LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wakker uit de droom OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bobbie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2007 21:16

Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door bobbie1 »

Wat waren we blij dat we vanaf dec 2005 weer helemaal bij NUON terug waren na de nachtmerrie OXXIO.
Eindelijk in januari 2005 een eindafrekening van OXXIO, en de mededeling dat wij GEEN verplichtingen meer hadden/hebben , dolgelukkig dus .
OXXIO staat bij mij nog steeds voor negatieve energie, en dat merkte ik maar weer.
Vorige week werden we uit onze droom gehaald voor een vordering van 16.29 en wel voor de maand februari 2005.
Het bedrag is zo wie zo geen wereld bedrag maar mijn principe is meer waard.Wij hebben het wel betaald, maar wat ik erg vind is dat mijn haren meteen rechtop staan van die dievenbende.
Om een lang verhaal kort te maken:
ik heb ergens vernomen dat dit soort concumentenzaken na 2 jaar verjaard zijn.

Dan kan ik het heel kort afhandelen, ik heb n.l. geen zin om weer die malle molen van mijn gelijk in te gaan.

Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren.

Wie weet of dit ook echt zo is. Alvast bedankt.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het klinkt alsof Oxxio denkt: Laten we eens enkele tienduizenden ex-klanten een gefingeerd factuurtje sturen over iets van een paar jaar geleden, we houden het bedrag niet te hoog, zodat de meesten geen zin hebben in ellende en gewoon maar betalen.
Klanten die wel de moeite nemen te reageren houden we zolang in de wacht dat we het geld toch hebben

Volgende maand bedenken we weer een nieuwe "inzamelingsactie"

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door jsp »

Wat lezen we hier?
Artikel 5 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 1
In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

En wat lezen we daar?
Artikel 28 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 4
Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren.
En wat stond hier (voordat het door de Tros van dit forum werd verwijderd) ook alweer?

Jammer voor OXXIO. Binnen 2 jaar factureren. OXXIO heeft geen boodschap aan het Burgerlijk wetboek. Maar van de boel belazeren is geen sprake, hoor. Sew them!
Laatst gewijzigd door jsp op 05 dec 2007 00:14, 2 keer totaal gewijzigd.

bobbie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2007 21:16

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door bobbie1 »

Hartelijk bedankt voor de reacties, ik weet wat mij te doen staat.
Nog 1x een brief met een kopie van de betaling
En als dat niet helpt beroep ik mij op verjaringsrecht met een termijn van 2 jaar.
Lekker kort afhandelen ,toch.ze bekijken het maar.
Fijne Sinterklaas allemnaal.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik vroeg mij eens af of meer last hebben van het niet ontvangen van een Jaarafrekening van Oxxio.

Ik heb nu sinds aug. 2006 Oxxio, en ik heb nog steeds geen jaarafrekening. ik heb contact gehad met Oxxio in Augustus toen schreven ze dat het eind 2007, en ik dus eind december weer een bericht gestuurd, en nu kreeg ik de reactie dat het maart 2008 zou worden.

Ik heb een 1 persoonshuishouding, en betaal voor Electra en gas ongeveer 170 euro permaand

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Een eindafrekening dient binnen 2 maanden verstuurd te zijn. Na 2 jaar mogen zij jouw geen factuur versturen over meer dan 2 jaar geleden. Ik zou heel makkelijk zijn. Niet eerst geld afhalen. Eerst de rekening versturen. Zo hoort het te zijn. Wanneer je in bezwaar gaat dan moeten zij het geld afhalen staken. De betaling zal dus in afwachting van het bezwaar opgeschort moeten worden. Wanneer zij wel geld afhalen dan gewoon terughalen. Jij hebt het recht om te weten waar je voor betaald. Blijven zij volhouden en willen zij incasso sturen. Laat maar gebeuren. Jij dient eerst een rekening te ontvangen. Eerder kunnen en mogen zij niet afschrijven. Daarbij dien je ook nog eens een periode te hebben waarin je in bezwaar kunt gaan. Lukt dit je om 2 jaar vol te houden dan is de kans groot dat de rekening komt e vervallen omdat deze verjaard is.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door snarfvz »

