Pagina 1 van 1

BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 10 dec 2007 20:27
door stevenvdP
Ik had laatste een computer spel gekocht bij bol.com als cadeau. In de leveringsvoorwaarden werd aangegeven dat dit product binnen 2 - 3 dagen zou worden geleverd (Levertijd 2- 3 dagen). Pas de 3e dag na bestelling krijg ik een email dat het product was verstuurd. Ik heb diezelfde ochtend voor dat ik dit bericht kreeg hun gemailt dat ik het product niet meer diende te ontvangen omdat het te laat was. (het was dinsdag toen ik bestelde had het nodig voor zaterdag, kreeg vrijdag een email bestelling is verzonden)

Ik kreeg alleen een leeg emailtje terug. Daaropvolgend heb ik hun nogmaals gemailt dat ik het product niet meer wenste te ontvangen. Ik kreeg het product alsnog geleverd, niet eens aangetekend dus ik kon het ook niet weigeren.

Daarna heb ik weer laten weten het product niet te willen hebben en dat ik niet van plan was om te betalen. Hun reacties waren zeer traag en alles met wat ze terug kwamen was 'sorry maar uw betalings verplichting blijft staan' waarop ik reageerde dat ik zeker niet van plan was te betalen. Ze begonnen mij betalingsherinneringen te sturen en ik krijg nu ook aanmaningen van incasso bureau.

Ik heb meerdere malen gepoogd dit conflict met hun op te lossen en een oplossing geboden om het geschil op te lossen. Hier werd niet op regeageerd dan alleen met de zin 'sorry maar uw betalings verplichting blijft staan'. Ik heb aangeboden het product terug te sturen maar dit werd niet geaccepteerd (het product heb ik nooit uit zijn verpakking gehaald).

Het is te schandalig voor woorden en dit heb ik ze duidelijk laten weten maar ik krijg geen fatsoenlijk reactie op mijn klacht. Ik heb inmiddels het product retour gezonden maar krijg nog steeds aanmaningen van het incasso bureau.

Ik heb alle communicatie bewaard en tevens ook mijn verzendbewijs dat ik het product retour heb gestuurd.

Ik ben totaal niet van plan te gaan betalen, het is te schandalig voor woorden dat zo'n bedrijf alles denkt te kunnen maken.

Wat kan ik nu het beste doen? Het gaat oorspronkelijk maar over een bedrag van +/- 20 euro wat ik makkelijk kan betalen maar daar gaat het niet om dit is nu een principe kwestie voor mij en ben bereid all-the-way te gaan.

Bijvoorbaat dank.
Steven

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 11 dec 2007 11:28
door superwoman
Je kan een produkt bij Bol.com gewoon terugsturen met als argument dat het te laat is geleverd hoor. Dat stond tenminste laatst bij een produkt toen ik het via hun bestelde.

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 11 dec 2007 20:22
door Marijke2711
Bol is gemakkelijk in het retourneren. Ook zonder opgaaf van redenen kun je iets terug sturen. Maar ja, als je het produkt eerst vasthoudt tot er een incassoburo komt om dan alsnog het terug te sturen dan kies je een beetje meer voor de conflict dan voor de oplossing.

Waarom heb je het niet direct terug gestuurd? Want ik krijg de indruk dat je het minimaal vier weken vast hebt gehouden.

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 12 dec 2007 13:05
door cygnum
Ik had laatste een computer spel gekocht bij bol.com als cadeau. In de leveringsvoorwaarden werd aangegeven dat dit product binnen 2 - 3 dagen zou worden geleverd (Levertijd 2- 3 dagen). Pas de 3e dag na bestelling krijg ik een email dat het product was verstuurd. Ik heb diezelfde ochtend voor dat ik dit bericht kreeg hun gemailt dat ik het product niet meer diende te ontvangen omdat het te laat was. (het was dinsdag toen ik bestelde had het nodig voor zaterdag, kreeg vrijdag een email bestelling is verzonden)
Hier ben je al de fout in gegaan. De levertijd is indicatief, wat dus betekent dat je er geen rechten aan kunt ontlenen. Als het pakketje te laat is in jouw ogen (in dit geval dus 1 dag), betekent dat niet dat jij op grond daarvan de koop kan ontbinden. Je mag het artikel wel zonder opgaaf van reden terugsturen.

Waarom bol.com het artikel op den duur niet meer wenste te accepteren kan ik wel begrijpen. Eerst hou je het artikel langer dan de periode dat je het terug kan sturen, waarna je niet betaalt. De extra kosten willen ze nu verhaald zien. Ik zeg het niet gauw, maar je hebt het er toch echt zelf naar gemaakt.

