LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
johngemert
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2007 11:28

Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door johngemert »

Ik heb hier een tijdje mee zitten lezen en het vooral irritante gekibbel tussen de twee scooter handelaartjes.

Ik heb mijn scooter gekocht bij een bedrijf in Hedel, waar ik verder de naam niet van zal noemen om het onpartijdig te houden.

Ik ben daar zeer netjes geholpen, de scooter uitgebreid mogen testen voordat ik een beslissing nam.
Nadat ik de scooter had gekocht zijn er wel 2 kleine dingen geweest, maar dit bedrijf kwam bij ons aan huis het probleempje oplossen!, 1 x vaccuum van de benzine dop, en 1 x de bougi.

Wat ik hiermee wil zeggen is ik heb deze scooter voor een nette prijs gekocht, bij een bedrijfje wat maar afentoe open is (door de week 's avonds en zaterdag).
Ze zijn geen Bovag lid maar hebben wel een hele schare tevreden klanten gezien het aantal dat daar op zaterdag gewoon even langs komt en een bakje koffie drinkt.


Volgens de kibbelende scooterhandelaren hier op het forum zijn alleen hun de enige goede dealers, maar ik weet nu wel beter.
Verlenen jullie ook zón service? heren Boatian en BMS?

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

Wat ik hiermee wil zeggen is ik heb deze scooter voor een nette prijs gekocht, bij een bedrijfje wat maar afentoe open is (door de week 's avonds en zaterdag).
Ze zijn geen Bovag lid maar hebben wel een hele schare tevreden klanten gezien het aantal dat daar op zaterdag gewoon even langs komt en een bakje koffie drinkt.


Volgens de kibbelende scooterhandelaren hier op het forum zijn alleen hun de enige goede dealers, maar ik weet nu wel beter.
Verlenen jullie ook zón service? heren Boatian en BMS?

Beste Johngemert,

Je mag best de naam noemen van het bedrijf uit Hedel..
(De firma Gerwen denk ik...) mag je van mij best noemen, heb je aan of opmerkingen over mij of Jan, moet je deze rechstreeks aan ons schrijven zodat wij ook kunnen reageren.... :lol:
Ik zeg niet dat een goed bedrijf aangesloten moet zijn bij de Bovag, er zijn best goede niet Bovag bedrijven..... Bij ons kan een klant ook koffie, thee en chocolademelk drinken... Dus :oops: :roll: :lol: geen probleem...... Wil je nog meer reageren, je bent :oops: :lol: :oops:
welkom.... :roll: :oops: :lol: Groeten Johannes

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Quote:
Wat ik hiermee wil zeggen is ik heb deze scooter voor een nette prijs gekocht, bij een bedrijfje wat maar afentoe open is (door de week 's avonds en zaterdag).
Ze zijn geen Bovag lid maar hebben wel een hele schare tevreden klanten gezien het aantal dat daar op zaterdag gewoon even langs komt en een bakje koffie drinkt.


Volgens de kibbelende scooterhandelaren hier op het forum zijn alleen hun de enige goede dealers, maar ik weet nu wel beter.
Verlenen jullie ook zón service? heren Boatian en BMS?
Beste Johngemert,

Je mag best de naam noemen van het bedrijf uit Hedel..
(De firma Gerwen denk ik...) mag je van mij best noemen, heb je aan of opmerkingen over mij of Jan, moet je deze rechstreeks aan ons schrijven zodat wij ook kunnen reageren....
Ik zeg niet dat een goed bedrijf aangesloten moet zijn bij de Bovag, er zijn best goede niet Bovag bedrijven..... Bij ons kan een klant ook koffie, thee en chocolademelk drinken... Dus geen probleem...... Wil je nog meer reageren, je bent
welkom.... Groeten Johannes
Beste Johngemert, hier een lang verhaal.

Als u echt alles goed heeft gelezen waren wij Johannes en ik in een strijd die discussie genoemd wordt.

Het probleem zit na veel gebabbel in de service van de dealer.

Is die slecht kun je niet veel verwachten en als dat bedrijf niet is aangesloten bij een bovag is er al helemaal geen recht meer op spreken.

