UPC & Intrum Justitia
Geplaatst: 04 apr 2003 19:58
Beste Mensen,
Ik ben nu al vanaf juni 2001 bezig om aan upc duidelijk te maken dat ik niet op 2 adressen te gelijk woon. Spook rekeningen etc. UPC heb ik tientallen malen aangeschreven en in die 2 jaar heb ik slecht 1 maal een schrijven mogen ontvangen. (niet alle aanmaningen meegerekend)Zelfs Intrum lijkt zich in de domme onschuld te wassen. Deze vordert giga bedragen van mij en schrijft mij zelf in opdracht van alweer UPC aan voor personen die hier al meer dan 2 jaar niet meer wonen. Dit drama lijkt nooit op te houden. Deze twee partijen lijken de mafia wel.
Geachte heer, mevrouw,
Op 17-12-99 nam ik bij u een abonnement om van het Internet en Telefonie gebruik te kunnen maken op het navolgende adres; xxxxx, te Zaandam.
In april 2001 heb ik aangegeven dat ik per 17 juni 2001 zou gaan verhuizen van Zaandam naar Almere. De apparatuur van UPC zou door een medewerker van u weggehaald worden. Deze medewerker is nooit op de afspraak verschenen. Ik heb deze zelf maar van de wand gehaald en ingeleverd bij UPC aan de kabelweg te Amsterdam.
Dit is een week na de verhuizing gebeurd. Hoewel duidelijk omschreven wordt in artikel 5 van uw algemene voorwaarden hoe bij verhuizing te handelen, blijkt dat UPC Nederland B.V. zich het recht voor houdt hiervan af te wijken. Ik heb mij gehouden aan artikel 5 en wacht nog steeds op een credit op de abonnementskosten. Daar UPC de oplevering op het nieuwe adres in Almere pas uitvoerde op 27 juli 2001, lijkt mij dit ook niet meer dan redelijk.
In bijgevoegde documenten 1A, t/m 2ABCD kunt u duidelijk opmaken dat ik op het nieuwe adres tot wel 9 maanden na verhuizen, facturen ontvang die toebehoren aan het oude adres. U moet toch toegeven dat dit een zeer vreemde gang van zaken is.
Ik heb meerdere malen bij uw helpdesk dit probleem aangegeven. In februari 2001 heeft een medewerkster van u, M. xxxx nog een poging gedaan dit probleem op te lossen. Helaas heb ik sindsdien niets meer van haar vernomen.
Ondanks diverse meldingen bleek dat UPC Nederland BV dit probleem niet opgelost had. Ik heb toen nog voor de laatste maal aangegeven, dat ik alleen maar voor het adres in Almere zou betalen. Per abuis heb ik enkele facturen die behoorde bij het abonnement uit Zaandam wel betaald en enkele facturen behorende bij het abonnement uit Almere niet. Ik ben mij ervan bewust dat dit mijn manco is, echter als ik juist gefactureerd zou zijn, had ik deze vergissing nimmer kunnen maken.
Diverse bankafschriften heb ik bijgevoegd zodat u kunt zien dat er wel betalingen zijn geweest. Ik mis er nog enkele, kopieën hiervan zijn inmiddels aangevraagd bij mijn bankrelatie.
Nu 21 maanden na mijn verhuizing blijkt UPC Nederland BV mij met de rug tegen de muur te zetten en mij alle kosten te willen laten betalen, onder dwang van een incasso bureau. U moet toch toegeven dat deze stap onterecht is omdat UPC Nederland BV zelf ingebreke blijft bij het oplossen van voornoemde problemen.
Ik vraag u vriendelijk, maar toch dringend om ervoor zorg te dragen, dat u mij schriftelijk in kennis stelt wanneer de overeenkomst die ik ben aangegaan op het adres in Zaandam, is beëindigd door UPC Nederland BV. Ik reken er dan ook op dat de te veel in rekening gebrachte maanden middels een credit factuur aan mij aangeboden zal worden.