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 15 dec 2007 19:49
door wwre
Principekwestie of niet, ik raad je aan te betalen "onder voorbehoud van restitutie wegens geschil hieromtrent". Tenzij de incassokosten al zijn opgelopen. Wellicht kan je dan beter een deskundige inschakelen.

Hiermee preventeer je hoge kosten als je in het ongelijk wordt gesteld en als argument kan je opwerpen dat je betaalde omdat je verdere dwaling vanuit hun kant wilde voorkomen omdat je van goede wil bent. Je geeft dus niet toe dat je het eens bent met de vordering, die betwist je namelijk stellig.

Echter, ik denk dat je eerder had moeten retourneren.

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 17 dec 2007 10:32
door Vi
Heb zelf nooit last gehad met Bol.com. Maar als er staat levertijd 2-3 dagen en jij krijgt op dag 3 een mail dat is verzonden, dan is van hun kant toch alles goed gegaan: levertijd is tenslotte de tijd van leveren niet van AFleveren.
En zoals eerder gezegd: je kan bestellingen zo retourneren, dus als jij je pakje maandag terug had gestuurd, was er niets aan de hand geweest.

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 17 dec 2007 22:21
door Geoffrey
*zucht*, nog maar een keer... bij koop op afstand kun je het artikel altijd binnen zeven werkdagen na ontvangst retourneren en dan zit je verder nergens aan vast.

Bol.com heeft geen fout gemaakt bij de levering, aangezien de levertermijn slechts indicatief is. Tevens hebben zij gewoon datgene geleverd waar jij om gevraagd had, voor de prijs waar jij mee akkoord gegaan bent. Er is dus gewoon sprake van een afgesloten koop die gewoon betaald zal moeten worden.

En jij hebt die koop bekrachtigd doordat je niet binnen zeven werkdagen gebruik hebt gemaakt van je recht van retour. Dus helaas... je hebt geen poot om op te staan en bent afhankelijk van de coulance van Bol. Mijn ervaring is dat Bol daarin gewoon heel schappelijk is, maar als jij zo'n klant bent die na één dag vertraging al meteen gaat klagen en vervolgens spreekt van slechte service terwijl jij zelf de fouten maakt.... tja, dan kan ik me voorstellen dat het ook bij Bol een keertje ophoudt. :roll:

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 22 dec 2007 11:39
door BMS.Purmerend
Daarna heb ik weer laten weten het product niet te willen hebben en dat ik niet van plan was om te betalen. Hun reacties waren zeer traag en alles met wat ze terug kwamen was 'sorry maar uw betalings verplichting blijft staan' waarop ik reageerde dat ik zeker niet van plan was te betalen. Ze begonnen mij betalingsherinneringen te sturen en ik krijg nu ook aanmaningen van incasso bureau.
U krijgt toch alleen een product toegestuurd als er vooraf is afgerekend?
Althans dit is bij mij nog steeds zo geweest.
Als hun deze op de 3 dag verstuurd voldoen zij wel aan de vraag er staat niet dat u het binnen drie dagen in huis heeft? Maar wordt geleverd. (niet aangeleverd) (Juridische woordspeling)

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 29 jan 2008 10:00
door jlthkoch
Zelfs al leg je hun "levertijd 2-3 dagen" op een verkeerde manier uit, dus dat je er vanuit gaat dat je het na 2-3 dagen in handen hebt (terwijl bedoeld wordt dat het verzonden wordt na uiterlijk 2-3 dagen) dan nog spreek je van een overschrijding van slechts een dag, een beetje overdreven om op grond hiervan je bestelling te willen annuleren, maar goed, je hoeft geen gegronde reden te hebben om iets terug te sturen, dat mag zelfs zonder reden.

De termijn is echter 7 dagen. Als je er echter voor kiest om niet terug te sturen binnen die termijn is de koopovereenkomst een feit en zul je moeten betalen. Je had binnen deze tijd het produkt gewoon terug kunnen sturen, daar doen ze bij bol.com nooit moeilijk over.

Stuur je niets terug en laat je het uiteindelijk aankomen op een incasso (waar echt wel een hele tijd overheen gaat) dan heb je de problemen aan jezelf te danken en heb je dus inderdaad "geen poot om op te staan"!

Ik ben al jaren klant bij bol.com en het is altijd goed gegaan, ik heb wel eens een keer bericht gekregen dat een produkt verzonden was terwijl ik het al een aantal dagen in huis had, maar verder niets dan lof.....

Overigens kan ik wel achteraf betalen met acceptgiro, mogelijk is dit niet het geval als je voor het eerst besteld.

Re: BOL.com waardeloze behandeling / service

Geplaatst: 29 jan 2008 12:25
door Joers
Ik koopal jaren via BOL en werkelijk NOOIT problemen gehad! Mocht er ooit iets fout gaan, wordt dat altijd netjes opgelost!
Dus snap totaal niet waar dit vandaan komt.....