Postbank Giropas voor Internettoegang
Geplaatst: 11 dec 2007 19:57
Het is ook altijd wat bij de Postbank! Waar is deze middeleeuwse bank in vredesnaam mee bezig?!
ACHTERGROND.
Vanaf mijn geboorte ben ik klant bij de Postbank. Als tiener begon ik daar met internetbankieren en beleggen, maar ik ergerde mij groen en geel aan de lange tijd die de Postbank mijn geld vasthield als ik een bedrag over wilde maken. Daarom als student overgestapt naar de Rabobank, waar daarvan geen sprake was. Bij de Rabobank gebruik ik mijn Pinpas, en besloot daarom dit jaar de Giropas bij de Postbank op te zeggen (11 euro per jaar). Internetbeleggen bij de Postbank doe ik nog steeds.
ECHTER. Na een inactieve tijd was ik mijn internetbankieren wachtwoord vergeten (dat gaat nog heel ouderwets zonder Rabobox of andere veiligere methode). Een nieuw wachtwoord moest aangevraagd en afgehaald op het Postkantoor. Alleen, zonder geldige Giropas mag het paswoord niet mee (opgezegd in November)!
De klantenservice gebeld, die mij doorverwijzen naar de technische dienst (0900-1958, 10 cent per minuut!). Wat blijkt: zonder aanschaf van de Giropas geen wachtwoord, en geen internettoegang tot mijn rekening.
Lekker, daar sta je dan! Geen toegang tot mijn geld, geen toegang tot mijn beleggingen!
Ook al is het 'maar' 11 euro, ik laat mij toch zeker niet op deze wijze dwingen tot de aanschaf van een Pinpas die ik toch niet gebruik, zeker niet bij zo'n slechte bank.
Graag de hulp van RADAR!
ACHTERGROND.
Vanaf mijn geboorte ben ik klant bij de Postbank. Als tiener begon ik daar met internetbankieren en beleggen, maar ik ergerde mij groen en geel aan de lange tijd die de Postbank mijn geld vasthield als ik een bedrag over wilde maken. Daarom als student overgestapt naar de Rabobank, waar daarvan geen sprake was. Bij de Rabobank gebruik ik mijn Pinpas, en besloot daarom dit jaar de Giropas bij de Postbank op te zeggen (11 euro per jaar). Internetbeleggen bij de Postbank doe ik nog steeds.
ECHTER. Na een inactieve tijd was ik mijn internetbankieren wachtwoord vergeten (dat gaat nog heel ouderwets zonder Rabobox of andere veiligere methode). Een nieuw wachtwoord moest aangevraagd en afgehaald op het Postkantoor. Alleen, zonder geldige Giropas mag het paswoord niet mee (opgezegd in November)!
De klantenservice gebeld, die mij doorverwijzen naar de technische dienst (0900-1958, 10 cent per minuut!). Wat blijkt: zonder aanschaf van de Giropas geen wachtwoord, en geen internettoegang tot mijn rekening.
Lekker, daar sta je dan! Geen toegang tot mijn geld, geen toegang tot mijn beleggingen!
Ook al is het 'maar' 11 euro, ik laat mij toch zeker niet op deze wijze dwingen tot de aanschaf van een Pinpas die ik toch niet gebruik, zeker niet bij zo'n slechte bank.
Graag de hulp van RADAR!