Pagina 1 van 1

rabobank rood staan

Geplaatst: 27 nov 2007 15:14
door rschuivens
Ik heb na het overzetten van een rabolening na een andere bank te horen gekregen dat ik ineens niet meer rood kon staan op mijn betaalrekening. Ik kan dus niet meer pinnen als ik 0 sta maar intussen betaald de rabo wel gewoon mijn rekeningen waardoor ik wel rood kom te staan. Ik krijg dan vervolgens brieven dat ik met spoed een kwartaal krediet moet aanvragen die ik vervolgens weer niet krijg.
Na een aantal weken boekt rabobank dan weer alle betalingen terug waardoor ik van alle firmas en instanties aanmaningen krijg en dus ook weer de kosten daarvan. Intussen is dit allemaal wel een kostbaar plaatje geworden waardoor ik iedere maand weer in de problemen kom.
Nou rabo bedankt want nu is het een flink probleem om uit de rooie cijfers te komen en mijn rekening aldaar op te zeggen.zolang men rood staat kan dit niet dus gaat het maar steeds meer bergaf door die klo*** bank. :cry: :(

Re: rabobank rood staan

Geplaatst: 27 nov 2007 15:25
door gravedigger
Hieraan is de bank natuurlijk niet schuldig, maar jij zelf. Jij bent die lening aangegaan en niemand anders.

Re: rabobank rood staan

Geplaatst: 27 nov 2007 15:38
door Henri42
Schuivens: rood staan vindt jij normaal ??? dat kan toch niet aande betreffende bank liggen ?????? :twisted:

Re: rabobank rood staan

Geplaatst: 27 nov 2007 15:39
door rschuivens
nou het is sinds ik de lening overgesloten heb naar een andere bank dus van de rabo naar eldrs en sindsdien gaat alles mis daar.
Ik heb dus het gevoeldat ik ineens slecht behandeld word sinds mijn lening bij de rabo weg is.

Re: rabobank rood staan

Geplaatst: 27 nov 2007 16:12
door Byob
Was die lening bij de Rabo niet dezelfde mogelijkheid tot roodstand?

M.a.w. was het niet gewoon een kredietmogelijkheid op je lopende rekening?

Door het oversluiten zou de nieuwe kredietverstrekker als voorwaarde hebben gesteld dat de oude lening eruit gaat. Dan dus ook je "roodstand mogelijkheid" op je rekening?

Het afboeken van incasso's op het moment dat er niet voldoende saldo is, is per bank verschillend, sommigen staan helemaal geen incasso's toe als er onvoldoende saldo is andere wel, mits het saldo wordt aangevuld binnen een bepaalde periode. Uiteindelijk is natuurlijk niet de bank verantwoordelijk voor het hebben van voldoende saldo :shock: