www.ombouwshop.nl oplichter
Geplaatst: 06 dec 2007 10:00
Ik heb zaterdag 24 november via de website www.ombouwshop.nl een dual layer brander besteld (45 euro incl verzendkosten). Het is een hartstikke mooie site en makkelijk in gebruik. Op het moment dat ik wou gaan betalen bleken er 3 opties mogelijk. Rembours PayPal en via een bankrekeningsnummer. De eerste 2 opties bleken niet mogelijk (tijdelijk buiten gebruik) en vandaar dat ik voor de 3e optie gekozen heb. Het nadeel van deze optie was dat de transactie 3 werkdagen zou duren en als voordeel had het dat het verder geen extra kosten met zich mee bracht. Rembours was anders geloof ik iets van 6 euro extra. Ik heb dus zaterdags de transactie meteen afgerond via internetbankieren. Ik kreeg kort daarna een bevestiging van mijn koop.
Maandag 26 november bekeek ik mijn internetbankieren en zag ik dat de transactie voltooid was. Het geld was dus overgemaakt. Via de website www.ombouwshop.nl kon je het product volgen via een status. Tot en met donderdag 29 november stond ie op status 1 en dat was "order in wachtrij". Donderdag 29 november kreeg ik smiddags een mail dat de status veranderd was in status 2 en dat hield in "bestelling in behandeling afdeling verkoop". Nu leek het mij een kleine stap tot het overgaan van verzending. DAt was dan ook status 3 geweest: "product verzonden via TNT". Tot nog toe is die status dus nog steeds 2 en we zijn inmiddel donderdag 6 december. Bijna 2 weken verder dus. Ik heb tot nog toe niks van hun vernomen en bellen heeft ook geen zin. Op de site staat een tel. nummer vermeld die je kunt bellen voor vragen etc. Ik heb dat nummer (06-nummer) dus al 15 x gebeld en geen reactie tot nog toe. Op emails reageren ze zelden en ik krijg geen antwoorden op mijn vragen die ik daar in stel. Ze zijn kortaf en reageren traag en de laatste tijd dus zelfs helemaal niet.
Nu keek ik dus laatst op internet, en was wat aan het zoeken over ervaringen met deze site en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat er gesproken werd over oplichters. Ze hebben wel een eigen bedrijf in Schiedam incl een eigen winkel en er zijn enorm veel gedupeerden van deze site. Iedereen spreekt van hetzelfde probleem. Geen contact en geen levering van hun betaalde producten. Er zijn mensen die zeggen dat ze het product uiteindelijk wel gekregen hebben na zoveel tijd alleen niet werkend, slecht ingepakt en soms heel iets anders als wat ze besteld hadden. Sommigen gaan ook langs bij de winkel en krijgen dan hun product alsnog. Alleen velen wonen te ver weg en kunnen niet langs om hun gekochte product op te halen. Deze mensen krijgen dus uiteindelijk hun product niet thuis gestuurd en hebben er wel voor betaald.
Ik zelf heb er dus 45 euro voor betaald en als ik dus niet helemaal naar schiedam ga ben ik dit geld waarschijnlijk kwijt. Ik woon zelf helemaal in friesland dus even op en neer is geen optie en ik vind ook niet dat als je iets online koopt en aangeeft het opgestuurd te willen ontvangen dat je dan niet alsnog het product zelf moet ophalen omdat ze het niet verzenden.
Dit probleem speelt dus al minimaal 2 jaar aangezien ik op verschillende forums ditzelfde probleem met dezelfde persoon besproken zag staan. Deze persoon (Kacan) blijkt meerdere sites te hebben waar ze producten aanbieden. Alle sites zijn heel professioneel en behoren gewooon bij hun winkel. Er zijn zoveel mensen die problemen met deze verkoper hebben en ik snap dus niet dat ze er nog niks aan gedaan hebben.
Nu zit ik dus zelf ook met het probleem wat ik nu moet doen. Ik ben dus 45 euro kwijt en ben bang dat ik het product dus nooit zal ontvangen. Ik heb al enorm veel emails gestuurd naar het bedrijf en tig keer gebeld maar geen reactie. Kan iemand mij misschien helpen door te zeggen wat ik het beste kan doen? Aangifte?
