| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verdubbeling gebruik na nieuwe meter van NUON
Verdubbeling gebruik na nieuwe meter van NUON
Hallo,
In 2005 had ik een verbruik van 1.193 kWh, in 2006 1.113 kWh.
Eind 2006 heb ik een digitale meter gekregen en in 2007 heb ik ineens een verbruik van 2.114 kWh. Terwijl ik in 2006 in wisseldiensten ben gaan werken en daardoor heel vaak om 23.15 uur thuis ben en ook in weekenden werk.
Ook heb sinds een jaar een vriend en vertoef daardoor in vrije weekenden vaak bij hem.
Dus in plaats van een minder verbruik, is het bijna verdubbeld.
Ik heb geen apparaten aangeschaft.
Hierdoor moet ik nu ineens 256 euro bij betalen en dat is voor mij een hoop geld.
Ik heb de helppdesk van Nuon gebeld, kreeg een erg aardige mevrouw aan de telefoon maar zij kan niets voor mij doen.
Zijn er meer mensen, die een andere meter hebben gekregen, met zo'n ervaring?
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet.
In 2005 had ik een verbruik van 1.193 kWh, in 2006 1.113 kWh.
Eind 2006 heb ik een digitale meter gekregen en in 2007 heb ik ineens een verbruik van 2.114 kWh. Terwijl ik in 2006 in wisseldiensten ben gaan werken en daardoor heel vaak om 23.15 uur thuis ben en ook in weekenden werk.
Ook heb sinds een jaar een vriend en vertoef daardoor in vrije weekenden vaak bij hem.
Dus in plaats van een minder verbruik, is het bijna verdubbeld.
Ik heb geen apparaten aangeschaft.
Hierdoor moet ik nu ineens 256 euro bij betalen en dat is voor mij een hoop geld.
Ik heb de helppdesk van Nuon gebeld, kreeg een erg aardige mevrouw aan de telefoon maar zij kan niets voor mij doen.
Zijn er meer mensen, die een andere meter hebben gekregen, met zo'n ervaring?
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet.
Re: Verdubbeling gebruik na nieuwe meter van NUON
Hoogswaarschijnlijk zijn eerdere jaren met geschatte standen (te laag geschat en er wordt dan van meerdere jaren verrekend) afgerekend en is bij het verwisselen van de meter met de juiste standen de jaarafrekening van 2007 gemaakt. Je kunt nu periodiek zelf de standen opnemen en omrekenen naar een jaar en kijken wat daar uitkomt.
-
groenenberg
Re: Verdubbeling gebruik na nieuwe meter van NUON
Het heeft niets te maken met een hertelling van je eerdere gebruik, mij is hetzelfde overkomen. Over half 2006 had ik een verbruik van 613 kWh, halverwege 2007 heb ik een nieuwe meter gekregen en nu heb ik ineens een verbruik van 2296 kWh! Vreemder is dat ik 20euro terugkrijg en per maand 15euro minder ga betalen...
Ik woon alleen en heb ook geen extra apparaten aangeschaft die dit kunnen verklaren! Het typische is dat volgens de jaarafrekening ik over 2007 dubbel ben gemeten, volgens de klantenservice van Nuon heeft dit te maken met dat de meter overdag en s avonds apart meet... dat zou betekenen dat ik vanaf 11uur s avonds (over een half jaar gezien, de meter is juni geinstalleerd) 721 kWh verbruik en overdag 838 kWh. Dat vind ik best knap en niet logisch.
De klantenservice gaf aan dat ik moest testen of de meter doorloopt als ik alle apparaten uitzet, alleen dan zou ik de meter op hun kosten kunnen laten ijken. Meer waarschijnlijk was dat ik zelf voor deze kosten op moet draaien en daar 600/700 euro voor moet betalen! Geen oplossing dus.
Ik woon alleen en heb ook geen extra apparaten aangeschaft die dit kunnen verklaren! Het typische is dat volgens de jaarafrekening ik over 2007 dubbel ben gemeten, volgens de klantenservice van Nuon heeft dit te maken met dat de meter overdag en s avonds apart meet... dat zou betekenen dat ik vanaf 11uur s avonds (over een half jaar gezien, de meter is juni geinstalleerd) 721 kWh verbruik en overdag 838 kWh. Dat vind ik best knap en niet logisch.
De klantenservice gaf aan dat ik moest testen of de meter doorloopt als ik alle apparaten uitzet, alleen dan zou ik de meter op hun kosten kunnen laten ijken. Meer waarschijnlijk was dat ik zelf voor deze kosten op moet draaien en daar 600/700 euro voor moet betalen! Geen oplossing dus.