus niet meer de kans om te switchen.

Hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd maar ik vind het echt SCHOFTERIG. Ik ben ooit klant bij ze geworden omdat ze grote plannen hadden, veel service, etc. Nu zijn ze de nieuwe KPN.

WAARDELOOS.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 25 nov 2007 18:47
door Kika29
Je hebt wel kans tot switchen...Je zit namelijk niet gelijk weer vast aan een verlenging als je wilt wachten. Het enige waar je rekening mee moet houden is je opzegtermijn van 3 maanden. Zit je nu nog 3,5 maand vast en je bekijkt over een week of 2 wat er aangeboden wordt i.c.m een verlenging dan is er dus niks aan de hand. Als de aanbieding niet intressant genoeg is kun je gewoon overstappen met inachtneming van je opzegtermijn.

Kies je er voor om over te stappen met nummerbehoud dan geef je dat aan bij je nieuwe provider. Je zit niet vast aan dubbele abo-kosten omdat de nieuwe provider pas abo-kosten gaat berekenen op het moment dat ze je nummer overnemen van Voda. Kies je bijvoorbeeld voor telfort dan kan je je abo-kosten uitlaten stellen tot de dag dat voda je nummer vrijgeeft aan telfort.Etcetera....

Er is dus helemaal niks aan de hand!!! U kunt over een week of 2 dus rustig rondgaan neuzen of vodafone of eventueel een andere provider een intressant sim-only aanbod voor u heeft....

Een beetje paniek om niks dus eigenlijk ;-)

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 25 nov 2007 22:43
door Yme
Je kan toch gewoon alvast opzeggen. Mocht je dan toch nog een interessant vernieuwingsaanbod tegenkomen dan neem je die en vervalt automatisch de opzegging.

Besluit je toch om definitief weg te gaan dan moet je dat zeker 2 weken (i.v.m. verwerkingstijd voor nummerbehoud) voor de einddatum regelen bij de nieuwe provider.

Dus zoals Kika als zegt, paniek om niks.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 26 nov 2007 13:44
door sleepybag
Let op bij het overstappen naar Vodafone Scherp. Het aanbod is minder aantrekkelijk dan het in eerste instantie lijkt. Je kunt het aantal belminuten eigenlijk halveren. Wat blijkt namelijk: Vodafone rekent af in HELE minuten.

Alle andere abonnementen rekenen de eerste minuut, waarna vervolgens per SECONDE wordt afgerekend. Dit is dus niet zo bij VF Scherp. Die aanbieding ziet er wel scherp uit, maar je wordt botweg de helft van je minuten onthouden.

Tel maar eens uit. Hoe vaak beëindig je een gesprek net voor de minuut voorbij is? bij een gesprek van 1:01 minuut wordt bij SCHERP gewoon twee minuten van je tegoed afgeboekt.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 28 nov 2007 14:22
door bozeman
Volgens mij is het wel sneaky, want ik MOET 3 maanden voordat mijn abonnement afloopt opzeggen, anders loopt ie door. De aanbiedingen krijg ik pas binnen die 3 maanden.

Wat betreft de belminuten, die rekent Vodafone alweer enige tijd ook over de normale zakelijke abonnementen. Mijn ksoten gingen toen ndan ook direct omhoog. Limiet ging er sneller doorheen.

Ik probeer het nog even met ze maar denk dat ik toch maar overstap. Veel voordeliger.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 29 nov 2007 10:17
door WEBRELATIONSAA
@bozeman,

Contracten worden niet automatisch verlengd. De 3 maanden waar je het over hebt, is de opzegtermijn. Als je je abonnement niet opzegt, loopt het stilzwijgend door tot je zelf actie onderneemt. Je kunt je abonnement dan alsnog opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden of je kunt natuurlijk je abonnement verlengen in combinatie met een nieuw toestel of korting op de abonnementskosten.

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 29 nov 2007 23:08
door bozeman
O.k. Ik begrijp dus dat als ik niet opzeg, ik dat binnen die 3 maanden nog kan doen. En dat ik dan een opzegtijd heb van 3 maanden.

Dat zou alweer een stuk prettiger zijn. Ik zal straks (volgende week) is die aanbieding op de site gaan bekijken. Ik ben erg benieuwd.

Ik moet zeggen dat de abonnementen, tarieven en mogelijke combi's. Wat er wel en niet onder valt en wat voor meer kosten er kunnen komen allemaal erg ondoorzichtig zijn.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 01 dec 2007 10:45
door Big-V
Het kan zelfs nog ná die drie maanden. U houdt gewoon een opzegtermijn van drie maanden, ongeacht of u contractsvrij bent of nog in de laatste drie maanden van uw contract zit.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 01 dec 2007 12:20
door wwre
Vodafone Alg. vw.
art. 4 lid 1
Na de initiële duur van het Abonnement wordt dit Abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd.
art. 4 lid 2
Tegen het einde van de minimumduur kan de Overeenkomst wederzijds worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste drie maanden.

Je kan je contract dus eigenlijk zien als een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 3 maanden, maar met een minimumduur van 1 of 2 jaar.

Let wel dat niet opzeggen erg onverstandig kan zijn, zeker als je een abonn. hebt met gratis toestel, aangezien je dan geen voordelen t.o.v. het duurdere tarief (in vergelijking met sim only) hebt. Had je al sim only, dan is het juist gunstig omdat je dan maar 3 maanden opzeg heb ipv een nieuwe minimumduur zonder voordelen.

Re: Vodafone contract verlengen via website

Geplaatst: 02 dec 2007 00:57
door bozeman
Hi wwre,

Dat is een goeie van je. Had ik me ook nog niet gerealiseerd. Aangezien ik nu een 'gratis' -niet dus- toestel heb, zal ik wat moeten doen. Anders ben ik echt duur uit.

Ik heb wel gezien dat je een beetje gevangen zit. Het is lastig overstappen, en alles heb zijn voor- en nadelen. Uiteindelijk zal ik wel Vodafone klant blijven (tegen wil en dank), mede omdat ik een zakelijke 06 heb (eigen baas) en het me niet kan veroorloven dat ik een periode onbereikbaar ben.

Ben wel steeds benieuwder naar die aanbiedingen van Vodafone, die ik pas mag zien binnen die 3 maanden.