Pagina 1 van 1
Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 30 nov 2007 11:45
door mobach
Ik had bij de KWantum mooie gordijnen gezien en die ging ik woensdag bestellen.
De uiteindelijke kosten van de gordijnen zijn een kleine € 600,00
Geen klein bedrag volgens mij. Maar nu vind ik het rare dat ik het gehele bedrag al moet betalen anders kan je niet bestellen. Terwijl ik nog niets heb en de gordijnen niet eerder klaar zijn dan eind januari.
Gaat er iets fout ben ik al mijn geld kwijt.
Ik had het redelijk gevonden als ik een kwart of de helft had moeten betalen maar niet het hele bedrag.
Ik vroeg me af of dit wettelijk mag.
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 30 nov 2007 13:01
door tis wat
Of dat wettelijk mag weet ik niet
maar alles betalen deed IK nooit, er zijn genoeg andere zaken voor die prijs
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 01 dec 2007 13:21
door jdek
Ik denk ook dat een kwart aanbetaling voldoende is.
Ik begrijp Kwantum natuurlijk wel dat ze de stof moeten verknippen, maar dat is risico van de leverancier.
Als ze ermee blijven zitten kunnen ze het altijd nog in de aanbieding doen voor 450 euro.
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 02 dec 2007 00:29
door Rema
Gewoon naar een andere zaak gaan, 100 % aanbetalen is absoluut niet verplicht.
En met 600 euro kun je bij een ander ook wel iets doen.
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 03 dec 2007 07:16
door 16again
Wettelijk mag hooguit 50% aanbetaling gevraagd worden.
Kwantum is aangesloten bij het CBW en mag volgens de CBW voorwaarden maar 25% aanbetaling vragen.
CBW doet echter niets voor de consument: op naleving van die voorwaarden is geen enkele controle!
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 03 dec 2007 10:46
door mobach
Mijn mail aan Kwantum:
Geachte heer/ mevrouw,
Afgelopen woensdag, 28 november 2008, ben ik in het Kwantum filiaal te Leeuwarden geweest om gordijnen te bestellen. Tot mijn grote verbazing werd mij medegedeeld dat het totale bedrag van de gordijnen ( € 599,61) vooruit betaald moest worden. Anders worden de gordijnen niet besteld.
Hierover heb ik contact opgenomen met uw klantenservice die mij nogmaals vertelde dat dit het beleid is van Kwantum.
Echter wettelijk is het niet toegestaan om meer dan 50% van het aankoopbedrag als vooruit te vragen als betaling.
Wat de Kwantum in zijn voorwaarden heeft staan ( het totale bedrag vooruit betalen) is onredelijk bezwarend en wettelijk niet toegestaan.
Ik wil graag de gordijnen alsnog bij de Kwantum bestellen maar alleen onder de voorwaarden dat ik 50% van het aankoopbedrag betaal bij bestelling van de gordijnen en het restantbedrag bij aflevering van de gordijnen.
Met vriendelijke groet,
Antwoord van Kwantum:
Geachte heer, mevrouw Jonker,
Naar aanleiding van uw mail, kunnen wij u het volgende meedelen.
Kwantum Nederland B.V. heeft de regel om een 100% aanbetaling te doen. Het is helaas niet mogelijk om door middel van aanbetaling of op rekening te kopen bij Kwantum. De bank wordt alleen besteld als deze volledig betaald is. Wij begrijpen dat dit niet "klantvriendelijk" overkomt, echter is dit helemaal niet onze bedoeling.
Deze regel geld voor zowel onze webwinkel als de 91 andere vestigingen van Kwantum. Tevens ontstaat er hierdoor voor niemand enige verwarring en blijft alles soepel verlopen voor zowel de winkelende klant in onze vestigingen, als de klant die vanuit huis een bestelling bij onze webwinkel plaatst. En op deze manier kunnen wij iedereen dezelfde behandeling geven.