Daar ik op 28-8-02 schriftelijk opgezegd heb voor het adres in Almere, ben ik het niet eens met de daarna in rekening gebrachte abonnementsgelden. Ik ga er dan ook van uit dat ik voor deze maanden een credit factuur zal ontvangen.
Mijn inziens hoort bij een goede dienstverlening een adequate helpdesk en een correct werkende administratie. Helaas blijven bij mij een aantal vragen sinds juni 2001 onbeantwoord. Ik kan de starre houding van UPC Nederland BV dan ook niet begrijpen.
Mijn telefoonrekening tikt echter door, voor het versturen van de aangetekende brieven heb ik behoorlijk wat kosten gemaakt en het incasso bureau berekent ook aardig wat kosten door, ik lijd dan ook steeds verder oplopende schade door uw starre houding.
10 februari Jl. ontving ik een laatste herinnering ter hoogte van € 107,04. Deze heb ik betaald omdat ik dacht dat het ging om de afwikkeling van deze zaak en dacht dus dat het een eind afrekening was. De originele factuur heb ik nimmer ontvangen en vraag bij u dus een kopie aan. Na een telefoontje met de helpdesk, bleek dat er een nieuw klantnummer aangemaakt was?! De medewerkster was niet in staat te verklaren waarom dit gebeurd was en welke kosten er nu precies doorberekend waren. Graag mag ik van u hier nog nadere uitleg over ontvangen.
Als blijk van goed wil zal ik factuur 12207005 en 14361524 aan u overmaken. Ik verwacht dan wel dat u op kort termijn mijn vragen zult beantwoorden. Indien dan helder is wat voor vordering u werkelijk heeft op mij, dan zal ik deze betalen.
Met succes heb ik enkele instanties en kamerleden aangeschreven en verteld over mijn ervaringen met UPC Nederland BV. Enkele hebben mijn brief positief beantwoord. De SP heeft zelfs met groot succes een bijeenkomst voor gedupeerde UPC klanten georganiseerd. Deze bijeenkomsten vonden plaats op 3 en 4 maart 2003. Een kopie van dit schrijven is bijgevoegd. Ik hoop dat ik op de volgende bijeenkomst een positief beeld van UPC Nederland BV kan overbrengen.
Uw reactie zie ik graag binnen twee weken tegemoet.
Hoogachtend,
M.S. Stapert
Betreft : Telefonisch contact 21 januari ’03
Uw Ref.: T/F 61941656
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van een telefonisch onderhoud op 21 januari Jl. met één van uw medewerkers, wil ik nog even protest aan tekenen tegen de wijze waarop intrum Justitia met personen omgaat.
Ik heb op 21 januari gesproken met mevrouw Dijkuxxx. Ik heb met haar besproken dat wij inmiddels een sommering van de deurwaarder hadden ontvangen. Ik vertelde dat dit mij bevreemde omdat ik op aanraden van Intrum Justitia een bezwaarschrift moest indienen.
Zij ging dit nakijken en bevestigde daarna dan ook dat dit ontvangen was. Echter vreemd genoeg vertelde zij dat dit pas diezelfde dag, 21 januari naar de client doorgestuurd zou worden.
Enigzins boos vroeg ik haar of dit soort belangrijke post niet bevestigd werd met een ontvangstbevestiging. Zij antwoorde niet verplicht te zijn een ontvangst van een schrijven te moeten bevestigen. Ook kan zij niet aangeven of er nu wel of niet een deurwaarder is langs geweest. Zij zegt meerdere zaken te hebben en door de kerst een behoorlijke achterstand in het verwerken van de post te hebben. Ruim 2 maanden dus. Maar Intrum behandeld mij alsof ik nergens op gereageerd zou hebben en zet wel de procedure door.
Ondertussen is wederom UPC weer aangeschreven, en ook deze partij laat niets van zich horen. Ik zal nogmaals naar het kantoor van UPC gaan en daar mijn stukken aanbieden waaruit blijkt dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan.
Hoogachtend,
M.S. Stapert
Wie heeft er nog meer ervaring met UPC& Intrum Justitia?