Indien geen aansluiting bij de Bovag kunnen dat verschillende redens zijn.
Het meest voorkomende is dat er geen vakdiploma aanwezig is.
Hoef je ook niet te hebben als je een goed monteur bent. Alleen voor de klant en voor de dealer zelf is er een zekerheid van afhandeling zo als de wet c.q. Consument dit wil.

Een dealer dat op on welkeurige tijden open is, is in de handelsmond iemand die honger heeft. Of liefde in zijn werk heeft.

Je noemt ons wel bij naam maar niet jouw dealer plus dat dit een nieuwe topic is en wel gericht tegen ons.

Zoals Johannes als schreef indien je iets tegen ons hebt waarom niet even een mailtje.

Bij ons tappen wij geen koffie meer omdat dit ons belemmert te werken. En dat er uit ervaring schade kan ontsteen aan onze spullen door omvallende koffie enz. ook de bekers vonden wij terug elders waar het zeker niet hoort te staan.

Johannes en ik hebben de handen in elkaar gestoken, maar zullen nooit altijd ergens over eens zijn, moet ook niet maar kan ook niet.

Wist u dat de streek waar je woont ook van belang is van opkomende problemen.
Denk aan slijtage van banden door Structuur van de wegen.
Remmen slijtage door structuur van bestrating.
Afstelling motor (carburateur) lucht dichtheid omgeving.

Wij hebben overigens alleen gereageerd op problemen. En u kunt zeggen wat u wil maar er zijn meer klachten dan anders om, niet dan?

Terugkomend op u verhaal.
Wat voor merk en type heeft u gekocht.

Mijn naam is Jan.
Mijn e-mail met www er voor is de website. Over service hoef ik niets uit te leggen, ik heb 1700 geregistreerde vaste klanten en deze is nog steeds oplopend en er vallen ook wel weer wat af.

Ik en ben er zeker van staan Johannes en ik open voor elke vraag.


Groeten Jan

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

Beste Jan :lol:

Bedankt voor jou reactie... heb er niets aan toe tevoegen.
Vind het alleen Jammer dat Johngemert niet meer reageert..
Verder alles goed ? hier wel... fijn weekend en tot de volgende reactie..

Groeten Johannes

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Vind het alleen Jammer dat Johngemert niet meer reageert..
Kan zijn omdat het wekend is. Ik wil best wel weer een discussie aan gaan.
Verder alles goed ? hier wel... fijn weekend en tot de volgende reactie..
Ja, gaat wel, is alleen wat aan de stille kant alhier.

Ga maandag 10-12-2007 voor de grote beslissing betreffende de bamihapjes en gesaust met loempiasaus. Heb je nog een tip wat onder de aandacht moet.

Als ik zo ver ben nodig ik mij even bij jou uit voor mogelijke informatie deze bamibrokken.

Ik krijg er per dag steeds meer van die hapjes aangeboden en ik kan niet tegen die zielige natte smeken ogen die geholpen te worden.

Kreeg gisteren een brief (mail) uit Frankrijk betreffende een bestelling. Bleek dat hij niet mij moest hebben maar die ander BMS, verders over die BMS heb ik niets vernomen mijn advocaat is het aan het uitzoeken


Van deze kant dus ook maar de beste

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

Beste Jan,

Altijd goed.. :) lees het wel...

MBT het weekend.. dan is het juist leuk om te reageren, tijdens het boekhouden :)

Hou me op de hoogte met de ontwikkelingen van onze vrienden van de NEP B** ;)

Wij hadden een stunt, een erkend BoVaG lid... heeft ipv motorolie in een 4t, 2t mengsmering erin gedaan, vond hij het gek toen wij de zooi los trokken een en ander blauw was en de zuiger krassen vertoonde :) diepe krassen :) heb alles op foto voor het nageslacht..
Wel lachen... gaat een 2t handelaar 4t verkopen, dat ging nog goed, maar onderhoud... :lol:
De klant zei voor de beurt liep hij super na de beurt steeds minder :oops:
Gelukkig hebben we alles op voorraad en rijd de klant volgende week weer op een super Baotian Rocky, met 4t motorolie...

Groeten Johannes

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Is niet waar dat meen je niet, toch hoor je dit steeds vaker.

Heb jij nog navraag gedaan betreffende die overige 5 jouw bami merk verkopers.

