LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LCD tv.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
deethan

Samsung LCD tv.

Ongelezen bericht door deethan »

Onze samsung lcd tv is kapot gegaan na pas 2,5 jaar gebruikt te zijn.
Na telefonsch contact met Samsung kreeg ik een tracking nummer en zou er door een door hen erkende reparateur contact met ons worden opgenomen.
Dat contact was van dien aard dat ik niet met die reparateur in zee wilde gaan, onderstaand verslag zal inzicht geven in de reden waarom.
Na telefonisch contact over deze kwestie kreeg ik het advies om online een klachtenformulier in te vullen.

Hier onder het relaas:
------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben op 22/12/2004 via ‘prime line’ (klantnummer 1102988483) voor € 1607,95 een nieuwe Samsung lcd tv gekocht bij Modern Electronics, gevestigd in Winkelcentrum Dukenburg, in het Zwaneveld te Nijmegen.

Het betreft hier het model: LW26A33WX A
Serienummer: 42766HFXC00025F
Fabricagedatum December 2004

Nu, na 2,5 jaar al, geeft de tv geen beeld meer, maar nog wel geluid, ook reageert de tv nog wel op de afstandsbediening en kan ik wel overschakelen naar een andere zender..
Dat lijkt mij ver beneden het normale verwachtingspatroon voor een tv van die leeftijd, en volgens mij is dit dus producttechnisch een wanproduct als dit geval een niet op zichzelf staand incident is.

Nu begrijp ik het als een product een keer niet helemaal aan het verwachtingspatroon voldoet, en ik ben best bereid om zo’n apparaat door de fabrikant na te laten kijken en evt. een reparatie uit te laten voeren.
Hier nu doet zich een probleem voor.
Het bedrijf waar ik de tv heb gekocht bestaat niet meer, en het bedrijf dat de zaken waarneemt (It’s, dat nu op dezelfde locatie in Nijmegen als Modern gevestigd is) wenst niet te bemiddelen tussen Samsung en ondergetekende.

Via Samsung’s servicelijn ben ik, na vriendelijk te woord te zijn gestaan door een van de medewerksters verder geholpen, zij zou er zorg voor dragen dat ik in contact zou komen met een reparateur.

Op mijn werk in Arnhem werd ik door op donderdag de 13e september door het reparatiebedrijf gebeld, en werd mij bijna gesommeerd om de daaropvolgende maandag (17 september dus) thuis te zijn, want dan zou er een reparateur langs komen, toen ik vroeg hoe het met garantie zat kreeg ik meteen de vraag of ik er garantie bij had gekocht (dit is overigens niet het geval), na die mededeling kreeg ik te horen dat er van garantie geen sprake kon zijn, en of ik wilde zorgen dat ik genoeg geld in huis wilde halen voor de reparatie op de komende maandag.
Na een snelle berekening kwam de medewerker van het reparatiebedrijf op een maximumbedrag uit van € 269,00 direct te voldoen na de reparatie aan huis, en naar alle waarschijnlijkheid zal het reparatiebedrag daar niet ver uit de buurt komen te liggen

Ik vind dit een vreemde gang van zaken, temeer daar ik jarenlang bij een gerenommeerd automerk de garantieclaims verzorgd heb.

Claimen hoeft niet op kosten van de klant en garantie op ondeugdelijke fabricage van onderdelen van apparatuur, of van de complete apparatuur zelf dient op een voor beide partijen genoegzame manier afgehandeld te worden, en niet op deze manier.

Ik ben de mening toegedaan, dat (en daarin wordt ik gesteund door consumenten organisaties) men van een tv mag verwachten dat het apparaat minimaal meer dan 5 jaar probleemloos functioneert, en ik zie dan ook regelmatig dat garanties steeds een langere termijn beslaan.

Op dit moment is het zo dat ik voor nieuwe tv van een zelfde kwaliteit als de mijne zo rond de € 550,00 a € 650,00 zal moeten betalen, dat staat ook al niet echt in verhouding tot de genoemde reparatie kosten.
Wij hebben als early adaptors misschien wel de hoofdprijs voor de tv betaald, en dat vinden wij niet erg, want in de tijd dat we er naar hebben mogen kijken was iedere minuut een genoegen, maar ik wil bij deze toch vragen om meer goedwillendheid naar een tot nu toe tevreden klant.

