Pagina 1 van 6

UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 04 apr 2003 19:58
door Michael Stapert
Beste Mensen,

Ik ben nu al vanaf juni 2001 bezig om aan upc duidelijk te maken dat ik niet op 2 adressen te gelijk woon. Spook rekeningen etc. UPC heb ik tientallen malen aangeschreven en in die 2 jaar heb ik slecht 1 maal een schrijven mogen ontvangen. (niet alle aanmaningen meegerekend)Zelfs Intrum lijkt zich in de domme onschuld te wassen. Deze vordert giga bedragen van mij en schrijft mij zelf in opdracht van alweer UPC aan voor personen die hier al meer dan 2 jaar niet meer wonen. Dit drama lijkt nooit op te houden. Deze twee partijen lijken de mafia wel.

Geachte heer, mevrouw,

Op 17-12-99 nam ik bij u een abonnement om van het Internet en Telefonie gebruik te kunnen maken op het navolgende adres; xxxxx, te Zaandam.

In april 2001 heb ik aangegeven dat ik per 17 juni 2001 zou gaan verhuizen van Zaandam naar Almere. De apparatuur van UPC zou door een medewerker van u weggehaald worden. Deze medewerker is nooit op de afspraak verschenen. Ik heb deze zelf maar van de wand gehaald en ingeleverd bij UPC aan de kabelweg te Amsterdam.

Dit is een week na de verhuizing gebeurd. Hoewel duidelijk omschreven wordt in artikel 5 van uw algemene voorwaarden hoe bij verhuizing te handelen, blijkt dat UPC Nederland B.V. zich het recht voor houdt hiervan af te wijken. Ik heb mij gehouden aan artikel 5 en wacht nog steeds op een credit op de abonnementskosten. Daar UPC de oplevering op het nieuwe adres in Almere pas uitvoerde op 27 juli 2001, lijkt mij dit ook niet meer dan redelijk.

In bijgevoegde documenten 1A, t/m 2ABCD kunt u duidelijk opmaken dat ik op het nieuwe adres tot wel 9 maanden na verhuizen, facturen ontvang die toebehoren aan het oude adres. U moet toch toegeven dat dit een zeer vreemde gang van zaken is.
Ik heb meerdere malen bij uw helpdesk dit probleem aangegeven. In februari 2001 heeft een medewerkster van u, M. xxxx nog een poging gedaan dit probleem op te lossen. Helaas heb ik sindsdien niets meer van haar vernomen.

Ondanks diverse meldingen bleek dat UPC Nederland BV dit probleem niet opgelost had. Ik heb toen nog voor de laatste maal aangegeven, dat ik alleen maar voor het adres in Almere zou betalen. Per abuis heb ik enkele facturen die behoorde bij het abonnement uit Zaandam wel betaald en enkele facturen behorende bij het abonnement uit Almere niet. Ik ben mij ervan bewust dat dit mijn manco is, echter als ik juist gefactureerd zou zijn, had ik deze vergissing nimmer kunnen maken.

Diverse bankafschriften heb ik bijgevoegd zodat u kunt zien dat er wel betalingen zijn geweest. Ik mis er nog enkele, kopieën hiervan zijn inmiddels aangevraagd bij mijn bankrelatie.

Nu 21 maanden na mijn verhuizing blijkt UPC Nederland BV mij met de rug tegen de muur te zetten en mij alle kosten te willen laten betalen, onder dwang van een incasso bureau. U moet toch toegeven dat deze stap onterecht is omdat UPC Nederland BV zelf ingebreke blijft bij het oplossen van voornoemde problemen.

Ik vraag u vriendelijk, maar toch dringend om ervoor zorg te dragen, dat u mij schriftelijk in kennis stelt wanneer de overeenkomst die ik ben aangegaan op het adres in Zaandam, is beëindigd door UPC Nederland BV. Ik reken er dan ook op dat de te veel in rekening gebrachte maanden middels een credit factuur aan mij aangeboden zal worden.

Daar ik op 28-8-02 schriftelijk opgezegd heb voor het adres in Almere, ben ik het niet eens met de daarna in rekening gebrachte abonnementsgelden. Ik ga er dan ook van uit dat ik voor deze maanden een credit factuur zal ontvangen.

Mijn inziens hoort bij een goede dienstverlening een adequate helpdesk en een correct werkende administratie. Helaas blijven bij mij een aantal vragen sinds juni 2001 onbeantwoord. Ik kan de starre houding van UPC Nederland BV dan ook niet begrijpen.

