[Advies] Incasso Vestingfinance door Telfort
Geplaatst: 28 nov 2007 19:05
Dag,
Onlangs kreeg ik een incasso op de mat van Vestingfinance in opdracht van Telfort. Er kloppen bepaalde zaken niet en ik heb dus meteen een bezwaar gestuurd per e-mail. Hier een kopie van dat bezwaar:
---------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw **********,
Bij deze wil ik graag bezwaar aantekenen voor de incasso met bovenstaand dossiernummer. Reden dat ik dit via de e-mail doe, is omdat ik voor een half jaar in het buitenland zit, te weten in St. Maarten en dit alles afhandelen via de telefoon simpelweg te duur wordt.
Een goeie vriend die voor mij zolang mijn post bewaard, attendeerde mij op de brief die u mij onlangs stuurde.
De hoofdsom van de incasso bestaan uit drie bedragen, respectievelijk 82.45, 36.57 en 87.77.
Het eerste bedrag van 82.45 (d.d. 6 september) is inderdaad niet betaald, dit heb ik gecontroleerd via mijn internetbankieren. Reden voor het niet betalen is dat ik op het rekeningnummer dat bij Telfort bekend is niet voldoende saldo had staan op dat moment. Ik heb dit dus zelf nooit door gehad, daar ik niet wekelijks via internetbankieren mijn bij- en afschrijvingen van die rekening bekijk.
Telfort zal mij daar over vast een herrinnering of incasso hebben gestuurd, maar dat heb ik dus nooit geweten aangezien ik zelf geen zicht heb op de post die ik ontvang. De post is ook niet opgemaakt door mijn vriend, in de veronderstelling dit gewoon rekeningoverzichten waren.
Het tweede bedrag van 36.57 euro is nooit via een automatische incasso opdracht gecrediteerd van mijn rekening, waarschijnlijk vanwege het openstaande bedrag van 82.45 van de maand ervoor. Dit was echter gewoon mogelijk aangezien er inmiddels weer genoeg saldo aanwezig was.
Hier komt bovendien nog bij dat ik ergens begin oktober mijn sim kaart heb laten blokkeren, omdat ik deze hier in St. Maarten ben verloren. De abbonementskosten zijn per maand ongeveer 35 euro. Het derde en laatste bedrag van 87.77 kan derhalve nooit juist zijn, omdat ik simpelweg nooit meer gebruik heb gemaakt van de sim kaart.
Tot slot snap ik dat ik deze e-mail misschien beter had kunnen sturen naar Telfort zelf, maar ik zal ongetwijfeld te horen krijgen dat ze alles uit handen gegeven hebben aan jullie en niks voor me kunnen betekenen.
Ik begrijp dat jullie rol puur het innen van achterstallige betalingen is en verder weinig inhoudelijk zicht hebben op incasso's zelf. Toch hoop ik dat jullie iets voor me kunnen betekenen.
------------------------------------------------------------------------
Nu mijn vraag hier aan jullie, wat zijn mijn kansen?
Alvast bedankt,
Groet
Onlangs kreeg ik een incasso op de mat van Vestingfinance in opdracht van Telfort. Er kloppen bepaalde zaken niet en ik heb dus meteen een bezwaar gestuurd per e-mail. Hier een kopie van dat bezwaar:
---------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw **********,
Bij deze wil ik graag bezwaar aantekenen voor de incasso met bovenstaand dossiernummer. Reden dat ik dit via de e-mail doe, is omdat ik voor een half jaar in het buitenland zit, te weten in St. Maarten en dit alles afhandelen via de telefoon simpelweg te duur wordt.
Een goeie vriend die voor mij zolang mijn post bewaard, attendeerde mij op de brief die u mij onlangs stuurde.
De hoofdsom van de incasso bestaan uit drie bedragen, respectievelijk 82.45, 36.57 en 87.77.
Het eerste bedrag van 82.45 (d.d. 6 september) is inderdaad niet betaald, dit heb ik gecontroleerd via mijn internetbankieren. Reden voor het niet betalen is dat ik op het rekeningnummer dat bij Telfort bekend is niet voldoende saldo had staan op dat moment. Ik heb dit dus zelf nooit door gehad, daar ik niet wekelijks via internetbankieren mijn bij- en afschrijvingen van die rekening bekijk.
Telfort zal mij daar over vast een herrinnering of incasso hebben gestuurd, maar dat heb ik dus nooit geweten aangezien ik zelf geen zicht heb op de post die ik ontvang. De post is ook niet opgemaakt door mijn vriend, in de veronderstelling dit gewoon rekeningoverzichten waren.
Het tweede bedrag van 36.57 euro is nooit via een automatische incasso opdracht gecrediteerd van mijn rekening, waarschijnlijk vanwege het openstaande bedrag van 82.45 van de maand ervoor. Dit was echter gewoon mogelijk aangezien er inmiddels weer genoeg saldo aanwezig was.
Hier komt bovendien nog bij dat ik ergens begin oktober mijn sim kaart heb laten blokkeren, omdat ik deze hier in St. Maarten ben verloren. De abbonementskosten zijn per maand ongeveer 35 euro. Het derde en laatste bedrag van 87.77 kan derhalve nooit juist zijn, omdat ik simpelweg nooit meer gebruik heb gemaakt van de sim kaart.
Tot slot snap ik dat ik deze e-mail misschien beter had kunnen sturen naar Telfort zelf, maar ik zal ongetwijfeld te horen krijgen dat ze alles uit handen gegeven hebben aan jullie en niks voor me kunnen betekenen.
Ik begrijp dat jullie rol puur het innen van achterstallige betalingen is en verder weinig inhoudelijk zicht hebben op incasso's zelf. Toch hoop ik dat jullie iets voor me kunnen betekenen.
------------------------------------------------------------------------
Nu mijn vraag hier aan jullie, wat zijn mijn kansen?
Alvast bedankt,
Groet