Met vriendelijke groet.
xxxxxx
-----------------------------------------------------------------
De reactie van Samsung....
Uw klantnummer: 2800234352

Geachte heer/mevrouw xxxxxxx,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LW26A33W.

Helaas hebben wij uw vraag niet kunnen verwerken, omdat de tekst in het bericht (gedeeltelijk) is weggevallen.

Wij verzoek u vriendelijk om uw vraag nogmaals te sturen, of contact op te nemen met onze Servicedesk op 0900-2020088 zodat wij uw vraag in behandeling kunnen nemen.
Het valt aan te raden om uw antwoord in een nieuwe E-mail te sturen en niet als antwoord op deze. De fout blijft anders namelijk bestaan.

Bij voorbaat dank voor uw moeite.

Hoogachtend,

René van den Broek
Customer Services
Samsung Electronics Benelux B.V.V
--------------------------------------------------------------
Die e-mail heb ik dus nogmaals verstuurd.
Toen kreeg ik de volgende reactie:
-------------------------------------------------------------

Geachte heer xxxxxx,

Vriendelijk dankvoor uw e-mail met betrekking tot de garantievoorwaarden voor Samsung
LCD tv’s oftwel LCD’s.

De door Samsung gehanteerde garantievoorwaarden luiden als volgt:

In principe biedt Samsung voor LCD’s twee jaar on-site garantie, waarbij de aansprakelijkheid van Samsung Electronics(of het door Samsung erkend reparatiecentrum) is beperkt tot reparatie en/of vervanging van het product onder garantie. Onder de Samsung garantie vallen fabrikagefouten gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum, onder voorwaarde dat u een bewijs van aankoop kunt overleggen. Houdt u errekening mee dat onderdelen onderhevig aan slijtage hier niet onder vallen.

De garantie vervalt wanneer het defect is veroorzaakt, op welkewijze dan ook, door: oneigenlijk gebruik, verwaarlozing, of moedwilligebeschadiging. De garantie vervalt tevens in een van de volgende gevallen:
- indien er veranderingen of reparaties worden verricht door een niet erkende reparateur;
- indien het serienummer van een onderdeel dat gerepareerd moet worden verwijderd is;
- indien problemen of schade wordtveroorzaakt door randapparatuur die niet worden geleverd door samsung of door samsung aanbevolen worden;
- indien de schade veroorzaakt is door beeldretentie oftwel inbranden.

In hoeverre eventuele problemen met, of schade aan uw plasma televisie binnen de voorwaarden vallen, zal worden bepaald door onze monteurs.

Voordat er echter bepaald kan worden of de televisie in aanmerking komt voor reparatie/omruiling, zal er eerst onderzoek gepleegd moeten worden door onze technische medewerkers. Aangezien dit per email niet mogelijk is, verzoek ik u vriendelijk om onseven te bellen op 02 – 201 24 18.

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Stefani
Customer Services
Samsung Electronics Beneluxr
--------------------------------------------------------------------
Dat telefoonnummer was onleesbaar.
Na de volgende e-mail:
-------------------------------------------------------------------
Mijn klantnummer: 2800234352

Het telefoonnummer dat u mij vraagt te bellen is onvolledig doorgekomen.
Waarschijnlijk een technische onvolkomendheid.
Het nummer dat ik doorkrijg is
02? - 201 24 18
Ik zou graag willen weten wat het cijfer is dat op de plaats van het vraagteken hoort te staan.

Vriendelijke groet
Kreeg ik:

Geachte heer xxxxx,

Vriendelijk dankvoor uw e-mail met betrekking tot uw televisie.

Mijn collega heeft uper ongeluk het nummer van Belgie gegeven. U kunt bellen op 0900 - 20 20 088.

Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn.. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Stefani
Customer Services
Samsung Electronics Benelux
Ook dat nummer bleek niet te klopppen,
Maar op dat nummer kreeg ik wel een zeer geduldige medewerkster aan de lijn wier naam ik vergeten ben te vragen, maar die het met me eens was dat tv's echt wel langer fatsoenlijk horen te functioneren dan 2.5 jaar.
Ze verwees me door naar een ander nummer, maar dat was het standaard servicenummer dat ik al tijden aan het bellen was om mijn zaak inzichtelijk te maken.
Ik heb op dat nummer nogmaals na een lang gesprek te kennen gegeven dat ik graag contact wilde met een medewerker die meer inhoudelijk kennis van zaken had, dat werd mij beloofd zoals me dat al eerder beloofd was, maar er kwam geen enkele respons.
Toen heb ik er nog maar eens een e-mail aan gewaagd.
----------------------------------------------------------------
Klantnummer: 2800234352

Op verschillende manieren heb ik geprobeert contact met u op te nemen ivm klachten over mijn lcd tv.

Waarom dit niet gebeurt is mij een raadsel, maar ik begin het vermoeden te kijgen dat u er gewoon niets aan wilt doen.

Na contact met een reparateur en zoekwerk op internet blijkt mij dat de tv zoals ik die heb aangeschaft inderdaad niet helemaal aan de verwachtingen voldoet.

Dat kan gebeuren.
Maar dat impliceert niet dat u zich achter een garantietermijn van twee jaar kunt verschuilen.

Het product voldoet niet aan de verwachtingen en als zoiets het geval is dan dient u de verantwoording te nemen en mij op enigerlei wijze die beide partijen tot tevredenheid stemt tegemoet te komen, temeer daar ik niet terug kan naar de verkopende partij, die immers niet meer bestaat.

Er zijn officiële regels voor dit soort consumentenkwesties, als u niets blijft doen overtreed u die regels.

Dat zou ik niet netjes vinden.

Met vriendelijke groet.
-------------------------------------------------------------
De reactie van Samsung:
------------------------------------------------------------
Klantnummer: 2800234352

Geachte heer xxxxx,

Bij aankoop van detelevisie heeft u de wettelijke koopovereenkomst gesloten met uw dealeren onze garantie voorwaarden geacepteerd.

Indien de televisie mankementen vertoont dan dient deze via onze technische service desk telefonische te worden aangemeld ter reparatie. Dit is per email niet mogelijk. De technische service desk is bereikbaar via het telefoonnummer 0900-2020088. Zij zijn van Maandag tot Vrijdag van 09:00 tot 18:00 bereikbaar.

Indien de televisie niet voldoet aan uw verwachtingen dan raden wij u aan om contact op te nemen met uw dealer en de koopovereenkomst te beeindigen. Wij kunnen u daarin niet tegemoed komen.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux
---------------------------------------------------------

Met andere woorden, men leest het (ik vermoed toch dat ze dat bijhouden) dossier niet eens.
In arren moede heb ik de tv na dit laatste e-mail contact naar een reparateur en dealer van Samsung in de buurt gebracht om te kijken of het kostenplaatje nog te overzien zou zijn.
Binnen twee weken zou hij contact met ons opnemen over de kosten.
Dat werden er drie en meer.
De reden werd duidelijk toen ik zelf met de contact reparateur opnam, er werd door Samsung niet gereageerd op de prijsaanvraag voor het benodigde onderdeel.
De reparateur zou er achteraan gaan, en na een paar dagen heb ik weer gebelt, het onderdeel was niet op voorraad bij Samsung, en daarom kon men de reparateur geen prijsopgave geven, en hij mij dus ook niet.
Nog drie weken later en na enkele malen vergeefs bellen kreeg ik afgelopen vrijdag eindelijk een prijsopgave, de totale kosten komen op 267,44.

Dat komt verdacht dicht in de buurt van het eerstgenoemde bedrag van die Samsung reparateur.
Er lijkt mij iets serieus mis te zijn geweest bij die serie Samsung tv's en Samsung wenst daar blijkbaar niets aan te doen

Zover mijn relaas, ik hoop dat mensen die dit lezen en die van plan waren een Samsung lcd tv te kopen er na dit berichtje in ieder geval van afzien en zich een ander merk aanschaffen.
Al scheelt het maar 100 tv's in het jaar, dan nog ben ik er blij mee, want deze service van Samsung verdient wat mij betreft geen enkele schoonheidsprijs.

D
---------------------------------------------

audiofreak1

Re: Samsung LCD tv.