Dus de automatische incasso stop zetten, en pas weer gaan betalen als de jaarafrekening binnen is?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is een verschil tussen of ze je nog tot betaling kunnen dwingen, en of het een verkeerde betaling is. Volgens mij is het zo dat ze na de termijn je wel kunnen vragen om te betalen, maar je er niet toe kunnen dwingen. Maar omdat het wel gewoon een betaling voor geleverde diensten is, kun je (als je toch hebt betaaald) die betaling daarna niet zomaar terugdraaien.
Dus als je niet betaalt, kunnen ze je niets maken, maar als je wel betaalt, kun je dat niet zomaar ongedaan maken.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Je moet betalen voor de diensten die reeds verleend zijn, maar als je geen rekening krijgt dan kunnen zij niets doen. Je kunt het er namelijk niet mee eens zijn daar de rekening eerst moet komen.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door r001 »

@snarfvz

Bij Oxxio wordt met jaarafrekening bedoeld, dat je een jaar wacht op die rekening. Waarschijnlijk heb je een hoop geld van ze tegoed, waardoor ze het nog even oprekken..... Ik wacht er zelf ook al ruim een jaar op.

Belangrijk is om na te gaan, wanneer de netbeheerder de meterstanden heeft opgenomen. Twee maanden na die datum moet no-oxxio een jaarafrekening verstuurd hebben.

Dien een geschil in bij de geschillencommissie, wanneer het te lang duurt.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

Mijn site over Oxxio en Intrum Justitia aangevuld. Verder weet ik het ook niet meer. Opzeggen van contracten, opzeggen van incasso-toestemming helpt allemaal niet.
Mijn site: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Ook een verzoek om alleen schriftelijk te reageren heeft geen effect. Waarschijnlijk heeft Oxxio wel telefonisch contact met mij willen opnemen maar hebben ze hun nummermelding niet aan staan. Telefoontjes zonder nummer neem ik nooit aan i.v.m. vervelende telefonische verkoop. Er heeft wel iemand ongeveer 50x gebeld! Ik zou zeggen dan stuur ik maar een briefje.

Mijn huisadres is bekend bij Oxxio, maar daar maken ze geen gebruik van want dan ligt het zwart op wit.

Intrum Justitia weet mijn brievenbus echter wel te vinden.

Vreselijke organisatie, dat Oxxio

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

trouwens, vroeger zag ik nog wel eens reclame voorbij komen op de televisie van Oxxio. Momenteel helemaal niet meer! Zeker geen goede redenen meer over om reclame te maken

Ik heb er nog een paar:

Wil je geen service van je energie-leverancier, neem dan Oxxio!
Wil je ook lange tanden? ga bij Oxxio werken!
Wil je de macht over je portomonnee kwijt? Geef een incassotoestemming aan Oxxio.

En wil je een vak met toekomst? ga werken bij Intrum Justitia, geen ervaring vereist, geen initiatief vereist, gewoon domme brieven sturen en geld van Oxxio vangen.

Laat ik maar stoppen!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door marinepik »