Deze regels zijn binnen de Kwantum opgesteld omdat de voornaamste reden, helaas uit ervaringen vanuit het verleden zijn ontstaan. Kwantum bleef met veel overschoten en derving zitten, van bestellingen die wel werden besteld maar niet werden opgehaald of bezorgd konden worden.
Uiteraard vinden wij dit vervelend en willen wij dit compenseren naar onze klanten die wel van goede wil zijn. Vandaar dat wij de regel hebben opgenomen, niet goed geld terug en/-of voor een tussentijdse annulering geen kosten in rekening brengen. Tevens kunnen wij vrijwel al onze artikelen binnen 6 weken leveren waardoor in principe geen aanbetaling noodzakelijk is.
Ondanks al onze goede voornemens kunnen wij begrijpen dat sommige klanten wantrouwig tegenover deze regels staan, bijvoorbeeld uit angst voor een faillissement. Hierom willen wij u attenderen op het feit dat Kwantum is aangesloten bij het CBW garantiefonds. Indien een bedrijf dat is aangesloten bij het CBW-garantiefonds failliet gaat, zullen de bestellingen worden overgenomen door een ander CBW aangesloten bedrijf. En hiernaast zijn wij aangesloten sinds 2002 als volwaardig lid van de Thuiswinkel Organisatie. Dit betekent dat wij gecheckt zijn door de Thuiswinkel Organisatie als betrouwbare winkel en voldoen aan hun eisen. En mogen wij daarom het Thuiswinkel Waarborg hanteren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Kwantum
Diana Steen
Klantenservice
Voor alle zekerheid we hebben het hier over gordijnen en niet over een bank
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 03 dec 2007 15:12
door tis wat
Zoals je kunt lezen leest de klantenservice jou mail helemaal niet goed
zei hebben het over een
bank ipv gordijnen.
Zoek toch lekker een andere winkel
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 03 dec 2007 16:11
door 16again
Wat een onzin, die brief van kwantum:
-Ook als je minder dan 6 weken vooruitbetaald, is dat gewoon een aanbetaling:
Kwantum Nederland B.V. heeft de regel om een 100% aanbetaling te doen.......Tevens kunnen wij vrijwel al onze artikelen binnen 6 weken leveren waardoor in principe geen aanbetaling noodzakelijk is.
-
CBW garantiefonds
Er bestaat geen CBW garantiefonds!!
Wel is er een regeling dat je bij failliet tot 25% (en dus niet het volledige bedrag!!) in een andere winkel bij een nieuwe aankoop kan verrekenen. Dan ben je dus wel 75% van de koopsom kwijt!
Tevens in in de praktijk (failliet Horn keuken en bad) gebleken dat die regeling voor die overige 25% in de praktijk niet naar behoren werkt..
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 07 jan 2008 14:03
door San32
Ik heb ook mijn gordijnen bij de Kwantum besteld en 100% betaald, niet eens bij stilgestaan eigenlijk dat dat mis kan gaan en gelukkig ging dat ook niet mis want na 4 weken kon ik mijn gordijnen ophalen, niks aan de hand.
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 07 jan 2008 14:29
door tis wat
Waarom niet gewoon in een gordijnenwinkel kopen heb 28-12-07 besteld en al 05-01-08 af kunnen halen en noppie aan hoeven te betalen
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 07 jan 2008 17:31
door San32
Ik ben gaan kijken in een gordijnenwinkel maar daar was ik 2x zo duur uit, vandaar.....
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 07 jan 2008 17:58
door mobach
De gordijnen die ik wilde hebben hadden ze alleen bij de Kwantum en nergens anders.
Ik heb verder overal gezocht.
Re: Gordijnen bestellen alles vooruit betalen ????
Geplaatst: 09 jan 2008 17:18
door San32
Ja dat probleem had ik dus ook en gelukkig ging het gewoon goed hoor.