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Typisch weer Samsung. 1 van de redenen dat het bij ons in de winkel niet verkocht wordt. Er staan uit het verleden nog 3 toestellen waar we nog een afwerking van moeten krijgen. Tel daarbij de beroerde kwaliteit van het analoge signaal bij en een grote krasgevoeligheid dan zijn we blij dat we het niet meer verkopen. Tja als je no1 in de markt wil worden en dat met prijsafschieten wil bekostigen en minimale kwaliteit bij je fout bezig. Maar ja, daar moet jeugdig Nederland nog achterkomen want die kijken alleen maar naar het design en prijs.

deethan

@audiofreak1

Het is toch ook te treurig voor woorden dat ze niet eens fatsoenlijk kunnen lezen. Dat er blijkbaar niet eens interne communicatie is op dat bedrijf en dat ze hun woorden en verplichtingen niet nakomen en alles op de lange baan schuiven in de hoop dat ze de langste adem hebben.

Misschien ben ik wel te netjes gebleven, en had ik meteen met tros radar of kassa ofzo moeten gaan dreigen, maar fatsoen telt tegenwoordig niet meer geloof ik.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik zie het probleem niet zo.
Buiten miscommunicatie gaat dit redelijk volgens het boekje.
Garantie is volgens Samsung 2 jaar en die zijn ruim verstreken.
Die ongeveer € 270 is waarschijnlijk een standaard bedrag.
Dat deden Philips en Sony vroeger ook zo.

Op een panel van € 1500 is dat nog geen 20% vd aanschafprijs.
Als je dat te duur vind dan moet je naar een locale reparateur gaan (NB: als die nog bestaan), en heb je grote kans dat het daar goedkoper is.
Vermoedelijk is gewoon de inverter defect en dat hoeft niet de wereld te kosten.

Audiofreak loopt hier Samsung wel af te kraken, maar laat hij dan maar is vertellen wat een gemiddelde reparatie aan een Panasonic (waar hij zo mee weg loopt) kost.
Ik kan je vertellen dat het ook geen cadeau is.
Reparaties van een paar 10tjes bestaan helaas niet meer.
Verzenden is duur en arbeidsloon van gekwalificeerd personeel ook.

audiofreak1

Panasonic gaat bijna niet defect blijkt wel na vele jaren. Loop niet alleen met dit merk weg maar erg velen als je de forums leest.
Zit zelf in de verkoop en zie wat er zoal in onze TD binnenkomt en dat is zelden een Panasonic. Ben het ermee eens dat een gemiddelde reparatie tegenwoordig prijzig is omdat veel ketens geen eigen TD meer hebben. In onze winkel bestaat nog een echte klantenrelatie en daar wordt bij reparaties rekening mee gehouden. Een toestel met een levensduur van 2,5 jaar die defect raakt wordt via de vertegenwoordiger getracht een coulanceregeling te treffen. Een klant binnen krijgen is geen probleem, een klant zien te houden wel. Service, advies, kwaliteit daar draait het om en Panasonic zit toevallig in dat straatje. Tja en dan wordt je vanzelf enthousiast toch Mijnheer HHarteman.

hharteman

Waar het mij omgaat is dat je deze 2 merken niet op 1 lijn mag zetten.
Panasonic is een A merk en samsung is dat niet.
Het gaat hier om prijs/prestatie.
Panasonic is een van de beste merken in mijn optiek, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Samsung is meer budget, maar zeker het betere wat in het budget segment te vinden is.

Defect gaan kan alles, ook Panasonic, en de rekeningen die Servicom en Haagtechno (Toenmalige importeur Panasonic/Tecnics) presenteerden waren niet mals.