Er zijn ongetwijfeld mensen die dingen betaald hebben en daarna denken van: "hier heb ik alleen maar van geleerd en koop dus nooit weer wat op deze manier". Ze krijgen zo hun geld dus niet terug en leggen zich er maar bij neer. Alleen dit ben ik dus niet van plan aangezien ik eis dat ik me bestelde product krijg. Ik ben dus wel 45 euro afhandig gemaakt zonder dat zij hier iets voor versturen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
mvg Jesper
Maandag 26 november bekeek ik mijn internetbankieren en zag ik dat de transactie voltooid was. Het geld was dus overgemaakt. Via de website www.ombouwshop.nl kon je het product volgen via een status. Tot en met donderdag 29 november stond ie op status 1 en dat was "order in wachtrij". Donderdag 29 november kreeg ik smiddags een mail dat de status veranderd was in status 2 en dat hield in "bestelling in behandeling afdeling verkoop". Nu leek het mij een kleine stap tot het overgaan van verzending. DAt was dan ook status 3 geweest: "product verzonden via TNT". Tot nog toe is die status dus nog steeds 2 en we zijn inmiddel donderdag 6 december. Bijna 2 weken verder dus. Ik heb tot nog toe niks van hun vernomen en bellen heeft ook geen zin. Op de site staat een tel. nummer vermeld die je kunt bellen voor vragen etc. Ik heb dat nummer (06-nummer) dus al 15 x gebeld en geen reactie tot nog toe. Op emails reageren ze zelden en ik krijg geen antwoorden op mijn vragen die ik daar in stel. Ze zijn kortaf en reageren traag en de laatste tijd dus zelfs helemaal niet.
Nu keek ik dus laatst op internet, en was wat aan het zoeken over ervaringen met deze site en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat er gesproken werd over oplichters. Ze hebben wel een eigen bedrijf in Schiedam incl een eigen winkel en er zijn enorm veel gedupeerden van deze site. Iedereen spreekt van hetzelfde probleem. Geen contact en geen levering van hun betaalde producten. Er zijn mensen die zeggen dat ze het product uiteindelijk wel gekregen hebben na zoveel tijd alleen niet werkend, slecht ingepakt en soms heel iets anders als wat ze besteld hadden. Sommigen gaan ook langs bij de winkel en krijgen dan hun product alsnog. Alleen velen wonen te ver weg en kunnen niet langs om hun gekochte product op te halen. Deze mensen krijgen dus uiteindelijk hun product niet thuis gestuurd en hebben er wel voor betaald.
Ik zelf heb er dus 45 euro voor betaald en als ik dus niet helemaal naar schiedam ga ben ik dit geld waarschijnlijk kwijt. Ik woon zelf helemaal in friesland dus even op en neer is geen optie en ik vind ook niet dat als je iets online koopt en aangeeft het opgestuurd te willen ontvangen dat je dan niet alsnog het product zelf moet ophalen omdat ze het niet verzenden.
Dit probleem speelt dus al minimaal 2 jaar aangezien ik op verschillende forums ditzelfde probleem met dezelfde persoon besproken zag staan. Deze persoon (Kacan) blijkt meerdere sites te hebben waar ze producten aanbieden. Alle sites zijn heel professioneel en behoren gewooon bij hun winkel. Er zijn zoveel mensen die problemen met deze verkoper hebben en ik snap dus niet dat ze er nog niks aan gedaan hebben.
Nu zit ik dus zelf ook met het probleem wat ik nu moet doen. Ik ben dus 45 euro kwijt en ben bang dat ik het product dus nooit zal ontvangen. Ik heb al enorm veel emails gestuurd naar het bedrijf en tig keer gebeld maar geen reactie. Kan iemand mij misschien helpen door te zeggen wat ik het beste kan doen? Aangifte?
Er zijn ongetwijfeld mensen die dingen betaald hebben en daarna denken van: "hier heb ik alleen maar van geleerd en koop dus nooit weer wat op deze manier". Ze krijgen zo hun geld dus niet terug en leggen zich er maar bij neer. Alleen dit ben ik dus niet van plan aangezien ik eis dat ik me bestelde product krijg. Ik ben dus wel 45 euro afhandig gemaakt zonder dat zij hier iets voor versturen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
mvg Jesper