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

Mali me ff 1 op 1 een lijstje met hun namen....
Dan reageer ik 1 op 1 terug ..

wijnie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2007 10:16

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door wijnie »

goedeavond allemaal
vraagje
ik heb een zwarte agm gekocht
nu 6 maanden oud
heb van af het begin al startproblemen vooral in de ochtend
voor het stoplicht stationair draaien valt hij na enige tijd uit
en krijg hem dan moeilijk aan
gokocht in leiden maar de verkoper geef zich niet thuis
en ggen andere bromfiet maker wil hem repareren
ze zeggen daar sleutel ik niet aan geeft alleen maar problemen
wie kan mij helpen
gr. w

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door henrie »

John bedoelt waarschijnlijk ons.... Full-trade uit Hedel.
Hij vertelde mij over dit forum en vertelde ons dat hij gereageerd heeft.

Wij verkopen ook chineese scooters onder het label AGM, met weinig problemen en nog steeds met veel plezier.
Onderhoud is het key woord, als alles netjes onderhouden wordt gaat het gewoon lang mee.
We zijn in China geweest en hebben ook de Baotian fabriek bezocht, op dit moment hebben we 4 mixed HQ containers onderweg daarvan. en een flinke lading aan spares.

We gaan dus vanaf komend seizoen zowel het 'merk' AGM vertegenwoordigen als Baotian.

We werken zeer fijn samen met AGM, alles op voorraad, onderdelen op vooraad en een paar techneuten in dienst.
En een goede binnendienst.

Wij zijn een jong bedrijf, wat service het belangrijkste vind van de bedrijfsvoering, de rest volgt vanzelf.
ALs wij scooters in het land leveren (besteld via internet) mocht de scooter binnen een paar dagen kuren vertonen gaan we er meteen op af.
Daarna pikken we de scooter op als we op route zijn om het probleem te verhelpen, of we proberen het ter plekke op te lossen.
Meestal zijn het kleine problemen zoals slangetjes, bougi, ect.

enfin hier mijn reactie

Van een niet Bovag Lid Henrie de Rooy

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door henrie »

Bel ons anders even mocht je helemaal vast lopen, of asian gear zelf met de klacht over de handelaar.
Zij bannen in principe hun dealers waneer zij hun merk een slechte naam bezorgd.
De website van asiangear = www.asiangear.nl


Succes!

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

wijnie


Geplaatst op 11 Dec 2007 20:49 door wijnie


--------------------------------------------------------------------------------

goedeavond allemaal
vraagje
ik heb een zwarte agm gekocht
nu 6 maanden oud
heb van af het begin al startproblemen vooral in de ochtend
voor het stoplicht stationair draaien valt hij na enige tijd uit
en krijg hem dan moeilijk aan
gokocht in leiden maar de verkoper geef zich niet thuis
en ggen andere bromfiet maker wil hem repareren
ze zeggen daar sleutel ik niet aan geeft alleen maar problemen
wie kan mij helpen
gr. w

Beste Wijnie,

Mocht je niemand vinden die jou wil helpen neem contact met ons op wij helpen je graag, kijk op onze website, daar vind je ons nummer en ons algemene emailadres.
Wij hebben onze eigen onderhouds en servicedienst die je graag van dienst zijn ongacht waar je de scooter gekocht heeft.
Zodat je met de scooter kan doen waar voor je hem gekocht hebt, er op rond rijden.

Mvgr Johannes
(BaotianOnline)

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Reclame maken!! mag hier niet heren.

Maar wel mee eens onderhoud is de basis van blijven rijden, ook bij die bamihappen.

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

BMS.Purmerend
Geplaatst op: 12 Dec 2007 08:43 Onderwerp:



Reclame maken!! mag hier niet heren.