Een garantie termijn van 2 jaar is 2 jaar, en niet langer.
Als de TS zijn LCD bij een lokaal bedrijf gekocht had en niet bij een dozenschuiver, dan was er misschien ook coulance mogelijk geweest.
Dat ligt niet aan het merk maar meer aan de zaak waar je de apparatuur koopt.

audiofreak1

Gelukkig zijn we het nu samen eens! Je hebt het prima verwoord!!
:D

samsungfreak

Ongelezen bericht door samsungfreak »

ik snap al jullie ophef niet hoor

ten eerste bied samsung voor lcd tv's 2 jaar fabrieksgarantie!! al genoeg want sommige fabrikanten geven maar 1 jaar
dus is het begrijpelijk dat er na die periode kosten worden gerekend
en bij elk bedrijf gaat er wel eens wat fout geen enkel bedrijf is perfect.
kijk maar naar sony die rekende mij eens kosten voor een duidelijk fabrikage fout van de camcorder. en ik ben allang al blij dat mijn probleem bij samsung ,ondanks het lange wachten op een antwoord, goed is opgelost door een ruiling en later zelfs met geld terug via de winkel 8) dat kan ik van sony niet zeggen moet nog mijn geld terug krijgen.

kortom nederlanders zijn een stelletje zeikerds waarbij alles nooit goed genoeg gaat!!!! :evil:

kijk eerst eens naar een ander land en zie dan dat wij helemaal niet hoeven te klagen :evil:

hoekandatnou

Ongelezen bericht door hoekandatnou »

Na het lezen van het verhaal zakt bij mij de moed al in de schoenen. Mijn Samsung LCD tv geeft sinds een paar weken ook problemen. Ik heb hem 2 jaar en 3 maanden in mijn bezit. En inderdaad, net na die 2 jaar gaat hij kapot. Ik ben gisteren even wezen informeren in de winkel waar ik hem gekocht heb wat de mogelijkheden zijn voor reparatie. Ik heb me al voorgenomen om een nieuw tv'tje erbij te kopen voor ik die andere af sta voor reparatie omdat ik gelijk al het gevoel kreeg dat het een lange weg zou worden. Inderdaad ook moeilijk om een keuze te maken of het toestel de kosten van het repareren nog waard is. Ik heb het met een mobiele telefoon en een videorecorder in het verleden ook al eens een keer bij de hand gehad. Toch besloten om tegen hoge reparatiekosten het te laten maken (omdat het bij aanschaf dure apparaten waren) maar nadat het jaar net om was, was het alweer mis. Had ik achteraf bezien toch beter nieuw kunnen kopen. Gewoon weggegooid geld. Dus nu ga ik ook al twijfelen. Ik vraag me af of er ook sites zijn waar monteurs ervaringen uitwisselen, zodat ik een idee heb waar het probleem kan liggen en of het de moeite van het maken waard is. Voor auto's heb je zo'n site problem car, waar ik al diverse keren wat aan gehad heb. Ook om een beetje een idee te hebben wat er aan de hand is en dat de kosten van reparatie dan ook in verhouding zullen zijn. Misschien kan iemand mij een tip geven.
Het probleem wat mijn toestel heeft, is het volgende:
Om het apparaat niet continue op standby te laten heb ik er een stekkerdoos tussen die ik aan en uit kan zetten. Als ik de stekkerdoos aanzet, gaat de tv ook aan, maar slaat gelijk weer uit. Met de aan- en uitknop boven op het toestel kun je hem ook niet meer aanzetten. Er brandt ook geen rood lampje meer dat hij op standby staat. Hij is echt uit gegaan. Op de afstandbediening reageert hij ook niet. Als ik dan op de stekkerdoos de stroom even uit en weer aanzet, slaat de tv weer aan, om gelijk weer af te slaan. Dit kun je dan zo'n 20 keer doen, en dan zie je de 19e keer heel even een seconde beeld, om weer af te slaan, en dan pakt hij hem de 20 ste keer. Als ik dan tv heb gekeken zet ik het toestel niet helemaal meer uit met de stekkerdoos, maar laat hem op standby . Ik dacht eerst dat hij het daarna weer deed, want als ik dan op een zender drukte ging hij weer aan. Helaas na een paar dagen was dit ook geen succes meer. Ik liet hem op standby, druk op een zender........en pats........hij slaat uit. Tja, en dan moet je hem weer tig keren stroom er af en er op zetten om weer beeld te krijgen. Op dit moment ben ik zover dat ik hem niet meer uit durf te zetten. Morgen toch maar even kijken of ik een goedkoop reserve toestel op de kop kan tikken met de feestdagen voor de deur.
Heeft iemand een goede tip voor mij?.
Ik heb al wel even de stekker van de tv in een andere stekkerdoos gedaan, om zeker te weten dat het probleem niet in die stekkerdoos zit. Ook in die andere stekkerdoos, had de tv hetzelfde probleem.

