Slechte ervaringen met SNS Regio Bank overgang!?!
Geplaatst: 12 dec 2007 22:32
Met onze kleine stichting hebben wij een aantal jaren heel plezierig gebankierd bij de Regiobank, die onderdeel was van ING. Nooit klachten, altijd de afschriften op tijd, vlekkeloos internetbankieren en soepele voorwaarden, aantrekkelijk voor een kleine, niet-commerciële stichting.
Nu heeft een stelletje sukkels bedacht dat de Regiobank maar verkocht moest worden aan de SNS bank. Daar zouden we nog van horen, en hoe!!!
Op vrijdag 9 november 2007 ontvingen wij een brief, gedateerd 3 november 2007, waarin ons werd meegedeeld dat vanaf 9 november 2007 onze bankpas en onze internetfaciliteit niet meer zouden werken en dat we zo snel mogelijk onze nieuwe pas, pincodes en internetbenodigdheden zouden krijgen.
Hoe KRIJGT een bank het verzonnen om niet eens een fatsoenlijke vooraankondiging te doen dat je pasje ongeldig gaat worden en dat je niet meer kunt internetbankieren?
Van de één op de andere dag kunnen wij:
-niet meer tanken met onze bedrijfswagen (om problemen net de BTW te vermijden moet je met je bedrijfspas tanken, anders heb je straks ge-OH met de belastingdienst)
-geen aankopen meer doen voor de stichting, we moeten alles privé voorschieten
-niet meer per internet onze crediteuren betalen, dit moeten we nu met papieren overschrijvingen doen waarvoor we nota bene ook nog een postzegel op de envelop moeten plakken!
-niet meer actueel op de hoogte zijn van onze financiële stand van zaken.
Voor alles word je terugverwezen naar je intermediair, die met de handen in het haar zit omdat hij/zij niet over behoorlijke informatie en faciliteiten beschikt om je fatsoenlijk van dienst te kunnen zijn. Het is werkelijk schandalig hoe deze mensen (de onze is echt van goede wil!) aan hun lot worden overgelaten en daardoor alle klappen mogen opvangen zonder iets voor hun klanten te kunnen betekenen.
We leven inmiddels in de late avonduren van 12 december, en we hebben nu al bijna twee weken een digipas in huis, de kosten daarvan zijn al twee weken geleden van onze rekening afgeschreven. We hebben nog steeds géén pincode voor internettoegang, we hebben nog steeds géén pinpas om geld op te nemen en te betalen. Ons wordt steeds beloofd (door een directiesecretaresse van het hoofdkantoor) dat wij worden teruggebeld, wij hebben een brief gefaxt naar de directie, maar we krijgen niet eens antwoord.
Wat voor stelletje prutsers is het bij de afdeling Regiobank van SNS? Wij kunnen al VIER-EN-DERTIG dagen niet fatsoenlijk over onze bankrekening beschikken en zijn het spuug- en spuugzat!
Wie (stichting, vereniging, MKB-er) heeft soortgelijke ervaringen met deze rampzalige overname en deze schandalige behandeling? Het schijnt zo te zijn dat de overgang van privérekeningen vlekkeloos verlopen is, maar dat het juist bij de zakelijke rekeningen een puinhoop is. Ik vind puinhoop nog een héél net woord voor een grote, ongelooflijke klerezooi!!!
Nu heeft een stelletje sukkels bedacht dat de Regiobank maar verkocht moest worden aan de SNS bank. Daar zouden we nog van horen, en hoe!!!
Op vrijdag 9 november 2007 ontvingen wij een brief, gedateerd 3 november 2007, waarin ons werd meegedeeld dat vanaf 9 november 2007 onze bankpas en onze internetfaciliteit niet meer zouden werken en dat we zo snel mogelijk onze nieuwe pas, pincodes en internetbenodigdheden zouden krijgen.
Hoe KRIJGT een bank het verzonnen om niet eens een fatsoenlijke vooraankondiging te doen dat je pasje ongeldig gaat worden en dat je niet meer kunt internetbankieren?
Van de één op de andere dag kunnen wij:
-niet meer tanken met onze bedrijfswagen (om problemen net de BTW te vermijden moet je met je bedrijfspas tanken, anders heb je straks ge-OH met de belastingdienst)
-geen aankopen meer doen voor de stichting, we moeten alles privé voorschieten
-niet meer per internet onze crediteuren betalen, dit moeten we nu met papieren overschrijvingen doen waarvoor we nota bene ook nog een postzegel op de envelop moeten plakken!
-niet meer actueel op de hoogte zijn van onze financiële stand van zaken.
Voor alles word je terugverwezen naar je intermediair, die met de handen in het haar zit omdat hij/zij niet over behoorlijke informatie en faciliteiten beschikt om je fatsoenlijk van dienst te kunnen zijn. Het is werkelijk schandalig hoe deze mensen (de onze is echt van goede wil!) aan hun lot worden overgelaten en daardoor alle klappen mogen opvangen zonder iets voor hun klanten te kunnen betekenen.
We leven inmiddels in de late avonduren van 12 december, en we hebben nu al bijna twee weken een digipas in huis, de kosten daarvan zijn al twee weken geleden van onze rekening afgeschreven. We hebben nog steeds géén pincode voor internettoegang, we hebben nog steeds géén pinpas om geld op te nemen en te betalen. Ons wordt steeds beloofd (door een directiesecretaresse van het hoofdkantoor) dat wij worden teruggebeld, wij hebben een brief gefaxt naar de directie, maar we krijgen niet eens antwoord.
Wat voor stelletje prutsers is het bij de afdeling Regiobank van SNS? Wij kunnen al VIER-EN-DERTIG dagen niet fatsoenlijk over onze bankrekening beschikken en zijn het spuug- en spuugzat!
Wie (stichting, vereniging, MKB-er) heeft soortgelijke ervaringen met deze rampzalige overname en deze schandalige behandeling? Het schijnt zo te zijn dat de overgang van privérekeningen vlekkeloos verlopen is, maar dat het juist bij de zakelijke rekeningen een puinhoop is. Ik vind puinhoop nog een héél net woord voor een grote, ongelooflijke klerezooi!!!