Ik ben nu al vanaf juni 2001 bezig om aan upc duidelijk te maken dat ik niet op 2 adressen te gelijk woon. Spook rekeningen etc. UPC heb ik tientallen malen aangeschreven en in die 2 jaar heb ik slecht 1 maal een schrijven mogen ontvangen. (niet alle aanmaningen meegerekend)Zelfs Intrum lijkt zich in de domme onschuld te wassen. Deze vordert giga bedragen van mij en schrijft mij zelf in opdracht van alweer UPC aan voor personen die hier al meer dan 2 jaar niet meer wonen. Dit drama lijkt nooit op te houden. Deze twee partijen lijken de mafia wel.
Geachte heer, mevrouw,
Op 17-12-99 nam ik bij u een abonnement om van het Internet en Telefonie gebruik te kunnen maken op het navolgende adres; xxxxx, te Zaandam.
In april 2001 heb ik aangegeven dat ik per 17 juni 2001 zou gaan verhuizen van Zaandam naar Almere. De apparatuur van UPC zou door een medewerker van u weggehaald worden. Deze medewerker is nooit op de afspraak verschenen. Ik heb deze zelf maar van de wand gehaald en ingeleverd bij UPC aan de kabelweg te Amsterdam.
Dit is een week na de verhuizing gebeurd. Hoewel duidelijk omschreven wordt in artikel 5 van uw algemene voorwaarden hoe bij verhuizing te handelen, blijkt dat UPC Nederland B.V. zich het recht voor houdt hiervan af te wijken. Ik heb mij gehouden aan artikel 5 en wacht nog steeds op een credit op de abonnementskosten. Daar UPC de oplevering op het nieuwe adres in Almere pas uitvoerde op 27 juli 2001, lijkt mij dit ook niet meer dan redelijk.
In bijgevoegde documenten 1A, t/m 2ABCD kunt u duidelijk opmaken dat ik op het nieuwe adres tot wel 9 maanden na verhuizen, facturen ontvang die toebehoren aan het oude adres. U moet toch toegeven dat dit een zeer vreemde gang van zaken is.
Ik heb meerdere malen bij uw helpdesk dit probleem aangegeven. In februari 2001 heeft een medewerkster van u, M. xxxx nog een poging gedaan dit probleem op te lossen. Helaas heb ik sindsdien niets meer van haar vernomen.
Ondanks diverse meldingen bleek dat UPC Nederland BV dit probleem niet opgelost had. Ik heb toen nog voor de laatste maal aangegeven, dat ik alleen maar voor het adres in Almere zou betalen. Per abuis heb ik enkele facturen die behoorde bij het abonnement uit Zaandam wel betaald en enkele facturen behorende bij het abonnement uit Almere niet. Ik ben mij ervan bewust dat dit mijn manco is, echter als ik juist gefactureerd zou zijn, had ik deze vergissing nimmer kunnen maken.
Diverse bankafschriften heb ik bijgevoegd zodat u kunt zien dat er wel betalingen zijn geweest. Ik mis er nog enkele, kopieën hiervan zijn inmiddels aangevraagd bij mijn bankrelatie.
Nu 21 maanden na mijn verhuizing blijkt UPC Nederland BV mij met de rug tegen de muur te zetten en mij alle kosten te willen laten betalen, onder dwang van een incasso bureau. U moet toch toegeven dat deze stap onterecht is omdat UPC Nederland BV zelf ingebreke blijft bij het oplossen van voornoemde problemen.
Ik vraag u vriendelijk, maar toch dringend om ervoor zorg te dragen, dat u mij schriftelijk in kennis stelt wanneer de overeenkomst die ik ben aangegaan op het adres in Zaandam, is beëindigd door UPC Nederland BV. Ik reken er dan ook op dat de te veel in rekening gebrachte maanden middels een credit factuur aan mij aangeboden zal worden.