samsungfreak

Ongelezen bericht door samsungfreak »

ik geef maar 1 advies

Bel hoe dan ook gewoon de samsung helpdesk!!!!! :!: :!: 8)

deethan

Helpdesk van Samsung....
Die doen helemaal geen donder voor je.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat lijkt mij ver beneden het normale verwachtingspatroon voor een tv van die leeftijd, en volgens mij is dit dus producttechnisch een wanproduct als dit geval een niet op zichzelf staand incident is.
Een zeer gevaarlijke uitspraak.

deethan

En waarom zou dat zo zijn?

deethan

@Samsungfreak

Ik weet niet waar u zo Freakish over bent maar ik zou me toch ernstig zorgen gaan maken over mijn voorkeuren als ik u was, blijkbaar levert men bagger en nog erger, men neemt geen verantwoordelijkheid voor het door henzelf gemaakte produkt.

Dat deugt niet.

Op een tv zou men standaard zes jaar of meer garantie moeten geven.

hharteman

@ Deethan,

Ik weet niet wat je probleem is, maar dingen kunnen nu eenmaal defect gaan.
Als een apparaat er 2.5 jaar op heeft zitten zonder problemen dan kun je niet spreken dat er fundamenteel iets mis is met het toestel.
Het heeft immers al die tijd goed gewerkt.
Als een reparatie dan niet snel uitgevoerd kan worden doordat een onderdeel niet leverbaar is op dat moment dan is dat jammer, en dient er een beetje geduld opgebracht te worden.
Helaas zijn niet alle 4 miljoen onderdelen altijd op vorraad denk ik dan maar zo, en soms moet dat van verre gehaald worden.
Dat kost tijd.

Het reparatiebedrag is hoog maar niet onoverkomelijk.
Als u vindt dat het toestel die waarde niet heeft, dan flikker hem bij de stort of ruil hem in.

---------
Op een tv zou men standaard zes jaar of meer garantie moeten geven.
--------------------------------------------------------------------------------

Van welke planeet is u?

deethan

Verzin wat anders.

Als je een ding zonder bewegende delen dat alleen maar aan een muur hangt te hangen niet zo goed kunt maken dat het langer dan twee en een half jaar mankementloos kan functioneren dan maak je waardeloze apparatuur, Temeer daar dat apparaat echt geen 24/24 uur gebruikt wordt.

Zelfs op een auto die verdorie constant in beweging is als hij gebruikt wordt geeft men tegenwoordig probleemloos 5/6 jaar garantie, inclusief de lcd schermpjes die ze er tegenwoordig vaak standaard in hebben zitten.

En TS heeft zijn lcd bij een lokaal bedrijf gekocht, een hele doodnormale winkel die echter niet meer bestaat.

hharteman

Ik moet de eerste auto nog kopen waar 5/6 jaar garantie op zit en ik koop toch iedere 3/4 jaar een nieuwe.
Bij mijn Renault van 3 jaar oud was bij de APK de Lambda kapot, en toen kon ik gewoon €236 aftikken hoor.

U maakt problemen omdat u uw zin niet kan doordrukken deze keer, en Samsung op zijn strepen staat.
Modern stond bij mij onder de noemer dozenschuiver.

deethan

@hharteman.

Kia...Mitsubishi?
Die geven gewoon zes jaar hoor.
Je moet ook geen Franse auto's kopen, en als je auto nog in de garantie zit hoort die lambda daar ook onder te vallen.
Ze zullen wel claimen dat het uitlaat gerelateerd is maar ook uitlaten vallen onder de garantie.

hharteman

Mitsubishi 3 jaar

http://66.102.9.104/search?q=cache:a_mS ... cd=1&gl=nl
Kia wel langer, maar zullen ook wel haken en ogen aan zitten.

Edit.
De langere Kia garantie zit alleen op de duurdere modellen.
De kleinere modellen ook 3 jaar

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Volgens mij gaat het hier over een lcd scherm en niet over een tv.
U heeft de pech dat u een lcd scherm heeft gekocht die nog vol op kinder ziektes zit.
Dit is een hele bittere pil om te slikken.

T

Gesloten