Mijn telefoonrekening tikt echter door, voor het versturen van de aangetekende brieven heb ik behoorlijk wat kosten gemaakt en het incasso bureau berekent ook aardig wat kosten door, ik lijd dan ook steeds verder oplopende schade door uw starre houding.

10 februari Jl. ontving ik een laatste herinnering ter hoogte van € 107,04. Deze heb ik betaald omdat ik dacht dat het ging om de afwikkeling van deze zaak en dacht dus dat het een eind afrekening was. De originele factuur heb ik nimmer ontvangen en vraag bij u dus een kopie aan. Na een telefoontje met de helpdesk, bleek dat er een nieuw klantnummer aangemaakt was?! De medewerkster was niet in staat te verklaren waarom dit gebeurd was en welke kosten er nu precies doorberekend waren. Graag mag ik van u hier nog nadere uitleg over ontvangen.

Als blijk van goed wil zal ik factuur 12207005 en 14361524 aan u overmaken. Ik verwacht dan wel dat u op kort termijn mijn vragen zult beantwoorden. Indien dan helder is wat voor vordering u werkelijk heeft op mij, dan zal ik deze betalen.

Met succes heb ik enkele instanties en kamerleden aangeschreven en verteld over mijn ervaringen met UPC Nederland BV. Enkele hebben mijn brief positief beantwoord. De SP heeft zelfs met groot succes een bijeenkomst voor gedupeerde UPC klanten georganiseerd. Deze bijeenkomsten vonden plaats op 3 en 4 maart 2003. Een kopie van dit schrijven is bijgevoegd. Ik hoop dat ik op de volgende bijeenkomst een positief beeld van UPC Nederland BV kan overbrengen.

Uw reactie zie ik graag binnen twee weken tegemoet.


Hoogachtend,





M.S. Stapert



Betreft : Telefonisch contact 21 januari ’03
Uw Ref.: T/F 61941656


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van een telefonisch onderhoud op 21 januari Jl. met één van uw medewerkers, wil ik nog even protest aan tekenen tegen de wijze waarop intrum Justitia met personen omgaat.

Ik heb op 21 januari gesproken met mevrouw Dijkuxxx. Ik heb met haar besproken dat wij inmiddels een sommering van de deurwaarder hadden ontvangen. Ik vertelde dat dit mij bevreemde omdat ik op aanraden van Intrum Justitia een bezwaarschrift moest indienen.
Zij ging dit nakijken en bevestigde daarna dan ook dat dit ontvangen was. Echter vreemd genoeg vertelde zij dat dit pas diezelfde dag, 21 januari naar de client doorgestuurd zou worden.

Enigzins boos vroeg ik haar of dit soort belangrijke post niet bevestigd werd met een ontvangstbevestiging. Zij antwoorde niet verplicht te zijn een ontvangst van een schrijven te moeten bevestigen. Ook kan zij niet aangeven of er nu wel of niet een deurwaarder is langs geweest. Zij zegt meerdere zaken te hebben en door de kerst een behoorlijke achterstand in het verwerken van de post te hebben. Ruim 2 maanden dus. Maar Intrum behandeld mij alsof ik nergens op gereageerd zou hebben en zet wel de procedure door.

Ondertussen is wederom UPC weer aangeschreven, en ook deze partij laat niets van zich horen. Ik zal nogmaals naar het kantoor van UPC gaan en daar mijn stukken aanbieden waaruit blijkt dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan.


Hoogachtend,




M.S. Stapert
Wie heeft er nog meer ervaring met UPC& Intrum Justitia?

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 00:27
door Michael Stapert
iemand ervaring met Intrum?

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 02:53
door UPC.HATER
Die ervaring moet er, volgens upc aan komen...Nogmaals wil ik, ook hier, benadrukken, dat Interim huppeldepup geen ENKELE rechtsbevoegdheid heeft ! Dus: Alles, wat van die gasten komt, gewoon in het ronde archief. Het exploot van de deurwaarder komt vanzelf... (OOK een ergernis, maar in elk geval 1 minder)

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 10:20
door Michael Stapert
exploot van de deurwaarder, ja en dan, voor het hekje staan met UPC? Ik heb wel iets anders te doen. Ik ben al bijna 2 jaar met die gasten bezig. Waarom moet ik toch steeds aantonen dat ik correct gehandeld heb. penosa is het!

