koop niet bij Woontrend (Rotterdam)
Geplaatst: 05 dec 2007 17:24
Een ding is zeker: koop nooit meubels bij Woontrend! Het gaat vaak mis met leveringen van meubels, maar dan verwacht je ook wat service en klantgerichtheid. Niets is minder waar bij Woontrend!
Wij hebben daar onze bank gekocht en dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik ben hartstikke blij dat ie er nu is, maar ik heb er dan ook een half jaar op moeten wachten.
Met pinksteren hebben wij namelijk de bank al gekocht, toen hadden we nog niet eens de sleutel van ons huis! Wij dachten slim te zijn, omdat er vaak een levertijd van een aantal weken aan vastzit. Dat was ook het geval: 10-14 weken. Na ruim 10 weken had ik nog niets gehoord. In de 14e week ben ik maar eens gaan bellen (het was toen begin september). Jahoor, hij was er en 5 september kwamen ze leveren. Op 4 september kreeg ik een telefoontje: de bank was niet compleet. We hadden een tweezits met een chaise longue besteld, maar dat laatste zat er niet bij. Het was een gewone tweezits. Dus ik weer met de winkel gebeld, teleurgesteld. Ze moesten een nieuwe bestelling plaatsen, maar dat kon wel even duren, want de bank moet uit Maleisie komen. Maar iemand van het hoofdkantoor was er mee bezig en zou er spoed achter zetten. Ik daarheen gebeld. Is die verantwoordelijke persoon twee weken in het buitenland, zogenaamd op zakenreis! Hoezo spoed? Na twee weken eindelijk contact met die mevrouw. Ze had de opdracht opnieuw gegeven, maar ze kon niet zeggen wanneer we de bank konden verwachten, daarvoor moesten we met de winkel bellen. (kastje naar de muur geval...?)Dus de winkel maar gebeld en eind oktober, begin november zou de bank komen. Begin november: geen bank. "Nee mevrouw, half november". Half november: geen bank. "Mevrouw, de boot komt op 18 november in de haven aan, maar dan weten we nog niet of we er bij mogen van de douane, dat kan ook nog een week duren". Argh!
Dus ergens rond 20 november: de maandag erop mogen we erbij. Die maandag erop (26 nov.) weer gebeld. "Ik ga het transportbedrijf een fax sturen dat ze u zsm moeten bellen". Een week later kreeg ik idd een telefoontje.
Ondertussen heeft het ook nog veel moeite gekost om te onderhandelen over een korting. De winkel wilde eerst afwachten tot de bank er was (in ons huis, dus). Ik wilde graag weten waar ik aan toe was, voordat de bank in ons huis stond. Na veel overtuigingskracht konden ze dat nog wel begrijpen. Maar korting geven op het bedrag deden ze niet, we zouden een kortingsbon krijgen. Ze waren onvermurwbaar. Vandaag kwam ik erachter dat ze ons eigenlijk een kortingsbon van 75 euro wilden aanbieden. Ik was woest! Hoe komen ze erbij! Maar ik moest blij zijn dat ze die zelf al hadden verhoogd naar 100 euro. Jaja, dat vond ik nog steeds te weinig. 200 euro wilde ik, maar dat was echt te veel. Oke, 150 euro dan, precies het bedrag van de aanbetaling, wat we kwijt waren geweest als we de bank hadden geannuleerd. Nee hoor, ik moest begrijpen dat het voor hun toch ook heel erg was dat de bank niet in 1 keer goed was geleverd. Nou, ik moest mijn tong afbijten om niet te zeggen stop die bon maar in je reet! (excuses voor het taalgebruik).
We hebben uiteindelijk een kortingsbon van 125 euro toegezegd gekregen (we moeten het nog binnenkrijgen per post).
En dan gaan we op een lekkere drukke zaterdag naar de winkel om eens luid en duidelijk ons beklag te doen.
Wij hebben daar onze bank gekocht en dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik ben hartstikke blij dat ie er nu is, maar ik heb er dan ook een half jaar op moeten wachten.
Met pinksteren hebben wij namelijk de bank al gekocht, toen hadden we nog niet eens de sleutel van ons huis! Wij dachten slim te zijn, omdat er vaak een levertijd van een aantal weken aan vastzit. Dat was ook het geval: 10-14 weken. Na ruim 10 weken had ik nog niets gehoord. In de 14e week ben ik maar eens gaan bellen (het was toen begin september). Jahoor, hij was er en 5 september kwamen ze leveren. Op 4 september kreeg ik een telefoontje: de bank was niet compleet. We hadden een tweezits met een chaise longue besteld, maar dat laatste zat er niet bij. Het was een gewone tweezits. Dus ik weer met de winkel gebeld, teleurgesteld. Ze moesten een nieuwe bestelling plaatsen, maar dat kon wel even duren, want de bank moet uit Maleisie komen. Maar iemand van het hoofdkantoor was er mee bezig en zou er spoed achter zetten. Ik daarheen gebeld. Is die verantwoordelijke persoon twee weken in het buitenland, zogenaamd op zakenreis! Hoezo spoed? Na twee weken eindelijk contact met die mevrouw. Ze had de opdracht opnieuw gegeven, maar ze kon niet zeggen wanneer we de bank konden verwachten, daarvoor moesten we met de winkel bellen. (kastje naar de muur geval...?)Dus de winkel maar gebeld en eind oktober, begin november zou de bank komen. Begin november: geen bank. "Nee mevrouw, half november". Half november: geen bank. "Mevrouw, de boot komt op 18 november in de haven aan, maar dan weten we nog niet of we er bij mogen van de douane, dat kan ook nog een week duren". Argh!
Dus ergens rond 20 november: de maandag erop mogen we erbij. Die maandag erop (26 nov.) weer gebeld. "Ik ga het transportbedrijf een fax sturen dat ze u zsm moeten bellen". Een week later kreeg ik idd een telefoontje.
Ondertussen heeft het ook nog veel moeite gekost om te onderhandelen over een korting. De winkel wilde eerst afwachten tot de bank er was (in ons huis, dus). Ik wilde graag weten waar ik aan toe was, voordat de bank in ons huis stond. Na veel overtuigingskracht konden ze dat nog wel begrijpen. Maar korting geven op het bedrag deden ze niet, we zouden een kortingsbon krijgen. Ze waren onvermurwbaar. Vandaag kwam ik erachter dat ze ons eigenlijk een kortingsbon van 75 euro wilden aanbieden. Ik was woest! Hoe komen ze erbij! Maar ik moest blij zijn dat ze die zelf al hadden verhoogd naar 100 euro. Jaja, dat vond ik nog steeds te weinig. 200 euro wilde ik, maar dat was echt te veel. Oke, 150 euro dan, precies het bedrag van de aanbetaling, wat we kwijt waren geweest als we de bank hadden geannuleerd. Nee hoor, ik moest begrijpen dat het voor hun toch ook heel erg was dat de bank niet in 1 keer goed was geleverd. Nou, ik moest mijn tong afbijten om niet te zeggen stop die bon maar in je reet! (excuses voor het taalgebruik).
We hebben uiteindelijk een kortingsbon van 125 euro toegezegd gekregen (we moeten het nog binnenkrijgen per post).
En dan gaan we op een lekkere drukke zaterdag naar de winkel om eens luid en duidelijk ons beklag te doen.