LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met NGC Energy Healing

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik lees, naast enkele positieve berichten over NGC, ook berichten van 2 categorieën sceptici; de fanatieke "antikwakzalvers" (zoals zij zichzelf graag aanduiden althans) en de teleurgestelde ongeneeslijken...
Wat we missen is het complete bewijs dat NGC Energy Healing werkt. Maar ja, dat past natuurlijk niet in je straatje. Liever steek je je kop in het zand en doe je alsof die groep niet bestaat.

drsc
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2009 16:33

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door drsc »

Daar heb je het al; we hebben het over twee heel verschillende therapieën, die vanwege de schijnbare naamsgelijkenis vaak worden verward.... Sommige mensen zijn (door welke oorzaak of om welke reden dan ook) dermate fanatiek "antikwak", dat ze maar lukraak zonder daadwerkelijke kennis van feiten en ervaringen van anderen met modder gaan gooien (en dan nog wel in feitelijk verkeerde richtingen). Dit bevestigt dan ook eens temeer mijn stelling, dat de zogenaamde "antikwakzalvers" worden geplaagd door een gebrek aan kennis.

In mijn geval is er zeer zeker géén sprake van enig "placeboeffect" (en is de effectiviteit van mijn therapie zowaar aantoonbaar middels onderzoeksresultaten verkregen via mijn reguliere medische behandelaars)... Ik heb het hier over de door NGC te Veldhoven gebezigde resonantietherapie. Overigens, trijntjewinkel; als u niet alles begrijpt wat u leest, wees er dan niet te trots op, dat u alles hebt gelezen! :mrgreen:

En dan nog even dit; ALS er sprake zou zijn van, zoals u dat blijkbaar (maar m.i. dus in veel gevallen geheel onterecht) graag noemt, "placeboeffecten", dan is de behandeling die dit effect sorteert toch in zekere zin effectief? Dus, hoe dan ook, ondergraaft u middels uw betoog de eigen stelling volledig.

Nogmaals; ik betreur alle gevallen, bij alle (zowel alternatieve als reguliere medische) therapieën en behandelingen, waar niet de gewenste (placebo- of niet placebo-) effecten worden bereikt.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Het placebo-effect treedt altijd op, behalve bij middelen of behandelingen die worden toegediend zonder dat de patiënt het merkt, bijvoorbeeld omdat hij onder narcose is.

Het placebo-effect treedt ook op bij reguliere middelen, het is er gewoon altijd. Waar het om gaat is of een behandeling het placebo-effect overstijgt want daaraan kun je zien dat het echt werkt.

Het placebo-effect kan vele verschijnselen teweeg brengen, ook meetbare zaken, maar genezen doet het niets. Het placebo-effect neemt na verloop van tijd ook weer af. Het placebo-effect zorgt ervoor dat de patiënt zich - tijdelijk - beter voelt, daardoor kan het het effect (let wel: effect, niet: genezende werking) van bepaalde behandelingen versterken. Dit kan best te meten zijn. Voorbeeld: een pijnstillend infuus dat door een aardige, meelevende zuster/broeder wordt toegediend, heeft meer effect dan een infuus dat door de patiënt zelf bediend kan worden met een doseerknop.

Omdat het placebo-effect niet geneest, kan het dus ook geen kanker genezen.

Misschien moet u zich even inlezen met betrekking tot het placebo-effect:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_(middel)

drsc
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2009 16:33

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door drsc »

Met alle respect; het "placebo-effect" is het door uzelf aangehaalde begrip. Vandaar mijn reactie, die u inhoudelijk niet weerlegt of ontkracht met uw laatste bericht; u zou beter moeten leren lezen (sorry; u zou moeten leren begrijpen wat u leest).

Los van deze, niet terzake doende en mijnerzijds onbedoeld op gang gebrachte discussie (uwerzijds wederom voortkomende uit een verkeerde interpretatie en een uiterst subjectieve en bovendien ondeskundige bevooroordeelde insteek), heeft u geen enkel argument aangedragen, waarom bijvoorbeeld NGC zich schuldig zou maken aan kwakzalverij en oplichting. Het feit, dat u meer verstand lijkt te hebben van placebo's en de omringende theorieën dan van daadwerkelijk effectieve (lees/begrijp: geneeskrachtige!) therapieën en de verschillen daartussen, ontkracht uw vuilspuiterij richting met name NGC eens temeer. :lol:

Mijn interesse (en ongetwijfeld die van vele andere lezers, gaat in eerste instantie uit naar het wél genezen van (bijvoorbeeld) kanker. Genezing, welke onder andere ook bij door de reguliere medici reeds "opgegeven" patiënten uit binnen- en buitenland, op gang kon worden gebracht en in een aantal gevallen zelfs tot verbluffend, totaal herstel bleek te leiden. Dankzij NGC te Veldhoven.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door kuklos »