Daar ik op 28-8-02 schriftelijk opgezegd heb voor het adres in Almere, ben ik het niet eens met de daarna in rekening gebrachte abonnementsgelden. Ik ga er dan ook van uit dat ik voor deze maanden een credit factuur zal ontvangen.
Mijn inziens hoort bij een goede dienstverlening een adequate helpdesk en een correct werkende administratie. Helaas blijven bij mij een aantal vragen sinds juni 2001 onbeantwoord. Ik kan de starre houding van UPC Nederland BV dan ook niet begrijpen.
Mijn telefoonrekening tikt echter door, voor het versturen van de aangetekende brieven heb ik behoorlijk wat kosten gemaakt en het incasso bureau berekent ook aardig wat kosten door, ik lijd dan ook steeds verder oplopende schade door uw starre houding.
10 februari Jl. ontving ik een laatste herinnering ter hoogte van € 107,04. Deze heb ik betaald omdat ik dacht dat het ging om de afwikkeling van deze zaak en dacht dus dat het een eind afrekening was. De originele factuur heb ik nimmer ontvangen en vraag bij u dus een kopie aan. Na een telefoontje met de helpdesk, bleek dat er een nieuw klantnummer aangemaakt was?! De medewerkster was niet in staat te verklaren waarom dit gebeurd was en welke kosten er nu precies doorberekend waren. Graag mag ik van u hier nog nadere uitleg over ontvangen.
Als blijk van goed wil zal ik factuur 12207005 en 14361524 aan u overmaken. Ik verwacht dan wel dat u op kort termijn mijn vragen zult beantwoorden. Indien dan helder is wat voor vordering u werkelijk heeft op mij, dan zal ik deze betalen.
Met succes heb ik enkele instanties en kamerleden aangeschreven en verteld over mijn ervaringen met UPC Nederland BV. Enkele hebben mijn brief positief beantwoord. De SP heeft zelfs met groot succes een bijeenkomst voor gedupeerde UPC klanten georganiseerd. Deze bijeenkomsten vonden plaats op 3 en 4 maart 2003. Een kopie van dit schrijven is bijgevoegd. Ik hoop dat ik op de volgende bijeenkomst een positief beeld van UPC Nederland BV kan overbrengen.
Uw reactie zie ik graag binnen twee weken tegemoet.
Hoogachtend,
M.S. Stapert
Betreft : Telefonisch contact 21 januari ’03
Uw Ref.: T/F 61941656
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van een telefonisch onderhoud op 21 januari Jl. met één van uw medewerkers, wil ik nog even protest aan tekenen tegen de wijze waarop intrum Justitia met personen omgaat.
Ik heb op 21 januari gesproken met mevrouw Dijkuxxx. Ik heb met haar besproken dat wij inmiddels een sommering van de deurwaarder hadden ontvangen. Ik vertelde dat dit mij bevreemde omdat ik op aanraden van Intrum Justitia een bezwaarschrift moest indienen.
Zij ging dit nakijken en bevestigde daarna dan ook dat dit ontvangen was. Echter vreemd genoeg vertelde zij dat dit pas diezelfde dag, 21 januari naar de client doorgestuurd zou worden.
Enigzins boos vroeg ik haar of dit soort belangrijke post niet bevestigd werd met een ontvangstbevestiging. Zij antwoorde niet verplicht te zijn een ontvangst van een schrijven te moeten bevestigen. Ook kan zij niet aangeven of er nu wel of niet een deurwaarder is langs geweest. Zij zegt meerdere zaken te hebben en door de kerst een behoorlijke achterstand in het verwerken van de post te hebben. Ruim 2 maanden dus. Maar Intrum behandeld mij alsof ik nergens op gereageerd zou hebben en zet wel de procedure door.
Ondertussen is wederom UPC weer aangeschreven, en ook deze partij laat niets van zich horen. Ik zal nogmaals naar het kantoor van UPC gaan en daar mijn stukken aanbieden waaruit blijkt dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan.
Hoogachtend,
M.S. Stapert
Wie heeft er nog meer ervaring met UPC& Intrum Justitia?