Maar wel mee eens onderhoud is de basis van blijven rijden, ook bij die bamihappen
Morge Jantje ;)

Ik vermeld geen link naar mijn website :oops: :lol:
Wil alleen een mijn inziens verdrietige klant helpen.
Dit soort bedrijven, ze moesten deze sluiten, het is simpel, de klant brengt de scooter naar de verkoper en deze zorgt dat de scooter het (weer) goed gaat doen... :oops: :lol: Zo werkt het in Zwolle en ik weet zeker ook in Purmerend... En heeft de klant een probleem, dan helpen wij deze graag.....Of niet :oops: :roll: :lol:

Groeten Johannes

Groeten

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

Wij verkopen ook chineese scooters onder het label AGM, met weinig problemen en nog steeds met veel plezier.
Onderhoud is het key woord, als alles netjes onderhouden wordt gaat het gewoon lang mee.
We zijn in China geweest en hebben ook de Baotian fabriek bezocht, op dit moment hebben we 4 mixed HQ containers onderweg daarvan. en een flinke lading aan spares
Beste Henrie,

Ik kon geen modelen en prijzen vinden op jullie website..
Wel reclame voor het bestellen van Bami en Nasi hapjes...
Lekker man.... Ik vind jullie keuze om Baotian Scooters uitstekend, alleen het door jou aangeprijste merk Retro is wat minder, maar daar kom je wel achter. De gene die ze levert is wel een net bedrijf, alleen heb ik laatst ruim 2 maanden gewacht op een simpel achter spatbord... Wel gekregen hoor ... Maar de klant was wel verdrietig deze wil hem niet meer, staat nu bij ons op de website te koop.
De klant is nu happy met zijn nieuwe Grande Retro, welke wij leveren, die een paar honderd goedkoper is ook nog...
(ter informatie de AGM retro Zilver hadden wij ook geleverd op verzoek van de klant, komt bij de door jou genoemde A.. vandaan)

Van een niet Bovag Lid Henrie de Rooy
Je hoeft geen Bovag lid te zijn, om goed werk te verrichten, als je maar geen verdrietige klanten maakt.. en je werk goed doet..
Ook sommige Bovag leden maken er een zooitje van....
enfin hier mijn reactie
en hier die van mij..

Groeten Johannes
(BaotianOnline)

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik vermeld geen link naar mijn website
Sorry Johannes, ik bedoelde jou er niet mee, ben vergeten te quote.

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door baotianonline »

Beste Jan,

Moet kunnen hehe.....
Wij hoeven ook geen link meer in te geven hier ons kennen ze al van het reageren/zeuren over en weer ;)

Groeten Johannes

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik ben van mening dat elk erkent bedrijf als importeur verplicht moet zijn lid te zijn van Bovag.
Tevens ben ik van mening dat alleen Bovag bedrijven nieuw mag verkopen aan de consument.
Hiermee was je het probleem weg.

Uiteraard is Bovag nu niet streng genoeg om het kaf van het korren te scheidden en na mijn weten moet dat gewoon gedaan worden gezien er een wildgroei is ontstaan.

Ik tijvel niet aan vakmanschap van handelaren (importeurs) en als die er niet is heeft Bovag ook gaan zin.
Begrijp mij aub niet verkeerd, maar een aansluiting bij Bovag is voor de vakhandel en consument een verzekering en waarborg op nare gevolgen.

Ook is het jammer dat er geen alleenrecht in Nederland is zodat er geen wildgroei bestaat zo als in dit geval 7 importeurs van het zelfde merk.
Hieruit concludeer ik als ondernemer dat het een slecht merk moet zijn waar geen orde in is, met slecht bedoel ik de leidinggevende in de fabriek.

Stel je voor dat TGB / SYM / Kymco een concurrent in het zelfde merk (naam) in Nederland heeft

Wat heb je dan aan deze handel?
Mijn vader zij altijd schoenmaker hou je bij jou leest.

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door henrie »

Johannes over welk type heb je het retro?, als je het Gamma model bedoelt ben ik ten zeerste met je eens.

Wat een ongelooflijk slecht kunstof, veel te hard, kapotte kilometer tellers,slechte voorremmen ect.

We hebben er nu inmiddels 4 terug genomen en gesloopt van ellende.
De rest is nu leen scooter geworden.

BMS.Purmerend

Re: Zeer tevreden over mijn retro scooter (AGM)

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

De rest is nu leen scooter geworden.
Zou ik ook niet eens doen, als die komt stil te staan? heb je een slecht product en een slechte naam.
Maak een ander blij met die onderdelen maak je goede service mee.
Groeten jan

Gesloten