Genezing, welke onder andere ook bij door de reguliere medici reeds "opgegeven" patiënten uit binnen- en buitenland, op gang kon worden gebracht en in een aantal gevallen zelfs tot verbluffend, totaal herstel bleek te leiden. Dankzij NGC te Veldhoven.
Waar uiteraard weer alle bewijs voor ontbreekt, maar ja, dat negeren we zoals gewoonlijk maar weer.
Laatst gewijzigd door kuklos op 02 okt 2009 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

drsc schreef:Met alle respect; het "placebo-effect" is het door uzelf aangehaalde begrip. Vandaar mijn reactie, die u inhoudelijk niet weerlegt of ontkracht met uw laatste bericht; u zou beter moeten leren lezen (sorry; u zou moeten leren begrijpen wat u leest).
Hier begrijp ik niks van. Wat bedoelt u eigenlijk?
Los van deze, niet terzake doende en mijnerzijds onbedoeld op gang gebrachte discussie (uwerzijds wederom voortkomende uit een verkeerde interpretatie en een uiterst subjectieve en bovendien ondeskundige bevooroordeelde insteek), heeft u geen enkel argument aangedragen, waarom bijvoorbeeld NGC zich schuldig zou maken aan kwakzalverij en oplichting.
Er is geen enkel bewijs voor enige genezende werking van wat voor (bio)resonantie-apparaten dan ook. De onderliggende theorie is al meerdere maken wetenschappelijk ontkracht, wat ze beweren is totaal onjuist:
De Resonantietherapie gaat er vanuit dat de verschillende cellen in ons lichaam een eigen trilfrequentie hebben, waarbij ze het best functioneren. Door ziekte kunnen de cellen in frequentie af gaan wijken van hun ideale frequentie. Onze apparatuur is erop gericht om de lichaamscellen weer in hun eigen trilfrequentie te brengen.
De resonantietherapie kan daar wel van uit gaan, maar het hele verhaal over de trilfrequenties is complete oliekoek. Ziektes worden niet veroorzaakt door verkeerde trillingen. Als je dan toch beweert of suggereert dat je al trillend ziektes als bijvoorbeeld kanker kunt genezen, doe je aan kwakzalverij.
Het feit, dat u meer verstand lijkt te hebben van placebo's en de omringende theorieën dan van daadwerkelijk effectieve (lees/begrijp: geneeskrachtige!) therapieën en de verschillen daartussen, ontkracht uw vuilspuiterij richting met name NGC eens temeer. :lol:
Leest u nog eens goed wat u hier opschrijft. Wat bedoelt u eigenlijk met 'vuilspuiterij'?

Als er alleen maar dan een placebo-effect is, is er geen genezende werking. Een therapie die gebaseerd is op niet-bestaande verschijnselen (verkeerde trilfuncties als veroorzakers van ziektes) kan eenvoudig niet werken en het effect is daarom per definitie een placebo-effect. En het placebo-effect geneest niet.
Mijn interesse (en ongetwijfeld die van vele andere lezers, gaat in eerste instantie uit naar het wél genezen van (bijvoorbeeld) kanker. Genezing, welke onder andere ook bij door de reguliere medici reeds "opgegeven" patiënten uit binnen- en buitenland, op gang kon worden gebracht en in een aantal gevallen zelfs tot verbluffend, totaal herstel bleek te leiden. Dankzij NGC te Veldhoven.
Ik sluit me aan bij Kuklos: bewijzen graag.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door Marer »

Eén bewijs van het niet werken van deze therapie is er in ieder geval wel. Mevr. "Diamental" heeft alternatief gestreden tegen borstkanker met behulp van Meneer Jacob in Veldhoven. In 20 maanden tijd is zij, geheel volgens de prognose van niet behandelde borstkanker, overleden.
In en in triest hoe mensen het geld uit de zak geklopt wordt met onbewezen en niet werkende behandelingen.
niks+niks= niks


trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Dát is gek - de kankercellen gaan slechter functioneren door die energie. Ik dacht juist dat die energie ervoor zorgde dat alles optimaal ging trillen/functioneren.
Het is dus zo dat de energiehealing wel de kankercellen aanpakt maar de normale cellen ongemoeid laat?

Kanker is dus gewoon een trilprobleem? :lol:

Oh, nog iets, worden je links verondersteld te verwijzen naar 'bewijzen' voor energyhealing?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Daar gaat ze weer....

Gek genoeg heeft de moderne medische wetenschap in de korte tijd van haar bestaan het voor elkaar gekregen om de al eeuwen bestaande technieken in mum van tijd om te dopen naar "alternatief" terwijl in feite de moderne medische wetenschap eerder als alternatief bestempeld zou kunnen worden. Een beetje onderzoek toont al direct aan dat er toch zat redenen zijn verder medische research naar alternatieve praktijken te doen.

