Slecht werk geleverd door Tuincentrum Wim Vis te Blokker
Geplaatst: 13 dec 2007 14:14
Afgelopen zomer hebben wij onze tuin laten aanleggen door Tuincentrum Wim Vis te Blokker. Ze begonnen met het afgraven van onze tuin. Er was een berekening gemaakt van de kosten hiervan gebasseerd op 10 uur werk. Van tevoren vastgelegd. Uiteinelijk bleek dit een nog geen half dagje werk in beslag te nemen, maar de prijs was helaas al afgesproken. Verder hebben we heel wat problemen gehad wat betreft het straatwerk. We hebben betonstenen, wildverband laten leggen. het belangrijkste, het aantrillen van het zand onder de stenen is niet gebeurd. De stenen zijn na een week al gaan zakken, zodat er al 3 keer herstelwerkzaamheden zijn gebeurd. Nu hebben we nog steeds last van "dellen " dus plassen op ons terras als het heeft geregend. Ook zijn de stenen aangetrild met als gevolg dat er hele brokken van de stenen af zijn de hoekjes en de randen. De door ons uitgekozen strakke stenen lijken nu wel "getrommeld". Volgens tuincentrum Wim Vis is dit volkomen normaal! De steneen liggen er ook niet strak in, als je met platte zolen over ons terras loopt voel je dat de ene steen hoger ligt dan de andere...
Verder hadden we een conflict over de afwatering. Wij hadden de afwatering op een bepaalde manier afgesproken, dit is tegen de afspraak in niet gebeurd. om de reden dat zoals het nu is volgens hen beter is. Hier zijn wij niet over geinformeerd van tevoren.Om het water nu goed af te laten lopen hebben ze achter onze tuin een geul gegraven van ongeveer 1 meter breed, met als gevolg dat we gewoon een sloot achter ons huis hebben die overloopt zo onze tuin in, met pikzwarte prut! Om niet 1 grote plaat wildverband te hebben, hebben we op 2 plaatsen in de bestrating China Blue Stone laten leggen. Hieronder zou cement gegooid worden om stevigheid aan de tegels te geven en het te vast te laten hechten. Dit is in rekening gebracht, maar er zijn 2 handjes uit een zak op het zand gegooid, zodat de tegels nu los liggen.
We hebben vele telefoontjes moeten plegen om Dhr xxxx (eigenaar tuincentrum) op de hoogte te brengen hoe slecht de situatie in onze tuin is, dan maakte hij weer een afspraak om te komen kijken, of te komen hertsellen. Dan hadden wij weer vrij genomen of kwamen wij eerder uit ons werk (dus vakantieuren opgenomen) kwam hij gewoon niet opdagen! Moest je er zelf weer achteraan bellen waarom hij nu weer niet kwam.
Nu hebben wij een deel van de rekening nog niet betaald en dit willen wij ook niet, aangezien wij al maanden ellende van de tuin hebben zeker nog niet tevreden zijn over de staat van de bestrating. Hij wil zijn geld zien, wij betalen niet....
Helaas horen we nu achteraf dat heel veel mensen klachten hebben over dit tuincentrum.... ze leveren slecht werk en komen hun afspraken niet na. garantie geven ze ook niet. Dus mensen wees gewaarschuwd!
Verder hadden we een conflict over de afwatering. Wij hadden de afwatering op een bepaalde manier afgesproken, dit is tegen de afspraak in niet gebeurd. om de reden dat zoals het nu is volgens hen beter is. Hier zijn wij niet over geinformeerd van tevoren.Om het water nu goed af te laten lopen hebben ze achter onze tuin een geul gegraven van ongeveer 1 meter breed, met als gevolg dat we gewoon een sloot achter ons huis hebben die overloopt zo onze tuin in, met pikzwarte prut! Om niet 1 grote plaat wildverband te hebben, hebben we op 2 plaatsen in de bestrating China Blue Stone laten leggen. Hieronder zou cement gegooid worden om stevigheid aan de tegels te geven en het te vast te laten hechten. Dit is in rekening gebracht, maar er zijn 2 handjes uit een zak op het zand gegooid, zodat de tegels nu los liggen.
We hebben vele telefoontjes moeten plegen om Dhr xxxx (eigenaar tuincentrum) op de hoogte te brengen hoe slecht de situatie in onze tuin is, dan maakte hij weer een afspraak om te komen kijken, of te komen hertsellen. Dan hadden wij weer vrij genomen of kwamen wij eerder uit ons werk (dus vakantieuren opgenomen) kwam hij gewoon niet opdagen! Moest je er zelf weer achteraan bellen waarom hij nu weer niet kwam.
Nu hebben wij een deel van de rekening nog niet betaald en dit willen wij ook niet, aangezien wij al maanden ellende van de tuin hebben zeker nog niet tevreden zijn over de staat van de bestrating. Hij wil zijn geld zien, wij betalen niet....
Helaas horen we nu achteraf dat heel veel mensen klachten hebben over dit tuincentrum.... ze leveren slecht werk en komen hun afspraken niet na. garantie geven ze ook niet. Dus mensen wees gewaarschuwd!