Opzeggen ADSL-aansluiting bij Planet Internet
Geplaatst: 02 dec 2007 14:30
Wat zijn de verschillende reacties op de (on)mogelijkheid een abonnement bij Planet Interent op te zeggen, mij uit het hart gegrepen!
(Hoewel het uiteraard een schrale 'troost' is, dat zo veel mensen
vergelijkbare problemen met Planet Internet hebben!)
Sinds 2003 heb ik een ADSL-aansluiting en valt mijn abonnement derhalve onder de voorwaarden zoals die staan beschreven in de Algemene Voorwaarden van december 2003 (versie januari 2004).
Daarin staat in art. 18 letterlijk: "De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk, met inachtneming van één maand, door de Contractant worden opgezegd".
Maar nu komt het: Vorig jaar heb ik tien weken zonder ADSL gezeten omdat Planet van een andere provider had vernomen dat ik wilde overstappen.
Terwijl ik nooit een opzegging had gedaan en nooit door Planet was benaderd om te vragen of de opzegging correct was. Het feit dat een andere provider te kennen had gegeven, dat ik zou overstappen, was voor Planet voldoende de overeenkomst te beëindigen... Het feit dat IK een overeenkomst had met Planet deed niet ter zake!
Daarmee begon de ellende: Bij Klantenservice wees iedereen naar een ander; degene die je aan de lijn kreeg wist meestal van niets en/of kon je niet doorverbinden met degene die je daarvóór aan de lijn had gehad.
Aangetekende brieven werden nooit beantwoord, medewerkers die je aan de lijn kreeg wisten niets van brieven.
Ik ben toen zo boos geworden, dat ik persoonlijk naar Amersfoort ben gereden en heb geëist, dat ik een terzake kundige medewerker wilde spreken. Eindelijk succes!
Deze dame heeft zich vanaf dat moment intensief met de zaak bezig gehouden, maar kon niet voorkomen, dat het nog tien weken duurde voordat mijn verbinding weer was hersteld.
Op 29 november 2006 was ADSL-verbinding weer te gebruiken.
Na ook in 2007 weer de nodige problemen te hebben gehad, besloot ik begin november mijn overeenkomst met Planet op te zeggen en over te stappen naar Casema.
Op mijn vraag wanneer de overeenkomst kon worden beëindigd, kreeg ik als antwoord: 29 november 2008....
Na enig denkwerk (ik vond de datum op de een of andere manier vreemd), kwam ik tot de ontdekking, dat 29 november de datum was waarop mijn ADSL-verbinding in 2006 weer hersteld was. Men was derhalve van mening, dat hier sprake was van een nieuwe aansluiting, en niet van een herstelde aansluiting.
Op 19 november direct een mailtje gezonden, dat ik met deze datum niet akkoord ging en nog dezelfde dag (19 november) een aangetekende brief gezonden, waarin ik uitgebreid uiteenzet, waarom ik niet akkoord ga en beslist per 1 januari 2008 mijn abonnement wens te beëindigen, immers:
* Ik heb al een ADSL-aansluiting sinds september 2003
* Ik val derhalve onder artikel 18 van de Algemene Voorwaarden van december 2002 (versie januari 2004).
Ik verwijs daarbij ook naar de uitvoerige correspondentie van 2006.
en
Het feit, dat in alle correspondentie nog steeds mijn klantnummer uit 2003 wordt gebruikt, toont volgens mij eens te meer aan, dat hier geen sprake is van een nieuwe aansluiting, maar van de voortzetting van een bestaande overeenkomst
Na een week zelfs nog geen bevestiging van ontvangst!
Op 28 november per e-mail gevraagd, wanneer ik antwoord kan verwachten. Antwoord: Zo spoedig mogelijk.
Op 30 november eindelijk een bericht: "We hebben uw opzegging te laat ontvangen; het blijft dus 29 november 2008."
Op 30 november een mailtje op hoge poten naar Servicelijn Planet Internet, vanwege het feit, dat men geheel voorbij gaat aan de argumenten in mijn aangetekende brief van 19 november, dat deze brief dus nog niet is beantwoord en dat ik hoe dan ook onder geen voorwaarde akkoord ga met de afwijzing.
Ik eis van Planet dat ik uiterlijk op 7 december een schriftelijke en puntgewijze beantwoording van mijn aangetekende brief van 19 november in huis wil hebben.
Tenslotte heb ik op 1 december jl. een brief (incl. de met Planet gevoerde correspondentie als bijlage) gezonden naar de OPTA (Postbus 90420, 2509 LK Den Haag), waarin ik de onverkwikkelijke gang van zaken uiteenzet.
Ik verwijs in deze brief tevens naar de 'affaire' van 2006 (de OPTA heeft toen ook kopieën van de correspondentie met Planet ontvangen). Ik heb de OPTA om bemiddeling gevraagd en als dat niet mogelijk is, welke wegen bewandeld moeten worden om Planet te dwingen zijn eigen voorwaarden te respecteren.
Overigens vraag ik me wel af, hoe sterk je juridisch staat, als je ondanks de afwijzing door Planet, toch overstapt naar een andere provider en 'gewoon' iedere maand je abonnementsgeld terughaalt/terugboekt tot de door Planet aangegeven einddatum is bereikt.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zoveelste conflict met Panet Internet afloopt (maar dat zullen er velen met mij zijn!)