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 11:27
door P. De graaf
Je kan een internetconflict voor de geschillencommissie laten behandelen. Als jij gelijk hebt dan krijg jij je 40 euro ook nog eens terug van de geschillencommissie.

Zie www.nlip.nl

Succes en sterkte

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 18:43
door Y.M.Dekker
Intrum Justitia, heel bekend. Ik heb hen gebeld nadat ik een brief van hen had gekregen. Werd mij verteld dat ik schriftelijk moest reageren en mijn weerwoord hierin moest zetten. Afgelopen dinsdag 1 april (geen grap) heb ik weer een brief naar hen gestuurd. Tot op heden nog geen antwoordt van hen ontvangen. Zouden zij alle brieven met klachten en aanmaningen van UPC op een stapeltje leggen? Ik heb nu een maand geen tv en radio en heb mij ook aangemeld bij al die 1800 of misschien wel meer ontevreden klanten die een schotelpakket willen aanschaffen. De gemeente Almere moet voet bij stuk houden en UPC van de kabel afhalen.

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 19:24
door UPC.HATER
Wat dient de "beklaagde" te bewijzen: Uitsluitend dat er betaald is voor hetgeen er daadwerkelijk is geleverd. (In dit geval met toevoeging: op het juiste woonadres van de contractant en de periode dat contractant daar volgens het bevolkingsregeister woont/woonde) Alle overige beschuldigingen van eiser (upc) dienen door eiser, diens vertegenwoordiger of officier van justitie te worden bewezen. In dat geval kunt u zich beroepen op het zwijgrecht: u hoeft n.l. geen belastende uitspraken tegen u zelf te doen.

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 19:30
door UPC.HATER
Nog even dit: Voor het geval u een vordering heeft op upc, dan zult u, als upc dwars ligt, middels een civiele procedure terug moeten vorderen; helaas vormt dit te vaak een drempel voor de benadeelde omdat die in eerste instantie wordt geconfronteerd met vrij hoge kosten, welke in geval van winnen van de procedure terug gevorderd kan worden op de verliezer. (upc)

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 05 apr 2003 20:32
door Michael Stapert
Als eerste dank ik iedereen voor hun reactie, dit sterkt mij in mijn gevecht tegen UPC. Er zitten zeker handige tips bij. Het www.nlip.nl is inmiddels aangeschreven. Toch blijf ik mij zorgen maken over de starre houding van Intrum Justitia. Aan de telefoon zijn zij zeer kortaf en geven geen informatie vrij, wel zeggen zij genoeg bewijs te hebben om een goede zaak te hebben? Maar uit eerdere gesprekken is gebleken dat zij helemaal niets weten uit het dossier van UPC? Dus hier is iets niet juist. De vordering van UPC is inmiddels 65% hoger uitgevallen door tussen komst van Intrum Justitia. Ze rekenen zelfs BTW door, wat onterecht is want deze kan upc verrekenen en kan ook niet als schade aangemerkt worden. Toch doen ze dit, dus het lijkt wel of ze maar van alles kunnen eisen.
Nogmaals dank voor jullie reactie's!! Ik hoop dat UPC nog morgen failliet is. Niet eerlijk tegen over de medewerkers van UPC, maar zou voor mij en een heeeel hoop andere mensen eindelijk rust betekenen.

R.I.P UPC!

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 06 apr 2003 22:47
door patrick
Ik belde, nadat ik een brief van incassobureau "Touber, van der Velden & Kassies" uit Amsterdam kreeg, met dit incassobureau omdat ik bezwaar in wilde dienen tegen die vordering. Werd mij verteld dat er grote stapels bezwaren UPC lagen en dat het wel een tijdje kon duren voordat ik wat zou horen. Klinkt wel bekend, toch? Maar UPC mag mij
intussen wel afsluiten! Ik wacht wel af...maar heb zeer weinig vertrouwen in UPC.

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 07 apr 2003 00:09
door Michael
Zorg dat je al je documenten goed bewaard, is ook weer zo een strategie van hen. Na verloop van tijd bewaren mensen documenten niet meer. Zorg dat dit jou niet overkomt en als je dan voor het hekje moet komen; Hak je ze in de pan.

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 11 apr 2003 01:08
door Pectoralis totalus
Er komt een man bij de baliemedewerker en hij vraagt aan de man acher de balie
"is deurwaarder Jansen er ook"

"Nee helaas, deurwaarder Jansen is helaas 2 dagen geleden overleden"

De man loopt weg maar hij komt een week later terug. "is deurwaarder
Jansen er ook"

"aah meneer, ik heb u vorige week nog gezegd dat mijnheer Jansen
helaas van ons is heengegaan".