Hallo Ron,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt maar dan met EnergieDirect BV.
Ook deze liet mij maanden wachten op een eindafrekening en tenslotte heb ik de zaak voor gelegd aan de Geschillencommisie Energie en Water.
Uiteraard heb ik die zaak gewonnen en is EnergieDirect veroordeeld in de (niet geringe) kosten.
Daarna heb ik nog een zaak moeten aanspannen tegen deze firma en ook die heb ik gewonnen.
Net als jij kreeg ook ik te maken met Intrum Justitia alleen was ik absoluut niet bang voor deze geldverslindende oplichters bende.
Ik heb eenmaal gereageerd op een brief van hen waarop ik echter nimmer antwoord heb ontvangen en daarmee was voor mij de kous af en Intrum Justitia niet langer een onderhandelingspartner.
(Je kunt mijn gehele verhaal elders op dit forum lezen)
Als je zeker weet dat jij sterk staat, en ik heb het gehele verhaal van jou gelezen en denk dat dat zo is, zou ik net als wat ik heb gedaan het geschil voorleggen aan voornoemde Commisie om jouw gelijk te halen.
Ik denk dat dat de enige manier is om ECHT van Oxxio af te komen en te voorkomen dat jij veel kosten moet betalen.
En uiteraard is de gang naar deze commisie aanzienlijk goedkoper dan de gang naar de rechter. De kosten zijn euro 25,00 die jij terug krijgt als jij in het gelijk wordt gesteld.
Ik wens je veel succes in jouw strijd tegen het onrecht!!
Theo

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

bedankt Theo,

Zoals je hebt kunnen zien heb ik alle brieven e.d. tot mijn beschikking. Ik moet toegeven dat ik in eerste instantie best respect had voor Intrum Justitia, en heb toch vrij beleefd, elke keer weer om een oplossing gevraagd. Maar het wordt inmiddels zo bizar dat ik het niet meer heeel serieus kan nemen. Inmiddels zegt Essent dat ze de contracten hebben overgenomen. Ik wil dit nog enige tijd geven om Oxxio de gelegenheid te geven met een reëele eindafrekening te komen.
Ik heb inmiddels rechtstreeks bij de postbank een blokkade aangevraagd voor incasso's door Oxxio.
Over een paar weken moet het toch voorbij kunnen zijn, maar zoniet dan maar naar die geschillencommissie. Ik heb er alleen een beetje moeite mee om het uit handen te geven door heel het bedrag dat Oxxio van mij tegoed heeft bij die geschillencommissie in te leveren. Bij mij brengt het in ieder geval nog iets op. Maar het heeft lang genoeg geduurt. Het vergalt mijn humeur nogal de laatste tijd. Ik zal iedereen op de hoogte houden, zolang er stroom naar mijn computer komt. :?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Henri42 »

Afschrijvingen blokkeren moet je bij rechtstreeks Oxxio doen,de banken kunnen wel terugbetalen ,maar niet bij voorbaat blokkeren.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door agro »

Afschrijvingen blokkeren moet je bij rechtstreeks Oxxio doen
Dat is niet juist, voor blokkeringen moet je bij je bank zijn.
maar niet bij voorbaat blokkeren.
Dat kan wel degelijk.
Bij automatische incasso kan elke betaling behalve loterijen e.d. binnen 30 dagen worden gestorneerd door de bank.

Wil je dat een bepaald bedrijf nimmer meer een bedrag van je rekening zal kunnen afschrijven kan je bij de bank een selectieve blokkade laten leggen voor dat desbetreffende bedrijf of instelling, het is niet nodig de automatische incasso hiervoor bij het desbetreffende bedrijf in te trekken, deze blokkade blijft bestaan tot de rekeninghouder bij bank opdracht geeft deze blokkade op te heffen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dit klopt inderdaad.

Afschrijvingen terughalen en blokkade op rekeningen moet via de bank en afsluiten en aangaan van automatiche incasso gaat via Oxxio,

Je kan een automatische incasso hebben, maar bij de bank kun je de gemachtide blokkeren zodat deze geen toegang meer heeft tot je geld, maar wel van een machtiging incasso voorzien blijft.

rindeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 10:00

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door rindeltje »

ben geen klant toch moet ik rekeningen betalen voor gas en elektra.
wie heeft met oxxio dit ook.
:twisted: :evil:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Als ik jou was zal ik je normale energieleverancier bellen en anders de netbeheerder.

Er zijn er meer die geen klant zijn. Ook komt het voor dat Oxxio zonder jouw medeweten jou ineens van leverancier wisselt. Dit is natuurlijk niet toegestaan.

