LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is analoge TV ontvangst nog mogelijk?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Muse

Is analoge TV ontvangst nog mogelijk?

Ongelezen bericht door Muse »

Deze vraag heb ik recentelijk gesteld aan Multikabel en het zou kunnen, maar het bedrijf blijft om de vraag heendraaien of er dan verder geen digitale of andere aanpassingen die extra kosten van toepassing zijn.

Ik heb me toen aangemeld onder de strikte voorwaarde dat het bovenstaande niet het geval was en kreeg daarop een informatiepakket toegestuurd met alleen informatie over ... ja hoor DIGITALE ontvangst. Daarop heb ik een brief gestuurd, maar hoor er verder niets over en lijk ook nog niet aangesloten te zijn.

Daarom hier ook maar eens de vraag gesteld of analoge TV ontvangst nog mogelijk is en zo ja, zonder verdere poespas en kosten?

Eveneens zo ja, lijkt het mij dat ik eerder ben voorgelogen dat het niet kon, waardoor ik nu al een jaar zonder TV zit.

Wubo

Re: Is analoge TV ontvangst nog mogelijk?

Ongelezen bericht door Wubo »

@muse

Mogelijk lijkt het erop dat ze eromheen draaien omdat er niets omheen te draaien valt.

het kan gewoon, analoog is echt niet weg.

Als je digitaal kijkt, is het een kwestie van een loopkabeltje tussen de decoder en je tv en je kunt switchen tussen digitaal en analoog, zonder extra kosten.

Tjah, je moet er wel een digitale ontvanger voor aanschaffen zelf en een kaart...

Ten alle tijden betaal je analoog abbo, en kun je ditzelfde abbo ook digitaal kijken zonder kosten = standaardpakket.
Wil je een uitbreiding, dan ligt het eraan wat voor pakket je neemt, en dat betaal je bovenop je standaard analoge pakket.

Zijn echt geen geheimen hoor, is gewoon terug te vinden.

Muse

Ongelezen bericht door Muse »

Wubo,

Het is me nu nog steeds niet duidelijk: Moet ik nou wel/niet een digitale ontvanger aanschaffen voor een analoge aansluiting?

Iedereen begint steeds maar weer over wat ik moet doen voor een DIGITALE aansluiting, maar ik wil helemaal geen digitale aansluiting. Alleen maar een analoge en de vraag is of dat kan zonder het woord digitaal er nog 1 keer bij te halen - en zonder extra kosten van welke aard dan ook.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Je hebt nu een analoge tv-aansluiting neem ik aan. Als je geen diditale tv wil, doe dan niets! Géén decoder aanschaffen, geen digitaal tv-abbonnement enz. Je hoeft helemaal NIETS te doen, gewoon je analoge aansluiting houden, digitaal is niet nodig om tv te bliven kijken en....niet verplicht!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Met een eigen antenne zijn geen analoge signalen meer te ontvangen van de Nederlandse zenders.

Anders is het in kabelland:
De meeste aanbieders hebben standaard analoog pakket van rond de 20 zenders, voor uitgebreid pakket (+ eventueel HD) is extra digitaal pakket nodig.

Mogelijk zijn er al kabelboeren die gratis decoders verstrekt hebben, om vervolgens het analoge signaal af te koppelen. Even informeren dus

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo moeilijk is het toch niet om dat zelf op te zoeken? Ga naar de multikabel site, klik op 'standaard pakket' en daar staat het : "Het analoge Standaard Pakket van Multikabel bestaat uit 33 televisiezenders en 40 radiozenders. Nieuws of films, lokale tv, sport of muziek, voor ieder wat wils." Daarnaast staat wat het kost: 15,90 per maand.

Wat is hier nog onduidelijk aan? Heb je het nu 'recentelijk' gevraagd, of een jaar geleden? Wat wil je nog meer weten dan?

caruso

Dat is de vraag niet! TS wil weten of analoge tv blijft of dat er overgestapt "moet" worden naar digitaal!
Zo moeilijk is dat toch niet!

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Sorry caruso, dat is de vraag ook niet.
Dit is de vraag:
Dus niet of het blijft, maar of het NU mogelijk is.

caruso

Nu en nog is niet hetzelfde! TS is heel duidelijk, wil weten of analoge tv nog mogelijk is of dat TS moet overstappen naar digitaal!
Mijn antwoord in deze lijkt me helder.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Nog zou in dit geval beter op nu slaan.

Anders zou ts vragen is het straks nog mogelijk....

Antwoord is dus ja, analoge tv is nog mogelijk.
Of het in de toekomst nog kan.... dat is nog/nu de vraag voor iedereen.

Ben het overigens helemaal met kweenie eens!

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Iedereen kijkt via de kabel analoge lijn, voorlopig gaat dit nog niet weg heb ik laatst nagevraagd. Geen kabelexploitant gaat het veranderen, voorlopig niet, heeft met ontvangst van signalen te maken zoals NGC en discovery. Gaat vast nog jaren duren, veels te duur.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat hebben NGC en Discovery daar nu weer mee te maken? Die zitten toch zowel in digitaal als in analoog?

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Dat de analoge signalen voorlopig op de kabel blijven, heeft te maken met een wettelijke plicht die de kabelboeren hebben om minimaal een analoog basispakket van 15 zenders door te geven.

Het liefst zouden ze helemaal digitaal gaan denk ik, omdat het de mogelijkheid biedt nog meer zenders toe te voegen. Maar dat mogen ze nog niet.

Het heeft inderdaad niets met Discovery en NGC te maken.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Het liefst zouden ze helemaal digitaal gaan denk ik, omdat het de mogelijkheid biedt nog meer zenders toe te voegen.
De echte reden dat de kabelmaatschappijen (met upc voorop, gelet op de manier waarop ze hun decoder bij hun klanten door de strot probeerden te duwen) liever helemaal digitaal willen is dat ze dan abonnementsgeld per aangesloten tv kunnen gaan innen.

Gesloten