Een week later komt de man weer. "is deurwaarder Jansen er ook".

"Maar meneer, u gaat nu echt te ver, ik heb u al zo vaak verteld dat
deurwaarder Jansen is overleden"

"Tja" zegt de man, "Ik kan het niet vaak genoeg horen".

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 13 mei 2003 23:44
door tomassini
Intrum Justitia

Tja, dacht ik in februari 2003 eindelijk van upc af te zijn, nadat ik de eindrekening met door u te voldoen 0,00 kreeg, had ik het goed mis.
Kreeg ik van intrum justitia een aanmaning, en of ik maar even binnen 8 dagen wilde reageren, anders kreeg ik een boete en/of de deurwaarder op de stoep.
de naam justitia zegt meer dan dat het inhoud, en is alleen maar om mensen te laten betalen.
Dus intrum gebelt met de mededeling dat ik alles betaalt had en op 0,00 stond (zwart op wit van upc).
oke, meneer fax maar naar ons toe, dan nemen we het in behandeling.
5 faxen kost mij weer geld, en upc gun ik niets meer, dus copies gemaakt en opgestuurt.
Dat was begin april 2003, nu half mei 2003 nog niets vernomen, gehoort, of gezien van intrum.
Dus 2 bedrijven hebben elkaar gevonden, die er samen nog een grotere tering bende van kunnen maken.
Nu laat ik echt niets meer van me horen en zoeken ze het maar uit.
En nog een tip voor eenieder; je kunt beter in het rood staan bij upc, als upc bij jou, want dan zie je nooit meer wat van je geld terug.

groeten tomassini

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 14 mei 2003 16:58
door Sockolsky
betaal je huur of hypotheek es een tijdje niet of betaal je auto niet af dan gebeurd hetzelfde, dat is normaal maar bij upc ligt dat anders?????????????????????????????????
get real dudes or get lost

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 14 mei 2003 17:12
door karelappel
Sockolsky, alleen stop de bank met het innen van geld als alles afbetaald is. UPC gaat vrolijk door.

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 15 mei 2003 16:49
door Lua
Sockolsky ,
Hoezoe "get real dudes or get lost" ?
Als je na 2 jaar nog steeds drijgbrieven binnen krijgt,terwijl je al lang geen abonee meer bent en zelfs nog na lang zeuren een bevestiging ontvangt dat het abonnement 2 jaar geleden is ongezegd, dan piep je anders.

Mischien is het gewoon beter als je reageert met zinnige opmerkingen or get lost !!!!!
Ludwig

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 15 mei 2003 16:52
door lua
Oops,
Drijbrieven = dreigbrieven.

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 17 mei 2003 12:31
door karelappel
Ik heb net Intrum Justitia aan de lijn gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik fatsoenlijk te woord werd gestaan door 1 van de medewerkers. Hij zou verder bij UPC navraag doen hoe de vordering is opgebouwd. Voordat ik dit overzicht heb ontvangen zijn we waarschijnlijk 5-6 weken verder(volgens Intrum Justitia). Ik overigens al 2 keer afgelopen maandag ingesproken en 1 keer op dinsdag of ik teruggebeld kon worden, uiteraard niet gebeurd). Dit toont al weer aan wat voor puinhoop het is. Normaal gesproken is dit voor geen enkel bedrijf een probleem. In de debiteuren module tik je het klantnummer in en er rolt zou een overzicht met alle openstaande posten uit de printer. Maar ja het systeem van UPC is vorig jaar ontwikkeld voor enkele honderden miljoenen EURO's( weet ik uit betrouwbare bron). Ik ben benieuwd of ik/UPC er nu wel uit komen!!!

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 18 mei 2003 20:42
door Michael
karelappel,

Ik zou niet op Intrum wachten. Die zitten er niet voor jou. Zij verhogen alleen de rekening met 20% per maand. Nou ja, in mijn geval kwam ik uiteindelijk op bijna 100% plus uit. Goed zij zijn er niet voor jou,alles wat jij verteld wordt uiteindelijk tegen je gebruikt. Erg kunstig van hen;-)

Succes

Re: UPC & Intrum Justitia

Geplaatst: 18 mei 2003 23:21
door karelappel
Wat moet ik dan doen?