De netbeheerder staat sterker en speelt een spil in wisselingen. Hun verstrekken namelijk gegevens.

Succes

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

In juni 2004 met OXXIO, toen nog Evolta geheten in zee gegaan. Sindsdien ben ik in de wereld van Kafka beland. Oxxio had een foutieve wissel aan Eneco doorgegeven, zodat ik ook aan Eneco moest betalen. Na de meest bizarre telefoontjes en correspondentie was het leed eindelijk voorbij, dacht ik. Oxxio erkende na vele maanden hun fout.
Eind 2006 kwam er een telefoontje dat ik bijna 3000 euro moest betalen, omdat ik nimmer betaald zou hebben. OXXIO zou coulant voor mij zijn, ik kon kiezen voor betaling in gedeeltes. Onmiddelijk heb ik mijn bankrek geblokkeeerd voor hen. Alle voorschotten waren maandelijks afgeschreven, maar daar kon ik OXXIO niet van overtuigen, volgens hun accountant was dat niet het geval. Weer belandde ik in Kafka's wereld. Tot een telefoonjuf zich liet ontvallen dat ik weliswaar voor nr...betaald had, maar ook voor nr... moest betalen, Ik vroeg hen wanneer ze me op Paleis Soestdijk zouden aansluiten. Contact gezocht met de mensen die op het betreffende nr woonden, deze hadden nimmer een rek gehad, hoewel zij het bedrijf direct daar op attent hadden gemaakt. Weer vele maanden verder gaf OXXIO de fout toe, wederom zonder excuses voor de foutieve switch.
Ik kon op dat moment van ze af, maar was volledig murw en dacht nu is het grote probleem opgelost, het kan nu toch alleen maar goedgaan in het vervolg. Dom, dom, dom gedacht.
In mei 2007 werd de meterstand opgenomen, in eind december 07, zeven maanden (Ja 7 !maanden later) kwam de eindafrekening. Er zou binnen 10 dagen 1300 euro van mijn rekening(die voor ze geblokkeerd is) worden afgeschreven, omdat ik slechts 300 euro betaald zou hebbennb ik heb trouw maandelijks betaald. Ditmaal direct bij de klacht vermeld dat ik binnen 3 weken de Geschillencommissie ga inlichten.Ook heb ik Energiebedrijf.comB.V.met reknr 68.16.97.342 geblokkeerd, omdat OXXIO ook dat nr gebruikt (gelezen op forum) om onterecht bedragen te innen.
Het verschil met de eerdere conflicten is nu, ik denk, omdat ik direct een termijn stelde naar de Geschillen commissie te zullen stappen, dat er snel gereageerd werd door excuses aan te bieden voor het verleden, maar nu zaten ze toch echt goed. Snel erna erkenden ze toch hun fout en willen nu een rest bedrag aftrekken van 250 euro. Ik heb uitgerekend dat ik van hen 50 euro van die jaarrekening behoor terug te krijgen. Na mei 07 stopten de nota's die ik maandelijks na de blokkering in jan 07 kreeg, toch bleef ik uit fatsoen betalen, maar mijn fatsoen is eindig. Ik maakte zelf een stomme fout door in het najaar een maand extra te betalen. Daarbij komt, dat zonder enige onderbouwing mijn geschatte gasverbuik met 32% verhoogd is, bovenop het feitelijke gebruik. Ook dat gaat naar de Geschillencommissie, indien niet binnen 2 weken hersteld.
Mensen houdt OXXIO verre van u. u belandt in een nachtmerrie. Het is mij een raadsel dat OXXIO een licentie heeft.
De honderden euro's die ik bespaard zou hebben aan de overstap van Eneco ben ik kwijt aan de telefoontjes. De tijd aan deze tonelen besteed en de ergenis zijn allang niet meer in geld uit te drukken. Nooit meer OXXIO. Weg met OXXIO.

Gesloten