(Hoewel het uiteraard een schrale 'troost' is, dat zo veel mensen
vergelijkbare problemen met Planet Internet hebben!)
Sinds 2003 heb ik een ADSL-aansluiting en valt mijn abonnement derhalve onder de voorwaarden zoals die staan beschreven in de Algemene Voorwaarden van december 2003 (versie januari 2004).
Daarin staat in art. 18 letterlijk: "De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk, met inachtneming van één maand, door de Contractant worden opgezegd".
Maar nu komt het: Vorig jaar heb ik tien weken zonder ADSL gezeten omdat Planet van een andere provider had vernomen dat ik wilde overstappen.
Terwijl ik nooit een opzegging had gedaan en nooit door Planet was benaderd om te vragen of de opzegging correct was. Het feit dat een andere provider te kennen had gegeven, dat ik zou overstappen, was voor Planet voldoende de overeenkomst te beëindigen... Het feit dat IK een overeenkomst had met Planet deed niet ter zake!
Daarmee begon de ellende: Bij Klantenservice wees iedereen naar een ander; degene die je aan de lijn kreeg wist meestal van niets en/of kon je niet doorverbinden met degene die je daarvóór aan de lijn had gehad.
Aangetekende brieven werden nooit beantwoord, medewerkers die je aan de lijn kreeg wisten niets van brieven.
Ik ben toen zo boos geworden, dat ik persoonlijk naar Amersfoort ben gereden en heb geëist, dat ik een terzake kundige medewerker wilde spreken. Eindelijk succes!
Deze dame heeft zich vanaf dat moment intensief met de zaak bezig gehouden, maar kon niet voorkomen, dat het nog tien weken duurde voordat mijn verbinding weer was hersteld.
Op 29 november 2006 was ADSL-verbinding weer te gebruiken.
Na ook in 2007 weer de nodige problemen te hebben gehad, besloot ik begin november mijn overeenkomst met Planet op te zeggen en over te stappen naar Casema.
Op mijn vraag wanneer de overeenkomst kon worden beëindigd, kreeg ik als antwoord: 29 november 2008....
Na enig denkwerk (ik vond de datum op de een of andere manier vreemd), kwam ik tot de ontdekking, dat 29 november de datum was waarop mijn ADSL-verbinding in 2006 weer hersteld was. Men was derhalve van mening, dat hier sprake was van een nieuwe aansluiting, en niet van een herstelde aansluiting.
Op 19 november direct een mailtje gezonden, dat ik met deze datum niet akkoord ging en nog dezelfde dag (19 november) een aangetekende brief gezonden, waarin ik uitgebreid uiteenzet, waarom ik niet akkoord ga en beslist per 1 januari 2008 mijn abonnement wens te beëindigen, immers:
* Ik heb al een ADSL-aansluiting sinds september 2003
* Ik val derhalve onder artikel 18 van de Algemene Voorwaarden van december 2002 (versie januari 2004).
Ik verwijs daarbij ook naar de uitvoerige correspondentie van 2006.
en
Het feit, dat in alle correspondentie nog steeds mijn klantnummer uit 2003 wordt gebruikt, toont volgens mij eens te meer aan, dat hier geen sprake is van een nieuwe aansluiting, maar van de voortzetting van een bestaande overeenkomst
Na een week zelfs nog geen bevestiging van ontvangst!
Op 28 november per e-mail gevraagd, wanneer ik antwoord kan verwachten. Antwoord: Zo spoedig mogelijk.
Op 30 november eindelijk een bericht: "We hebben uw opzegging te laat ontvangen; het blijft dus 29 november 2008."
Op 30 november een mailtje op hoge poten naar Servicelijn Planet Internet, vanwege het feit, dat men geheel voorbij gaat aan de argumenten in mijn aangetekende brief van 19 november, dat deze brief dus nog niet is beantwoord en dat ik hoe dan ook onder geen voorwaarde akkoord ga met de afwijzing.
Ik eis van Planet dat ik uiterlijk op 7 december een schriftelijke en puntgewijze beantwoording van mijn aangetekende brief van 19 november in huis wil hebben.
Tenslotte heb ik op 1 december jl. een brief (incl. de met Planet gevoerde correspondentie als bijlage) gezonden naar de OPTA (Postbus 90420, 2509 LK Den Haag), waarin ik de onverkwikkelijke gang van zaken uiteenzet.
Ik verwijs in deze brief tevens naar de 'affaire' van 2006 (de OPTA heeft toen ook kopieën van de correspondentie met Planet ontvangen). Ik heb de OPTA om bemiddeling gevraagd en als dat niet mogelijk is, welke wegen bewandeld moeten worden om Planet te dwingen zijn eigen voorwaarden te respecteren.
Overigens vraag ik me wel af, hoe sterk je juridisch staat, als je ondanks de afwijzing door Planet, toch overstapt naar een andere provider en 'gewoon' iedere maand je abonnementsgeld terughaalt/terugboekt tot de door Planet aangegeven einddatum is bereikt.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zoveelste conflict met Panet Internet afloopt (maar dat zullen er velen met mij zijn!)