Zo werd nog niet zo lang geleden accupuntuur door de "moderne" medische wetenschap als lachwekkend afgedaan terwijl nu tal van artsen er heel anders over denken en zelfs de zorgverzekeraars van mening zijn gewijzigd. Dat geeft je toch op zijn minst te denken.

Overigens slaat het commentaar "Ik dacht juist dat die energie ervoor zorgde dat alles optimaal ging trillen/functioneren" nergens op want als je goed leest staat er "optimale trilfrequentie". Klaarblijkelijk hebben kankercellen een andere optimale trilfrequentie dan normale cellen. Of ik me daarin vinden kan weet ik niet maar wel is duidelijk dat je tekst niet goed hebt gelezen.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Zo werd nog niet zo lang geleden accupuntuur door de "moderne" medische wetenschap als lachwekkend afgedaan
Lachwekkend zou ik niet willen zeggen. Het is gewoon meerdere keren onderzocht en keer op keer blijkt het niet meer effect te hebben dan nep-acupunctuur.

Is er erg veel verschil tussen 'optimaal trillen' of 'optimale trilfrequentie'? Optimale trilfrequentie is overigens ook onzin als het om ziektes gaat. Die worden niet veroorzaakt doordat cellen niet hun 'optimale trilfrequentie' zitten. Cellen 'trillen' ook niet. Het is hele erge onzin allemaal. En niemand geneest van kanker door energyhealing. Kan ik ook niks aan doen.

Dat verzekeraars het vergoeden zegt niks. Er is vraag naar en ze verdienen er op. Daarom wordt het vergoed, niet omdat het ziektes geneest.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik zal je maar gelijk geven want anders ga je weer op een slechte frequentie trillen. Stel je toch eens voor dat je die artikelen nog eens lezen zou ook.

:wink:

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

In dit geval heb ik ook gelijk, dus dat komt dan goed uit.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

The magnitude of change was too close to the assay’s intrinsic margin of error, making the quantitative data difficult to interpret.
Dit was de uitkomst van het onderzoek bij kankercellen in schaaltjes van SHAH and colleagues.

En de meneer in het artikel via de andere link heeft niet veel op met 'subtle energy' want dat is volgens hem afkomstig van kwade geesten. Van de bijbel mag het ook niet. Ik weet niet wat ik daarmee moet.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb ook op geen enkel moment gezegd dat ik achter Energy Healing sta. Maar ik ben wel openminded en dat "in vitro" onderzoek trekt een hele duidelijke conclusie.
The study demonstrates that healing has a definite and observable effect on tumour cell growth and the report recommends that, as a non-invasive, painless and perfectly safe complementary mode of treatment, healing should be considered to help cancer patients. However, as the research was carried out on on cancer cells outside the human body, further research in a clinical setting is needed to evaluate the efficacy of healing in inhibiting tumour cells in cancer patients.
Je zou overigens Michael Crichton's "Next" eens moeten lezen (over genetica en de medische wetenschap en de invloed van het bedrijfsleven op de "onafhankelijkheid" van onderzoekers). En als je dan toch bezig bent "State of Fear" van dezelfde auteur (over de mileubewegingen). Staan nog eens bomvol bronvermeldingen ook.
In dit geval heb ik ook gelijk, dus dat komt dan goed uit.
:wink:

Ronde01
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:35

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door Ronde01 »

Nee, en wil dit ook niet ervaren. Het is een puur financiele handel, zoiets als bij de DSB. En zij zijn eerlijk en integer??????

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Je zou overigens Michael Crichton's "Next" eens moeten lezen (over genetica en de medische wetenschap en de invloed van het bedrijfsleven op de "onafhankelijkheid" van onderzoekers). En als je dan toch bezig bent "State of Fear" van dezelfde auteur (over de mileubewegingen). Staan nog eens bomvol bronvermeldingen ook.

Wat heeft dat met energy healing te maken???

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat heeft te maken met hoe de onderzoeken gefinancieerd worden en hoe "betrouwbaar" de resultaten zijn. Lees het eerst maar eens voor je verder commentaar geeft. Is sowieso een mooi boek.
Nee, en wil dit ook niet ervaren. Het is een puur financiele handel, zoiets als bij de DSB. En zij zijn eerlijk en integer??????
Waar is dit precies een reactie op?

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Op het onderwerp van de draad: iemand ervaring met energyhealing? etc

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Ervaring met NGC Energy Healing

Ongelezen bericht door antileugens »

Ok.
Het is een puur financiele handel, zoiets als bij de DSB. En zij zijn eerlijk en integer??????
En dat gaat niet op voor de farmaceutische industrie?!

Gesloten